Graven

Plaats reactie
Smoushond
Posts in topic: 3

Graven

Bericht door Smoushond »

Bertus graaft graag . Dit is nieuw voor me ben ik van de herders niet gewend. Ik vind het wel leuk 😀 maar helaas voor Bertus is onze achtertuin helemaal betegeld . Zijn er mensen die een zandbak hebben voor hun hond of is de lol er dan vanaf ? Het gaat natuurlijk ook om ongedierte wat hij ruikt ?
Afbeelding
_Tiny_
Posts in topic: 1
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: Graven

Bericht door _Tiny_ »

Een zandbak niet, maar Isa graaft wel graag tijdens de wandeling muizen op. Ze krijgt van mij ook gewoon de gelegenheid daarvoor.
Misschien kun je met Bertus naar een plek gaan waar het graven geen kwaad kan.
Afbeelding
Tiny
Honden: 1
Welke: Siberian Husky

Bericht door Tiny »

Wij hebben een verhoging van stenen tegen de borders gemaakt. Was gelijk over met graven. Buiten mocht ze wel haar gang gaan, ik maakte ze wel dicht als ze klaar was. Naar China vallen geeft zo'n rommel
Afbeelding

in liefdevolle herinnering
Jeda 14-12-2004 -23-07-2010
Beau 08-11-2001- 30-07-2011
Akira 01-11-2009 -16-08-2021
Dagmar
Posts in topic: 2

Bericht door Dagmar »

Zinodo schreef: 19 okt 2021, 08:02 Bij ons is het hartstikke verboden om te graven in de tuin :F:
Zo groot is ie niet en ik heb echt geen zin om dat steeds te moeten opruimen, en alles wat ze dan ook mee naar binnen nemen, neuh. :mrgreen:
Op wandelingen mogen ze graven naar hartelust.
:LOL: Dat is mijn leven.

Ik moet verder achterin een stuk vrijmaken, met wandjes tegen de rondvliegende aarde en matten tegen de uitloop. Alles ligt er wel, maar ja, andere dingen te doen.
Voorlopig zijn ze nog met veel plezier de vijver uit aan het graven :mrgreen:
Een paar maanden terug hebben ze m'n mossels vermoord door daar 80 liter zand in te trappen. En de mossels opgegeten.
Afbeelding
Anne

Bericht door Anne »

Timon vond het vroeger leuk mij te "helpen" met tuinieren door planten uit te graven, had hij van mij geleerd, onkruid wieden, maar dat doet hij gelukkig niet meer. Echt diep graven heeft hij nooit gedaan, maar hij graaft wel graag een ondiepe kuil voor zichzelf als hij ergens wil gaan liggen, vooral op ons grindterras.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Dagmar schreef: 19 okt 2021, 09:34
Zinodo schreef: 19 okt 2021, 08:02 Bij ons is het hartstikke verboden om te graven in de tuin :F:
Zo groot is ie niet en ik heb echt geen zin om dat steeds te moeten opruimen, en alles wat ze dan ook mee naar binnen nemen, neuh. :mrgreen:
Op wandelingen mogen ze graven naar hartelust.
:LOL: Dat is mijn leven.

Ik moet verder achterin een stuk vrijmaken, met wandjes tegen de rondvliegende aarde en matten tegen de uitloop. Alles ligt er wel, maar ja, andere dingen te doen.
Voorlopig zijn ze nog met veel plezier de vijver uit aan het graven :mrgreen:
Een paar maanden terug hebben ze m'n mossels vermoord door daar 80 liter zand in te trappen. En de mossels opgegeten.
:LOL: Ok ik zoek wel een plekje in het buitengebied op :engel:
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Zinodo schreef: 19 okt 2021, 09:47 :goeie:
Leuk joh, honden! :LOL:
Maar daarom, ze mogen hier zo veel maar dat dan weer niet. :F:
:P Zonder toezicht in de tuin mag alles.
Alleen in de kas komen niet. Vorig jaar hebben ze er een spel van gemaakt daar in te breken en m'n planten uit te graven.
Ik barricaderen, zij manieren zoeken. Er kwam nog een sering uit die de hele winter ondergronds heeft overleefd.
Dit jaar heb ik hem open laten staan en wilden ze er niet in :LOL:
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ik heb een graafplek in de tuin waar ze mogen graven, in de rest van de tuin niet. Dat werkt best goed. Vooral Taartje hield zich daar gek genoeg keurig aan. De rest is (in de tuin) niet zo graverig.
Afbeelding
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Lucca graaft om een kuil te maken. Die heeft een toegestane hoek in de tuin. Vlak bij het zitje waar we vaak zitten.

