logeetje *gecanceld*

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Loraine
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

logeetje *gecanceld*

Bericht door Loraine »

Per zondag komt terrorwawa Puckje, ook wel Fuckje of Napoleon, hier een paar weken logeren.
Het is een achillespeesbijter, dus los laten lopen wanneer er volk over de vloer komt is geen doen.
Nou heb ik nog een zooi click&connect paneeltjes vd cavia's, daar past die overmaatse cavia perfect achter. :idea:
In principe loopt hij gewoon los door het huis maar met voeren en visite is het handiger om hem even apart te zetten. 😉
Vooral ook omdat Joep en Dívka voernijd hebben en hij zo brutaal is als de neten. :schrik:

Het is ±140*70cm groot:
Afbeelding
Er moeten nog een voerbakje, een lekker kleedje en een knaagje in en mss nog een speeltje, maar in principe zijn we nu klaar om de kleine man te ontvangen. :E:

Dit is het heerschap trouwens:
Afbeelding

Afbeelding

Hij is best lief hoor, maar er zit een ego op dat groter is dan goed voor hem. :')
De ene keer dat ik hem zie ben ik oké, de volgende keer gromt hij als ik hem aankijk, maar als 'papa' even weg is ben ik zijn de facto 'mama' en kan ik alles met hem. :mann:
Laatst gewijzigd door Loraine op 06 jul 2024, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 1

Re: logeetje

Bericht door Nanna »

Hij ziet eruit zoals hij is😂
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

Ja exact 🤣
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

Het logeren gaat niet door.
Puck is vannacht gegrepen door een andere hond, heeft t/m ergens vanmiddag in het Dierenziekenhuis gelegen en is nu herstellende van de operatie.
Ze hebben besloten hem zo niet op zo'n afstand uit logeren te sturen, als ik in de buurt van het vakantiepark had gewoond hadden ze het nog wel aangedurfd maar ze zitten dadelijk in Noord Limburg geloof ik en dan ben je niet zo ff hier als er complicaties optreden ofzo.

Zo loopt hij er nu bij:
Afbeelding
Afbeelding
Cooper
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: logeetje *gecanceld*

Bericht door Cooper »

En nu? Vakantie ook gecanceld of nemen ze hem mee?
Sneu trouwens voor het beestje, is deze keer dus tegen de verkeerde aangelopen :schrik: .
Loraine

Bericht door Loraine »

De verkeerde kwam uit een tuin gerend toen daar de poort open gedaan werd en klapte ogenschijnlijk vanuit het niets op de smurf. :schrik:
Ging ook voor de kill, Puck wist gelukkig na de eerste beet onder een auto te vluchten waardoor het bij een zo ongeveer zwarte bloeduitstorting op de rug en een gat naast zijn lies bleef.
Ouwe Toobs (bijna of net 16 jaar) liep er ook bij en die heeft vanaf dat de buurhond eraan kwam tot nadat alles weer tot rust kwam helemaal in paniek lopen gillen en krijsen. :jank:

Ze gaan gewoon op vakantie, nemen hem mee en nemen morgen contact op met een dierenarts daar in de buurt.
Ze hadden het nog over Toobs hierheen sturen, maar die trekt dat niet meer, hij is doof, zeer slechtziend, lichtelijk aan het dementeren en hangt ontzettend aan zijn vaste kringetje van mensen en honden.
Die 3 wildebrassen hier zou hij ook slecht trekken.
Toen hadden we het ook nog over Fonzy, maar die vreet mijn cavia's op dus dat leek ons ook niet verstandig. :Q:

Na de stress van vannacht en vandaag kunnen mijn ouders wat extra rust gebruiken ipv nog even hierheen te rijden en dan maandag op vakantie te gaan.😉
Dus de honden blijven bij hen en we zien elkaar begin augustus weer. 😊
Afbeelding
Sterre

Bericht door Sterre »

Wat een traumatische gebeurtenis. Vreselijk. En Toobs :cry: wat zielig ook.
Cooper
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Allemachtig wat een schrik.
Hopelijk komt iedereen weer een beetje bij tijdens de vakantie.
sonj@

Bericht door sonj@ »

Ach wat sneu.
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

zonder verder kijken, nadenken of hond vastnemen de poort opengooien..... en een ander zit met de ellende. Lekker dan.
Beterschap voor Puck.
Loraine

Bericht door Loraine »

Pauline schreef: 07 jul 2024, 15:23 zonder verder kijken, nadenken of hond vastnemen de poort opengooien..... en een ander zit met de ellende. Lekker dan.
Beterschap voor Puck.
Wat ik begreep is dat een gezinslid thuiskwam, de poort opende, niet wetende dat de hond buiten was en hij er toen tussenuit peerde.
Maar ook dat het de eerste keer was dat er wat voorviel met die hond.
Ontzettend klote natuurlijk, maar helaas is de tijd niet terug te draaien.

Straks even met mijn ouders bellen om te kijken hoe het nu met Puckje gaat.
Ik heb na gisteravond niets meer gehoord maar ga er vanuit dat geen nieuws goed nieuws is.

Het rennetje is inmiddels afgebroken, het blikvoer wat ik gekocht heb nemen mijn ouders van me over en ze hebben ook aangeboden de zakken brokjes over te kopen.
Maar buiten het formaat is het precies hetzelfde als wat mijn eigen honden eten dus dat bekijken we wel ff als ze hier zijn na hun vakantie. 😊
De stoffen bench staat er nog, die wordt normaal ook door Dívka en Joep gebruikt als mand, samen met de andere benches.
Afbeelding
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Loraine schreef: 07 jul 2024, 15:35 Wat ik begreep is dat een gezinslid thuiskwam, de poort opende, niet wetende dat de hond buiten was en hij er toen tussenuit peerde.
Maar ook dat het de eerste keer was dat er wat voorviel met die hond.
Ontzettend klote natuurlijk, maar helaas is de tijd niet terug te draaien.
oh, dan zullen die mensen zelf ook wel geschrokken zijn.
Loraine

Bericht door Loraine »

Getuige hun reactie wel ja.
En het siert ze uiteraard dat ze zelf ook gelijk naar de dierenkliniek gereden zijn met mijn stiefvader en Puck ipv de pleiterik te nemen of te gillen dat het Pucks eigen schuld was want hij keek verkeerd ofzo.
Niet dat dat ze vrij pleit maar ze lijken vooralsnog hun verantwoordelijkheid te nemen en geleerd te hebben van het voorval.
Afbeelding
Plaats reactie