Bravecto injectie
- Susam
- Posts in topic: 10
- Welke: Podengo kruising
Bravecto injectie
ik sprak een buurman die even bij de dierenarts een tablet ging halen want hij ging op vakantie. Ik vroeg hem waarom hij bijvoorbeeld geen Seresto band of iets dergelijks wilde in plaats van zoiets? Antwoord: daar was hij vies van.
Ik geef het op.
https://www.merck-animal-health.com/blo ... -bravecto/
Re: Bravecto injectie
Ik gebruik niks tegen vlooien en teken, maar dit jaar zijn er wel erg veel teken, ik haal elke dag wel een paar teken van de honden af. En ze zitten op de gekste plekken. Bij Tanja vaak op haar vulva.
Tanja en Anne
Als er hier vlooien zijn mik ik er ook gerust een tablet in hoor, meest effectieve tegen die krengen.
Het enige ik doe is regelmatig sprayen met tea tree olie. Ze hebben een enkele keer een teek op hun kop (daar spray ik niet zo woest ivm hun ogen) maar voor de rest nooit en nergens. Ook geen vlooien.
Goeiekoop en effectief. Aan tabletten begin ik niet eens.
Goeiekoop en effectief. Aan tabletten begin ik niet eens.
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 4
voor geen goud dat ik dat mijn honden in geef. geen pil, geen druppels en zeker geen injectie die een jaar beschermd tegen vlooien en teken. hoeveel gif wil je in een hond hebben?
“Geen hondenhaar aan de vogeltjes geven voor hun nestjes, de jonge vogeltjes sterven daar aan”
Maar het is dus wel ok om die smerige troep in je hond te spuiten of in tabletvorm te geven?
Ammenooitniet.
Maar het is dus wel ok om die smerige troep in je hond te spuiten of in tabletvorm te geven?
Ammenooitniet.
Ik heb in mijn koopcontract staan dat de garantie vervslt bij gebruik van orale antivlooienmiddelen
- galga's
- Posts in topic: 1
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Mijn Afghaan krijgt 1x per jaar een Symparica pil die officieel elke maand gegeven moet worden. Werkt het hele jaar tegen teken. Zelfs met regelmatig wassen, borstelen en drogen blijven er nog teken (ook grote) verstopt zitten in die vacht.
- Kells
- Posts in topic: 11
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik ben zeer terughoudend met gif. Pillen of injecties doe ik absoluut niet. Ik geef wel advantix als het te gek wordt met het aantal teken. Dit jaar heb ik ze nog maar 1 keer een pipet gegeven, dat wil zeggen, alleen de oudste drie. Clancy heeft hooguit drie teken gehad.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Dus je geeft garantie? Wat betekent dat, dat ze hem om mogen komen ruilen als hij stuk gaat?
Moet er niet aan denken.Susam schreef: ↑04 jul 2024, 08:19
ik sprak een buurman die even bij de dierenarts een tablet ging halen want hij ging op vakantie. Ik vroeg hem waarom hij bijvoorbeeld geen Seresto band of iets dergelijks wilde in plaats van zoiets? Antwoord: daar was hij vies van.
Ik geef het op.
https://www.merck-animal-health.com/blo ... -bravecto/
Het idee om insecticiden in je huisdier te laten spuiten
Blijken ze er niet tegen te kunnen dan zit je met een hele hoop ellende.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik durf ook geen orale middelen te geven. Ik heb bij Froo gezien hoe cruciaal het is dat je die troep van je hond af kunt wassen bij een slechte reactie, als ik haar een pil had gegeven had ik naar de dierenarts gemogen en misschien was het dan veel slechter afgelopen. Ik vind vlooienmiddelen geven dus sowieso al best eng, dus Aloy krijgt een pipetje en ik houd haar altijd met argusogen in de gaten (en houd Froo uit haar buurt, de eerste 24 uur niet contactliggen of spelen). Gelukkig heeft Aloy er geen last van.
Froo krijgt dus niks. Ik kan vlooien en teken op haar gelukkig makkelijk zien en dat is pas 2 keer in haar leven gebeurd. En 2 keer ging het om één enkele verdwaalde vlo die ze nog op zich had zitten van buiten.
Maar injecteren gaat hier dus ook absoluut niet gebeuren. Brrrr.
Froo krijgt dus niks. Ik kan vlooien en teken op haar gelukkig makkelijk zien en dat is pas 2 keer in haar leven gebeurd. En 2 keer ging het om één enkele verdwaalde vlo die ze nog op zich had zitten van buiten.
Maar injecteren gaat hier dus ook absoluut niet gebeuren. Brrrr.
- nevache
- Posts in topic: 2
- Honden: 7
Ik heb FaeLynn hier op de Seresto-band zien reageren met neurologische uitvalsverschijnselen, dus ik ben heeeeeel voorzichtig geworden. Niet alleen bij haar, maar ook met de anderen.
-
Heb ik ook op druppels gezien. Vooral oortics.
