Griekse hondenkenners? Wat is dit voor rastype?
Griekse hondenkenners? Wat is dit voor rastype?
Ik kijk altijd naar de filmpjes van Takis Shelter in Griekenland.
Alvast voor de duidelijkheid ik heb me zelf nog helemaal niet verdiept in Griekse rassen.
Wat ik veel zie zijn vrij grote honden met krulstaart en ranke bouw. Oren worden soms halverwege afgesneden of geknipt en vaak zijn die honden blond. Hij heeft nu een pup van dat type en ik ben helemaal weg van die hond. Iemand enig idee wat dit voor rastype is? Hij zegt geloof ik zelf soms huntingdogs....maar ik zie er niets van jachthond in. Hij heeft er zelf een als eigen hond ook.
Dit is de pup waar ik echt totaal weg van ben. Ze heeft parvo overleefd en ik vind haar bijzonder mooi en uitermate open en sociaal. Wat is dit?
Ik val als een blok voor die witte hond. Geen idee waarom maar volgens mij is het een super lieve prachtige hond straks.
Alvast voor de duidelijkheid ik heb me zelf nog helemaal niet verdiept in Griekse rassen.
Wat ik veel zie zijn vrij grote honden met krulstaart en ranke bouw. Oren worden soms halverwege afgesneden of geknipt en vaak zijn die honden blond. Hij heeft nu een pup van dat type en ik ben helemaal weg van die hond. Iemand enig idee wat dit voor rastype is? Hij zegt geloof ik zelf soms huntingdogs....maar ik zie er niets van jachthond in. Hij heeft er zelf een als eigen hond ook.
Dit is de pup waar ik echt totaal weg van ben. Ze heeft parvo overleefd en ik vind haar bijzonder mooi en uitermate open en sociaal. Wat is dit?
Ik val als een blok voor die witte hond. Geen idee waarom maar volgens mij is het een super lieve prachtige hond straks.
Re: Griekse hondenkenners? Wat is dit voor rastype?
Griekenland kent niet veel inheemse rassen. Ik denk dus dat het een soort van superkruisingpariahond is.
Ziet er inderdaad heel leuk uit!
Ziet er inderdaad heel leuk uit!
Hier had ze net parvo gehad. Sterk beest ook. Zo intens lief en open en vrolijk. Zo'n hond wil ik dus
Dat wordt een tripje griekenland voor Bianca
Ze is echt heel leuk!
Ze is echt heel leuk!
- Mo-yi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Ahhh wat een lief en open hondje die Bianca
Maar het gekke is dat Takis heel veel van deze witte honden met afgesneden oren heeft. Ook soms in andere kleuren maar altijd die extreem lange krulstaart en dat typische uiterlijk. Ik vermoed dat het een gebruikstype is. Bianca, deze hond spreekt me extreem aan. Kwa gedrag en kwa openheid en speelsheid etc.
En ik moet natuurlijk ook weten welk gedrag en waarvoor deze honden zijn. Al die honden van dat type hebben halve oren die afgeknipt worden. Dus ik denk dat het ergens voor is en deze honden een taak hebben.
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Wat een leuke man! "Yor name..hiis..Bianca!" Hahaha.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ze is leuk!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Volgens mij is het dit type: Kritikos Ichnilatis.
Hier staat wat meer info: http://www.dicasamarziali.com/en/sighthounds-dogs.html, https://en.wikipedia.org/wiki/Cretan_Hound
Hier staat wat meer info: http://www.dicasamarziali.com/en/sighthounds-dogs.html, https://en.wikipedia.org/wiki/Cretan_Hound
Laatst gewijzigd door Diana op 20 jul 2024, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijkt op een kretahond
Nu ben ik helemaal verliefd ....Diana schreef: ↑20 jul 2024, 10:22 Volgens mij is het dit type: Kritikos Ichnilatis.
Het is een Kretan hound en een van de meest primitieve oude rassen. Ik wil er een. Liefst Bianca maar dat kan ik Bas niet aandoen.
@EchoMira wat vind jij van zo'n hound? Ik val er als een blok voor en neem die oren voor lief. Een van de oudste rassen en super sterk en fysiek geweldig. Niet blessure gevoelig ook.
Nima lijkt er ook op, alleen ander kleurtje, maar dat kan volgens de beschrijving
Het is wel echt een pittig ding. Niet erg maar wel bazig want de hond waarmee ze speelt is drie jaar alleen op straat geweest en die heeft zelfs moeite haar te bedwingen. Wel uitermate vriendelijk verder. Gewoon pittig.
Zonder gekheid, Bas heeft echt de schurft aan teefjes helaas. Die zal niks anders doen dan grommen en proberen haar de baas te zijn en dat zou verkeerd kunnen gaan. Ook met haar hart. Dus nee gaat absoluut niet.
Dat is inderdaad een type Nima hondje..een Kretaantje ...
En Takis is echt zo geweldig , wat doet die man veel voor alle honden...
En Takis is echt zo geweldig , wat doet die man veel voor alle honden...
-
- Posts in topic: 4
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik vind die oren helemaal niet vervelend.
Prachtig ongecompliceerd hondje dat lekker kan hollen en spelen.
Ik zeg doen.
Wel iets meer haar dan je gewend bent, denk ik.
-
- Welke: Grieks
duidelijk inderdaad een Kretens hondje, daar lopen heel veel van op Kreta! Die worden tijdelijk voor de jacht gebruikt, oren afgesneden en als ze niet voldoen of de jacht is over worden ze op straat gemieterd..
De Kretenzische Warren Hound of Kritikos Lagonikos is een hondenras afkomstig van het Griekse eiland Kreta, waar het al eeuwenlang wordt gebruikt als jachthond. Het is een middelgrote, behendige en sterke hond met een kenmerkende vacht en een vriendelijk temperament.
Leuk om gewoon eens bij Takis te gaan kijken! Hij wil sowieso dat mensen naar hem komen voor een hond, zo hebben wij een aantal jaren geleden onze geweldige Jane bij hem opgehaald...
De Kretenzische Warren Hound of Kritikos Lagonikos is een hondenras afkomstig van het Griekse eiland Kreta, waar het al eeuwenlang wordt gebruikt als jachthond. Het is een middelgrote, behendige en sterke hond met een kenmerkende vacht en een vriendelijk temperament.
Leuk om gewoon eens bij Takis te gaan kijken! Hij wil sowieso dat mensen naar hem komen voor een hond, zo hebben wij een aantal jaren geleden onze geweldige Jane bij hem opgehaald...
Wat hebben die honden het daar fijn zeg . Ik denk dat menig huishond uit Nederland zou willen ruilen