Bravecto injectie

EchoMira
Posts in topic: 11
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Bravecto injectie

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 10 jul 2024, 19:10
Ik las zelfs dat vogels in nesten doodgaan als ze haren van honden gebruiken met dat soort banden om.
Natuurlijk gaan kuikens dood van een dag rounduprupsen op een bedje van zenuwgif en microplastic.
En dan hebben we het nog niet eens over lichtvervuiling, in het seizoen snoeien of maaien en dan die opgeruimte tegeltuinen. Wees godverdomme blij dat je uberhaupt een mees ziet op je vogelvoerding.

De nederlandse vogelstand is echt een van de meeste verkrachte voorbeelden die je kunt geven over hoe vreselijk slecht het gaat.
Even oreren hoor...in 2021 heeft een recordaantal meegedaan met de tuinvogeltelling. Dus relatief nauwkeurig.
En toch bleek het aantal roodborsten met een derde verminderd ten op zicht van het jaar daarvoor. En daarvoor zat ook een daling en die is er dit jaar weer.

Niet dat ik een doemdenker ben hoor. De merel herstelt zich tegen alle verwachtingen in.
Ik geloof best in een goede toekomst. Maar nu gaat het inderdaad heel kut.
Kells
Posts in topic: 11
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ik denk dat de vogels nu vooral een tekort hebben aan rupsen, want ik zie maar heel weinig vlinders. Die tegeltuinen e.d. zijn zeker geen goed nieuws voor de vogelstand. Hier in de buurt zie ik heel veel beton, grind en kort geschoren gazonnetjes. De enorme hoeveelheden jerrycans met schoonmaakazijn vliegen de supermarkten uit en onze nieuwste buren plukken elk (on)kruidje uit de grond, want die hoort zwart te zijn. Ik zag er een tijdje geleden ook al mierenlokdozen staan. :jank:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Susam
Posts in topic: 10
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

hier spuiten de boeren heerlijk spul waarvan je ogen gaan wateren, het hele dorp meurt ernaar en geen haan die ernaar kraait. De gemeente besluit nog maar 2 x per seizoen te maaien in de hoop dat de insecten terug komen, iedereen spreekt schande! Roundup wordt bij onze buurlanden gehaald, net als rattengif dat vrolijk wordt rondgestrooid en op die mooie bloemen en planten mogen al zeker geen luizen of ander "ongedierte" zitten want dan krijgen ze geen bloemen.
Ik word er in en in verdrietig van.
Veertje
Posts in topic: 2

Bericht door Veertje »

Gisteravond tijdens het voetbal een uurtje naar het bos geweest. Eindstand 2 teken voor mij, geen voor mijn vriend en ook geen voor Tess (voor zover dat te checken is in haar vacht, die mini teekjes). En voor Tess (En Finn) gebruik ik nog geen anti-teken middel op dit moment. De seresto ligt wel klaar in de kast voor wanneer ik er te veel ga aantreffen, maar normaal is dat al in maart/april het geval. Nu zijn ze nog op één hand te tellen.

Zelf heb ik nog nooit teken gehad. De tekendruk is er dus blijkbaar wel, maar misschien was in de avond, in een jurkje, op blote voeten door een nat, klam bos niet het beste idee met alle beestjes (muggen, steekvliegen, naaktslakken en dus ook teken). :Q:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

blote voeten? wauw, ondenkbaar, maar waarschijnlijk zag je er geweldig uit in je jurkje en zonder schoenen! :)
Veertje
Posts in topic: 2

Bericht door Veertje »

Susam schreef: 11 jul 2024, 15:04 blote voeten? wauw, ondenkbaar, maar waarschijnlijk zag je er geweldig uit in je jurkje en zonder schoenen! :)
:LOL:
Niet eens iemand tegengekomen die het kon zien, iedereen zat voetbal te kijken natuurlijk.

Maar aanrader hoor, zeker nu met de zachte bosgrond! En een voordeel als het pad onder water staat door de regen, je kan gewoon doorlopen :mrgreen:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

Veertje schreef: 11 jul 2024, 15:33
Susam schreef: 11 jul 2024, 15:04 blote voeten? wauw, ondenkbaar, maar waarschijnlijk zag je er geweldig uit in je jurkje en zonder schoenen! :)
:LOL:
Niet eens iemand tegengekomen die het kon zien, iedereen zat voetbal te kijken natuurlijk.

Maar aanrader hoor, zeker nu met de zachte bosgrond! En een voordeel als het pad onder water staat door de regen, je kan gewoon doorlopen :mrgreen:
dat lijkt me echt echt zalig! Ik zou daarna mijn voeten er moeten afknippen :lol1: :LOL:
Plaats reactie