Nieuw thuis gezocht voor Dirk

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Persistence
Posts in topic: 10
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Nieuw thuis gezocht voor Dirk

Bericht door Persistence »

Er staat dat het leven in de opvang hem niet bevalt, dat vind ik ook niet zo gek, baasje overleden, opvang bij familie die niet veel met hem heeft of kan, dan in een opvang, waar ze weliswaar het beste met hem voorhebben.

Er staat dat hij niet met andere dieren kan, ik denk dat ze andere dieren dan honden bedoelen toch?

Ik vind dit zo sneu hè. Ik zou hem zo mee willen nemen op wandelingen. Speuren en renbaan zou hij vast ook fantastisch vinden gok ik zo.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 9

Bericht door Nanna »

Nou gaan ze op FB een beetje los op die familie die hem niet wil maar dat vind ik ook niet helemaal eerlijk. Die mensen willen geen hond. Prima toch. Tulijk is euthanasie dan een rare optie, dat wel.
Als Dirk van mijn moeder was geweest had ik hem ook niet gehoeven hoor. Ik heb werkelijk helemaal niets met terriers dus dat was van beide kanten shit geworden. Maar een andere baas zoeken is toch wel het minste.
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 3
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ach, de facebookhelden met hun overduidelijke hart voor dieren die Dirk verder ook maar laten zitten waar ie zit en geen poot uitsteken :Q:
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Nanna

Bericht door Nanna »

Maart schreef: 07 aug 2024, 15:42 Ach, de facebookhelden met hun overduidelijke hart voor dieren die Dirk verder ook maar laten zitten waar ie zit en geen poot uitsteken :Q:
Ja, inderdaad. ZIJ willen hem ook niet. Maar de familie moet maar verplicht een hond in de maag gesplitst krijgen.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 7

Bericht door ranetje »

Nanna schreef: 07 aug 2024, 16:07
Maart schreef: 07 aug 2024, 15:42 Ach, de facebookhelden met hun overduidelijke hart voor dieren die Dirk verder ook maar laten zitten waar ie zit en geen poot uitsteken :Q:
Ja, inderdaad. ZIJ willen hem ook niet. Maar de familie moet maar verplicht een hond in de maag gesplitst krijgen.
Nou ja, dat gaat in ieder geval niet gebeuren, voor nu zit Dirk op een veilige plek.
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 1
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Dat soort Facebook schreeuwlelijken staat er inderdaad geen moment bij stil dat niet elke hond voor elke situatie geschikt is. Als een familielid mij door de erfenis eigenaar maakte van een Husky zou dat 'm ook niet gaan worden, ik kan zo'n hond helemaal niet bieden wat hij nodig heeft. :oeps: Misschien was Dirk daar wel hartstikke ongelukkig geworden. :dunno:

Het is wel een enorm mooie hond, en goed opgevoed, daar moet toch iemand voor zijn die wel een terriërhart heeft. Ik hoop dat hij snel zijn gouden huisje vindt. :vlinder:
Persistence

Het jachtinstinct is toch ook zeker niet alleen voorbehouden aan terriërs, denkend aan bijvoorbeeld podenco’s, teckels, huskies en sluit ook zeker herders niet uit.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Persistence schreef: 07 aug 2024, 18:41 Het jachtinstinct is toch ook zeker niet alleen voorbehouden aan terriërs, denkend aan bijvoorbeeld podenco’s, teckels, huskies en sluit ook zeker herders niet uit.
Het jachtinstinct niet. Mijn windhonden hadden ook jachtinstinct. Maar ik vind een windhond van een TOTAAL andere orde dan een pittige terrier.
Afbeelding
Persistence

