Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: Murphy ❤ Willem en de smurf + katten en smurf
Daar horen natuurlijk nog meer foto's bij dus hier komen ze:
Murhpy was even mee de keuken in en Lap ziet hem voor het eerst, verder dan dit reikte de kennismaking niet (die smurf zit linksonder)
De katten zijn weer lekker bezig
Even een kijkje nemen bij de holen (Lais zit er op dat moment in)
En dan voor het eerst de paddock in, meteen al een zandneusje
Ha, hier ook nog een paar pompoenen
Paddenstoelen staan er ook
Lekker met de roedel in de wei
Mijn streepjes
Heerlijk
Een waterrat is het nog niet
Dassenpoep
Ha, paardenpoep, dat is beter!
Koekjes zijn ook goed
Genieten
Koekjes zoeken
En weer samen op pad
De streepjes op de uitkijk
Daar komt die aap
Euh
Knap ventje
Met z'n zandsnoetje ...
...en expressieve hoofd...
...en zijn mooie oortjes
Nog even meerennen
Op de terugweg in de zijtuin nog even wat drinken
Daarna heel lang slapen bij de baas en wie maken gelijk van de gelegenheid gebruik als ik ga zitten en niet bezet ben?
Murhpy was even mee de keuken in en Lap ziet hem voor het eerst, verder dan dit reikte de kennismaking niet (die smurf zit linksonder)
De katten zijn weer lekker bezig
Even een kijkje nemen bij de holen (Lais zit er op dat moment in)
En dan voor het eerst de paddock in, meteen al een zandneusje
Ha, hier ook nog een paar pompoenen
Paddenstoelen staan er ook
Lekker met de roedel in de wei
Mijn streepjes
Heerlijk
Een waterrat is het nog niet
Dassenpoep
Ha, paardenpoep, dat is beter!
Koekjes zijn ook goed
Genieten
Koekjes zoeken
En weer samen op pad
De streepjes op de uitkijk
Daar komt die aap
Euh
Knap ventje
Met z'n zandsnoetje ...
...en expressieve hoofd...
...en zijn mooie oortjes
Nog even meerennen
Op de terugweg in de zijtuin nog even wat drinken
Daarna heel lang slapen bij de baas en wie maken gelijk van de gelegenheid gebruik als ik ga zitten en niet bezet ben?
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Hondenpoot
- Posts in topic: 18
Re: Murphy [emoji173] Willem en de smurf + katten en smurf
Die foto met Lais op de uitkijk is echt aandoenlijk.
Hij hoort er al helemaal bij, leuk zeg :-D
Wat is het een super leuk hondje, en wat een avonturen!
- Frootje
- Posts in topic: 24
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Die ging ik ook quoten.
Ik was net zo verbaasd.
Wat heerlijk dat zandneusje
- Zamunda
Re: Murphy [emoji173] Willem en de smurf + katten en smurf
Heb ik dat . Gaat ie om één uur op de bak rommelen, zeg ik wat een knappe jongen het is, doe het licht aan, sta op en pak een poepzakje om de poep op te ruimen (hoorde geen plas lopen dus moest poep zijn)... ligt er niks . Maar meneertje ligt aan het voeteneind en daarmee zegt hij dat hij echt nog moet. Kut, heb ik dat, een 'zindelijke' hond die naar buiten wil voor poep en plas . Dus ik trek m'n sokken aan en ondertussen is hij van bed afgekomen en gaat alsnog draaien. Nee, zo zijn we niet getrouwd hè. Dus hup, op de kattenbak (oh wat zou dat lekker zijn!). Maar nee, hij wil het best op de grond doen maar niet op de bak. Grr. Dan onder de arm, zaklamp mee, zakje mee en naar buiten.
Gaat ie daar eerst op de mat staan plassen . Maar ik wist dat ie ook moest poepen dus een stukje verder gelopen en ja hoor, meteen poepen. Nou hele knappe jongen hoor, dan gaan we nu weer naar binnen .
