Voer je altijd hetzelfde?
- malinois
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Re: Voer je altijd hetzelfde?
Voornl Dogmeat afgewisseld met Lotgering. Wel steeds verschillende varianten. En soms afwisseling met andere merken ter afwisseling. In Zweden met de DD demo gaf ik gestoomt blik in de ochtend aan Xanu en in de avond Renske. Dat beviel ook goed moet ik zeggen met name t blik. Ik heb nog over dus dat neem ik weleens mee op wedstrijddagen voor tussendoor.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ik was altijd van het afwisselen, maar op dit moment staat Lou op enkel gekookt konijn en Snuck op amanova konijn brok.
Ik hoop uiteindelijk wel weer af te kunnen wisselen, vooral bij Snuck nog maar die reageert op het moment op teveel dingen slecht en behalve rund weet ik niet goed wat nog meer dat hij nu enkel die konijn krijgt. Eerst stabiel, daarna verder kijken.
Lou heb ik bij voorkeur op iets extras naast de gekookt konijn omdat die stervensduur is. Maar kvv krijgt ze niet meer verwerkt, op brok en blik schiet haar pH door de lucht met forse blaasontstekingen tot gevolg, ondanks suppletie voor die pH. Tel daarbij op dat ze sowieso al niet tegen granen, suikers, gevogelte, lam, geit en hert kan en dik wordt van lucht... Er zijn, tot nog toe, gewoon geen andere opties.
Ik heb nog nooit een huisdier gehad wat gewoon normaal ales kan en wil vreten.
Ik hoop uiteindelijk wel weer af te kunnen wisselen, vooral bij Snuck nog maar die reageert op het moment op teveel dingen slecht en behalve rund weet ik niet goed wat nog meer dat hij nu enkel die konijn krijgt. Eerst stabiel, daarna verder kijken.
Lou heb ik bij voorkeur op iets extras naast de gekookt konijn omdat die stervensduur is. Maar kvv krijgt ze niet meer verwerkt, op brok en blik schiet haar pH door de lucht met forse blaasontstekingen tot gevolg, ondanks suppletie voor die pH. Tel daarbij op dat ze sowieso al niet tegen granen, suikers, gevogelte, lam, geit en hert kan en dik wordt van lucht... Er zijn, tot nog toe, gewoon geen andere opties.
Ik heb nog nooit een huisdier gehad wat gewoon normaal ales kan en wil vreten.
Ybbihs schreef: ↑17 jul 2024, 00:02 Ik was altijd van het afwisselen, maar op dit moment staat Lou op enkel gekookt konijn en Snuck op amanova konijn brok.
- Josefien
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Variatie wat de klok slaat wat de heren betreft, en dan ik als koopjesjager. Een gevaarlijke combi De enige constante factoren zijn de supplementen (glucosamine, msm, visolie, echinae)
Als basis krijgen ze geperste brokken, Cavom, Markus Muhle, Biofood, Kivo, Wooof, Dommelsche Watermolen, Darf. Naar gelang aanbiedingen wissel ik dit af. De Anatolenclub had laatst allerlei breukzakken van A-merken gemixt, voor een aantrekkelijke prijs.
Gemengd door die brokken krijgen ze iets van natvoer en etensrestjes, of iets anders wat in de koelkast ligt, eieren, vleeswaren,vis, kookroom. Voor Merlijntje is dit niet nodig, wat de boer niet kent etc, een sobere type qua voeren. Een beetje saai. Edison en Javier daarentegen houden van afwisseling. Al dan niet gekookt, rauw, gebakken. Qua natvoer is het Rodi, Kivo, Rocco, Olvarit. En nu dus ook Briantos (de brokken waren hier hommeles, durchfall etc, maar de paté is goed te pruimen, aldus de heren) Onlangs bij Butlon kipworsten besteld, Edison en Javier smullen ervan https://butlon.com/boodschappen/product ... -dv---500g
Het zal ongetwijfeld rommel zijn, maar het wordt gevarieerd en afgewisseld met....
Als basis krijgen ze geperste brokken, Cavom, Markus Muhle, Biofood, Kivo, Wooof, Dommelsche Watermolen, Darf. Naar gelang aanbiedingen wissel ik dit af. De Anatolenclub had laatst allerlei breukzakken van A-merken gemixt, voor een aantrekkelijke prijs.