Taro graaft overal waar hij muizen ontwaart en dat is op heel veel plekken 🙄 maar dat zijn minder heftige gaten dan Lucca maakt en in onze tuin maakt het niet zo veel uit.
Afbeelding
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Leuk joh dat Bertus graaft, ik zou lekker een deel van de tegels weghalen en daar naar hartelust laten graven.

Ik heb ook wat graafplekken :') . Ze maken er zeer dankbaar gebruik van en ik geniet van de holenstelsels die ze maken.

Dagmar schreef: 19 okt 2021, 10:19 :P Zonder toezicht in de tuin mag alles.
Alleen in de kas komen niet. Vorig jaar hebben ze er een spel van gemaakt daar in te breken en m'n planten uit te graven.
Ik barricaderen, zij manieren zoeken. Er kwam nog een sering uit die de hele winter ondergronds heeft overleefd.
Dit jaar heb ik hem open laten staan en wilden ze er niet in :LOL:
Hahaha :LOL: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Mies is een zeer fanatieke graver. Úren zou ze doorgaan als ik haar de kans geef.

Maar, ze graaft alleen op plekken waar iets woont of langskomt. Mollen, muizen en ratten dus. Ooit 1x heeft ze de tuin in een paar uurtjes tijd volledig omgespit. Maar toen zag ik inderdaad knaagschade in het schuurtje dus blijkbaar hadden we muizen. Hádden want ze zijn nooit meer teruggekomen :engel:

Voor Mies zou een zandbak dus zinloos zijn, tenzij ik er voedermuizen in verstop ofzo :Q:

Afbeelding
Afbeelding
Kruimel
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

IJzen graven als pup. Maar dan ook flink, niet van dat flauwe. Dus ik dacht slim te zijn door de plekken waar graven niet gewenst is af te dekken met grof gaas. Kunnen de planten gewoon doorheen groeien.
Klopt. En dan zit het gaas muurvast dus ff spitten of schoffelen is er niet bij.
Slimme actie.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Kruimel schreef: 19 okt 2021, 14:13 IJzen graven als pup. Maar dan ook flink, niet van dat flauwe. Dus ik dacht slim te zijn door de plekken waar graven niet gewenst is af te dekken met grof gaas. Kunnen de planten gewoon doorheen groeien.
Klopt. En dan zit het gaas muurvast dus ff spitten of schoffelen is er niet bij.
Slimme actie.
:LOL:
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

pioenroos schreef: 19 okt 2021, 13:36 Mies is een zeer fanatieke graver. Úren zou ze doorgaan als ik haar de kans geef.

Maar, ze graaft alleen op plekken waar iets woont of langskomt. Mollen, muizen en ratten dus. Ooit 1x heeft ze de tuin in een paar uurtjes tijd volledig omgespit. Maar toen zag ik inderdaad knaagschade in het schuurtje dus blijkbaar hadden we muizen. Hádden want ze zijn nooit meer teruggekomen :engel:

Voor Mies zou een zandbak dus zinloos zijn, tenzij ik er voedermuizen in verstop ofzo :Q:

Afbeelding
Deze kwam ik laatst nog tegen, Jamie vond Mies wel heul fanatiek :LOL: 5,5 jaar geleden zag ik.
Afbeelding
Afbeelding
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

HillieS schreef: 19 okt 2021, 17:22 Deze kwam ik laatst nog tegen, Jamie vond Mies wel heul fanatiek 5,5 jaar geleden zag ik.
Hij mocht nog best dichtbij staan van Mies :engel:
Afbeelding
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

pioenroos schreef: 19 okt 2021, 18:21
HillieS schreef: 19 okt 2021, 17:22 Deze kwam ik laatst nog tegen, Jamie vond Mies wel heul fanatiek 5,5 jaar geleden zag ik.
Hij mocht nog best dichtbij staan van Mies :engel:
Hij deed toch niet nieuwsgierig, ik denk dat t daarom mocht :LOL:
Afbeelding
Anne

Bericht door Anne »

Oh ja zandbak, omdat hij mij zo graag "hielp" kreeg hij de zandbak van de kinderen, vond hij eng, nooit gebruik van gemaakt :LOL:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

De zandbak hier
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Een echte smous vind altijd wel een gaatje 😇

Afbeelding
elskeadrianne
Welke: Oudduitse herder

Bericht door elskeadrianne »

Ik heb een border waarin mooie wilde bloemen stonden :LOL: Dat is nu één groot gapend gat. Voor de rest tegels en grind.
Plaats reactie