Wat krijg je met een baasje die licht Dement is?
Re: Wat krijg je met een baasje die ligt Dement is?
extra eten?
Als dat echt de oorzaak is van dat nogal stevige lijf
Als dat echt de oorzaak is van dat nogal stevige lijf
De hond is 6 jaar.
Volgens het baasje een podenco.
Nou vraag mij. Hoe dan?
Die zijn toch altijd hoog benig?
Volgens het baasje een podenco.
Nou vraag mij. Hoe dan?
Die zijn toch altijd hoog benig?
- Budkes
- Posts in topic: 1
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Mijn oma werd licht dement. Als ze 's ochtends een kopje koffie dronk kreeg Noortje, haar hondje altijd een beetje koffie op een schoteltje met een koekje. Als Noortje de koffie op had pakte oma het schoteltje op en zette haar kopje er weer op.
Noortje bleef echter nadrukkelijk aanwezig.
Ach Noortje, zei oma dan, heb jij nog geen koffie gehad. Hup schoteltje koffie op de grond, koekje erbij. En dat herhaalde zich net zolang tot de koffie op was.
Toen oma overleed ging Noortje naar mijn tante en ook meteen op dieet.
Noortje bleef echter nadrukkelijk aanwezig.
Ach Noortje, zei oma dan, heb jij nog geen koffie gehad. Hup schoteltje koffie op de grond, koekje erbij. En dat herhaalde zich net zolang tot de koffie op was.
Toen oma overleed ging Noortje naar mijn tante en ook meteen op dieet.
Hij liep ook niet best.
Hier in Winschoten loop best veel kleine te dikke hondjes.
Smoesje is.
Heb liever beetje spek, als ze ziek worden hebben ze reserve.
Wat een sukkels.
Hier in Winschoten loop best veel kleine te dikke hondjes.
Smoesje is.
Heb liever beetje spek, als ze ziek worden hebben ze reserve.
Wat een sukkels.
De fokker van Tanja vond Tanja te mager, die zei ook: als ze ziek wordt heeft ze geen reserve. Niet dat zijn honden te dik zijn, maar wel dikker dan Tanja. Ik denk maar zo: ze zijn eerder te dik dan te mager. En als ze ziek wordt dan zit het er zo weer aan als ze weer beter is.
Tanja en Anne
Klopt, dik zijn is voor dieren en mensen gewoon niet goed.
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik heb er een die volgens de dierenarts te dik is.
Er zit idd een klein randje spek op maar ik kan de ribben voelen zonder echt te moeten prikken, dus volgens die methode zou hij keurig op gewicht zijn.
Oké, zijn buiklijn zou ietsje meer opgetrokken mogen zijn en zijn taille ietsje slanker.
Dus hij krijgt nu gewoon ietsje minder snacks en als dat onvoldoende werkt wat minder voer.
Maar tegelijkertijd, als ik hem op het gewicht heb dat de dierenarts hem wil hebben wordt hij kouwelijk, zit niet lekker in zijn velletje en je voelt zijn botten aan alle kanten.
Dan heb ik hem liever iets te dik (we hebben het over ±300gr) en dat hij een stuk lekkerder in zijn velletje zit.
Hij komt overigens niet in de buurt van die Podenco (en ja, die zijn er in verschillende maten en ook met korte poten) qua figuur.
Maar die kleinere honden overvoer je al snel als je niet oplet.
Er zit idd een klein randje spek op maar ik kan de ribben voelen zonder echt te moeten prikken, dus volgens die methode zou hij keurig op gewicht zijn.
Oké, zijn buiklijn zou ietsje meer opgetrokken mogen zijn en zijn taille ietsje slanker.
Dus hij krijgt nu gewoon ietsje minder snacks en als dat onvoldoende werkt wat minder voer.
Maar tegelijkertijd, als ik hem op het gewicht heb dat de dierenarts hem wil hebben wordt hij kouwelijk, zit niet lekker in zijn velletje en je voelt zijn botten aan alle kanten.
Dan heb ik hem liever iets te dik (we hebben het over ±300gr) en dat hij een stuk lekkerder in zijn velletje zit.
Hij komt overigens niet in de buurt van die Podenco (en ja, die zijn er in verschillende maten en ook met korte poten) qua figuur.
Maar die kleinere honden overvoer je al snel als je niet oplet.
Toen ik de hond voor het eerst zag vroeg ik welke ras het was, hij zei dus podenco en ik had zo van echt waar en zei dat ook nog hard op. Hij was er toen niet blij mee, maar verder weet ik het niet meer, is 5 jaar geleden.
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Re: Wat krijg je met een baasje die licht Dement is?
Lijkt mij een Podenco maneto of iets in die hoek.
Met teveel gewicht idd, maar daarvoor hoeft een baasje niet dementerend te zijn.
Één van mijn oma's (kraakhelder van geest tot aan haar overlijden met 91 jaar) had er ook een handje van om alles en iedereen moddervet te voeren, want dat is zo gezellig.
En als je weigerde want je had net gegeten ofzo dan kreeg je een 'doe niet zo ongezellig!' om je oren gesmeten.
Voor haar was het toestoppen van eten een vorm van liefde geven.
De kat van mijn tante kwam kogelrond weer thuis na een paar weken bij oma gelogeerd te hebben, die kon bij thuiskomst dus op dieet.
Als ze nu nog had geleefd had ik Mahdutje wsl naar huis kunnen rollen na een middagje daar.
En wat ik al zei; die kleine honden overvoer je al snel, helemaal als het castraten zijn.
Met teveel gewicht idd, maar daarvoor hoeft een baasje niet dementerend te zijn.
Één van mijn oma's (kraakhelder van geest tot aan haar overlijden met 91 jaar) had er ook een handje van om alles en iedereen moddervet te voeren, want dat is zo gezellig.
En als je weigerde want je had net gegeten ofzo dan kreeg je een 'doe niet zo ongezellig!' om je oren gesmeten.
Voor haar was het toestoppen van eten een vorm van liefde geven.
De kat van mijn tante kwam kogelrond weer thuis na een paar weken bij oma gelogeerd te hebben, die kon bij thuiskomst dus op dieet.
Als ze nu nog had geleefd had ik Mahdutje wsl naar huis kunnen rollen na een middagje daar.
En wat ik al zei; die kleine honden overvoer je al snel, helemaal als het castraten zijn.
Dan zijn heel veel hondeneigenaars dementerend.
Ik vind het vreselijk, vet voeren is voor mij even erg als amper voeren.
Ik vind het vreselijk, vet voeren is voor mij even erg als amper voeren.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Vanochtend een Stafford in het bos, die was echt veel te dik er hoorde ook een Maltezer (die was niet te dik) bij, die werd onder de voet gelopen toen die Stafford eindelijk terug naar zijn baas ging.
Die Stafford ging kijken wat Tanja aan het doen was, die was onder een struik naar muisjes aan het zoeken dus ze snauwde die Stafford gelijk weg. Anne vond hem eng en die kwam naar mij toe.
Die Stafford ging kijken wat Tanja aan het doen was, die was onder een struik naar muisjes aan het zoeken dus ze snauwde die Stafford gelijk weg. Anne vond hem eng en die kwam naar mij toe.
Tanja en Anne