Gemengd door die brokken krijgen ze iets van natvoer en etensrestjes, of iets anders wat in de koelkast ligt, eieren, vleeswaren,vis, kookroom. Voor Merlijntje is dit niet nodig, wat de boer niet kent etc, een sobere type qua voeren. Een beetje saai. Edison en Javier daarentegen houden van afwisseling. Al dan niet gekookt, rauw, gebakken. Qua natvoer is het Rodi, Kivo, Rocco, Olvarit. En nu dus ook Briantos (de brokken waren hier hommeles, durchfall etc, maar de paté is goed te pruimen, aldus de heren) Onlangs bij Butlon kipworsten besteld, Edison en Javier smullen ervan https://butlon.com/boodschappen/product ... -dv---500g
Het zal ongetwijfeld rommel zijn, maar het wordt gevarieerd en afgewisseld met....
We variëren wat merken en smaken op het kvv gebied.
Brokken kregen ze zelden , heel incidenteel weleens op vakantie en dat vonden ze dan ook heerlijk.
Verder nog wat toevoegingen , gekookt eitje af en toe , beetje kefir en wat restjes eten.
En omdat ik vlees krijg van een buurtsuper wat overblijft om te drogen ter beloning pluk ik daar soms wat uit om aan eigen te geven.
Een kipfilet , of een lekker biefstukje.
Dat bakken we dan of koken we en of ze dat lekker vinden.
Zeker bij Abra scoorde dat altijd enorm goed.
Vooral als het gebakken werd.
Brokken kregen ze zelden , heel incidenteel weleens op vakantie en dat vonden ze dan ook heerlijk.
Verder nog wat toevoegingen , gekookt eitje af en toe , beetje kefir en wat restjes eten.
En omdat ik vlees krijg van een buurtsuper wat overblijft om te drogen ter beloning pluk ik daar soms wat uit om aan eigen te geven.
Een kipfilet , of een lekker biefstukje.
Dat bakken we dan of koken we en of ze dat lekker vinden.
Zeker bij Abra scoorde dat altijd enorm goed.
Vooral als het gebakken werd.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Verwende smoel?
Top idee joh, ik ga gelijk duizend kuikens bestellen en voor de rest zoeken ze het maar uit
- kayleigh*
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Hier alleen verschillende smaken lotgering en tussendoor wat kippen/eendennekken.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Toos krijgt voornamelijk Barfmenu, afgewisseld met Lotgering.
En zo nu en dan eens kippennekken een geitenrib, penslappen.
Als we op vakantie zijn heb ik maar een klein vriezertje tot m'n beschikking en dan kan het zomaar zijn dat ze brokken krijgt of kvv wat ze in het desbetreffende land verkopen.
Ik ben zo blij dat ze alles lust
En zo nu en dan eens kippennekken een geitenrib, penslappen.
Als we op vakantie zijn heb ik maar een klein vriezertje tot m'n beschikking en dan kan het zomaar zijn dat ze brokken krijgt of kvv wat ze in het desbetreffende land verkopen.
Ik ben zo blij dat ze alles lust
wij wisselen af zolang het maar kip en rundvrij is.
-
- Posts in topic: 4
- Welke: Whippet en Lurcher
Goed zo! Laat maar weten hoe het gaat.Ybbihs schreef: ↑17 jul 2024, 07:07Verwende smoel?
Top idee joh, ik ga gelijk duizend kuikens bestellen en voor de rest zoeken ze het maar uit
Het is hier wel vreten wat de pot schaft en anders ga je maar dood van de honger. Ik wil best rekening houden met een allergie maar we gaan geen nufneus optrekken voor wat mamma met zorg bereid heeft.
Rozi heeft dat in het begin wel gehad. Wou ze geen Smuldier. Prima, dan niet. Krijg je gewoon niks. Na een paar dagen was dat over en haalde ze bakzeil.
Nou scheelde het ook wel dat ze met lede ogen moest aanzien hoe de anderen haar bak leegvraten. Dat ging zelfs haar te ver
Rozi heeft dat in het begin wel gehad. Wou ze geen Smuldier. Prima, dan niet. Krijg je gewoon niks. Na een paar dagen was dat over en haalde ze bakzeil.
