Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Tamara
Posts in topic: 28

Re: Murphy ❤ Omgeruild voor Roet

Bericht door Tamara »

Wat slim om een pyjama, ahum, "jurkje", van een joggingsbroek te maken!
Ik ben de honden hier constant onder een deken aan het stoppen omdat ik denk dat ze het anders frisjes hebben; misschien moet ik ook maar een broek verknippen :lol1:
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 23

Bericht door Sirene »

Haha! Die jas! Hoe koud is het bij in huis wel niet?

Hoe was het titeren? Moest er al geënt worden?
Lothian
Posts in topic: 30
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ik vind Willem zo aandoenlijk in zijn poel.

Murphy gaat lekker he!
Afbeelding
jenn90
Posts in topic: 26

Bericht door jenn90 »

Zamunda schreef: 19 okt 2021, 19:13
Ik had er natuurlijk een heel goed verhaal van kunnen maken, inclusief Roet in mijn OS erbij, maar daar trappen ze gek genoeg niet meer in :nocheer: dus die moeite heb ik me maar bespaard...
Daar was ik idd niet ingetrapt die zie ik vrijdag weer op de club :I:

Afbeelding
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 34
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Zamunda schreef: 19 okt 2021, 19:13
Marlett schreef: 19 okt 2021, 19:08
Murphy ❤ Omgeruild voor Roet
Ik dacht echt even "huh? hè? wat?" :LOL:

Maar toen zag ik je onderschrift (lóve it!) en toen kreeg ik al het vermoeden dat je niet he-le-maal serieus was. :mrgreen:

Wat een heerlijke foto's!
:F:

Ik had er natuurlijk een heel goed verhaal van kunnen maken, inclusief Roet in mijn OS erbij, maar daar trappen ze gek genoeg niet meer in :nocheer: dus die moeite heb ik me maar bespaard...
We kennen je intussen wel beter :pffff: :LOL:

En dat zandsnoetje :I: Ik hou ook zo van zandsnoetjes :I:
Afbeelding
K@ren
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Heerlijk, je verhalen en de foto's. En zoals al vaker gezegd: de streepjes op de uitkijk :I: :I:
En.... een nieuw onderschrift met de hele roedel :cheer:

niets ten nadele van Murphy, maar ik had Roet wel weer even willen zien :mann: :mrgreen:
Afbeelding
K@ren

Bericht door K@ren »

O, ik zie een foto van Roet voorbijkomen, maar hij is wel erg zwart :jank:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 402
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Marlett schreef: 19 okt 2021, 19:08Maar toen zag ik je onderschrift (lóve it!)
Zie nu dit pas staan, haha hij is vreselijk :') . Hopelijk krijg ik snel de echte :mann: .

nomo schreef: 19 okt 2021, 19:38 Ayla vindt dat de Smurf binnenkort maar eens op zwemles moet :pffff:
:O: Volgend jaar mag ie op zwemles hoor! Maar ze mag hem natuurlijk wel komen leren hoe je netjes luistert naar andere honden :mrgreen: .

Tamara schreef: 19 okt 2021, 20:06 Wat slim om een pyjama, ahum, "jurkje", van een joggingsbroek te maken!
Ik ben de honden hier constant onder een deken aan het stoppen omdat ik denk dat ze het anders frisjes hebben; misschien moet ik ook maar een broek verknippen :lol1:
Ja een sok ging niet passen, een wijde rekbare mouw had nog gekund maar die had ik niet, dus dan maar een oude jogginbroek. Wie wat bewaart die heeft wat :mann: .

Sirene schreef: 19 okt 2021, 20:24 Haha! Die jas! Hoe koud is het bij in huis wel niet?

Hoe was het titeren? Moest er al geënt worden?
Dertien graden, vanmiddag waren alle ramen aan de buitenkant beslagen :LOL: .
Hij had geen titer en is dus ingeënt :ok: .

Lothian schreef: 19 okt 2021, 20:26 Ik vind Willem zo aandoenlijk in zijn poel.

