Mag ik jullie alvast voorstellen, Farah.

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Jay
Posts in topic: 2

Re: Mag ik jullie alvast voorstellen, Farah.

Bericht door Jay »

Wat fijn dat het zo goed gaat ! Ze is een mooi hondje.
Afbeelding
Irma
Posts in topic: 5

Bericht door Irma »

Wat een geluk, weer dit hondje, geniet mee.
thom
Posts in topic: 218
Honden: 1
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

En vannacht is het opnieuw weer helemaal goed gegaan.
Toen Ria en ik net op bed lagen sprong Farah lekker op het bed en hebben we een heerlijke knuffelsessie gedaan.
Daarna op haar kussen gezet, daar is ze meteen gaan liggen en in slaap gevallen. Ria en Farah liggen nu nog heerlijk te slapen.

Afbeelding
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Sterre
Posts in topic: 30

Bericht door Sterre »

thom schreef: 25 jun 2024, 09:09 En vannacht is het opnieuw weer helemaal goed gegaan.
Toen Ria en ik net op bed lagen sprong Farah lekker op het bed en hebben we een heerlijke knuffelsessie gedaan.
Daarna op haar kussen gezet, daar is ze meteen gaan liggen en in slaap gevallen. Ria en Farah liggen nu nog heerlijk te slapen.
Top. Ze voelt zich kennelijk helemaal op haar gemak bij jullie.
thom

Bericht door thom »

Sterre schreef: 25 jun 2024, 09:25
thom schreef: 25 jun 2024, 09:09 En vannacht is het opnieuw weer helemaal goed gegaan.
Top. Ze voelt zich kennelijk helemaal op haar gemak bij jullie.
We hebben de grootste lol met z'n 3-tjes.
Afbeelding
thom

Bericht door thom »

Farah is een echte ballengek. Dus gisterenavond kwam de buurvrouw met een voetbal voor haar binnen. Ze zag de bal en was een en al enthousiasme, helemaal wild van die maffe bal. Ze heeft er een hele tijd mee lopen spelen in de tuin. (nog geen foto's van)

Ria heeft haar gisteren in de dierenwinkel gewogen en ze weegt 16.7 kg. Had het zelf echt veel lager ingeschat. Zo zie je maar.
Afbeelding
K@ren
Posts in topic: 6

Bericht door K@ren »

Heerlijk om te zien en te lezen, wat doet ze het al goed :I:
Afbeelding
katerke
Posts in topic: 6

Bericht door katerke »

Wat doet ze het goed. En ziet er echt een heel relaxed hondje uit.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 27

Bericht door ranetje »

Wat gaat het fijn Thom :ok:
Kennelijk heel erg op haar gemak bij jullie :D
Afbeelding
Niika
Posts in topic: 1

Bericht door Niika »

CatnDog schreef: 24 jun 2024, 16:37 Wat een vrolijke, speelse meid is ze.
Je hoort wel eens over stichtinghondjes dat ze niet weten wat ze met speelgoed aan moeten, maar Farah weet het wel!
je kan dit ook niet echt een stichtinghond noemen natuurlijk. ja ze kwam via een stichting naar nederland, leuk. maar ze heeft altijd een baas gehad, het is geen straathond geweest of zo. dat is natuurlijk een heel andere situatie.
CatnDog
Posts in topic: 29
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Niika schreef: 25 jun 2024, 13:09
Je hoort wel eens over stichtinghondjes dat ze niet weten wat ze met speelgoed aan moeten, maar Farah weet het wel!
je kan dit ook niet echt een stichtinghond noemen natuurlijk. ja ze kwam via een stichting naar nederland, leuk. maar ze heeft altijd een baas gehad, het is geen straathond geweest of zo. dat is natuurlijk een heel andere situatie.
Je hebt gelijk, niet iedere stichtinghond komt uit dezelfde omstandigheden. Het ziet ernaar uit dat Farah een relatief goede start heeft gehad.
thom

Bericht door thom »

CatnDog schreef: 25 jun 2024, 14:56
Niika schreef: 25 jun 2024, 13:09
Je hebt gelijk, niet iedere stichtinghond komt uit dezelfde omstandigheden. Het ziet ernaar uit dat Farah een relatief goede start heeft gehad.
Farah heeft altijd een baasje gehad, toen hij te ziek werd om voor haar te zorgen is ze naar een opvanggezin gegaan en van hen naar ons.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 29
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

thom schreef: 25 jun 2024, 15:02 Farah heeft altijd een baasje gehad, toen hij te ziek werd om voor haar te zorgen is ze naar een opvanggezin gegaan en van hen naar ons.
Ze heeft uberhaupt nooit in een asiel gezeten? Dan is ze eerder een herplaatser. Alleen uit warmere oorden. :lol1:
thom

Bericht door thom »