Nou scheelde het ook wel dat ze met lede ogen moest aanzien hoe de anderen haar bak leegvraten. Dat ging zelfs haar te ver
In de basis ja, de ukkies krijgen carocroc en de oudjes sinds poosje cavom omdat ze wel wat extra spekkies konden gebruiken.
Als ze eten winnen/krijgen van een ander merk, vreten ze dat maar, maar als we zelf kopen zijn het wel dezelfde merken.
Maar ik maak ook gerust wat anders van hun eten. Laatst Renske vers in de aanbieding (50%), dan krijgen ze dat. Er ligt altijd kvv in de vriezer dat krijgen ze regelmatig erbij of ipv brokken.
Fruit of groente krijgen ze ook gerust erbij.
Of ik maak jelly's of ijsblokjes voor erbij.
Als je het niet op wilt vreten staan er anderen te wachten om dat wel te doen en heb je honger, niet mijn afdeling.
Juno heeft dat jaren geleden gehad met kvv, paar maanden staan schipperen dat Shelly het ook niet mocht, tot ik dat zat was. Ineens vrat ze alles weer, met lange tanden in het begin, maar hei je doet het maar met wat je krijgt.
Als ze eten winnen/krijgen van een ander merk, vreten ze dat maar, maar als we zelf kopen zijn het wel dezelfde merken.
Maar ik maak ook gerust wat anders van hun eten. Laatst Renske vers in de aanbieding (50%), dan krijgen ze dat. Er ligt altijd kvv in de vriezer dat krijgen ze regelmatig erbij of ipv brokken.
Fruit of groente krijgen ze ook gerust erbij.
Of ik maak jelly's of ijsblokjes voor erbij.
Als je het niet op wilt vreten staan er anderen te wachten om dat wel te doen en heb je honger, niet mijn afdeling.
Juno heeft dat jaren geleden gehad met kvv, paar maanden staan schipperen dat Shelly het ook niet mocht, tot ik dat zat was. Ineens vrat ze alles weer, met lange tanden in het begin, maar hei je doet het maar met wat je krijgt.
- ellen en de birmanen
mijn honden krijgen alleen proplan, wissel niks af, af en toe een maaltijd smuldier. heb ik rijst of macaroni of groente over dan verdeel ik dat onder de honden.
Hier krijgen ze heel veel verschillende dingen, omdat ik ervan overtuigd ben dat dat beter voor ze is en ik het bovendien leuk vind om te doen. Maar ik ben ook van het gemak, dus ik ga niet allerlei instagram waardige creaties maken met supplementjes hier en snufjes daar. Gewoon een gevarieerd dieet en that's it.
Over het algemeen is het ontbijt hier vlees. Dat is op dit moment een keuze uit verschillende smaken Lukulus, Animonda, Bozita en Butternut. Dat komt allemaal in blik (behalve de Butternut) en bestel ik in 1x in grote hoeveelheid. De blikken sorteer ik dan voor ze de kast in gaan. Zo maak ik groepjes met verschillende merken en diersoorten. Kan dus gewoon telkens een blik uit de kast pakken, dat op voeren (ongeveer 2-3x ontbijt) en dan het volgende blik en dan hoef ik niet na te denken over de afwisseling, want dat heb ik bij het in de kast zetten al gedaan. Tussendoor geef ik er dan een ontbijtje butternut bij en dan hebben ze alles wel binnen over een periode van 1-2 weken.
's Avonds krijgen ze brok. Op dit moment heb ik 2 bakken met Prins brokken (geperst en gextrudeerd) staan en een bak met Fish 4 Dogs (zalm). Dat mix ik dan in 2 kleine emmertjes voor in de kast. Mijn voorkeur gaat uit naar een mix van dit of gelijkaardige mix met minimaal 2 verschillende eiwitbronnen en 2 verschillende koolhydraatbronnen en 2 verschillende merken. Fish4Dogs gebruik ik voor een beetje vis(olie) met aardappel als koolhydraatbron. Bij voorkeur een geperste brok erbij, wat in dit geval Prins werd omdat dat in het verleden ook goed bevallen was en ik er een tijdje terug voordelig aan kon komen. En de geëxtrudeerde versie van Prins was een grote zak bij de Welkoop die uit het assortiment ging. Hiervoor heb ik een hele tijd verschillende varianten van Roycal Canin erbij gemixt. Ook ProPlan heeft er wel eens tussen gezeten.