Murphy gaat lekker he!
Hij vindt dat water zo fijn hè, niet om te zwemmen (hij heeft geen idee wat dat is) maar dat pootje baden en dan vooral brokjes vissen wordt hij zo blij van.

Ja die smurf gaat echt lekker, genieten!

jenn90 schreef: 19 okt 2021, 20:28Daar was ik idd niet ingetrapt die zie ik vrijdag weer op de club :I:

Afbeelding
Dan had je wel tot vrijdag moeten wachten om het zeker te weten :D . Lekkere Roetje. Ik moet altijd denken aan hoe hij gewoon tien meter van iedereen vandaan rende om naar de kinderstemmen te rennen :LOL: .

HillieS schreef: 19 okt 2021, 20:41We kennen je intussen wel beter :pffff: :LOL:

Misschien moet ik een nieuw forum beginnen :engel: .

K@ren schreef: 19 okt 2021, 20:42 Heerlijk, je verhalen en de foto's. En zoals al vaker gezegd: de streepjes op de uitkijk :I: :I:
En.... een nieuw onderschrift met de hele roedel :cheer:

niets ten nadele van Murphy, maar ik had Roet wel weer even willen zien :mann: :mrgreen:
:')

K@ren schreef: 19 okt 2021, 20:44 O, ik zie een foto van Roet voorbijkomen, maar hij is wel erg zwart :jank:
Roetzwart :D .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
HillieS

Bericht door HillieS »

Zamunda schreef: 19 okt 2021, 21:25

HillieS schreef: 19 okt 2021, 20:41We kennen je intussen wel beter :pffff: :LOL:

Misschien moet ik een nieuw forum beginnen :engel: .
Of niet :engel:
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

13 graden in huis?! Man ik zou doodgaan. Mijn tenen vriezen er al af als ik er aan denk
Tamara
Posts in topic: 28

Bericht door Tamara »

Sirene schreef: 19 okt 2021, 21:37 13 graden in huis?! Man ik zou doodgaan. Mijn tenen vriezen er al af als ik er aan denk
Zamunda zit denk ik ook lekker in de mouw van een joggingbroek:)
Maar wel stoer van haar hoor. Bij mij in huis is het gelukkig ook nog geen 13 graden.
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Fijn trouwens dat er meteen gevaccineerd kon worden. Dan ben je er snel van af.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Tamara schreef: 19 okt 2021, 21:39
Sirene schreef: 19 okt 2021, 21:37 13 graden in huis?! Man ik zou doodgaan. Mijn tenen vriezen er al af als ik er aan denk
Zamunda zit denk ik ook lekker in de mouw van een joggingbroek:)
Maar wel stoer van haar hoor. Bij mij in huis is het gelukkig ook nog geen 13 graden.
Warme kleding en dekens :mrgreen: . Maar uiteindelijk gaat straks de verwarming wel aan tot 15 graden en ook de kachel in de keuken 's avonds.

Sirene schreef: 19 okt 2021, 22:01 Fijn trouwens dat er meteen gevaccineerd kon worden. Dan ben je er snel van af.
Ik was er inderdaad blij mee, hebben we dat maar vast gehad :ok: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ik ben bezig geweest met compilaties te maken van de interactie tussen Lais en Murphy. Ik had er één filmpje van willen maken maar dan werd het wel heel erg lang, dus ik heb er vier van gemaakt. Meer stukken eruit knippen lukte me niet, qua gedrag en interactie vond ik het allemaal interessant en/of leuk. Dus kijk maar waar je zin in hebt, maar sla vooral de laatste niet over :bakkie: .

Murphy in de leer bij Lais, zó graaf je een hol

De interactie in de eerste paar dagen, Lais houdt hem heel kort

De paar dagen daarna, het wordt al losser

En gisteren, hij heeft het knopje gevonden bij Lais. Zó kom je dus tot spelen (maar vanaf nu is het dus opletten dat ze niet te wild wordt), wat een genot.
Afbeelding
Hondenpoot
Posts in topic: 18

Re: Murphy [emoji173] Lais en de smurf spelen!

