Boven

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Marlett
Posts in topic: 3

Boven

Bericht door Marlett »

Charlie heeft 'boven' ontdekt. De honden kwamen heus weleens boven, bijvoorbeeld in de ochtend ("Ga A. maar wakker maken!") maar niet om er te, tja... verpozen. Ik vind het wel prima. De slaapkamerdeuren van de kinderen zitten dicht en verder kunnen ze weinig overhoop halen en zijn er geen gevaren. Ik denk zelfs dat het voor Charlie geen kwaad kan om even niet naar buiten te kunnen kijken. En als ik zelf boven ben, vind ik het nog wel gezellig ook. het enige is dat hij met zijn teckelige lijf ook weer naar beneden moet, dus als het even kan, til ik hem.

Dus nu vroeg de Babbelbox zich af hoe dat bij jullie thuis is. Mag je hond naar boven?
Gretha
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Boven

Bericht door Gretha »

Nee, liever niet. Zeker de grote exemplaren niet.
Hebben ze ook nooit gedaan, op één keer na. Toen stond onze Duitse Dog van 90 kilo op de overloop toen we thuis kwamen.
Kan je vertellen dat het niet meeviel hem weer beneden te krijgen 🤣

Tux doet het heel af en toe in het weekend als één van ons wakker is en de ander nog op bed ligt.
Dan rent ze even over het bed en onder het dekbed en gaat daarna weer naar beneden.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 2

Bericht door Nanna »

Ja hoor. De Puli’s slapen bij ons op de slaapkamer. Zoals dat betaamt bij een roedel. Die liggen ook niet apart.
Na het laatste rondje zijn ze eerder boven dan wij😂
Ze slapen niet in bed. Maar wel allemaal er strak tegenaan en Panni eronder.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Mijn honden kwamen uit zichzelf nooit boven, de teckels al helemaal niet.
Claire is de eerste die wel boven komt
Dat is begonnen na het overlijden van Ita, toen wilde ze niet alleen beneden blijven.
Tegenwoordig komt ze alleen nog welterusten zeggen en gaat daarna weer naar beneden.
En 's morgens maakt ze me wel eens wakker als ik de wekker niet hoor :P
Afbeelding
Marlett

Bericht door Marlett »

Scharrelen ze 's nachts niet nog rond? Dat doen die van mij wel. Nog even wat schoonlikken, een slokje drinken, een keertje op een andere plek liggen. In de tent hoor ik dat, niet dat ze de hele nacht bezig zijn, maar op mijn slaapkamer heb ik daar niet zo'n zin in. Uitslapen met de honden thuis doen we weleens, Tosca ligt dan graag op het voeteneind, maar Charlie bij de deur, van hem hoeft het niet zo.
Overigens liggen mijn honden in huis ook nooit bij elkaar.
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Bij wijze van geintje. Soms.
Het is niet verboden maar meestal is de deur dicht.

Echo zit heel graag op het dakterras.
Nanna

Bericht door Nanna »

Rozi mag midden in de nacht nog weleens soppend en smakkend aan haar poes likken maar ik hoor dat toch niet want ik slaap met oordoppen. Meneer Nanna meldt dat dan in de ochtend😂
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

De nachten met donna ( 3 kilo ) waren perfect zij sliep 12 jaar in mijn knieholte. Lee met zijn 30 kilo wilde dat ook maar kreunde zuchte droomde dus hij sliep op logeerkamer totdat hij ernstig ziek bleek toen mocht hij in bed en zijn laatste 2 weken waren voor mij slapeloos maar voor hem geweldig.
Ko weigert. De trap is lava doei.
Ik vind het altijd wel wat hebben ik ben een slechte slaper en qua stress is niks fijner dan zo'n warm hondenlijfje
Groetjes Heidi

Afbeelding
Marlett

Bericht door Marlett »

Nanna schreef: 05 jul 2024, 22:51 Rozi mag midden in de nacht nog weleens soppend en smakkend aan haar poes likken maar ik hoor dat toch niet want ik slaap met oordoppen. Meneer Nanna meldt dat dan in de ochtend😂
Charlie houdt zijn zaakje ook graag smakkend schoon ja... :')
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Nee liever niet. De een heeft brakke poten en de ander kan voor geen meter traplopen. Plus het scheelt me stofzuigen Dus boven is van mij!
Josefien
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Javier sliep altijd boven, bij ons in de slaapkamer. Geen contactligger, maar domweg de nabijheid van. Een twee jaar geleden, bleek de trap niet meer haalbaar met het ouwe lijf. Dit leidde tot de nodige onrust bij hem, dus sindsdien slaap ik beneden. Erg fijn, voor ons beider gemoedsrust!

