Dushi.. de weg naar een happy hondenleven..
Re: Dushi.. de weg naar een happy hondenleven..
Wat is Flossie prachtig slank
Het gaat in feite hartstikke goed bij jullie met Dushi.
Omdat jij haar rustig laat bijkomen en ook zeker dankzij jullie andere honden
Als ik lees wat ze er bij Ringoland van zeggen heeft ze het allerbeste plekje gekregen wat ze maar kon krijgen.
Geweldig!!
Omdat jij haar rustig laat bijkomen en ook zeker dankzij jullie andere honden
Als ik lees wat ze er bij Ringoland van zeggen heeft ze het allerbeste plekje gekregen wat ze maar kon krijgen.
Geweldig!!
We hadden al contact met Takis voor een fosterpuppie, ik had al gezegd dat dat wel even kon duren vanwege Dushi, maar zoals ze nu gaat, kan er veel eerder gedacht worden om een puppie te fosteren...
Het enige wat ze nog eng vind, is als mijn vriend de huiskamer binnen loopt, dan gromt ze en blaft ze naar hem, als hij dan gaat zitten dan is het goed, kan hij haar aaien, en gaat ze ook naar hem toe om geaaid te worden, maar staand vind ze hem eng, maar dat is dan alles, komt ze ook wel overheen, en god weet wat ze meegemaakt heeft, zeker voor ze in de doding kwam en hoe lang ze daar gezeten heeft...
- nevache
- Posts in topic: 19
- Honden: 7
Overigens wat betreft gebit: aanslag en vergeling schijnt ook iets te maken te (kunnen) hebben met enzymen in het speeksel. Af en toe een scheutje tomatensap over het voer zorgt ervoor dat aanslag beter verwijderbaar is en tanden wat minder geel ogen.Kimmie schreef: ↑29 jun 2024, 09:11 Ik weet ook niet of je leeftijd aan een gebit kan zien, alleen het viel mij op dat ze wat gelere tanden heeft, met van die bruine randjes aan de onderkant, maar ik hoop dat ze veel jonger is als 5 jaar!
Het is echt zo'n lief meisje, gisteravond heeft ze voor het eerst tussen ons in geslapen, en is ze getutteld door Flossie:
Ik word er altijd zo melig van, maar Flossie vangt kluitjes als een andere hond gaat graven.. en gister was dat bij Dushi
Had ik al weleens gezegd dat ze echt een heel leuk meisje is??
Ik vind Dushi een ontzettend grappig hondje. Beetje een tiepje Chaiou
En hoewel ik niet zo van de Rottweilers ben, ben ik best onder de indruk van die van jou - zowel uiterlijk vertoon als gedrag: schitterend!
Ik ga dat onthouden van die tomatensap, mocht het nodig zijn, ze heeft niet echt tandsteen, maar meer van die bruine randjes, ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken..nevache schreef: ↑29 jun 2024, 12:02
Overigens wat betreft gebit: aanslag en vergeling schijnt ook iets te maken te (kunnen) hebben met enzymen in het speeksel. Af en toe een scheutje tomatensap over het voer zorgt ervoor dat aanslag beter verwijderbaar is en tanden wat minder geel ogen.
En hoewel ik niet zo van de Rottweilers ben, ben ik best onder de indruk van die van jou - zowel uiterlijk vertoon als gedrag: schitterend!
Ik heb echt al zolang rottweilers en heel eerlijk , zijn allemaal stuk voor stuk super sociale en fijne honden geweest... ik heb zoveel honden bij hun gezet, van jong tot oud.. maar deze 2 zijn ook weer zo geweldig, Flossie zo vreselijk lief meisje, en Knut , die grote beer, hij doet het zó goed met Dushi ( en Mira ook) , ben echt heel blij dat hij dit zo lief oppakt
Wat een fantastische roedel heb je zo!
Klopt van die tomatensap. Mijn man geeft Anne altijd tomatensoep als hij die zelf eet en dat is haast elke dag, en haar tanden en kiezen hadden aardig wat aanslag maar dat is haast allemaal weg.nevache schreef: ↑29 jun 2024, 12:02Overigens wat betreft gebit: aanslag en vergeling schijnt ook iets te maken te (kunnen) hebben met enzymen in het speeksel. Af en toe een scheutje tomatensap over het voer zorgt ervoor dat aanslag beter verwijderbaar is en tanden wat minder geel ogen.Kimmie schreef: ↑29 jun 2024, 09:11 Ik weet ook niet of je leeftijd aan een gebit kan zien, alleen het viel mij op dat ze wat gelere tanden heeft, met van die bruine randjes aan de onderkant, maar ik hoop dat ze veel jonger is als 5 jaar!
Het is echt zo'n lief meisje, gisteravond heeft ze voor het eerst tussen ons in geslapen, en is ze getutteld door Flossie:
Ik word er altijd zo melig van, maar Flossie vangt kluitjes als een andere hond gaat graven.. en gister was dat bij Dushi
Had ik al weleens gezegd dat ze echt een heel leuk meisje is??
Tanja en Anne
Wat goed om te weten... echt nog nooit van gehoord!
