Wat is dit voor insect..
- Kells
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Wat is dit voor insect..
Die eerste is een wants. Die laatste een hommeltje of bijtje. De soorten weet ik zo niet op naam te brengen, maar je moet gewoon blij worden van elk insect in je tuin.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Persistence
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Was op vakantie, de eerste dacht ik ook inderdaad Wants maar ik vond hem doodeng, keihard zoemend kwam hij aan en ik heb echt capriolen uitgehaald omdat ik hem doodeng vond
Ik heb een wespenfobie. En vroeger alles wat zoemde was een fobie geworden. En met fobie bedoel ik echt dat ik panisch raak(te) ook van bijen, maar daar heb ik mezelf overheen kunnen zetten.
Wesp (en tegenwoordig hoornaar) nog steeds niet, en als ik dus dieren niet herken of niet weet of ze kunnen steken reageer ik extreem sterk afwerend/ik loop weg en ga ergens binnen staan of als dat niet kan wil ik acuut weg van de plek...
Deze bij kende ik niet, thuis echt veel bijen in de tuin, veel soorten, maar deze had echt een aparte tekening die ik dus niet kon thuisbrengen.
Die tor op blad zat eerst op mijn arm, maar heb ik naar blad verplaatst, maar bijzonder beestje ook.. leek op zo'n torretje die je vaak in de zaden van stokrozen ziet, boktor?
Ik heb een wespenfobie. En vroeger alles wat zoemde was een fobie geworden. En met fobie bedoel ik echt dat ik panisch raak(te) ook van bijen, maar daar heb ik mezelf overheen kunnen zetten.
Wesp (en tegenwoordig hoornaar) nog steeds niet, en als ik dus dieren niet herken of niet weet of ze kunnen steken reageer ik extreem sterk afwerend/ik loop weg en ga ergens binnen staan of als dat niet kan wil ik acuut weg van de plek...
Deze bij kende ik niet, thuis echt veel bijen in de tuin, veel soorten, maar deze had echt een aparte tekening die ik dus niet kon thuisbrengen.
Die tor op blad zat eerst op mijn arm, maar heb ik naar blad verplaatst, maar bijzonder beestje ook.. leek op zo'n torretje die je vaak in de zaden van stokrozen ziet, boktor?
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Struiksprinkhaan?Persistence schreef: ↑31 aug 2024, 21:49 Deze kwam ik vanavond tegen. Na googelen en wat vergelijken weet ik nu welke het is.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
@Persistence oh geweldig, is hij zo scherp dat je zelf dichter kan inzoomen? Die bekken van die sprinkhanen zijn soms zo éng
Die "wants" van mij als je dichter inzoemt lijkt wel een schild te hebben, heel interessant..maar ik vond hem een beetje eng
Die "wants" van mij als je dichter inzoemt lijkt wel een schild te hebben, heel interessant..maar ik vond hem een beetje eng
- Persistence
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Dacht ik ook maar als ik foto’s ga vergelijken lijkt het wat meer een zadelsprinkhaan, met die donkere strepen aan de bovenkant en hij is wat dikker dan de struiksprinkhaan. Maar ik ben geen expert dus anders kan ook haha.Kells schreef: ↑31 aug 2024, 22:01Struiksprinkhaan?Persistence schreef: ↑31 aug 2024, 21:49 Deze kwam ik vanavond tegen. Na googelen en wat vergelijken weet ik nu welke het is.
Herken het wel een beetje, of ghet geluid van zo’n dikke mot in een lamp ofzo. Maar vind ze wel interessant om te bekijken, als ze niet tegen mij vliegen
Zat op m’n knieeen op het grind met m’n telefoon paar cm ervandaan en hij bleef stilzitten