Edison heeft geen benul of sjoege van de trap. Prima.

Merlijntje en de trap is voor mij een absolute no-go. Tijdens een fikse onweersbui overdag, terwijl wij niet aanwezig waren, heeft hij de trap beklommen. Bij onze thuiskomst lag hij op de overloop, geenszins van plan de trap af te dalen. De trapopening is van bovenaf heel krapjes, en dat is iets waar Mastins een hekel aan hebben. Ze houden van ruimte om zich heen. Ik dacht dat hij wel eieren voor zijn geld zou kiezen, en uiteindelijk naar beneden zou komen. Al was het vanwege de nodige p&p.Niets van dat al, op dag 2 hebben we overwogen de brandweer in te schakelen. Dag 3 hebben we korte metten gemaakt en hem met zijn forse gewicht naar beneden gesleurd. Vervolgens liep hij hij doodgemoedereerd naar buiten voor een fikse plas, en ging over tot de orde van de dag

Sindsdien hebben we wel het beleid dat tijdens beider afwezigheid de trapopgang is geblokkeerd. Voor onze gemoedsrust dan, niet die van Merlijntje :lol1:
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik heb geen boven, dus geen gedoe met trappen etc.
Maar beide honden kunnen traplopen, al vindt Mahdu dat vooral kut omdat hij harder traploopt dan ik en dan niet zijn eigen tempo kan aanhouden ivm riemlengte die te kort is daarvoor. :Q:
Alleen open trappen loopt hij niet, dan moet ik hem tillen of met de lift als die beschikbaar is.
Nu zijn zo ongeveer de enige trappen die we lopen op het station en dan gaan we als het ff kan met de lift ivm de buggy, waar meneer Mahdu dan met zijn bolle bips als een prinsje mee rondgereden wordt (Dívka meestal ook dan). :mann:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Altijd, deur staat gewoon open. Alleen slaap ik beneden en ligt ze liever bij mij. Wel af en toe even een tukkie doen daar sá vonds omdat het dan koeler is denk ik.
Sinds vorig jaar mag ze niet meer. Opzich wel sneu, kratjes voor de trap gezet, want haar lijf is niet heel stabiel meer en ze zal er nu ook moeite mee hebben of zich verstappen en dat ziet ze zelf niet in ( denk ik )..dus nu is het ; nee.
Afbeelding
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

We slapen allemaal gezellig in de slaapkamer. Sommige honden (ongeveer 3-4) op bed, de rest om het bed heen. En ja, dat kost soms wat nachtrust. Als ik er niet ben zitten ze in de slaapkamer. Veilig gescheiden van de katten, rustiger omdat ze niet alles zien wat langsloopt en minder sloopspul om ze heen (hoewel dat houten bed met vlagen erg lekker smaakt).
Boven staat een traphekje, zodat ze niet zomaar naar beneden kunnen lopen. Beneden is nu ook afgeschermd met een doos om te voorkomen dat puberpuppy elke keer naar boven loopt en weer naar beneden.
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Wij hebben een open, houten (gladde) trap naar boven, dus zelf de trap op is verboden.
Daarnaast slaapt mijn vriend niet als er honden op de slaapkamer liggen want hij hoort alles, soppen, smakken, krabben, verliggen, zuchten, etc.

Dus ze mogen met zijn allen beneden blijven.
Daarbij komt, boven worden ze gewassen, dus ze willen ook helemaal niet :LOL:
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Runar slaapt boven.
Treskor vindt het heerlijk om als hij de kans krijgt, naar boven te sjeezen en dan even in Runar zijn kussen te liggen en in al zijn knuffels te bijten.
Piiri gaat de trap niet op

Als Runar er niet meer is, hoeft er niet persé een ander zijn plaats boven in te nemen.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