Dit is een foto van een tijd geleden. Zo'n groepjes maak ik dus:
En van de huidige samenstelling
Over het algemeen is het ontbijt hier vlees. Dat is op dit moment een keuze uit verschillende smaken Lukulus, Animonda, Bozita en Butternut. Dat komt allemaal in blik (behalve de Butternut) en bestel ik in 1x in grote hoeveelheid. De blikken sorteer ik dan voor ze de kast in gaan. Zo maak ik groepjes met verschillende merken en diersoorten. Kan dus gewoon telkens een blik uit de kast pakken, dat op voeren (ongeveer 2-3x ontbijt) en dan het volgende blik en dan hoef ik niet na te denken over de afwisseling, want dat heb ik bij het in de kast zetten al gedaan. Tussendoor geef ik er dan een ontbijtje butternut bij en dan hebben ze alles wel binnen over een periode van 1-2 weken.
's Avonds krijgen ze brok. Op dit moment heb ik 2 bakken met Prins brokken (geperst en gextrudeerd) staan en een bak met Fish 4 Dogs (zalm). Dat mix ik dan in 2 kleine emmertjes voor in de kast. Mijn voorkeur gaat uit naar een mix van dit of gelijkaardige mix met minimaal 2 verschillende eiwitbronnen en 2 verschillende koolhydraatbronnen en 2 verschillende merken. Fish4Dogs gebruik ik voor een beetje vis(olie) met aardappel als koolhydraatbron. Bij voorkeur een geperste brok erbij, wat in dit geval Prins werd omdat dat in het verleden ook goed bevallen was en ik er een tijdje terug voordelig aan kon komen. En de geëxtrudeerde versie van Prins was een grote zak bij de Welkoop die uit het assortiment ging. Hiervoor heb ik een hele tijd verschillende varianten van Roycal Canin erbij gemixt. Ook ProPlan heeft er wel eens tussen gezeten.
Dit is een foto van een tijd geleden. Zo'n groepjes maak ik dus:
En van de huidige samenstelling
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Oes krijgt alleen energique met soms een ei, haring, rauwe vis of kippenpoot of -nek erbij ik verander verder ook niet meer omdat ze heel snel allergisch reageert, bij de vorige honden wisselde ik wel af.
- Tamara/Bayko
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Bij Cody heb ik vele verschillende merken en varianten KVV geprobeerd. Gelukkig was/is Co een zeer enthousiaste eter (zolang het geen brok is) dus dat gaf geen problemen. Liefst zou ik hem volledig of grotendeels biologisch voeren, wat voor mij met zo'n kleine uk gelukkig financieel ook haalbaar is. Echter deed Cody het uiteindelijk niet meer zo goed op de biologische merken dus daar ben ik mee gestopt. Ook bleek dat te veel afwisseling in voer niet de juiste manier was. Dan had hij - vond ik - te vaak dunne of slijmerige ontlasting.
Nu Co nog 'slechts' drie verschillende soorten complete KVV eet is alles prima stabiel en ben ik echt tevreden. Elke drie of vier dagen switch ik naar een andere variant of merk.
Daarnaast gebruik ik als beloningen voornamelijk een semi-moist brok van het merk Eden, met een klein gedeelte Henne Lakse Kronch zalmkoekjes of minitrainertjes van gedroogd vlees om het interessant te houden.
Nu Co nog 'slechts' drie verschillende soorten complete KVV eet is alles prima stabiel en ben ik echt tevreden. Elke drie of vier dagen switch ik naar een andere variant of merk.
Daarnaast gebruik ik als beloningen voornamelijk een semi-moist brok van het merk Eden, met een klein gedeelte Henne Lakse Kronch zalmkoekjes of minitrainertjes van gedroogd vlees om het interessant te houden.