Bericht door Hondenpoot »

Wat leuk dat hij haar zo ver heeft. Je ziet haar genieten.
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Kruimel
Posts in topic: 12
Welke: IJslandse honden

Re: Murphy ❤ Lais en de smurf spelen!

Bericht door Kruimel »

Wat een slim en super beleefd kind :I: :I: :I:
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
K@ren

Bericht door K@ren »

Heerlijk! En dan Ravi die zich staat uit te sloven met een speeltje... en Murphy die alleen maar oog heeft voor DE KONINGIN :blauwoog:
Afbeelding
Borderbende
Posts in topic: 31
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

:LOL: :LOL: :LOL: Whoehahahahahaha die krokodillenrol die hij alvast uit zichzelf maar maakt!!!!!

Knap toch hoe snel ze weten met wie ze welk spel moeten spelen. :D
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Hondenpoot schreef: 19 okt 2021, 22:45 Wat leuk dat hij haar zo ver heeft. Je ziet haar genieten.
Ja hè! Hij ligt zich uit te sloven door te rollen over de grond en dát vindt ze ineens heel leuk :cheer: :mrgreen: .

Kruimel schreef: 19 okt 2021, 23:01 Wat een slim en super beleefd kind :I: :I: :I:
Nou, beleefd :') . Slim is ie zeker, schitterend hoe hij van alles uitprobeert bij elke hond.

K@ren schreef: 19 okt 2021, 23:13 Heerlijk! En dan Ravi die zich staat uit te sloven met een speeltje... en Murphy die alleen maar oog heeft voor DE KONINGIN :blauwoog:
Ja, Ravi vond het niet zo leuk :') . Ik heb hem uiteindelijk tijdens het filmen met koekjes af zitten leiden, hopende dat Lais hem niet zou horen kauwen en zou stoppen met spelen.

billy schreef: 19 okt 2021, 23:28 Prachtige filmpjes :I:
Hier weet Pip het precies, Dirk is voor de beuk en race spelletjes en Truus doen we een buiging voor. :F:
Mooi is dat. Toch is juist Lais van de beukspelletjes, maar dan duidelijk wel op haar voorwaarden: alleen zíj mag drammen :cool2: .

Borderbende schreef: 20 okt 2021, 07:10 :LOL: :LOL: :LOL: Whoehahahahahaha die krokodillenrol die hij alvast uit zichzelf maar maakt!!!!!

Knap toch hoe snel ze weten met wie ze welk spel moeten spelen. :D
Ja gaaf hè, het is net alsof hij alle kanten op geslingerd wordt maar hij doet het voornamelijk zelf :LOL: . Maar dat is dus ook precies waarmee hij Lais haar aandacht pakt.
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 64
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Wat een heerlijke avonturen! En die tuin zeg, wat een paradijs, jullie honden boffen echt ontzettend!!
Ik moest even flink bijlezen, liep wat achter. Super dat het zo lekker loopt hè, zeker ook met de honden onderling, echt fijn.
Handig ook dat hij al geënt kon worden, Barrie nog niet, die moest nog even wachten.

Ik ben wel in shock over jullie huistemperatuur :LOL: Wij wonen sinds 3 jaar in een nieuwbouwhuis maar hier wordt het dus niet kouder als 22 graden zonder enige verwarming. En dan nog laat ik Chupa soms met een pyjama slapen :goeie:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
HillieS

Bericht door HillieS »

Geweldig!
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Yvette schreef: 20 okt 2021, 10:29 Wat een heerlijke avonturen! En die tuin zeg, wat een paradijs, jullie honden boffen echt ontzettend!!
Ik moest even flink bijlezen, liep wat achter. Super dat het zo lekker loopt hè, zeker ook met de honden onderling, echt fijn.
Handig ook dat hij al geënt kon worden, Barrie nog niet, die moest nog even wachten.