Nanna schreef: 07 aug 2024, 18:42
Persistence schreef: 07 aug 2024, 18:41 Het jachtinstinct is toch ook zeker niet alleen voorbehouden aan terriërs, denkend aan bijvoorbeeld podenco’s, teckels, huskies en sluit ook zeker herders niet uit.
Het jachtinstinct niet. Mijn windhonden hadden ook jachtinstinct. Maar ik vind een windhond van een TOTAAL andere orde dan een pittige terrier.
Zichtjagers zijn ook anders dan honden die het spoor volledig uitwerken en maar door en door gaan.
Afbeelding
*Esther
Posts in topic: 25
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Lothian schreef: 07 aug 2024, 11:46 Wat verdrietig van Els zeg. Heel fijn dat jij je voor hem hebt ingezet @*Esther. Hopelijk komt er snel een terriërliefhebber voor hem.
Dankjewel!!
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Hopelijk vindt Dirk heel snel een fijne plek.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Gonnie
Posts in topic: 5

Bericht door Gonnie »

Dat jachtinstinct zou ik nog geeneens erg vinden. Hebben mijn Pinschers ook. Al vallen Tanja en Anne wel mee. Onze vorige waren meer aan het jagen. Tanja en Anne worden wel gek als ze hier achter de flat hazen of ratten zien, maar in het bos valt het wel mee, ja, als ze een haas zien gaan ze er wel achteraan, maar zijn ook zo weer terug, ze willen toch niet erg ver bij ons vandaan. En ik blijf altijd gewoon doorlopen dus ze moeten dan wel snel terug komen als ze niet willen dat ik uit zicht ben.

Het stressmarkeren zou ik erger vinden, ik heb al een hond die af en toe binnen piest, dat vind ik al helemaal niet leuk, want ze doet het dan altijd op het hoogpolige kleed, hoe goed je dat ook schoonmaakt, je blijft het altijd ruiken zeker als het warm is buiten.
Afbeelding

Tanja en Anne
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ik vind het echt raar om te doen alsof elke duitse jachtterrier onmiddelijk de straat uit rent om daar te gaan kijken of hij nog een koolmees kan slopen.
Ik loop hier met een rat terrier lurcher en een whippet en dat gaat gewoon los uit de auto van a tot z onder controle. Komt geen riem aan te pas.

Het gaat niet om het jachtinstinct. Het gaat er om dat je elke hond gewoon met contact uit kunt laten en dan loods je je loslopende hond gewoon dwars over de kinderboerderij. Omdat JIJ zijn aandacht hebt.
Daar zit de knip. Niet in de naam van het ras. Maar het is wel meer dan bij de poort van het park je hond losknippen en dan pas weer iets toe te voegen als het fout gegaan is.
Noor
Posts in topic: 4

Bericht door Noor »

Els kon lezen en schrijven met dirk, maar dat is natuurlijk wel iets wat opgebouwd is, zijn jacht instinct? Dat heeft hij. Els wist precies wat wel.en niet kon en hij wist dat ook van haar.
Bij een nieuwe baas is dat uiteraard weer anders, zetten elkaar ook leren kennen en het is wel.handig om te weten dat hij een echte jachtterrier is.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Als je een hond neemt wil je ook een hond die in beginsel al goed bij je past. En tulijk zijn er zat DJT liefhebbers die als een blok zullen vallen voor Dirk. Die houden van dat specifieke karakter.
Ik zou zelf nooit een hond nemen die van huis uit al niet bij me past. Ik zou van een terrierliefhebber ook nooit verwachten dat ze de Bassethound van oudtante Bets maar even overnemen.
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Noor schreef: 07 aug 2024, 21:33 Els kon lezen en schrijven met dirk, maar dat is natuurlijk wel iets wat opgebouwd is, zijn jacht instinct? Dat heeft hij. Els wist precies wat wel.en niet kon en hij wist dat ook van haar.
Bij een nieuwe baas is dat uiteraard weer anders, zetten elkaar ook leren kennen en het is wel.handig om te weten dat hij een echte jachtterrier is.
Hij lijkt me echt heel erg leuk. Ik hoop dat hij een goede baas vindt.
Afbeelding