Meestal 2 brokkendagen, de andere dagen energique, smuldier of excellent vlees, regelmatig eitjes, beetjeomega olie door het vlees
- alinelaila
- Welke: Friese Stabij
Ik varieer nog wel eens, maar de basis is kvv; kivo en buddy's en soms wat smuldier. Daaroverheen dan nog wel eens wat extra's, zoals gedroogde groenlipmossel, een eitje, bijenpollen, bottenbouillon en noem maar op.
In het begin van haar loopsheid liet Zoë het vlees staan en heeft ze een aantal dagen blik+brok gegeten. Brok is maar net waar ik aan kan komen, momenteel eukanuba. Blik varieert van het goedkoopste van de Aldi tot aan Renske en worsten van Primadog.
In het begin van haar loopsheid liet Zoë het vlees staan en heeft ze een aantal dagen blik+brok gegeten. Brok is maar net waar ik aan kan komen, momenteel eukanuba. Blik varieert van het goedkoopste van de Aldi tot aan Renske en worsten van Primadog.
-
- Posts in topic: 4
- Welke: Whippet en Lurcher
En een beetje vlot. Als je niet meteen vreet wordt het weer opgeruimd.
Wel een dooie ekster opvreten maar een vers kuiken is ineens te voes om aan te pakken?
Heb je aan mij de verkeerde. Het leukste aan honden hebben is ze opvoeden en ik doe gewoon niet aan komedie. Dat werkt ook niet bij whippets want die weigeren 3 dagen alles en dan willen ze middenin de nacht ineens toastjes met smeerkaas.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Tux krijgt al 4 jaar Smuldier Vlees compleet.
Cash ook in de ochtend en 's middags Cavom. Alleen vindt hij de Cavom niet lekker meer, dus ik moet opzoek naar een andere (betaalbare) persbrok. (op alleen vlees komt hij tekort).
Bronco kreeg ook alleen smuldier, omdat hij van brokken blaasgruis kreeg helaas.
Als iets bevalt blijf ik het meestal wel voeren
Cash ook in de ochtend en 's middags Cavom. Alleen vindt hij de Cavom niet lekker meer, dus ik moet opzoek naar een andere (betaalbare) persbrok. (op alleen vlees komt hij tekort).
Bronco kreeg ook alleen smuldier, omdat hij van brokken blaasgruis kreeg helaas.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Ze hebben het maar karig bij mij zo te lezen. In de basis wel elke maaltijd dezelfde brokken. De afwisseling zit meer in wat ze daarnaast krijgen, groente, fruit, ei, pasta, rijst, brood, kip, worst, hondensnacks. Beloningsvoertjes wissel ik wel af.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Je bent niet de enige hoor, want zo doe ik het ook.Persistence schreef: ↑17 jul 2024, 19:44 Ze hebben het maar karig bij mij zo te lezen. In de basis wel elke maaltijd dezelfde brokken. De afwisseling zit meer in wat ze daarnaast krijgen, groente, fruit, ei, pasta, rijst, brood, kip, worst, hondensnacks. Beloningsvoertjes wissel ik wel af.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Josefien
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Als alternatief voor Cavom zou je de Dommelsche Watermolen kunnen proberen. Valt In dezelfde prijsrange. Onlangs een zak aangeschaft, pakte prima uit. Qua acceptatie en ontlasting. Dit merk heb ik daarom toegevoegd aan mijn lijst ter afwisseling. Ik weet niet hoe het bevalt als je het structureel zou voeren.Gretha schreef: ↑17 jul 2024, 19:39 Tux krijgt al 4 jaar Smuldier Vlees compleet.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Dank je wel voor de tip, die kende ik nog niet.Josefien schreef: ↑17 jul 2024, 23:58Als alternatief voor Cavom zou je de Dommelsche Watermolen kunnen proberen. Valt In dezelfde prijsrange. Onlangs een zak aangeschaft, pakte prima uit. Qua acceptatie en ontlasting. Dit merk heb ik daarom toegevoegd aan mijn lijst ter afwisseling. Ik weet niet hoe het bevalt als je het structureel zou voeren.Gretha schreef: ↑17 jul 2024, 19:39 Tux krijgt al 4 jaar Smuldier Vlees compleet.
Ik ga er naar kijken