Voer je altijd hetzelfde?
Voer je altijd hetzelfde?
Ben je er zo eentje die al jarenlang hetzelfde voert aan de hond of ben je een wisselkont die de aanbiedingen afstruint
Re: Voer je altijd hetzelfde?
Heb al verscheidene brokkenmerken gehad maar die van nu is favoriet. Darf.
Prima ingrediënten, betaalbaar en de honden lusten het graag.
Als ontbijt wissel ik tegenwoordig de Smuldier af met een worst van Zoochef.
En jullie?
Prima ingrediënten, betaalbaar en de honden lusten het graag.
Als ontbijt wissel ik tegenwoordig de Smuldier af met een worst van Zoochef.
En jullie?
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Bij Froo zou ik kunnen wisselen en op aanbieding kunnen voeren als ik wilde, maar Aloy trekt dat niet dus ze krijgen eigenlijk altijd hetzelfde. Froo krijgt Smuldier, maar Aloy krijgt haar eten vaak door de dag heen tijdens het werk en om nou steeds met vleeshanden rond te lopen. Zij krijgt brok van Farmina en zolang ze het eten wil, blijf ik daar ook bij. Ze mag wel tijdens voertijd een klein hapje Smuldier eten voor het idee.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Als basis voer ik Wolf of the Wilderness blue river.
Daarnaast wat smaken Darf kvv, bij voorkeur wel de complete versies en zonder lam (Mahdutje gaat in hongerstaking van lam ) dus dat komt neer op de Caspar en pens-zalm-kalkoen.
En ter afwisseling/aanvulling kliekjes van mijn eten, bottenbouillon, yoghurt, kippenvleugels (rauw).
Ivm Mahdutje zijn overgevoeligheid voor granen voer ik dat niet als het ff kan en zelfs de ene la met snacks is graanvrij inmiddels, de la met niet-graanvrije snacks wordt nog leeggemaakt maar mondjesmaat.
Daarnaast wat smaken Darf kvv, bij voorkeur wel de complete versies en zonder lam (Mahdutje gaat in hongerstaking van lam ) dus dat komt neer op de Caspar en pens-zalm-kalkoen.
En ter afwisseling/aanvulling kliekjes van mijn eten, bottenbouillon, yoghurt, kippenvleugels (rauw).
Ivm Mahdutje zijn overgevoeligheid voor granen voer ik dat niet als het ff kan en zelfs de ene la met snacks is graanvrij inmiddels, de la met niet-graanvrije snacks wordt nog leeggemaakt maar mondjesmaat.
Ik geef Darf KVV
Variatie genoeg
Variatie genoeg
Iedere dag is wat anders, iedere maaltijd is zelfs anders (ze krijgen 2x)
Nooit brok echter.
Nooit brok echter.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
- thom
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
De eerst paar weken heeft Farah brokken (Caricroc) gehad, na een week zijn we gaan mengen met Carnibest en zo rustig aan steeds minder brokken erbij. Sinds gisteren alleen nog Carnibest en dat geven we al dik 10 jaar.
Ons Portugese meisje Farah.
-
- Welke: Havanezer
Ik voer Renske gestoomd vlees wel verschillende smaken
Carnibest kost geloof ik iets van zes euro per rol. Dat is me met vier honden te begrotelijk.
- thom
- Welke: Farah het Portugese meisje
Snap ik helemaal en ja, het is flink aan de prijs, maar met 1 hond nog te doen voor ons.
Farah krijgt 400 gram per dag, dus dan valt het nog mee.
Ons Portugese meisje Farah.
10 jaar geleden
Ondertussen mag je op minimaal 8 euro rekenen per kg.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
Voedingsadvies op maat.
Chara gedijt op Carnibest Pancreas, inderdaad duur spul, we kopen 30 rollen per keer (dan is het wat voordeliger) en hebben berekend dat ze per dag minimaal 400 gram moet binnenkrijgen om de EPI onder controle te hebben. Voor Aki destijds ook Carnibest besteld, maar dat deed te zeer op de bankrekening. Zeker omdat Chara toen echt alleen die rollen Carnibest kreeg en dus een rol per dag weg at. Nu 2,5 dag per rol en dat is prima.
