Raar
- malinois
- Posts in topic: 9
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Raar
Gisterochtend liep ik in t bos met de honden. We komen een paar keer per dag in contact met reeen, mensen, andere honden, klrin wild etc dus daar reageren ze "normaal" op. Nu reageerden ze raar: ze vlogen een meter of 20 naar voren, haren overeind tot t puntje van de staart en een hele vervaarlijke diepe grom. Ze bleven kijken naar een ondoordringbaar stuk van t bos. Ik ben dan zo nieuwsgierig wat ze zien/horen/ruiken.... de hele ronde bleven ze naar dat ene stuk staan kijken.... ze komen daar bijna dagelijks dus t is niet dat t bos zelf nieuw is. Als er ineens schapen staan voor de begrazing reageren ze ook niet bijv.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gretha
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Re: Raar
Ik heb hetzelfde idee. Heb het met Cash ook een keertje gehad. Die ging ineens een beetje bedrukt strak naast me lopen, terwijl hij de rest van de tijd een meter of 10 voor me uit liep aan de lange lijn).
Zo reageert hij niet op de geur van zwijnen o.i.d.
Was ook in een gebied waar achteraf gezien redelijk veel wolven voorkomen (Hulshorst / Leuvenumse bos)
Ik zeg het alleen omdat zowel Aki als vorige herder Finn apart reageerden op dode dieren of zeer abnormale zaken met abnormale luchten.
En afwijkend dus, omdat ze niet erheen wilden, maar wel mij aangaven of in Aak zijn geval mij aangeeft dat er iets afwijkends is.
Vandaar de opmerking.
En afwijkend dus, omdat ze niet erheen wilden, maar wel mij aangaven of in Aak zijn geval mij aangeeft dat er iets afwijkends is.
Vandaar de opmerking.
- malinois
- Contacteer:
Zou kunnen, een jaar geleden was er heel dichtbij een zichtmelding (zie kaartje, rode plek wolf geel waar wij nu liepen) maar hij is daarna nooit meer gespot. Waarschijnlijk is het de wolf die daarna oa op de Kalmthoutse heide gespot is. Hij heeft hier geen rust, in t bos stikt t overdag van de honden (oa uitlaatservices) en in de avond veel mensen mn oostblokkers die er bbq-en. (Chauffeurs van t industrieterrein aan de andere kant van de snelweg, Oekrainers uit de opvangcentra daar, arbeidsimmigranten die daar illegaal her en der verblijven etc.) En natuurlijk midden tussen drukke snelwegen, het ligt direct aan een zeer groot industrieterrein, niet echt geschikt voor een wolf. Wel stikt t er vande reeen. Die ook totaal niet bang zijn, ze staan of steken over op een meter of 3 van mn honden af en toe.Nanna schreef:Wolf?
Ze reageerden echt typisch, ik zou er zelf bang van geworden zijn als ze zo voor mezelf gestaan zouden hebben. En ik ben niet zo snel bang van een grommende hond.
De dagen erna hebben ze totaal niet meer gereageerd, helemaal niets dus t lijkt idd of er iets van een roofdier was.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
- malinois
- Contacteer:
Zwijnen zitten er zeker niet.
- malinois
- Contacteer:
Dat laatste ga ik ook vanuit hoor. Hun zintuigen zijn stukken beter dan de mijne dus ik vertrouw er 100% op
- malinois
- Contacteer:
Ze kwamen al dichterbij lopen uit zichzelf, geen rechtsomkeert gemaakt want we waren al over de helft en zouden weer langs t hele stuk van dat deel terugmoeten. We zijn dus doorgelopen naar de andere uitgang.CatnDog schreef:Er zal inderdaad wel iets - of iemand - hebben gezeten dat ze niet vertrouwden. Heb je je honden bij je geroepen en rechtsomkeert gemaakt?
- malinois
- Contacteer:
Ik ga er niet vanuit. We komen wel vaker kadavers tegen maar daar reageren ze niet zo op.blondie schreef:Ik gok dat er een dood iets ligt. Hopelijk gewoon een wild dier.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik heb het dertig jaar niet gezien en voor het eerst met wolven in de buurt wel. Niet bang maar gebiologeerd.
Ik heb het nu al een flink aantal keer gezien en ik denk dat ik het moet vergelijken met een boerendochter die voor het eerst een sportschoolmarokkaan uit den haag ziet.
Superspannend maar niet per definitie eng.
Alsof je Heel Hard op de piano de tune van het journaal gaat spelen. Het is bekend maar niet op deze manier.
- malinois
- Contacteer:
Bang waren ze hier ook niet, staarten hoog, oren naar voren. Maar zo vervaarlijk grommen dat kwam uit t diepste puntje van hun teennagels. Ze zijn normaal niet zo grommerig en als ze t al doen is t echt anders.EchoMira schreef:
Ik heb het dertig jaar niet gezien en voor het eerst met wolven in de buurt wel. Niet bang maar gebiologeerd.
Ik heb het nu al een flink aantal keer gezien en ik denk dat ik het moet vergelijken met een boerendochter die voor het eerst een sportschoolmarokkaan uit den haag ziet.
Superspannend maar niet per definitie eng.
Alsof je Heel Hard op de piano de tune van het journaal gaat spelen. Het is bekend maar niet op deze manier.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, zou best een reactie op een wolf kunnen zijn.
Mila heeft ook wel eens vergelijkbaar gereageerd toen we in de avond een beetje verdwaald waren in een natuurgebied, ik denk dat er een vos of das in een bosje zat (het was pikdonker, dus ik kon niets zien). Verder reageert zij nooit op wild, alleen op wilde zwijnen en die reactie is echt anders, dan gaat ze een beetje nerveus en opgewonden lopen snuiven en drentelen. Op die plek zaten ook geen zwijnen, dus ik denk dat het een roofdier was waardoor ze zo anders reageerde.
Mila heeft ook wel eens vergelijkbaar gereageerd toen we in de avond een beetje verdwaald waren in een natuurgebied, ik denk dat er een vos of das in een bosje zat (het was pikdonker, dus ik kon niets zien). Verder reageert zij nooit op wild, alleen op wilde zwijnen en die reactie is echt anders, dan gaat ze een beetje nerveus en opgewonden lopen snuiven en drentelen. Op die plek zaten ook geen zwijnen, dus ik denk dat het een roofdier was waardoor ze zo anders reageerde.
-
Toen ik nog vaak op de Veluwe was met de honden reageerden zij ongeveer vergelijkbaar als jij beschrijft op de geur van wilde zwijnen.
Maar een wolf lijkt me ook een reële mogelijkheid.
- malinois
- Contacteer:
Zijnen zitten hier 100% zeker niet.Kelperuaantjes schreef:Toen ik nog vaak op de Veluwe was met de honden reageerden zij ongeveer vergelijkbaar als jij beschrijft op de geur van wilde zwijnen.
Maar ik vermoed ook iets van roofwild.
- malinois
- Contacteer:
Ik hoorde vandaag dat er de dag nadat dit gebeurde een dode ree is gevonden met bijtwonden en aangevreten kop op een paar honderd meter afstand....