Zo, weer in bed. Maar meteen slapen gaat mij niet lukken en hem blijkbaar ook niet dus we rommelen wat. Een uur later gaat het me eindelijk weer lukken om in slaap te vallen dus ik ga er goed voor liggen en hij lag al even, licht uit en ogen dicht... Staat ie weer op en wil hij weer naar buiten . Weer op de bak gezet maar niet natuurlijk. Okee, hele riedel nog maar een keer. Zijn we buiten, gaat ie water drinken, ja dat staat op bed ook hè . En toen ging ie zitten. Ja dahag, daarvoor ben ik niet met je naar buiten gegaan dus nu zul je wat doen ook . Dus hem opgepakt en op het gras gezet. Hij liep in een drafje het gras af en ging weer op de stenen zitten, klojo . Okee. Dan ga ik wel op het grind lopen/staan (echt wat een waakhond die Lais, ze sloeg niet eens aan ), hopelijk kan dat dan wel zijn goedkeuring wegdragen. Nou, na wat twijfelen kwam hij er toch ook bij en toen wees hij zelfs een poepje aan. Hé, gemist, nou die zal ik meteen opruimen. Dus ik met dat zakje in de weer, gaat ie twee meter verder zitten draaien. Ha, mooi! Dus ik poep opgeruimd en toen naar waar hij had zitten draaien. Niks te zien. Wel te ruiken, maar dat kan ook van dat oudere poepje zijn wat in m'n zakje zit. Zou het hem niet gelukt zijn? Zucht. Na nog even zoeken tóch zijn poep gevonden, dus opgeruimd en dan was het nu tijd om naar binnen te gaan. Hem opgepakt en hij was al aan het rillen van de kou. Doe het dan ook gewoon binnen, worden we allemaal blij van .
Nou ja, en daar zit ik dan want nu kan ik natuurlijk niet meer slapen. Dan maar even lezen en schrijven hier en een serie aanzetten terwijl hij op m'n benen en onder een dekentje in slaap is gevallen .
Gaat ie daar eerst op de mat staan plassen . Maar ik wist dat ie ook moest poepen dus een stukje verder gelopen en ja hoor, meteen poepen. Nou hele knappe jongen hoor, dan gaan we nu weer naar binnen .
Zo, weer in bed. Maar meteen slapen gaat mij niet lukken en hem blijkbaar ook niet dus we rommelen wat. Een uur later gaat het me eindelijk weer lukken om in slaap te vallen dus ik ga er goed voor liggen en hij lag al even, licht uit en ogen dicht... Staat ie weer op en wil hij weer naar buiten . Weer op de bak gezet maar niet natuurlijk. Okee, hele riedel nog maar een keer. Zijn we buiten, gaat ie water drinken, ja dat staat op bed ook hè . En toen ging ie zitten. Ja dahag, daarvoor ben ik niet met je naar buiten gegaan dus nu zul je wat doen ook . Dus hem opgepakt en op het gras gezet. Hij liep in een drafje het gras af en ging weer op de stenen zitten, klojo . Okee. Dan ga ik wel op het grind lopen/staan (echt wat een waakhond die Lais, ze sloeg niet eens aan ), hopelijk kan dat dan wel zijn goedkeuring wegdragen. Nou, na wat twijfelen kwam hij er toch ook bij en toen wees hij zelfs een poepje aan. Hé, gemist, nou die zal ik meteen opruimen. Dus ik met dat zakje in de weer, gaat ie twee meter verder zitten draaien. Ha, mooi! Dus ik poep opgeruimd en toen naar waar hij had zitten draaien. Niks te zien. Wel te ruiken, maar dat kan ook van dat oudere poepje zijn wat in m'n zakje zit. Zou het hem niet gelukt zijn? Zucht. Na nog even zoeken tóch zijn poep gevonden, dus opgeruimd en dan was het nu tijd om naar binnen te gaan. Hem opgepakt en hij was al aan het rillen van de kou. Doe het dan ook gewoon binnen, worden we allemaal blij van .
Nou ja, en daar zit ik dan want nu kan ik natuurlijk niet meer slapen. Dan maar even lezen en schrijven hier en een serie aanzetten terwijl hij op m'n benen en onder een dekentje in slaap is gevallen .
Ja, ik ben er zo blij meeHondenpoot schreef: ↑18 okt 2021, 21:57 Die foto met Lais op de uitkijk is echt aandoenlijk.
Het wordt steeds leuker naarmate hij meer onderdeel van de roedel wordt .
En dan is ie het erf nog niet afgeweest . Maar vanaf morgen gaat dat veranderen, dan gaan we lekker op pad .
Hahaha. Het moet niet gekker worden, die Froo die een pup leuk vindt (al is het dan digitaal) .
Heerlijke verhalen en die foto van de beide streepjes op de uitkijk echt
- Tiny
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Siberian Husky
Wat een prachtige honden heb je
- Borderbende
- Posts in topic: 31
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
Blijft zo gaaf om te zien, wie ze als voorbeeld pakken om in hun ogen samen mee op te trekken ( met diep respect). Vooral door wie ze genegeerd worden... hahahahahaha. Gaaf die streepjesfoto`s.
En mooi om te zien hoe ze zo met z`n viertjes samen snuffelen en banden leggen. Wat een rijkdom dan he?
En mooi om te zien hoe ze zo met z`n viertjes samen snuffelen en banden leggen. Wat een rijkdom dan he?