CatnDog schreef: 25 jun 2024, 15:12
thom schreef: 25 jun 2024, 15:02 Farah heeft altijd een baasje gehad, toen hij te ziek werd om voor haar te zorgen is ze naar een opvanggezin gegaan en van hen naar ons.
Ze heeft uberhaupt nooit in een asiel gezeten? Dan is ze eerder een herplaatser. Alleen uit warmere oorden. :lol1:
Nee, zij heeft gewoon mazzel gehad gelukkig.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Maar waarom is ze dan zo dun? Of valt dat mee? Ga je haar nog testen op mediterrane ziekten? Mijn advies is echt doe dat. Kans dat Quin iets onder de leden had is vrij groot en zo zijn wij Tom verloren. Alles was negatief volgens paspoort en de stichting happy dogs maspalomas, maar hij was broodmager. Dus wij voeren en doen en daarna was het te laat. Nooit bedacht dat hij misschien wel helemaal niet echt getest was en dat er gewoon met de papieren gerommeld was. Misschien was het al te laat maar ik denk dat als we een half jaar eerder waren geweest zijn lever nog wel te redden was.

Wij hebben Guus een tweetal weken na aanschaf op alles laten testen en hij had niks. Je weet gewoon niet hoe die dierenartsen daar werken en ook niet hoe de stichting daar lokaal de informatie krijgt. Als je de stichting volledig vertrouwt zegt dat nog niks. De dierenarts kan ook geld aannemen en de paspoorten invullen. Zonder echt zelf kosten te maken.
Laatst gewijzigd door Marc op 25 jun 2024, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Snuffel11
Posts in topic: 2

Bericht door Snuffel11 »

Wat een vrolijk meisje ☺️
Afbeelding
thom

Bericht door thom »

Marc schreef: 25 jun 2024, 18:24 Maar waarom is ze dan zo dun? Of valt dat mee? Ga je haar nog testen op mediterrane ziekten? Mijn advies is echt doe dat. Kans dat Quin iets onder de leden had is vrij groot en zo zijn wij Tom verloren. Alles was negatief volgens paspoort en de stichting happy dogs maspalomas, maar hij was broodmager. Dus wij voeren en doen en daarna was het te laat. Nooit bedacht dat hij misschien wel helemaal niet echt getest was en dat er gewoon met de papieren gerommeld was. Misschien was het al te laat maar ik denk dat als we een half jaar eerder waren geweest zijn lever nog wel te redden was.

Wij hebben Guus een tweetal weken na aanschaf op alles laten testen en hij had niks. Je weet gewoon niet hoe die dierenartsen daar werken en ook niet hoe de stichting daar lokaal de informatie krijgt. Als je de stichting volledig vertrouwt zegt dat nog niks. De dierenarts kan ook geld aannemen en de paspoorten invullen. Zonder echt zelf kosten te maken.
Jazeker laten we haar bloed testen, want wie weet wat we daarmee kunnen voorkomen.
Als ik heel eerlijk ben Marc, weet ik eigenlijk niet of ze echt enorm mager is of dat het meer mijn gevoel is, ze mag best wel wat aankomen hoor, dat absoluut. Maar gisteren heeft Ria haar gewogen bij de dierenwinkel en ze weegt dus gewoon 16.7 kg. Mag best wat bij, maar is dat echt mager...(had trouwens gedacht dat ze veel minder zou wegen.

Ik raak ervan in de war doordat ze zo ontzettend slecht getrimd is en bijna haar hele vacht weg is, dan oogt een hond toch al heel anders.
Denk dat ik enorm van Quin geschrokken zou zijn na zo'n slechte trimbeurt.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

thom schreef: 25 jun 2024, 18:39
Marc schreef: 25 jun 2024, 18:24 Maar waarom is ze dan zo dun? Of valt dat mee? Ga je haar nog testen op mediterrane ziekten? Mijn advies is echt doe dat. Kans dat Quin iets onder de leden had is vrij groot en zo zijn wij Tom verloren. Alles was negatief volgens paspoort en de stichting happy dogs maspalomas, maar hij was broodmager. Dus wij voeren en doen en daarna was het te laat. Nooit bedacht dat hij misschien wel helemaal niet echt getest was en dat er gewoon met de papieren gerommeld was. Misschien was het al te laat maar ik denk dat als we een half jaar eerder waren geweest zijn lever nog wel te redden was.

Jazeker laten we haar bloed testen, want wie weet wat we daarmee kunnen voorkomen.
Als ik heel eerlijk ben Marc, weet ik eigenlijk niet of ze echt enorm mager is of dat het meer mijn gevoel is, ze mag best wel wat aankomen hoor, dat absoluut. Maar gisteren heeft Ria haar gewogen bij de dierenwinkel en ze weegt dus gewoon 16.7 kg. Mag best wat bij, maar is dat echt mager...(had trouwens gedacht dat ze veel minder zou wegen.