Dus bekeken hoeveel combi Pancreas Chara per dag nodig had, en dat wordt aangevuld met Lotgering en daar kopen we ook 4 kratten per keer van in verschillende smaken, pens combi, een wild combi, Paard/eend, of Eend Rund en wat knoken of ribben als het zo uitkomt en penslappen.
Ik heb ook wel Carocroc brokken staan, dat ik wel eens een dag geef, vriend doet dat liever niet, en ik juist weer wel om ze niet te verleren dat brok ook soms op menu staat, maar heb idee dat juist omdat ik het af en toe geef ze het dan heerlijk vinden
En soms koop ik ook gewoon even hart van Smuldier bij Dirk, voor de afwisseling.
Dus bekeken hoeveel combi Pancreas Chara per dag nodig had, en dat wordt aangevuld met Lotgering en daar kopen we ook 4 kratten per keer van in verschillende smaken, pens combi, een wild combi, Paard/eend, of Eend Rund en wat knoken of ribben als het zo uitkomt en penslappen.
Ik heb ook wel Carocroc brokken staan, dat ik wel eens een dag geef, vriend doet dat liever niet, en ik juist weer wel om ze niet te verleren dat brok ook soms op menu staat, maar heb idee dat juist omdat ik het af en toe geef ze het dan heerlijk vinden
En soms koop ik ook gewoon even hart van Smuldier bij Dirk, voor de afwisseling.
- Saschesfloor
Nee ik wissel merken af. Carnibest, Naturis, Buddy's, Pure Meal, Bibi, Darf en Kivo. Ze vreten hier alles. Af en toe win ik eens een zak brok en dan voer ik dat ter afwisseling of geef het als trainingssnoepje.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Toen Peer hier net was kreeg hij Purizon. Daar scheet hij pindakaas van.
Toen ben ik over gegaan op Wolf of wilderness.
Doet hij het goed op.
Toen ben ik over gegaan op Wolf of wilderness.
Doet hij het goed op.
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Quinta krijgt kvv van Darf, Tammenga en BDB huismerk en dan ook nog wisselende smaken.
Als ze te vaak hetzelfde krijgt dan eet ze het niet meer, gelukkig heb ik eea op voorraad als verkooppunt van de genoemde merken kvv.
Als ze te vaak hetzelfde krijgt dan eet ze het niet meer, gelukkig heb ik eea op voorraad als verkooppunt van de genoemde merken kvv.
Ik wissel als ik merk dat ko met minder smaak gaat eten.
Farmfood , cavom , hele tijd Bosch en nu is het prima dog. ( we kregen proefpakket en dat vloog erdoor)
Soms nog weleens smuldier of van die houdbare worsten voor de lekker
Farmfood , cavom , hele tijd Bosch en nu is het prima dog. ( we kregen proefpakket en dat vloog erdoor)
Soms nog weleens smuldier of van die houdbare worsten voor de lekker
-
- Welke: Grieks
eigenlijk de laatste jaren voer ik alleen Dar. Eerst alleen het vlees nu ook 's morgens de brokken van Darf en dat bevalt goed
Ze krijgen hier 2 per dag eten, en die keren steeds wat anders.. ze eten bijna nooit hetzelfde voer , ze krijgen kvv, barf, en blik met hoog vleesgehalte, of worsten die ik met bieden win op ebay deze:
KVV halen we hier bij een barf winkel, 35 euro voor 10 kilo met allerlei verschillende dier soorten vlees erin, en ze veranderen elke maand met dier soorten..
brok krijgen ze eigenlijk niet, we halen soms 4paws brok, die krijgen ze meer als koekje, met een zak van 3 kilo doe ik een maand of 3 ofzo...