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn
- Angelique
- Posts in topic: 4
- Honden: 6
- Welke: Husky Herder Hound
- Contacteer:
Wat een zalige update weer zeg, wat een droppie
Geweldige foto's. Die foto met Lais is voor in een lijstje
Ben benieuwd naar jullie nieuwe avonturen. Je hebt het geweldig in zijn tempo aangepakt volgens mij.
Ben benieuwd naar jullie nieuwe avonturen. Je hebt het geweldig in zijn tempo aangepakt volgens mij.
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Wat zit/ligt daar links ?
en voor de volgende :
- Zamunda
Haha, mooi! En ja hoor, uithuwelijken is prima . En dank je, ik hoop dat het lukt om het goed bij te houden, zo leuk ook om later terug te kunnen kijken/lezen.hakunamatata schreef: ↑18 okt 2021, 21:30 Geen foto of filmpje teveel
Die streepjes, die achterpoot zonder streepjes, dat zwarte lange staartje, die oortjes die overeind komen, die lieve oogjes, die murmeltjes en hupsjes. Zucht
Eevee vond trouwens wel wat van het filmpjes, ze kwam helemaal kijken met gespitste oortjes en er kwam een binnenbeks blafje uit, hahah. Ze wil wel op date geloof ik. Kunnen we ze niet vast uithuwelijken?
Heerlijk topic dit en hij past zo leuk bij de rest van je dieren. Zo leuk om te zien! Blijf vooral doorgaan met veel (!) foto's plaatsen!
Ps: ik mis wel nog steeds die cozycave of iets soortgelijks
Ja, die cozy cave... daar moet ik wel iets mee geloof ik. Ik heb nog wel een dunne nepperd waarvan ik de hoes weer gevonden heb, nu het kussen nog vinden...
Ik neem aan dat je doelt op hol nummer 2.
Een enorme rijkdom ja, ik zou het echt voor geen goud willen missen!Borderbende schreef: ↑19 okt 2021, 07:03 Blijft zo gaaf om te zien, wie ze als voorbeeld pakken om in hun ogen samen mee op te trekken ( met diep respect). Vooral door wie ze genegeerd worden... hahahahahaha. Gaaf die streepjesfoto`s.
Ah dank je!
Genieten.
NIET . Hier zou echt het hele huis op stelten staan als ik zo'n filmpje af zou spelen .
- Zamunda
Ja hij vond het allemaal zo eng in het begin, hij was echt overdonderd. Buiten dan, binnen niet hoor. Ik wilde dat hij zich eerst thuis zou voelen hier binnen en buiten (en met de honden), dat hij een veilige basis zou hebben om vanuit daar weer andere spannende dingen te beleven. En dat ik hem goed zou kunnen lezen zodat ik oha kan voorkomen dat ik hem met nieuwe avonturen overvraag.
Plus dat ik zelf natuurlijk nog nauwelijks mobiel was, dat speelde ook een rol. Gelukkig gaat dat nu echt goed dus mooie timing zo, nu lekker de wijde wereld in met de smurf! Vandaag begonnen, we zijn naar de dierenarts geweest voor titeren, nou dat was een heel avontuur .
Oh mijn hemel die zandsnoetfoto's Niet te doen hoor! Wat leuk dat hij er inmiddels zo bij hoort.
- Zamunda
Ja dat is toch een cadeautje?! Tien tellen in de paddock en meteen een zandsnoetje .
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Owww, is dat ook een hol?? Hahaha, ik zag daar allemaal 'oogjes' !
Ik ben echt DOL op zandsnoetjes. Dat hoort echt hoor! Er is volgens mij wat mis met honden die geen zandsnoet krijgen als er zand ligt
- Zamunda
Dat is een zielig restantje hondsdraf wat van bovenaf naar beneden bungelt .
Nou ze hebben hier niet zo vaak een zandsnoet helaas en zowel dan hebben ze hem heel snel weer verwijderd .
- Zamunda
Ik heb nieuws voor jullie. We hebben hem gisteren geruild voor Roet. We wilden toch liever big, black (and tan) and beautiful . We zaten binnen de 14 dagen dus gelukkig kon het nog!
Welkom lieve mooie Roetje
Tja. Wie was het ook alweer die een wedje wilde leggen over z'n eerste jasje ? De smurf heeft niet genoeg aan de snuggle dus even snel van een oude joggingbroek een jurkje gemaakt
Beter zo
Dan nog een dekentje erover en het is helemaal goed
Gisteren uiteraard lekker in de tuinen gelopen en ook nog een keer de wei in, zo leuk.