Mijn Berners mochten niet boven, alleen als Jack bang voor onweer was, dan liep hij naar de overloop en ging daar liggen. Sambal slaapt in zijn eigen mand op mijn slaapkamer mag maar vrij door het huis bewegen. Hij ligt tot ergens diep in de nacht op de bank beneden in zijn Pelsbarn en op enig tijdstip komt hij naar boven en slaapt dan in zijn mand verder, of op de badkamer mat of waar dan ook. Hij slaapt lang en diep gelukkig dus ik word nooit wakker en hij maakt ook geen herrie.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ik heb geen boven en ook nooit gehad, maar mijn honden slapen wel bij mij op de slaapkamer en mogen overal in mijn huis komen. Als ik een boven had, zouden ze daar ook mogen komen.
Ik slaap ontzettend vast, dus ik word 's nachts nooit wakker van ze, tenzij ze echt moeite doen om mij wakker te maken. Als er een bijvoorbeeld 's nachts opeens hoge nood heeft, porren ze mij met hun neus of poten net zolang tot ik wakker word.
Afbeelding
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

@beheer graag deleten? geen idee wat er hier gaande is
Laatst gewijzigd door Susam op 06 jul 2024, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ze slapen hier in de slaapkamer trouwens, tenzij er één liever in de keuken/gang of tuin wenst te slapen.
Maar in de slaapkamer staat een bench, er ligt een oud dekbed onder het bed en ze kunnen op bed of op de kale vloer als ze willen.
Dat laatste doen ze nog weleens bij warm weer.
Zolang ze niet overdwars gaan liggen en voor betonblok studeren (Mahdu :hmmm:) of zodanig liggen dat ik me bijna niet kan bewegen (ze hebben de neiging om tegen mijn enkel/scheenbeen en in mijn knieholte te gaan liggen :roll:) vind ik het helemaal prima .
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Hier staan alle deuren open, als ik de lichten in de woonkamer uit doe staan ze al bij de trap. Ik slaap alleen in een tweepersoons bed. Ze mogen zelf kiezen of ze beneden slapen of boven. De enige restrictie is dat de groten niet op mijn helft mogen liggen.
Perry heeft zijn eigen plekje naast mijn hoofdkussen, :liefde: op een kussen en een zacht dekentje en wordt daar ook niet lastig gevallen door de rest. Herbert zwerft door het bed maar ligt altijd wel tegen mij aan, boven of onder het dekbed. Als hij onder het dekbed wil gaat ie krabben en moet ik het dekbed optillen voor hem, ook 's nachts als ik slaap, het irritante prinsje.
Marco slaapt tegenwoordig vaak beneden, maar dat is soms met voorbedachte rade :idea: , want dan gaat hij meestal wat jatten. Drukt een kast open en dan vind ik een pot appelstroop op de bank/in de bench of in de kennel, meestal open en half op. :boos:
Ik heb wel eens geprobeerd of ik beter kon slapen zonder honden op of in bed, maar dat was het toch ook niet. Veel te ongezellig.
Afbeelding
Kimmie
Honden: 6

Bericht door Kimmie »

Wij leven op de begane grond, en hier gaan alle honden mee naar bed, van de bovenverdieping hebben we een klein appartementje gemaakt voor gasten, daar laten we onze honden niet toe, mocht er een gast met hond komen, mag dat wel.

ip mogen de honden verder overal komen, behalve op de wc, daar sneuvelen de wc rollen de laatste tijd een beetje te vaak.. :mrgreen:

Vroeger toen we nog in huizen woonde waarbij we boven sliepen, gingen de honden wel mee naar boven..
LaRep

Bericht door LaRep »

Nee, simpelweg omdat ze zelf niet naar beneden durft en ik geen zin heb om 10x per dag de trap op te moeten om haar weer beneden te transporteren.
Afbeelding
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Overdag heb ik de slaapkamer deur dicht maar ‘s avonds mogen ze mee naar boven, als ze dat willen. ‘s Ochtends word ik altijd wakker met drie honden in bed. Ik vind het gezellig.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Anneke
Honden: 1
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Bobbie slaapt, net als Banjer voor hem, op bed. Waar Banjer graag onder het dekbed wilde heeft hij daar gelukkig geen behoefte aan. Het enige waar ik wel eens last van heb is dat als ik naar het toilet geweest ben manlief meer mijn kant op geschoven is en niet terug wil schuiven omdat de hond strak tegen hem aan ligt.
Het zijn alletwee contactliggers :D en ik heb het vaak (te) warm in bed voor contact.
Afbeelding
Anneke en Bobbie
Plaats reactie