Tanja en Anne
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Nanna schreef: 07 aug 2024, 21:38 Als je een hond neemt wil je ook een hond die in beginsel al goed bij je past. En tulijk zijn er zat DJT liefhebbers die als een blok zullen vallen voor Dirk. Die houden van dat specifieke karakter.
Ik zou zelf nooit een hond nemen die van huis uit al niet bij me past. Ik zou van een terrierliefhebber ook nooit verwachten dat ze de Bassethound van oudtante Bets maar even overnemen.
Ik vind Terriërs wel leuk, en een Bassethound hoef ik ook niet, ook geen andere rassen op korte pootjes.
Afbeelding

Tanja en Anne
Kells
Posts in topic: 8
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Nou ja, het zijn wel pittige hondjes en niet geschikt voor beginners. Ik zou zo'n hond prima kunnen hebben, maar niet bij mijn huidige roedel. Wij hebben 3 intacte teven en een intacte reu. Om daar een vreemde reu bij te gooien van een totaal ander ras gaat gewoon niet gezellig worden.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
*Esther
Posts in topic: 25
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Dat stressmarkeren gaat natuurlijk over straks. Als de stress van alles uit zijn lijf is. Dat deed hij thuis natuurlijk ook niet. Beetje liefde, aandacht en geduld graag.
Bjarne deed dat ook de eerste tijd. Al was die nooit in huis geweest. Nu zo zindelijk als een kanarie.
Afbeelding
Persistence

Als het niet het jachtinstinct is wat zo pittig is, wat is het dan wel? Dat markeren zal idd vast overgaan bij rust en regelmaat.
Hij kan met de meeste honden samen lopen (lijkt me meer dan prima voor een reu), kan met mensen.
Wat is het dan wat dit ras zo pittig maakt? Een kort lontje?

Ik ben oprecht benieuwd. Zelf ervaar ik wantrouwen naar mensen, overmatig waken en een jachtinstinct als pittig, dat komt ook doordat ik in stedelijk gebied woon waar het barst van de katten en mensen.
Afbeelding
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Dirk heeft een fantastische opvoeding en begeleiding gehad van Els, dat spreekt in zijn voordeel. Ik hou van het type hond. En ja het is geen krokodil, het is gewoon een hond. Maar Duitse jachtterriers vallen echt wel onder de moeilijke honden. Elke Duitse jachtterrier eigenaar zal dat beamen. En de meeste zullen ze niet snel als huishond plaatsen maar enkel als werkhond.
Ik vind de mechelaar uit werklijnen echt een appeltje eitje vergeleken bij een Duitse jachtterrier afkomstig van werklijnen. En om teleurstelling bij Dirk en nieuwe eigenaren te voorkomen mag dat best benoemd worden.
Het is geen krakkemikkig oudje, maar een sterk mannetje in de bloei van zijn leven.
Afbeelding
Gretha
Posts in topic: 6
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Budkes schreef: 07 aug 2024, 23:35 Dirk heeft een fantastische opvoeding en begeleiding gehad van Els, dat spreekt in zijn voordeel. Ik hou van het type hond. En ja het is geen krokodil, het is gewoon een hond. Maar Duitse jachtterriers vallen echt wel onder de moeilijke honden. Elke Duitse jachtterrier eigenaar zal dat beamen. En de meeste zullen ze niet snel als huishond plaatsen maar enkel als werkhond.
Ik vind de mechelaar uit werklijnen echt een appeltje eitje vergeleken bij een Duitse jachtterrier afkomstig van werklijnen. En om teleurstelling bij Dirk en nieuwe eigenaren te voorkomen mag dat best benoemd worden.
Het is geen krakkemikkig oudje, maar een sterk mannetje in de bloei van zijn leven.
Precies dit. Het is in het belang van Dirk om daar duidelijk en eerlijk over te zijn, zodat hij niet van hot naar her gaat.
Nee het is geen krokodil of rot hond, maar wel een hond met een enorme drive om te jagen. Daar moet je wel zin in hebben.
Argeloos wandelen, er vanuit gaande dat je hond wel achter je aan komt is er niet bij. Dat is niet erg als je daarvoor kiest, maar niet iedereen heeft het in zich om zijn hond continu scherp in de gaten te houden en hem 2 stappen voor te zijn.
Afbeelding
Noor
Posts in topic: 4