Honden eten afwisselender als ikzelf
KVV halen we hier bij een barf winkel, 35 euro voor 10 kilo met allerlei verschillende dier soorten vlees erin, en ze veranderen elke maand met dier soorten..
brok krijgen ze eigenlijk niet, we halen soms 4paws brok, die krijgen ze meer als koekje, met een zak van 3 kilo doe ik een maand of 3 ofzo...
Honden eten afwisselender als ikzelf
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Nee, ik wissel af qua merken en qua toevoegingen. Ik heb wel een merk brokken dat min of meer de basis is, en dat meng ik met andere merken die toevallig in de aanbieding zijn of die ik eens wil proberen. Ze krijgen zelden droge brokken, er gaat bijna altijd wel iets doorheen zoals etensresten, blikvoer, gepureerde groenten, een eitje, rijst, etc.
Twee keer in de week krijgen ze wat te barfen, zoals een bevleesde kippenrug of een zalmkop.
Twee keer in de week krijgen ze wat te barfen, zoals een bevleesde kippenrug of een zalmkop.
- pioenroos
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Ik wissel ook af en voer van alles door elkaar. Ik ben er van overtuigd dat variatie en vers het meest gezond is.
Brok krijgen ze alleen als beloning en denkspelletjes. Meestal wel zelfde merk brok (wellness core) want daar kan ik voor geen geld aankomen.
Verder krijgen ze bijna dagelijks zowel houdbare worst, kliekjes, supplementen en kvv. Verschillende merken.
Brok krijgen ze alleen als beloning en denkspelletjes. Meestal wel zelfde merk brok (wellness core) want daar kan ik voor geen geld aankomen.
Verder krijgen ze bijna dagelijks zowel houdbare worst, kliekjes, supplementen en kvv. Verschillende merken.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Lang geleden, toen ik maar 1 hond had voerde ik Orijen, maar later met meerdere honden werd mij dat te duur. Toen begon ik Purizon te voeren wat ze wel graag aten, maar ze scheten flubberdrollen. Toen ben ik overgestapt op Taste of the Wild. Finbar is altijd een mieperd geweest met eten, dus bij hem moest er altijd iets lekkers door. Tegenwoordig krijgen ze Wolf of the Wilderness en dat lusten ze alle vier graag. De laatste tijd geef ik de soft versie in verschillende variant en ik kieper er altijd een klein likje natvoer door. Meestal is dat een kuipje van de Aldi (1 kuipje per dag verdeeld over 4 honden) of Rocco blikvoer. De bakken zijn binnen twee minuten allemaal leeg.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Eigenlijk altijd hetzelfde en dat dan wel afgewisseld. Normaliter was dat al jaren lotgering en kivo, dat werd later ook smuldier. Laatste half jaar erg aan het verder zoeken qua eten en nu ok brok erbij, ik moet un weer extra letten op minder vetten. Tot nu toe slaat Rocco goed aan en wolf of wildernes en carnilove
James doet het goed op dog lovers gold brokken, de vis variant vanwege allergie.
Hij krijgt dus alleen dat, maar wel verschillende soorten groente.
Sperziebonen, wortels, lof, andijvie, sla, bietjes.
Hij krijgt dus alleen dat, maar wel verschillende soorten groente.
Sperziebonen, wortels, lof, andijvie, sla, bietjes.
IK heb jaren Naturis brok en vlees gegeven. Nu krijgen Broxx en Tamenga en Kivo vlees. Ik ben wel standvastig over eten
-
- Posts in topic: 4
- Welke: Whippet en Lurcher
Nee. Hoe afwisselender hoe beter.
Ik voer niet altijd hetzelfde, ik voer niet elke dag even vaak of even veel.
Mijn honden eten twee keer per dag. Soms denk ik er aan maar als ik het niet doe komen ze er echt wel om vragen en dan krijgen ze het alsnog.
Verder gaat het tussen de pedigree pal naar garnalen via tafelresten naar fazantenkarkassen en eieren.'Ze zijn kerngezond, geen gram te vet maar ook niet te licht.