ranetje schreef: 13 mei 2024, 12:01
Prachtig nevache
@ranetje Ik geniet me suf , elke keer weer. Het is min of meer bij mij om de hoek, een paar km, en in alle seizoenen haar eigen charme. Nu met al het groen, een tinkelende beek en overal flierefluitende vogels is het bijna 'vakantie' om daar even rond te rennen.
ranetje schreef: 13 mei 2024, 12:01
Prachtig nevache
@ranetje Ik geniet me suf , elke keer weer. Het is min of meer bij mij om de hoek, een paar km, en in alle seizoenen haar eigen charme. Nu met al het groen, een tinkelende beek en overal flierefluitende vogels is het bijna 'vakantie' om daar even rond te rennen.
Dat kan ik me voorstellen.
Dat heb ik ook als ik hier de uiterwaarden in loop
Zal wat foto's laten zien.
Een wandeling met Claire door de uiterwaarden.
5 minuten lopen en ik sta in de uiterwaarden van de Rijn.
De foto van het strandje en het water met honden maar voor het complete beeld van de wandeling toch maar er bij gedaan.
Een ordinair rupsje, de Plakker (Lymantria dispar), maar wel schattig met die blauwe en rode bolletjes.
De vlinder die eruit voortkomt, is een vrij tam gekleurd nachtvlindertje.
nevache schreef: 01 jun 2024, 21:13
Een ordinair rupsje, de Plakker (Lymantria dispar), maar wel schattig met die blauwe en rode bolletjes.
De vlinder die eruit voortkomt, is een vrij tam gekleurd nachtvlindertje.
Ja leuk is dat toch. Heel veel nachtvlinder rupsen zien er spectaculair uit en de vlinder is dan onopvallend. Andersom komt ook vaak voor.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ja, schitterend, hê. Af en toe lig ik languit met m'n telelens als verrekijker , beetje rupsjes en torretjes loeren. En druk dat die beesten het hebben. Sta ik op, zit ik weer onder het slakkenslijm...
Tineke schreef: 07 jun 2024, 14:08
Ja dan is de wereld op zijn mooist naar mijn mening
Is ook zo, alleen kost het (me) zoveel slaap ...
Vanmorgen vóór 7 uur hardlopen vond ik al heel wat - maar de geur van versgemaaid gras en het gekwetter van talloze vogels maakt een hoop goed