Even weg geweest..

Hier kun je jezelf even voorstellen, als je dat wilt
Plaats reactie
Johnny Jones
Posts in topic: 2
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Even weg geweest..

Bericht door Johnny Jones »

Terug na een halfjaar afwezigheid! Een kleine update en dan probeer ik hier weer een beetje bij te blijven.

Mijn laatste post ging over de hond van mijn zoon. Nova woont nu bij ons. Ze is veel buiten bij de paarden maar in huis vindt ze het eigenlijk maar niets met de andere honden. We kijken het even aan hoe alles zich verder ontwikkeld.

Met Panda gaat het uitstekend, ze is een vrolijke noot in huis. De andere honden maken het ook prima. Digger is bijna dertien en begint wel een heer op leeftijd te worden. Oude Tutu is er ook nog, hartstikke dement, maar fysiek nog aardig goed. Met de stichting ben ik gestopt. Helaas verviel het ooit zo leuke stichtinkje in het gebruikelijke gezeik. Veel pijn in mijn buik van gehad, maar ik ben blij dat ik niks meer met ze te maken heb.

Tot slot, de wolven hier hebben veel impact. Pas vlakbij mijn huis een bordercollie een paar meter meegesleept en dan hebben we nog de opgevroten poedel een paar kilometer verderop. Het gevolg is dat ik niet meer alleen met de honden naar buiten durf. Klotezooi. Helaas is Panda niet megagroot, dus ik sta open voor suggesties voor hondenrassen waarmee ik me veilig kan voelen in het bos.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 3

Re: Even weg geweest..

Bericht door Nanna »

Hoi!
Je kunt twee Kaukazen overwegen maar ja. Hou je die zelf als er stront aan de knikker is. En je hebt al gauw gezanik met andere honden en mensen. Ik zou dus pepperspray en een gastoeter of zo meenemen. Dat schrikt de wolf ook wel af en vreet niet zoveel brokkenπŸ˜‰
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Wat een hoop ups en downs heb je de laatste tijd meegemaakt (voornamelijk downs eigenlijk :schrik: ).
Wat zonde dat het zo mis kan lopen met een stichting. Zo te lezen ligt het niet aan jou.
Fijn dat Panda haar draai heeft kunnen vinden, wat voor Nova niet lijkt te gelden.

Misschien schrikt een grote leonberger wolven af, zonder problemen te riskeren met andere honden.
Ik zou ook op mijn hoede zijn als ik in wolvengebied zou wonen. Aangezien veel honden nogal de neiging hebben om lelijk te doen tegen Zeno, ga ik er vanuit dat wolven vergelijkbare gevoelens voor hem zouden koesteren. :x
Laatst gewijzigd door CatnDog op 12 jul 2024, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Afbeelding
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: ↑12 jul 2024, 17:31 Hoi!
Je kunt twee Kaukazen overwegen maar ja. Hou je die zelf als er stront aan de knikker is. En je hebt al gauw gezanik met andere honden en mensen. Ik zou dus pepperspray en een gastoeter of zo meenemen. Dat schrikt de wolf ook wel af en vreet niet zoveel brokkenπŸ˜‰
Van die strijkers. Makkelijk aan te komen en die hele wolf schrikt zich het apenlazerus.
Van die vuurpijltjes kun je ook op ze afschieten. Makkelijk mee te nemen en dat werkt echt goed genoeg.

Als je er een hond voor wil moet je een afghaan nemen.
Hewi

Bericht door Hewi »

Ik begrijp wat je bedoelt zo ben ik ook ooit uit stichting land gestapt. Fijn dat je erweer bent!
Groetjes Heidi

Afbeelding
Johnny Jones
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Nanna schreef: ↑12 jul 2024, 17:31 Hoi!
Een Kaukaas, twee zelfs. Ik denk dat die volledig over mij heenlopen, letterlijk en figuurlijk.
Een gastoeter lijkt me niet zo makkelijk te gebruiken in een stresssituatie. Want waar laat je zo'n ding tijdens het lopen. In een rugzak?
CatnDog schreef: ↑12 jul 2024, 18:09 Wat een hoop ups en downs heb je de laatste tijd meegemaakt (voornamelijk downs eigenlijk :schrik: ).
Wat zonde dat het zo mis kan lopen met een stichting. Zo te lezen ligt het niet aan jou.
Fijn dat Panda haar draai heeft kunnen vinden, wat voor Nova niet lijkt te gelden.

Misschien schrikt een grote leonberger wolven af, zonder problemen te riskeren met andere honden.
Ik zou ook op mijn hoede zijn als ik in wolvengebied zou wonen. Aangezien veel honden nogal de neiging hebben om lelijk te doen tegen Zeno, ga ik er vanuit dat wolven vergelijkbare gevoelens voor hem zouden koesteren. :x
Ja, eigenlijk is het gewoon een klotejaar.
Een leonberger, dat is misschien wel een idee. Ik dacht aan een Spaanse Mastin, maar die zijn niet allemaal zo makkelijk met andere honden zoals Noa was.
Met de stichting.. het komt er eigenlijk op neer dat ik werd gecanceld. Vijf jaar mijn ziel en zaligheid in gestopt en ineens is men je zat. Ik deed niets meer goed, alleen maar kritiek en voor de website die ik helemaal nieuw gebouwd had gingen ze ongevraagd op zoek naar een 'vervanger'. Uiteraard heb ik geprobeerd uit te vinden wat er aan de hand was, maar de telefoon werd niet opgenomen als ik een bestuurslid belde. Uiteindelijk was ik de vijandigheid zat en ben gestopt. Kort na mij zijn er nog twee vrijwilligers gestopt vanwege de rare sfeer. Wat over is gebleven zijn de minst ervaren mensen.
Zoiets heb een paar dagen geleden ook besteld. Heb jij hem al uitgeprobeerd? :schrik:
EchoMira schreef: ↑12 jul 2024, 20:33
Van die strijkers. Makkelijk aan te komen en die hele wolf schrikt zich het apenlazerus.
Van die vuurpijltjes kun je ook op ze afschieten. Makkelijk mee te nemen en dat werkt echt goed genoeg.

