Bericht van Karen Soeters ( House of Animals );
"Vandaag rechtszaak gruwelfokker Kevin T. Hij werd in Nederland tot 18 maanden cel veroordeeld waarvan 9 voorwaardelijk en vluchtte daarna naar België waar hij zijn praktijken dacht door te kunnen zetten. Ons Investigations team spoorde hem daar op en we namen contact op met de Belgische politie die fantastisch handelde en de honden in beslag nam. Ook trok Kevin T. daarop het hoger beroep in. Wat een beetje onder belicht is gebleven is dat Kevin T een houdverbod had in Nederland en voordat hij naar België vluchtte een woning in Heerlen huurde.
. Wij werden getipt en starten een onderzoek. We spraken de eigenaar van de woning en ontdekten dat Kevin T. ondanks het houdverbod van 6 maanden gewoon puppy’s op marktplaats aanbood. We tipten de politie en LID en zij starten een onderzoek op. Dat hebben ze grondig en fantastisch gedaan! Ook gaven we het kenteken van zijn auto door waardoor hij makkelijk kon worden aangehouden als hij in Nederland werd gesignaleerd dat gebeurde ook.
De resultaten werden vandaag in de rechtbank besproken.
Kevin T. ontkende in eerste instantie überhaupt weet te hebben gehad van het houdverbod maar door grondig onderzoek kon de officier van justitie hard maken dat hij 6 dagen na het opleggen van deze maatregel op de hoogte is gesteld. Uit onder andere whats app gesprekken van twee telefoons werd duidelijk dat hij zich hier niets van aantrok en stug doorging met fokken en handelen. Hij bestelde zelfs een zwanger teefje in Rusland. “Ik heb een houdverbod van 6 maanden maar ze kunnen de tering krijgen” appte hij naar een vriendin.
Uiteraard probeert hij de rechter wijs te maken dat het welzijn van zijn dieren boven zijn eigen welzijn gaat. Hij zegt nu ook te stoppen met het fokken van honden want er is niks meer aan zo. De officier van justitie gelooft daar gelukkig net als ik helemaal niets van.
“Als Politie, LID en House of Animals niet was blijven onderzoeken was meneer doorblijven gaan” en dus eist ze 5 maanden gevangenisstraf. Ook moet het vonnis openbaar gemaakt worden om de samenleving en potentiële kopers te waarschuwen.
Over 2 weken is de uitspraak!"
update aanhouding broodfokker
- CatnDog
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Re: update aanhouding broodfokker
Ik vind een eis van 5 maanden celstraf wel erg kort, maar dat zal wel het maximaal haalbare zijn?
- Mo-yi
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Ik vind dat ook erg kort, hij leert sowieso al niet en heeft nergens spijt van. Jaren vastzetten en levenslang houdverbod graag
Mag ik hem op z'n middeleeuws martelen?