Bericht door Noor »

Persistence schreef: 07 aug 2024, 22:34 Als het niet het jachtinstinct is wat zo pittig is, wat is het dan wel? Dat markeren zal idd vast overgaan bij rust en regelmaat.
Hij kan met de meeste honden samen lopen (lijkt me meer dan prima voor een reu), kan met mensen.
Wat is het dan wat dit ras zo pittig maakt? Een kort lontje?

Ik ben oprecht benieuwd. Zelf ervaar ik wantrouwen naar mensen, overmatig waken en een jachtinstinct als pittig, dat komt ook doordat ik in stedelijk gebied woon waar het barst van de katten en mensen.
Een djt is gewoon in principe een werkhondje.
Het gaat hier niet om waken, blaffen, druk enz.
Zoals budkes al schreef, de meeste djt's worden voor de jacht verkocht, gefokt.

Je ziet ze ook niet veel gewoon op straat.

Dirk is een fantastisch hondje, omdat els wist wat ze in handen had.
Ik zit met bejaarde terriers, hij kan hier niet, maar oh wat zou ik graag...😔
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Budkes schreef: 07 aug 2024, 23:35 Dirk heeft een fantastische opvoeding en begeleiding gehad van Els, dat spreekt in zijn voordeel. Ik hou van het type hond. En ja het is geen krokodil, het is gewoon een hond. Maar Duitse jachtterriers vallen echt wel onder de moeilijke honden. Elke Duitse jachtterrier eigenaar zal dat beamen. En de meeste zullen ze niet snel als huishond plaatsen maar enkel als werkhond.
Zeker mee eens :ok:
De omstandigheden thuis laten het niet toe helaas, anders zou ik contact opnemen.
Ik houd wel van het type hond :smile:
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 8

Bericht door Marc »

Stress markeren hebben alle reutjes hier gedaan. De twee die ik de laatste jaren heb genomen dan. Tom kwam de kamer in en begon te markeren. Tafel, stoelen, kasten echt alles en aan een stuk door. Moest wel even slikken maar daar is het volledig bij gebleven. Nooit meer een keer ergens binnen gepiest na de eerste dag. Guus tilde ook meteen zijn poot op maar die is super onderdanig dus ik kon hem meteen doorsluizen naar de tuin en ook hij heeft het nooit meer gedaan. Dus dat zal wel weinig voorstellen want hij deed dat bij Els vast ook niet. Effe tanden op elkaar de eerste dagen en dan is het weg.

Ik heb altijd zo'n hondje willen hebben. Een black and tan ruwhaar en ik heb er ook kort een gehad. Maar dat wordt echt een bloedbad hier. Dwergschapen, kippen, schildpadden, loopeenden bij de buren, kanarie in woonkamer en Guus die staat te springen om zijn rechterhand te worden in criminele acties en blaffen en jagen. Dus het is domweg geen optie. Was het Guus die weg zou vallen zou ik het nog overwegen al denk ik dat al die dieren achter stroom een jachtterrier volledig over de rooie jagen. Ik zou zwaar stroom op de helft van de tuin kunnen zetten maar dan staat hij waarschijnlijk in standje 100 klappertandend naar de dieren te kijken en dat lijkt me niet echt bevorderlijk. Voor wandelen etc zou ik er geen probleem mee hebben. Hier in Duitsland zie ik ze soms wel eens. Een jong stel in het dorp hier heeft een patterdale en dat is ongeveer hetzelfde kaliber. Lange lijn in het bos ivm de zwijnen maar prima hondje. Loopt alleen het grootste deel van de wandeling van links naar rechts en deels op de achterpoten aan het einde van de lijn. Maar dat zou ik niet zo erg vinden.
Plaats reactie