Hond naast bakfiets
Hond naast bakfiets
Ik zit te overwegen om een bakfiets te kopen, zodat Colin zowel naast de fiets kan lopen als erin, en we zo meer mogelijkheden hebben waar we heen gaan en bij te warm weer niet zo aan huis gekluisterd zitten. De huidige gewone fiets zou ik dan wegdoen, dus dan zou de bakfiets mijn enige fiets zijn. Is het een beetje te doen om een middelgroot/grote hond naast een bakfiets te laten lopen of zijn we dan te breed? Zijn hier mensen die dat weleens doen?
Re: Hond naast bakfiets
Ze zitten hier IN de bakfiets. Daar is ie voor. Waarom zou je je hond ernaast laten lopen.
Met de hond in de bakfiets ben je veel sneller op de plaats van bestemming en al helemaal als het een elektrieke bakfiets is.
Met de hond in de bakfiets ben je veel sneller op de plaats van bestemming en al helemaal als het een elektrieke bakfiets is.
- annnie
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Ik heb een kar. Gebruik hem niet zo vaak, maar het lijkt me handiger als je je fiets ook veel gebruikt in het dagelijks leven, even s avonds naar de stad of naar het station toe bijvoorbeeld. Zo'n bakfiets kun je veel moeilijker veilig ergens parkeren.
Omdat hij dan even flink kan rennen, hij vindt het ook leuk en heeft die extra beweging nodig naast de normale wandeling. Maar op dagen dat het te warm is om ernaast te lopen of als ik eens wat verder weg wil dan kan hij erin. Of als hij zn poot breekt en naar de dierenarts moet, maar heb geen plek voor 2 fietsen dus de bakfiets wordt dan ook de alledaagse fiets.
Een kar durf ik niet met Colin, er zit nog best een koppie op en die wil ik dan voor me hebben en niet achter me waar ik niet zie wat hij doet en er ook niet bij kan.
En die kar zou ik dan elke keer 2 trappen op en af moeten tillen dus ook niet echt praktisch voor mij haha.
- CatnDog
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Je neemt natuurlijk wel veel ruimte in op de weg, met een bakfiets en ook nog een hond ernaast. Al kan het natuurlijk wel.
Ik zie het eigenlijk nooit, maar ik zal er op gaan letten.
Ik zie het eigenlijk nooit, maar ik zal er op gaan letten.
Je hebt van die hondenbakfietsen toch? Dat lijkt me met een wat grotere hond wel handig met in- en uitstappen. Zeker als hij wat ouder wordt.
Als twee mensen naast elkaar kunnen fietsen op de weg, kan jou hond ook best een stukje naast bakfiets trippelen hoor. Ik heb ook weleens twee honden naast mijn gewone fiets laten lopen. Zolang de honden zich fatsoenlijk gedragen, geen probleem. En is het een stukje wat te druk, dan zet je ‘m weer even in de bakfiets tot een rustiger stuk.
Misschien zijn die bakfietsen met 2 wielen wel smaller dan die met 3 wielen. Dan zou ik daarvoor kiezen, denk ik.
Kortom: gewoon doen en vele vrolijke foto’s maken!
Als twee mensen naast elkaar kunnen fietsen op de weg, kan jou hond ook best een stukje naast bakfiets trippelen hoor. Ik heb ook weleens twee honden naast mijn gewone fiets laten lopen. Zolang de honden zich fatsoenlijk gedragen, geen probleem. En is het een stukje wat te druk, dan zet je ‘m weer even in de bakfiets tot een rustiger stuk.
Misschien zijn die bakfietsen met 2 wielen wel smaller dan die met 3 wielen. Dan zou ik daarvoor kiezen, denk ik.
Kortom: gewoon doen en vele vrolijke foto’s maken!
- Frootje
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik heb geen bakfiets, maar wel een scootmobiel (ongeveer even breed denk ik) en Aloy loopt daar vaak naast. Ook gewoon op het fietspad in de stad. Ze loopt echt maar zelden in de weg en we zijn eigenlijk nooit te breed. Als het een keer niet handig is gaat zij trouwens gewoon op de plank, ik zou een hond bij een bakfiets dan ook even inladen denk ik. Nu is Aloy trouwens geen gigantische hond. Maar met een grote hond denk ik niet dat dat heel anders is.
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Ja, ik vind het ideaal.
Als Ollie ernaast rent, klik ik hem vast aan zo n fiets hondenstang EN ik klik hem vast aan een riem vanuit de bak zodat ie echt ernaast moet en niet naar voren of achter de fiets kan. Dan heb ik mijn handen vrij om te sturen.
Aangezien hij kan uitvallen naar bv brommertjes. Om die reden zit hij ook aan 2 kanten gezekerd in de bak.
Als Ollie ernaast rent, klik ik hem vast aan zo n fiets hondenstang EN ik klik hem vast aan een riem vanuit de bak zodat ie echt ernaast moet en niet naar voren of achter de fiets kan. Dan heb ik mijn handen vrij om te sturen.
Aangezien hij kan uitvallen naar bv brommertjes. Om die reden zit hij ook aan 2 kanten gezekerd in de bak.
- Budkes
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Ik heb twee mechelse herders naast mijn scootmobiel lopen. En bijna nooit een probleem. Soms zijn op een buitenweggetje de fietspaden niet zo breed, dan dirigeer ik ze even de berm in bij een tegenligger.Frootje schreef: ↑27 jun 2024, 14:52 Ik heb geen bakfiets, maar wel een scootmobiel (ongeveer even breed denk ik) en Aloy loopt daar vaak naast. Ook gewoon op het fietspad in de stad. Ze loopt echt maar zelden in de weg en we zijn eigenlijk nooit te breed. Als het een keer niet handig is gaat zij trouwens gewoon op de plank, ik zou een hond bij een bakfiets dan ook even inladen denk ik. Nu is Aloy trouwens geen gigantische hond. Maar met een grote hond denk ik niet dat dat heel anders is.
Veeeel te laat antwoord, maar inderdaad een scootmobiel is ook wat breder en dat kan meestal ook. Dan is het nu dus vooral zoeken naar een betaalbare bakfiets op fietsbare afstand (heb geen auto) en een parkeerplek maar als het me lukt zal ik zeker foto's plaatsen.