Die reacties?! Blijkbaar zijn de meeste mensen er nog steeds niet aan toe.
En dit gaat zelfs om hetzelfde ras
Intervarieteitskruisingen bij de Belgische herders
Re: Intervarieteitskruisingen bij de Belgische herders
Lekker laten uitsterven.
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
De hondenfokkerswereld heeft nu eenmaal een relatief grote taartpunt aan laagopgeleiden.
Als je ze uitlegt dat je de populatie op kunt bouwen met DNA-varieteiten zoals bij paarden, ratten, varkens en kippen ook gewoon goed werkt en je gewoon nog steeds nestjes groenendaelers kunt blijven fokken krijg je vast een andere uitslag. Nu denken ze dat je ze de echte groenendaeler "af wil pakken".
- Persistence
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Nou ik vind het hier nog wel meevallen eerlijk gezegd, vergeleken bij bijv de Mechelaar ‘fanclub’ sites.
Laat staan de boerenfox sites, daar heb je altijd mensen die vallen over de boerenfox-kruisingen want die verpesten het ras
Laat staan de boerenfox sites, daar heb je altijd mensen die vallen over de boerenfox-kruisingen want die verpesten het ras
Erg hè.
Of het uiteindelijk veel zal helpen weet ik niet, maar in elk geval heb je een bredere basis. Tess is afkomstig uit zo'n intervarieteitskruising. Ze is genetisch meer tervueren dan groenendaeler en heeft een coi van 28%. En zo zijn er waarschijnlijk een heleboek honden die al in Nederland gebruikt worden en al intervarieteitskruisingen zijn. Dus hoeveel breder je die basis dan maakt, weet ik niet. En als je dan de reacties leest, dan zal het voorlopig nog maar door een enkeling gebruikt worden vrees ik.
Of het uiteindelijk veel zal helpen weet ik niet, maar in elk geval heb je een bredere basis. Tess is afkomstig uit zo'n intervarieteitskruising. Ze is genetisch meer tervueren dan groenendaeler en heeft een coi van 28%. En zo zijn er waarschijnlijk een heleboek honden die al in Nederland gebruikt worden en al intervarieteitskruisingen zijn. Dus hoeveel breder je die basis dan maakt, weet ik niet. En als je dan de reacties leest, dan zal het voorlopig nog maar door een enkeling gebruikt worden vrees ik.