En ik heb jaren geleden een keer gespoten tegen vlooien in huis en toen voelde ik zelf tintelingen.
Is op zich ook logisch want het is een zenuwgif.
Mocht er echt een defect zijn waarop ik niet heb kunnen testen en die vooraf niet gezien zijn neem ik de pup terug en krijgen ze hun geld terug. Nog nooit gebeurd
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik.gebruik al jaren de Seresto band naar tevredenheid. Moet wel zeggen dat dit t 1e jaar is dat ik ondanks de band nog af en toe een teek eraf haal. Maar dat is beter dan de 30+ zonder band
Ik pieker er over pillen en/of injecties. Ik was mn hond destijds bijna kwijt aan ontworming dat was duidelijk genoeg. Geen rotzooi meer in mn honden.
Ik pieker er over pillen en/of injecties. Ik was mn hond destijds bijna kwijt aan ontworming dat was duidelijk genoeg. Geen rotzooi meer in mn honden.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dat is echt verneukeratief want mensen zijn ongetwijfeld gehecht aan hun hond.
En wat ga jij met die pup doen dan ,zelf houden ?
Voor mijzelf hoef ik geen garantie op een levend wezen maar als jij er dan toch zo graag op staat geef ze dan het geld maar terug en laat ze de hond houden als ze willen.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Er gaan geen pillen in ko maar er gaat gerust een pipet in bij vlooien. Maar eerlijkheid gebied me dat hij ze nooit heeft , ik gooi er 1 in voor ie uit logeren gaat maar verder ?
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Je bedoeld OVER hoop ik?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Zoals ik al zei het is nog nooit voorgekomen. Ik zou de pup dat zelf houden. Als fokker ben ik verantwoordelijk. Leuk trouwens dat je als fokker die het gewoon goed en netjes probeert te doen gelijk afgefikt wordt. Dat is de reden waarom ik bijna nooit schrijf hierTineke schreef: ↑04 jul 2024, 18:24Dat is echt verneukeratief want mensen zijn ongetwijfeld gehecht aan hun hond.
Voor mijzelf hoef ik geen garantie op een levend wezen maar als jij er dan toch zo graag op staat geef ze dan het geld maar terug en laat ze de hond houden als ze willen.
Nou ja, het is natuurlijk ook wel heel zakelijk gesproken over een levend dier waar je van houdt op dat moment.Ineke A schreef: ↑04 jul 2024, 22:14 Zoals ik al zei het is nog nooit voorgekomen. Ik zou de pup dat zelf houden. Als fokker ben ik verantwoordelijk. Leuk trouwens dat je als fokker die het gewoon goed en netjes probeert te doen gelijk afgefikt wordt. Dat is de reden waarom ik bijna nooit schrijf hier
Of het ooit is voortgekomen of niet, je enige optie is je hond houden waarvan je houdt, of je hond inleveren en geld terug.
Dat zou betekenen dat ik Kenzi, met haar niet te voorspellen of testen primaire epilepsie, met haar 5 jaar terug naar de fokker kan gaan brengen (overigens nooit wat anders dan vaccinaties of seresto gehad tot die tijd), zodat ik mijn geld terug heb, want dat is de garantie.
Iedereen weet toch dat dat nooit gaat gebeuren nee
Dus affikken nee, maar wel een kritische noot dat het gewoon een onrealistisch iets is om te denken dat mensen hun hond even inleveren om hun geld terug te krijgen.
-
Niet mijn bedoeling om je af te fikken! Helemaal niet.Ineke A schreef: ↑04 jul 2024, 22:14Zoals ik al zei het is nog nooit voorgekomen. Ik zou de pup dat zelf houden. Als fokker ben ik verantwoordelijk. Leuk trouwens dat je als fokker die het gewoon goed en netjes probeert te doen gelijk afgefikt wordt. Dat is de reden waarom ik bijna nooit schrijf hierTineke schreef: ↑04 jul 2024, 18:24Dat is echt verneukeratief want mensen zijn ongetwijfeld gehecht aan hun hond.
En ik snap dat je afspraken wil maken. Een goed gefokte pup kan alsnog ziek worden en zonder afspraken ben je dan gewoon aansprakelijk voor wat een ander er aan laat doen en dat is best link.
Ik bedoelde het echt helemaal niet kritisch. Vind alleen het woord garantie een beetje opvallend als het om dieren gaat. Maar dat is geen oordeel.
Het staat niet als garantie in het koopcontract. Wat er bij mij instaat gaat om een erfelijk gebrek wat mijn dierenarts en ik niet gezien hebben en wat bij een bezoek aan de eigen dierenarts naar boven komt. Stel dat een pup levershunt zou hebben komt dat voor het dier een half jaar is naar bovenDaar testen we nu trouwens op. Wat ik met een hond met primaire epilepsie van 5 jaar oud zou doen weet ik niet. Daar gaan we het dan wel over hebben. Lijkt me duidelijk dat die gewoon bij de eigenaar blijft. Overal is over te praten lijkt me.