En vandaag is kleine dushi 1 week bij ons.. en wat is ze al veranderd, in de ene week.. onvoorstelbaar...en elke dag weer zijn er veranderingen en vooruitgang.. wat een bijzondere reis is dit zeg..
En vandaag is kleine dushi 1 week bij ons.. en wat is ze al veranderd, in de ene week.. onvoorstelbaar...en elke dag weer zijn er veranderingen en vooruitgang.. wat een bijzondere reis is dit zeg..
Dushi begint haar stem steeds meer te gebruiken, ze gromt tegen de andere honden, tegen rijdende kruiwagens,en blaft tegen de paarden, nu zijn die het wel gewend en kijken niet op of om... Maar vanavond waren de shetten aan de beurt.. daar moet tegen geblaft worden
We krijgen steeds een beetje meer de ware Dushi te zien, en dat is best een ( heel ) ondeugend en pittig meisje, maar wel heel lief en eigenlijk heel grappig met haar willetje...
We krijgen steeds een beetje meer de ware Dushi te zien, en dat is best een ( heel ) ondeugend en pittig meisje, maar wel heel lief en eigenlijk heel grappig met haar willetje...
- CatnDog
- Posts in topic: 21
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ze krijgt praatjes.
We zijn bij de dierenarts geweest en die schat haar tussen de 1,5 en 2 jaar oud... Ik denk dat dat wel redelijk klopt
Wel spannend hoor , ik had wel Flossie meegenomen voor de mentale support... maar ze heeft zich heel netjes laten onderzoeken, en was zelfs wat nieuwschierig aan het rond kijken uiteindelijk, de dierenarts vond haar een hele lieve en mooie hond. Al met al, vind ik dat ze het heel netjes heeft gedaan.
Dat kun je ook echt zien aan haar gedrag. Ze is mentaal nog niet volwassen.
Marc schreef: ↑28 jun 2024, 15:09 Ik denk dat ze wel nog vrij jong is. Ze gedraagt zich pupperig en deemoedig wat natuurlijk ideaal is bij een dergelijke introductie. Ze ontwapend je andere honden door dat gedrag. Een oudere teef zie ik dat zelf niet zo snel doen. Ik schat dat ze kwa gedrag anderhalf of twee is. Die slechte tanden kan ze hebben van veel brood en andere waar met suiker dat ze misschien altijd gekregen heeft. Kan me echt niet voorstellen dat ze 5 is.
Dat is echt heel goed voor een hondje dat zo angstig wasKimmie schreef: ↑02 jul 2024, 12:51 Wel spannend hoor , ik had wel Flossie meegenomen voor de mentale support... maar ze heeft zich heel netjes laten onderzoeken, en was zelfs wat nieuwschierig aan het rond kijken uiteindelijk, de dierenarts vond haar een hele lieve en mooie hond. Al met al, vind ik dat ze het heel netjes heeft gedaan.
- CatnDog
- Posts in topic: 21
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Dat vind ik knap, hoor. Fijn dat het eerste dierenartsbezoek niet traumatisch is verlopen.
Ja, jij zat echt helemaal goed!! Is wel beter als 4 of 5 jaar...Marc schreef: ↑02 jul 2024, 13:44Dat kun je ook echt zien aan haar gedrag. Ze is mentaal nog niet volwassen.
Marc schreef: ↑28 jun 2024, 15:09 Ik denk dat ze wel nog vrij jong is. Ze gedraagt zich pupperig en deemoedig wat natuurlijk ideaal is bij een dergelijke introductie. Ze ontwapend je andere honden door dat gedrag. Een oudere teef zie ik dat zelf niet zo snel doen. Ik schat dat ze kwa gedrag anderhalf of twee is. Die slechte tanden kan ze hebben van veel brood en andere waar met suiker dat ze misschien altijd gekregen heeft. Kan me echt niet voorstellen dat ze 5 is.
Moet wel zeggen dat het bij Dushi wat indruk had gemaakt, ze was in huis ,toen we terug waren, weer wat bang, maar dat was in een uurtje wel weer goed, ze hersteld wel weer snel, maar ja, ze moet er toch een beetje aan gaan wennen dat ze af en toe mee gaat met ons...
Komt vanzelf wel en ook gewoon blijven doen nu ze zo in een opwaartse spiraal zit. Nu leert ze snel en herstelt ze snel. Als ze straks helemaal gewend is krijg je ook meer weerstand omdat ze dan thuis en om je huis heeft geleerd en verder te weinig.
- nevache
- Posts in topic: 19
- Honden: 7
Die laatste foto zegt het allemaal
- Jetski
- Posts in topic: 8
- Welke: Portugese waterhond
Heeft Flossie nu mooie oorbelletjes uitgezocht?
Vroeger stond de rottweiler hoog op mijn verlanglijst , en in de loop der jaren ben ik daar van teruggekomen.
Maar als ik die van jou zie begrijp ik die vroegere liefde weer.
En Dushi.. Wat doet ze het goed!
Vroeger stond de rottweiler hoog op mijn verlanglijst , en in de loop der jaren ben ik daar van teruggekomen.
Maar als ik die van jou zie begrijp ik die vroegere liefde weer.
En Dushi.. Wat doet ze het goed!
Ik geniet van die filmpjes