Ron Schultz

Plaats reactie
Nanna
Posts in topic: 5

Ron Schultz

Bericht door Nanna »

Afbeelding
S.V.
Posts in topic: 1

Re: Ron Schultz

Bericht door S.V. »

fijn dat er steeds meer stemmen opgaan die redelijk lijken te zijn..
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Hij roept het al jaren😉
Ik volg al minstens twintig jaar zijn principes.
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Mijn honden hebben alleen de puppyentingen gehad. En een keer in de drie jaar de Rabiësenting, want ze gaan mee naar Oostenrijk.
Afbeelding

Tanja en Anne
Nanna

Bericht door Nanna »

De mijne hun puppyentingen en een keer de cocktail.
Daarna is het wel leuk geweest. Aan titeren doe ik ook niet, ik titer mezelf ook niet.
En ik zeg het altijd ‘ik heb de gezondste honden uit de streek’.
Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Nou, ik titer dus wel! Het komt vaak genoeg voor dat honden wel geënt zijn, maar niet beschermd. Ik heb dat nog meegemaakt met Kells haar rabiësenting. Als je titert en op het juiste moment laat enten, dan is de kans groot dat de hond nooit meer een enting hoeft.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
ranetje

Bericht door ranetje »

Ik laat Claire ook titeren.
Na haar laatste puppyenting heeft ze nog geen cocktail enting nodig gehad.
Dit jaar augustus weer titeren en dan hopelijk weer voor 3 jaar afgetekend :ok:
Afbeelding
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik heb Mahdu in 2019 voor het laatst laten inenten, Dívka heeft haar laatse entingen in 2017 gehad.
In 2020 ben ik gaan titeren, daarvoor zijn ze inmiddels 2x geweest en tot nu toe zijn ze overal tegen beschermd.
2025 moeten ze weer geloof ik.
Ze gaan normaal niet in een kennel/pension en we gaan niet naar het buitenland dus de rabiës en kennelhoest sloegen we zowiezo al over en de leptospirose idem.

Voor Mahdutje is het zowiezo beter om geen vreemde stoffen in zijn lijfje te stoppen, dat triggert zijn epilepsie.
Dus geen vlooienmiddelen, ontwormingsmiddelen, entingen etc als het niet hoogstnoodzakelijk is.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik ga altijd mezelf maar na. Als kind ben ik tegen de belangrijkste ziekten ingeënt. Daarna nooit meer. En ook niemand die aan komt zetten met titeren.
Wat zijn die honden dan beter dan ik. Ik geloof zelfs dat ze ziek worden van al die jaarlijkse enterij.
De enige die er beter van wordt is de dierenarts.
Afbeelding
nevache
Posts in topic: 2
Honden: 7

Bericht door nevache »

De meeste honden zijn hier gekomen als herplaatser, vaak ook al ouder dan 1 jr, en in de regel al gevaccineerd. Om zeker te weten dat het vaccin ook aangeslagen is, titer ik (sinds dat kan) dan 1x. Ik heb tot nu toe geen reden gezien om dat te herhalen of nogmaals te vaccineren.
Degene die als pup kwamen, waren in het nest al op standaardmoment van 6 en 9 weken gevaccineerd. Omdat het regelmatig zo is dat maternale antistoffen nog beschermen en het vaccin dus niet 'gepakt' wordt, heb ik bij hen op geleide van titerbepaling de puppyentingen afgerond - bij Imme kon zijn laatste puppyenting niet op de reguliere 16 wkn, maar pas op 25 wkn: tot die tijd was er nog maternale bescherming.
Voor zover aan de orde krijgen ze rond hun 1e levensjaar nog één keer de cocktail. Dat is het.
Zo doe ik het al sinds mijn allereerste hond, en het titeren sinds die mogelijkheid er is.
Belangrijkste overweging daarin is voor mijn honden dezelfde als voor mezelf: risico op ziekte vs. belasting door vaccin.
Afbeelding
CatnDog
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Er is al genoeg anti-vax-geluid/angst voor inentingen. Populariteit van zulk soort figuren maakt de angst daarvoor alleen maar groter.

Citaat: "But, as many veterinarians are realizing, over-vaccination can actually jeopardize a dog’s health and even life. Side effects can cause skin problems, allergic reactions and autoimmune disease. Though the case in cats, not dogs, tumors have been reported at the site of vaccine injections. "

En wat dacht je van de dierenlevens die juist gespaard worden door vaccinaties. Die worden even niet vermeld.
Nanna

Bericht door Nanna »

Ron Schultz is helemaal niet antivax. Integendeel.
Het enige dat hij zegt is dat 1x op een hondenleven voldoende is.
Afbeelding
nevache
Posts in topic: 2
Honden: 7

Bericht door nevache »

Tot niet zo lang geleden propageerden de vaccinfabrikanten zoals Intervet (van de Nobivac-vaccins) jaarlijkse inentingen (en er zijn nog genoeg dierenartsen die dat stug blijven volhouden).
Tegenwoordig hoeft dit volgens de fabrikant nog maar eens per 3 jaar. Dat zèlfs de fabrikant de gestelde noodzakelijke frequentie teruggeschroefd heeft, komt zeker weten niet voort uit antivax-overwegingen...
Afbeelding
malinois
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Titeren doe ik wel, ik wil weten dat mijn honden goed beschermt zijn met al die broodfok hier in Brabant. Sinds ik titer heb ik nog maar 1 hond ooit hoeven enten en dat was Xavi, die al 7 jaar lang niet geent hoefde te worden. Ook dat had ik anders niet gedaan maar toen kwamen net die Oekrainers in grote getale met honden. Dus ik heb t maar gedaan. De rest is nog steeds stabiel en moet een geldige titer hebben voor het dockdiven en IGP. Voor Zweden was dit afgelopen januari nog wel een discussiepunt want die accepteerden de titer niet bij de show waar t dockdiven plaats vond, pas na heen en weer bellen met Nederlandse dierenartsen werd t geaccepteerd. Rabies natuurlijk ook ivm t buitenland.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie