Dushi.. de weg naar een happy hondenleven..

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Jetski
Posts in topic: 8
Welke: Portugese waterhond

Re: Dushi.. de weg naar een happy hondenleven..

Bericht door Jetski »

De topictitel zegt alles! :lol1:
Afbeelding
nevache
Posts in topic: 19
Honden: 7

Bericht door nevache »

Lekker, hoor! Overigens vind ik ook (of júist) die niet zo spannende filmpjes altijd wel leuk om te zien. Ze is (nu) een plezier om naar te kijken.
Kunnen jullie haar allebei inmiddels aanhalen zonder dat ze terugschrikt ? En krijgt ze al wat mee van de wereld buiten eigen tuin/erf/land ?
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 6

Bericht door blondie »

Vind het zo fijn voor haar en jullie dat ze in jullie omgeving zich al zo vrij voelt! Aanhalen zal nu of later misschien wel een dingetje blijven. Glory bijvoorbeeld w contact, maakt ook wel met vreemden contact maar heeft soms dan toch een wat angst of onderdanigheid bij aanhalen zowel door ons als door vreemden, terwijl ze zelf de toenadering maakt. Net iets te veel mee gebeurd in verleden denk ik dan dat ze die reactie/angst of terughoudendheid durft los te laten.
Kimmie
Posts in topic: 72
Honden: 6

Re:

Bericht door Kimmie »

nevache schreef: 27 jun 2024, 14:49 Lekker, hoor! Overigens vind ik ook (of júist) die niet zo spannende filmpjes altijd wel leuk om te zien. Ze is (nu) een plezier om naar te kijken.
Kunnen jullie haar allebei inmiddels aanhalen zonder dat ze terugschrikt ? En krijgt ze al wat mee van de wereld buiten eigen tuin/erf/land ?
Ja , buiten is ze heel goed te aaien, binnen gaat ook steeds beter en beter, ze komt zelfs aaitjes halen :hartjes: , en in bed laat ze zich uitgebreid knuffelen, echt heel lief!
We lopen hier 4x per dag over de wei, en daar loopt ze helemaal los, ze luistert echt bijzonder goed, ze blijft ook heel dichtbij ons, wel nog met de tracker op overigens, die houden we wel om zolang we niet zeker weten wat ze in een schrik reactie doet, ze vind de sloot heel aantrekkelijk, en is daar dan ook al 4x ingevallen..

Hier zijn wat filmpjes nog van haar, maar kan me voorstellen dat ze niet heel bijzonder zijn ofzo, haha.
Dushi buiten aaien:

Los meelopen:

Kind is een beetje druk:

Als we de stallen doen blijft ze netjes wachten en bij de andere honden :hartjes:

Sinds gisteren durft ze ook eten uit mijn hand aan te nemen, wat dan meteen zo wordt dat je echt moet oppassen, want ze jat alles uit je hand en van je bord :LOL:

Ik vind het zo'n leuk hondje, we zijn er echt heel blij mee...
Laatst gewijzigd door Kimmie op 27 jun 2024, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
nevache

Re: Re:

Bericht door nevache »

Kimmie schreef: 27 jun 2024, 17:09
Hier zijn wat filmpjes nog van haar, maar kan me voorstellen dat ze niet heel bijzonder zijn ofzo, haha.
Haha, 6 dagen geleden zou je het nog SUPERbijzonder gevonden hebben, alleen al de gedachte dat ze zo zou kunnen zijn :lol1: :smile: :lol1: :smile:
Afbeelding
Kimmie

Bericht door Kimmie »

4 dagen pas.. ze is echt zo snel veranderd , en ik was uitgegaan van haar echt 2 weken een heel rustige plek moeten geven en niet verder komen als de tuin.. Dat is wel heel anders gegaan :mrgreen: :mrgreen: , maar wel beter zo, zeker voor haar, die stress is zo ellendig voor zo'n hond..
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Blij meisje :hartjes:
nevache

Bericht door nevache »

Oeh, wat wil ze graag aardig zijn en aardig gevonden worden :liefde:
Afbeelding
Irma
Posts in topic: 3

Bericht door Irma »

Zo geweldig om te zien, laat de filmpjes maar doorkomen!
Nanna
Posts in topic: 7

Bericht door Nanna »

Ik heb NAKS met rottweilers maar voor die van jou maak ik een uitzondering. Wat een leukerd!
Afbeelding
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Ja, ze wordt echt met de dag aanhankelijker, en ze kan zo blij doen, gisteren was de hoefsmid er en moest ze even binnen blijven bij mijn vriend, die zei dat ze het niet zo leuk had gevonden dat ik weg was, ze had de hele tijd lopen jammeren, toen ik terug kwam, is ze een paar keer tegen mij opgesprongen, iets was een paar dagen geleden echt ondenkbaar was dat ze dat zou durven.... Ze loopt ook echt de hele dag achter mij aan in huis... :hartjes:

Alleen denk ik dat ze een kennelhoestje heeft opgelopen, ze loopt aardig te kuchen af en toe..
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Nanna schreef: 28 jun 2024, 10:05 Ik heb NAKS met rottweilers maar voor die van jou maak ik een uitzondering. Wat een leukerd!
Ja Knut is wel een beetje de held in dit verhaal, ze hangt heel erg aan hem, en door hem krijgt Dushi zoveel steun en durft daardoor veel meer, als er iets is dat ze een beetje eng vind, roep ik Knut erbij en dan gaat ze met hem mee..Is echt haar grote vriend, ik heb nog wel een filmpje waar ze ook helemaal tegen hem aan gaat hangen.. Flossie is alleen maar heel lief, die is niet echt met Dushi bezig, maar ze is wel heel lief voor haar..
Nanna

Bericht door Nanna »

🥰
Afbeelding
K@ren
Posts in topic: 4
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Zo leuk om te zien :I:
Afbeelding
SuzanneS
Posts in topic: 2

Bericht door SuzanneS »

Ik wil toch even zeggen dat ik het ontzettend knap vind van jullie. Jullie zelf maar zeker ook de andere honden. Ze is thuis en meer dan welkom. Het is alsof iedereen het taakje heeft om haar te laten vergeten en nu domweg gelukkig te zijn.
Geeft de mens moed!
Teckeltoos
Posts in topic: 2
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

:I:
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 12

Bericht door ranetje »

Dat filmpje met Knut :I:
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 11

Bericht door Marc »

Ik denk dat ze wel nog vrij jong is. Ze gedraagt zich pupperig en deemoedig wat natuurlijk ideaal is bij een dergelijke introductie. Ze ontwapend je andere honden door dat gedrag. Een oudere teef zie ik dat zelf niet zo snel doen. Ik schat dat ze kwa gedrag anderhalf of twee is. Die slechte tanden kan ze hebben van veel brood en andere waar met suiker dat ze misschien altijd gekregen heeft. Kan me echt niet voorstellen dat ze 5 is.
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Ik hoop het, hoe jonger ze zou zijn , des te langer ze bij ons is. We gaan dinsdag langs de dierenarts, die kan misschien een beetje een richting geven van haar leeftijd..

ik vind haar soms net een vosje:
Afbeelding

Afbeelding

en een lieve foto met Flossie:
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 21
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik vind haar ook iets vos-achtigs hebben! Heel leuk.
nevache

Bericht door nevache »

Mooi om te zien dat de spanning rondom ogen en mondhoeken wegtrekt!

En gebit beoordelen blijft, eenmaal volwassen, lastig.
FaeLynn kwam hier met 6.5 mnd (onbetwiste, formele geboortedatum), eet hier van het begin af aan KVV, geen zoetigheid etc. Maar die heeft een hopeloos gebit. Na een gebitsbehandeling en ondanks schoonmaken/poetsen is alles binnen no time niet wit en sprankelend meer.
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 5
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Wat een vrolijke spring in ‘t veld :) Gaaf dat het zo goed gaat!
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ze is echt leuk :I:
Ik vind haar ook jonger ogen qua gedrag, rond 1,5 jaar of zo.
Arlo kwam hier overigens op 2-jarige leeftijd (dat klopte zeker, want hij is als pup met het hele nest in een doos voor de poort van het asiel gedumpt, dus ze kunnen er niet veel naast hebben gezeten wat betreft zijn geboortedatum) en had verschrikkelijke vieze tanden. Waarschijnlijk voor een groot deel vanwege voeding, al merk ik wel dat hij ook snel weer opnieuw aanslag heeft, dus daar ook genetische aanleg voor heeft. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Amy, die ruim 10 is en een veel witter gebit heeft dan Arlo.
Die tanden kunnen dus wel een behoorlijk vertekend beeld geven, op basis daarvan zou je Amy jonger schatten dan Arlo, terwijl zij 5 jaar ouder is.
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 5

Bericht door Tineke »

Wat heerlijk om dit te volgen :I:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Ik weet ook niet of je leeftijd aan een gebit kan zien, alleen het viel mij op dat ze wat gelere tanden heeft, met van die bruine randjes aan de onderkant, maar ik hoop dat ze veel jonger is als 5 jaar!

Het is echt zo'n lief meisje, gisteravond heeft ze voor het eerst tussen ons in geslapen, en is ze getutteld door Flossie:

Afbeelding

Ik word er altijd zo melig van, maar Flossie vangt kluitjes als een andere hond gaat graven.. en gister was dat bij Dushi :LOL:

Had ik al weleens gezegd dat ze echt een heel leuk meisje is?? :hartjes: :hartjes: :hartjes:

Gisteravond had ik nog even contact met Ringoland ,en die vonden het een wonder hoe ze het hier nu doet, en zeiden ook dat ze zo goed als kansloos was geweest als we haar niet geadopteerd hadden.. dat we echt haar reddende engel zijn :liefde:
Plaats reactie