Als je er een hond voor wil moet je een afghaan nemen.
Strijkers dacht ik ook aan. Dan zijn ze wel weg.
Een Afghaan is een verrassend advies. Ik lees inderdaad dat ze waaks zijn, aar zullen zij met het vlieggewicht een wolf afschrikken?
Hewi schreef: ↑13 jul 2024, 18:15 Ik begrijp wat je bedoelt zo ben ik ook ooit uit stichting land gestapt. Fijn dat je erweer bent!
Dankjewel! Ja joh, gezeur met die stichtingen. Het leek er een tijdje op dat het met deze stichting anders zou gaan, maar helaas..
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik heb gehoord dat afghanen behoorlijk kunnen tieren en schreeuwen als er dreiging is.
Maar als dat niet werkt is het fijn als je een beweeglijke, snelle hond hebt die moeilijk te grazen te nemen is.

En als er geen wolf komt heb je altijd nog dit:

Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: ↑13 jul 2024, 21:20

Afbeelding
Die lijkt op Jan Vayne. :lol1:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Kells schreef: ↑13 jul 2024, 23:19

Afbeelding
Behalve dan dat dit een prachtige hond is en ik van Jan Vayne instinctief verschrompel.
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: ↑13 jul 2024, 23:26
Kells schreef: ↑13 jul 2024, 23:19

Afbeelding
Behalve dan dat dit een prachtige hond is en ik van Jan Vayne instinctief verschrompel.
:LOL:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

EchoMira schreef: ↑13 jul 2024, 21:20 Ik heb gehoord dat afghanen behoorlijk kunnen tieren en schreeuwen als er dreiging is.
Maar als dat niet werkt is het fijn als je een beweeglijke, snelle hond hebt die moeilijk te grazen te nemen is.
Die beweeglijke, snelle hond die is weg hoor, als je die los laat lopen :LOL: Voor de snelheid moet je wel een ren Afghaan nemen. De show Afghanen zijn traag als dikke stroop (iets met rasverbetering). Een beetje wolf is gegarandeerd sneller.

Waaks kunnen ze zeker zijn en dan komt er heel veel herrie uit. Van dat oergebrul.

Zouden ze anders reageren op een wolf dan op een hond? Ik heb de mijne juist geleerd andere honden te negeren. En dat doet ze best goed.
Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

Tja, mijn rots zijn dan toch de mastins, zeker als je er meer hebt dan 1. :-) maar wat is dat balen zeg dat je omgeving zo onveilig is geworden.. pfff het probleem schijnt ook een beetje te zijn dat de meeste honden een wolf niet echt gelijk als bedreiging zien terwijl een wolf echt wel een hond zou opvreten als hij de kant krijgt.. goede recal om je hond terug te halen is ook wle een must zeg maar..
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Ik doe zelf alleen nog wat hand span voor stray dogs rescue. Verder brand ik mijn handen niet meer aan. Ik ben bij een stichting toen zo beroerd behandeld . Van beste vriendin naar insect in 4 minuten. ( natuurlijk zal mijn kant ook wat zijn maar als er niet meer gecommuniceerd kan wordwn )Anyway ik begrijp hoe je je voelt.

Enne 2 mastins zijn leuker dan 1
Groetjes Heidi

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Welkom terug. Gastoeter is de perfecte oplossing maar wel als je eigen hond aangelijnd is. Want anders rent die achter de wolf aan.....
Nanna

Bericht door Nanna »

Een wolf rent zestig km per uur. Moet je wel een beste Whippet hebben om die de wolf voor te laten blijven.
Qua stamina houdt de wolf het langer vol dus dan is het evengoed dag Whippet.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: ↑14 jul 2024, 11:40 Een wolf rent zestig km per uur. Moet je wel een beste Whippet hebben om die de wolf voor te laten blijven.
Bedoelde dat als je een hoorn laat toeteren je hond zich ook het leplazarus schrikt en je wil niet dat je je hond in het donker moet gaan zoeken met die specifieke wolven in de buurt..
Nanna

Bericht door Nanna »

Marc schreef: ↑14 jul 2024, 13:32
Nanna schreef: ↑14 jul 2024, 11:40 Een wolf rent zestig km per uur. Moet je wel een beste Whippet hebben om die de wolf voor te laten blijven.
Bedoelde dat als je een hoorn laat toeteren je hond zich ook het leplazarus schrikt en je wil niet dat je je hond in het donker moet gaan zoeken met die specifieke wolven in de buurt..
Dat bedoelde ik niet maar ja, dat is ook iets om rekening mee te houden. Je kunt lollig je strijker afsteken maar dan is je hond ook weg :LOL:
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: ↑14 jul 2024, 13:37
Marc schreef: ↑14 jul 2024, 13:32
Dat bedoelde ik niet maar ja, dat is ook iets om rekening mee te houden. Je kunt lollig je strijker afsteken maar dan is je hond ook weg :LOL:
Dat bedoel ik. En dan loopt je hond alleen door dat bos met de wolven ....
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Welkom terug ;)
Jammer van de stichting dat het zo moest gaan, je hebt veel werk aan de nieuwe website gehad.
Zou een Pyreneese herder of ridgeback afschrikken? Is er hier niet iemand die net een kuvasz pup heeft op het forum?
Of een hovawart?
Afbeelding
Plaats reactie