Duitse dog van weleer
- Josefien
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Re: Duitse dog van weleer
Het was de droom van Mr.J. Zo'n Bismarckhond, en hem dan Otto noemen. Dat die types niet meer bestaan, had ik al regelmatig verteld. The proof of the pudding is the eating, dus een fokker bezocht. En toen had hij zijn bekomst ervan. Niet alleen het uiterlijk, maar ook de gezondheidsrisico's (waar de fokster vrij open over was).
Ik was inmiddels door Javier verslingerd geraakt aan Spanjaarden. En Mr J. wilde graag een hond van formaat. Dus kwam Merlijntje, een mastin zonder overdreven lichaamsbouw of smeltend hoofd. Hij tikte in juni, de 9 jaar aan. Fit en goed gezond. Dagelijks een wandeling van 5 km, en (voor zover het weer het toelaat) de hele dag buiten op zijn erf.
We hadden wel 3 Otto's kunnen verslijten, in de leeftijdsspanne van Merlijntje.
https://www.ad.nl/buitenland/eigenaar-v ... ~a76bf1eb/
Ik was inmiddels door Javier verslingerd geraakt aan Spanjaarden. En Mr J. wilde graag een hond van formaat. Dus kwam Merlijntje, een mastin zonder overdreven lichaamsbouw of smeltend hoofd. Hij tikte in juni, de 9 jaar aan. Fit en goed gezond. Dagelijks een wandeling van 5 km, en (voor zover het weer het toelaat) de hele dag buiten op zijn erf.
- Gretha
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Levensverwachting van 8 tot 10 jaar... Was het maar zo'n feest.Josefien schreef: ↑09 jul 2024, 00:14 Het was de droom van Mr.J. Zo'n Bismarckhond, en hem dan Otto noemen. Dat die types niet meer bestaan, had ik al regelmatig verteld. The proof of the pudding is the eating, dus een fokker bezocht. En toen had hij zijn bekomst ervan. Niet alleen het uiterlijk, maar ook de gezondheidsrisico's (waar de fokster vrij open over was).
Hier achter loopt een mevrouw die nu aan haar vierde dog toe is. En allemaal zijn ze over de tien gegaan. Volgens mij betrekt ze ze steeds van dezelfde boer. Uiteraard immer stamboomloos. En zum niederknieën und anzubeten zo mooi. Sierlijke types zonder zo’n vlezige hangsmoel.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Prachtig zeg. Niet dat ik die dan wil maar wel beter.
Niets mis met een grote hond maar gewoon groot is groot genoeg.
Niets mis met een grote hond maar gewoon groot is groot genoeg.
Ze zijn er dus nog welNanna schreef: ↑09 jul 2024, 08:01 Hier achter loopt een mevrouw die nu aan haar vierde dog toe is. En allemaal zijn ze over de tien gegaan. Volgens mij betrekt ze ze steeds van dezelfde boer. Uiteraard immer stamboomloos. En zum niederknieën und anzubeten zo mooi. Sierlijke types zonder zo’n vlezige hangsmoel.
Stamboomloos weliswaar, maar toch.
Dat oude model vind ik echt prachtig.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Dat klinkt wel heel erg interessant. Ik vind ze nog steeds erg leuk en een stamboom interesseert me niet.ranetje schreef: ↑09 jul 2024, 11:55Ze zijn er dus nog welNanna schreef: ↑09 jul 2024, 08:01 Hier achter loopt een mevrouw die nu aan haar vierde dog toe is. En allemaal zijn ze over de tien gegaan. Volgens mij betrekt ze ze steeds van dezelfde boer. Uiteraard immer stamboomloos. En zum niederknieën und anzubeten zo mooi. Sierlijke types zonder zo’n vlezige hangsmoel.
Stamboomloos weliswaar, maar toch.
Dat oude model vind ik echt prachtig.
Wie weet ooit nog een keer dan.
- Josefien
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Geweldig zeg, die Bismarck-types zijn er nog. Als je ooit een foto kunt scoren.........we zouden graag willen anguckenNanna schreef: ↑09 jul 2024, 08:01 Hier achter loopt een mevrouw die nu aan haar vierde dog toe is. En allemaal zijn ze over de tien gegaan. Volgens mij betrekt ze ze steeds van dezelfde boer. Uiteraard immer stamboomloos. En zum niederknieën und anzubeten zo mooi. Sierlijke types zonder zo’n vlezige hangsmoel.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Waar dan? Want die wil ik wel.
Gewoon een echt grote gladharige hond maar niet met klompvoetjes met extra tenen en gewoon helemaal
geen kwijlbek (Ik vind honden die kwijlen eigenlijk hetzelfde als mensen die kwijlen. Gaat niet goed.) en gewoon normaal 12 worden naast de fiets.
Waheddedan. Ik zeg pak 6 mechelaarteven en pak 2 tatras en 2 kangals.
Dan maak je daar een leuk stammetje van en kruis je die met engelse pointer en greyhound.
Moet je opletten wat een helden dat worden.
COI altijd 0 houden want je krijgt meteen vliegende mussenhartkanker als je verwant gaat zitten doen maar dat is tegenwoordig geen probleem meer.
Gewoon een echt grote gladharige hond maar niet met klompvoetjes met extra tenen en gewoon helemaal
geen kwijlbek (Ik vind honden die kwijlen eigenlijk hetzelfde als mensen die kwijlen. Gaat niet goed.) en gewoon normaal 12 worden naast de fiets.
Waheddedan. Ik zeg pak 6 mechelaarteven en pak 2 tatras en 2 kangals.
Dan maak je daar een leuk stammetje van en kruis je die met engelse pointer en greyhound.
Moet je opletten wat een helden dat worden.
COI altijd 0 houden want je krijgt meteen vliegende mussenhartkanker als je verwant gaat zitten doen maar dat is tegenwoordig geen probleem meer.
- Josefien
Nou, je bracht ons op het nodige gefilosofeer. Die Belgen achterwege laten, omdat scherpte wat mij betreft niet gewenst is.Maar met een kruising van een Merlijntje en een Edison kom je aardig in de richting van een Bismarck. Ze zijn allebei intact, maar helaas van hetzelfde geslacht.
Die gedachtenspinsels leiden wel tot een richting in een bepaald type/kruising hond, mochten we op zoek gaan...
Nog altijd nieuwgierig naar een foto van de hond van de achterbuurvrouw van.
Die gedachtenspinsels leiden wel tot een richting in een bepaald type/kruising hond, mochten we op zoek gaan...
Nog altijd nieuwgierig naar een foto van de hond van de achterbuurvrouw van.
Zo vaak kom ik haar niet tegen dus even wachten