In de achtertuin begon Lais eind van de middag de lol wel in te zien van zo'n pup... ik zal niet zeggen dat hij in het rond vloog maar het scheelde niet veel . Dit is dus het moment om een beetje op te gaan letten met Lais want ondanks dat ze op haar manier voorzichtig doet... Het grommen en hem kort houden is veiliger dan wanneer ze hem leuk gaat vinden . Ze mepte hem al een keer op z'n oog geloof ik, dat vond ie gek genoeg niet heel fijn. Gelukkig verder niks aan de hand en hij rende vier tellen later weer op haar af voor meer .
Lekker ontspannen in de tuin
Hij zag voor het eerst de toeschouwers. Beetje jammer dat hij dat een mooie aanleiding vond om te testen hoe bijtbestendig de kozijnen zijn
Omdat hij een heel ander patroon heeft links en rechts en het natuurlijk nog gaat veranderen de komende tijd leek het me leuk om dat eens in de zoveel tijd even vast te leggen.
Rechterzij (Ravi helpt meteen mee om de grootte in te kunnen schatten)
En de linkerzij. Lais vraagt zich af of zij niet ook een koekje kan verdienen
En Willem blijft op veilige afstand
Slapen. Charlie komt even polshoogte nemen
En weer naar buiten. Via de achtertuin de wei in. Hier drie op een rij, Lais heeft de echte schutkleur.
Ze hebben lekker een tijdje rond en in het water gerommeld, de smurf houdt zijn voeten heel graag droog .
Later samen gegeten in de zijtuin (het is niet helemaal de bedoeling dat die smurf ervan mee-eet maar vooruit)
Ravi kwam ook met zijn 'pompoen' aanzetten
Dit lust ik niet. Wat moet ik ermee ? Als ik er nou op ga staan, krijg ik dan iets wat wel eetbaar is ? Lekker wijf
Welkom lieve mooie Roetje
Tja. Wie was het ook alweer die een wedje wilde leggen over z'n eerste jasje ? De smurf heeft niet genoeg aan de snuggle dus even snel van een oude joggingbroek een jurkje gemaakt
Beter zo
Dan nog een dekentje erover en het is helemaal goed
Gisteren uiteraard lekker in de tuinen gelopen en ook nog een keer de wei in, zo leuk.
In de achtertuin begon Lais eind van de middag de lol wel in te zien van zo'n pup... ik zal niet zeggen dat hij in het rond vloog maar het scheelde niet veel . Dit is dus het moment om een beetje op te gaan letten met Lais want ondanks dat ze op haar manier voorzichtig doet... Het grommen en hem kort houden is veiliger dan wanneer ze hem leuk gaat vinden . Ze mepte hem al een keer op z'n oog geloof ik, dat vond ie gek genoeg niet heel fijn. Gelukkig verder niks aan de hand en hij rende vier tellen later weer op haar af voor meer .
Lekker ontspannen in de tuin
Hij zag voor het eerst de toeschouwers. Beetje jammer dat hij dat een mooie aanleiding vond om te testen hoe bijtbestendig de kozijnen zijn
Omdat hij een heel ander patroon heeft links en rechts en het natuurlijk nog gaat veranderen de komende tijd leek het me leuk om dat eens in de zoveel tijd even vast te leggen.
Rechterzij (Ravi helpt meteen mee om de grootte in te kunnen schatten)
En de linkerzij. Lais vraagt zich af of zij niet ook een koekje kan verdienen
En Willem blijft op veilige afstand
Slapen. Charlie komt even polshoogte nemen
En weer naar buiten. Via de achtertuin de wei in. Hier drie op een rij, Lais heeft de echte schutkleur.
Ze hebben lekker een tijdje rond en in het water gerommeld, de smurf houdt zijn voeten heel graag droog .
Later samen gegeten in de zijtuin (het is niet helemaal de bedoeling dat die smurf ervan mee-eet maar vooruit)
Ravi kwam ook met zijn 'pompoen' aanzetten
Dit lust ik niet. Wat moet ik ermee ? Als ik er nou op ga staan, krijg ik dan iets wat wel eetbaar is ? Lekker wijf
- Célie
- Posts in topic: 26
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Is Murf nou zo klein of zijn die paddenstoelen zo groot?
- Zamunda
De paddenstoelen zijn mega .
Re: Murphy ❤ Omgeruild voor Roet
Ik dacht echt even "huh? hè? wat?"Murphy ❤ Omgeruild voor Roet
Maar toen zag ik je onderschrift (lóve it!) en toen kreeg ik al het vermoeden dat je niet he-le-maal serieus was.
Wat een heerlijke foto's!
- Zamunda
Ik had er natuurlijk een heel goed verhaal van kunnen maken, inclusief Roet in mijn OS erbij, maar daar trappen ze gek genoeg niet meer in dus die moeite heb ik me maar bespaard...
Ayla vindt dat de Smurf binnenkort maar eens op zwemles moet