Sledehonden en voor de liefhebbers Impey
- Angelique
- Posts in topic: 11
- Honden: 6
- Welke: Husky Herder Hound
- Contacteer:
Re: Sledehonden en voor de liefhebbers Impey
Over 2 weken Kempentrail weer.....je kan altijd is langs wippen ...ennnn uiteraard ben je bij ons natuurlijk ook welkom
- Tiny
- Posts in topic: 9
- Honden: 1
- Welke: Siberian Husky
Zou echt leuk zijn
- Zamunda
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Leuk die foto's! Ik kan alleen nog steeds dat flimpje niet zien, heb FB aangeslingerd maar als ik de link van Tiny gebruik speelt het filmpje wel maar heeeeeeeel groot, dus ik zie maar een minideeltje op mijn scherm. Het linkje van Angelique werkt helemaal niet (staat misschien niet openbaar?).
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Angelique
- Contacteer:
De bedoeling is van wel maar als ik het goed begreep is dat nog niet helemaal zeker
- Angelique
- Contacteer:
Zamunda schreef: ↑19 okt 2021, 13:12 Leuk die foto's! Ik kan alleen nog steeds dat flimpje niet zien, heb FB aangeslingerd maar als ik de link van Tiny gebruik speelt het filmpje wel maar heeeeeeeel groot, dus ik zie maar een minideeltje op mijn scherm. Het linkje van Angelique werkt helemaal niet (staat misschien niet openbaar?).
Ik heb hem van Tiny haar fb en daar staat die openbaar, ik heb geen idee
- Suzanne
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Havanezers
Ohhhh wat een droom Tiny! Fantastisch
- Lothian
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Wat een fantastische manier om met je honden door de natuur te gaan. Hoe lang zijn jullie trainingen ongeveer, in tijd en kilometer?
- Vicky
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Wat gaaf!! Zo mooi om te zien hoe die honden om die grote takken heen manoeuvreren. Doen ze dat zelfstandig of op commando?
Bo en de honden
Wat mooi voor mens en hond. Wat gebeurd er als er een wandelaar met hond aankomt?
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Wat leuk!
En wat ik me nu af vraag... die mindere achterpootspreiding dan vb een rennende border collie, komt dit omdat ze zo meer kracht kunnen zetten? Of door de bouw? Doen ze het vrij rennend ook zo?
En wat ik me nu af vraag... die mindere achterpootspreiding dan vb een rennende border collie, komt dit omdat ze zo meer kracht kunnen zetten? Of door de bouw? Doen ze het vrij rennend ook zo?
- Angelique
- Contacteer:
Als ze op hun top zijn (en de condities goed) 10 km in een kleine 30 minuten, dit is ongeveer het gemiddelde van een training, op een wedstrijd gaat het harder (lichtere kar en maar 1 persoon erop)
Uiteraard is dat nu nog niet, is pas de vierde training van het nieuwe seizoen
Het snelste wat we zelf ooit gemeten hebben (we meten lang niet altijd) is met ons 6 honden team 9,7 km in 20 minuten, toen waren de condities echt top -5
Laatst gewijzigd door Angelique op 20 okt 2021, 09:45, 3 keer totaal gewijzigd.
- Angelique
- Contacteer:
Een beetje van beide....we hebben honden die gewoon overal dwars over, onder, boven en door gaan die houden er geen rekening mee dat er ook nog een quad met 2 personen achter hangt
Maar we hebben goede leidhonden en die gaan er zo goed als altijd al uit zichzelf omheen maar de commando's worden altijd gegeven...je hoort het ook in het filmpje
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
- Angelique
- Contacteer:
Niks...dat wil zeggen als die hond gewoon normaal doorloopt gaan ze er gewoon voorbij, we zien "probleem honden" meestal al van verre aankomen dan word het team stil gezet en gaat de passagier naast het team staan zodat de eigenaar de hond kan komen ophalen, wij trainen in een gebied waar honden niet los mogen, veel mensen houden zich hieraan maar helaas ook een flink aantal die zich er niet aan houden...op zich ook nog niet erg zolang ze hun hond maar bij zich houden maar helaas gebeurt dat niet altijd waardoor wij het team stil moeten zetten en dat is echt niet goed voor je training mja helaas niks aan te doen, zit niet te wachten op ellende.
In die dik 20 jaar is het ooit 1x mis gegaan, er kwam echt vanuit het niets een westie achtig hondje ineens de bocht om luid blaffend en die vloog zo in Arrow zijn nek....en Arrow heeft hem gecorrigeerd met als resultaat een hoektand in de wang van dat hondje
Hij pikte ook echt net precies de goeie eruit, geen enkele andere hond van dat team toen had iets gedaan en vermoedelijk alleen maar dom staan kijken mja Arrow pikte dat soort gekkigheid niet en heel eerlijk.....ik kon het hem echt met de beste wil van de wereld niet kwalijk nemen
Mevr de eigenaresse dacht daar heul anders over, daar kan ik een boek over schrijven dus laten we aan dat verhaal maar niet beginnen
- Angelique
- Contacteer:
Ja zo zetten ze meer kracht idd, als ze los rennen (fanatiek zijn) doen ze het ook wel maar minder dan als ze aan het werk zijn.
- Angelique
- Contacteer:
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
oke, nou da's al bijna dus ik wacht het verdict af
Ja dat bedoel ik dat moet je niet hebben dat een hond de roedel invliegtAngelique schreef: ↑20 okt 2021, 09:54
Niks...dat wil zeggen als die hond gewoon normaal doorloopt gaan ze er gewoon voorbij, we zien "probleem honden" meestal al van verre aankomen dan word het team stil gezet en gaat de passagier naast het team staan zodat de eigenaar de hond kan komen ophalen, wij trainen in een gebied waar honden niet los mogen, veel mensen houden zich hieraan maar helaas ook een flink aantal die zich er niet aan houden...op zich ook nog niet erg zolang ze hun hond maar bij zich houden maar helaas gebeurt dat niet altijd waardoor wij het team stil moeten zetten en dat is echt niet goed voor je training mja helaas niks aan te doen, zit niet te wachten op ellende.
In die dik 20 jaar is het ooit 1x mis gegaan, er kwam echt vanuit het niets een westie achtig hondje ineens de bocht om luid blaffend en die vloog zo in Arrow zijn nek....en Arrow heeft hem gecorrigeerd met als resultaat een hoektand in de wang van dat hondje
Hij pikte ook echt net precies de goeie eruit, geen enkele andere hond van dat team toen had iets gedaan en vermoedelijk alleen maar dom staan kijken mja Arrow pikte dat soort gekkigheid niet en heel eerlijk.....ik kon het hem echt met de beste wil van de wereld niet kwalijk nemen
Mevr de eigenaresse dacht daar heul anders over, daar kan ik een boek over schrijven dus laten we aan dat verhaal maar niet beginnen