Ik raak ervan in de war doordat ze zo ontzettend slecht getrimd is en bijna haar hele vacht weg is, dan oogt een hond toch al heel anders.
Ze lijkt me best actief. Wat is haar schofthoogte ongeveer? Cleo was iets van 55 cm en woog rond de 19 kilo meen ik. Maar die was slank. Eva was ook ongeveer die maat en woog 23 kilo. Als ze rond de 50 cm is is ze in elk geval redelijk op gewicht. Maar er zal ook wel wat af zijn door de stress van de reis en daarvoor.

Goed dat je haar laat testen. Ik druk dat iedereen op het hart. Al zegt de stichting dat ze volledig getest en gezond zijn. Is effe investeren maar kan uiteindelijk alles veranderen als er stront aan de knikker is. Mijn schoonzus heeft een prachtige grote hond uit Spanje. En die begon te krabben. Ik zei testen. Zij zeiden nee hoeft niet want in paspoort en contract staat dat alles drie weken ervoor negatief getest was. Bleek gewoon leishmania te hebben. Nu krijgt hij al 7 jaar medicatie en is het een kerngezonde mooie hond. Als ze niet getest hadden en doorgemodderd waren zijn nieren er misschien aan gegaan of iets anders en dan was hij dood gegaan met wat pech.

Dus fijn dat je dat gaat doen. Slim. Ik vind haar prachtig en erg leuk. Dat zeg ik niet zo vaak omdat ik vaak heel praktisch antwoord maar dan weet je dat. Ik zou haar zelf ook zo genomen hebben. Zeker als er straks weer een leuke vacht op staat 😆😉
malinois
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ik vind t ook echt een leuk ding. Zelfs ik zou haar genomen kunnen hebben. Echt een supermatch Thom!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
thom

Bericht door thom »

malinois schreef: 25 jun 2024, 20:12 Ik vind t ook echt een leuk ding. Zelfs ik zou haar genomen kunnen hebben. Echt een supermatch Thom!
:cheer:
Afbeelding
Josefien
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Vacht kan visueel erg van invloed zijn voor je beleving van het gewicht. Het kan zo'n vertekenend beeld geven. Mijn Wibaut en Va-bienneke oogden behoorlijk robuust, maar na een zwempartij waardoor de weelderige haren sluik langs het lijf hingen........veranderden die Franse brietjes plotseling in wel erg slanke sprietjes. Er bleef weinig van ze over :lol1:
Heb je haar ribben en ruggengraat al eens betast? Dat is een mooie graadmeter voor onder-of overgewicht. Zegt mij altijd meer dan het aantal kg. Bij ondergewicht voel je heel gemakkelijk (zonder weinig druk uit te oefenen) de wervels en ribben.
Laatst gewijzigd door Josefien op 26 jun 2024, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
thom

Bericht door thom »

Josefien schreef: 25 jun 2024, 23:57

Vacht kan visueel erg van invloed zijn voor je beleving van het gewicht. Het kan zo'n vertekenend beeld geven. Mijn Wibaut en Va-bienneke oogden behoorlijk robuust, maar na een zwempartij waardoor de weelderige haren sluik langs het lijf hingen........veranderden die Franse brietjes plotseling in wel erg slanke sprietjes :80:
Heb je haar ribben en ruggengraat al eens betast? Dat is een mooie graadmeter voor onder-of overgewicht. Zegt mij altijd meer dan het aantal kg. Bij ondergewicht voel je heel gemakkelijk de wervels en ribben.
Daar heb je echt helemaal gelijk in en dat hield en houd ik me ook steeds voor.
En natuurlijk heb ik haar betast, ze echt wel wat kilo's te licht, maar niet zo erg als ik in het begin dacht. Die bevestiging kregen we gisteren via de weegschaal, ze weegt nu 16.7 kg. Ze mag ook echt wel een stukje aankomen en als dan haar vacht terug is, dan zal ze echt een prachtige verschijning zijn.
Afbeelding
Josefien
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Nou, dat is een ding wat zeker is. Het is nu al een knappe meid. Maar eenmaal mooi terug in de vacht en goede conditie is ze helemaal een lust voor het oog. Met haar prachtige kleuren en fijne uitstraling, nogmaals een Rienpoortvliethondje :hartjes:
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
thom

Bericht door thom »

Josefien schreef: 26 jun 2024, 00:17 Nou, dat is een ding wat zeker is. Het is nu al een knappe meid. Maar eenmaal mooi terug in de vacht en goede conditie is ze helemaal een lust voor het oog. Met haar prachtige kleuren en fijne uitstraling, nogmaals een Rienpoortvliethondje :hartjes:
:J:
Afbeelding
thom

Bericht door thom »

Het begint bijna een beetje saai te worden, maar alweer een prima nacht achter de rug met Farah.
Begint een beetje een gewoonte te worden, eerst een knuffelsessie, daarna de lichten uit en lekker slapen.
Toen ik vanmorgen opstond lag het meisje nog lekker te slapen, deze keer half op de grond en half op haar kussen.
Afbeelding
Plaats reactie