Ik ben wel in shock over jullie huistemperatuur :LOL: Wij wonen sinds 3 jaar in een nieuwbouwhuis maar hier wordt het dus niet kouder als 22 graden zonder enige verwarming. En dan nog laat ik Chupa soms met een pyjama slapen :goeie:
Ja die tuin/deze plek is ook echt mijn paradijs en om daar dan zo van te mogen genieten met en van die honden is goud.

Ja heerlijk dat het onderling al zo goed gaat en ik was inderdaad blij dat hij al ingeënt kon. Barrie heeft natuurlijk veel meer melk gezopen die eerste dagen dus dan krijg je dat :pffff: :mrgreen: .

Zo, 22 graden zonder verwarming is echt warm! Maar straks van de winter moet je wel stoken neem ik aan, alhoewel dat best weinig zal zijn dan? Overigens is het hier 15 graden nu, met de warme temperaturen van gisteren en vandaag is het opgewarmd. Maar als je van buiten naar binnen loopt loop je nu dus wel van de warmte de kou in :') .
Ooit hoop ik het wel beter te isoleren, maar met dit huis heb ik geen idee waar te beginnen en vooral: waar het financieel eindigt :schrik: . Dus dan maar zo en als het echt koud wordt verkassen we naar de keuken met houtkachel.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Gisteren afspraak bij de DA voor titeren. Dus op tijd even wat beweging gegeven, zijn tuigje voor het eerst aangedaan en toen lekker mee de auto in. Tot hiertoe ging het zoals verwacht, lekker op een kussen op schoot. Gezellig. Dacht ik. Tot we gingen rijden: drama dokter! Maar hij is toch al heel vaak met de auto meegeweest? Ja, maar niet voorin waar hij alles ziet bewegen :schrik: (behalve toen we hem ophaalden maar toen was hij kapot moe) . Hij probeerde helemaal weg te kruipen naar een donkere plek dus hup mijn vest over hem heen, dat was beter maar het was nog steeds ENG.

Afbeelding

Hij heeft zeker een kwartier liggen draaien en miemelen, het was Echt Heel Stom. Toen ging hij dan toch liggen en werd fysiek rustiger (bleef wel de moppersmurf uithangen). Hij voelde wel erg warm dus het vest van zijn rug gehaald en alleen nog over zijn koppie gelaten. Na ruim twintig minuten begon hij het echt heel warm te krijgen en ook te hijgen, maar vest weg was echt geen optie vond de smurf :hmmm: . Nou ja, dan nog maar even volhouden, nog vijf minuten knul.

Afbeelding

Gezond en wel gearriveerd en snel de auto uit, beetje afkoelen. Hij vond het heel spannend die nieuwe omgeving en ook bij de DA in de wachtkamer (meteen nog even gewogen: 6.4kg). Na een tijdje ben ik even met hem naar buiten gegaan (we moesten even wachten), eerst op een trap gezeten met hem, kijken naar de auto's die over de rotonde reden en na een minuut of vijf hem iets verderop in het gras gezet. Heel spannend allemaal, maar hij kwam toch wat los, nam brokjes aan en heeft zelfs gepoept, de knapperd. Toen weer naar binnen en even op de grond maar snel toch liever weer op schoot.

Afbeelding

Afbeelding

Eenmaal bij de DA op tafel mocht ik hem brokjes blijven voeren voor tijdens het prikje, dat vond hij een heel goede deal. Ik had een zakje meegenomen (het poepzakjeszakje van Hamilton gebruik ik als beloningstasje) maar dat ging er rap doorheen :LOL: . Tijdens het wachten op tafel voelde hij zich helemaal op z'n gemak, gewoon lekker blij en vrij, bij het prikje gaf hij ook geen kik. Super zeg. Hij had geen titer dus hij kon ingeënt (fijn, hebben we dat maar vast gehad). Ook nu gaf ik hem een stroom brokjes en vond hij het allemaal prima, de DA was ook prima, alles was prima en gezellig :F: .
Bij het afrekenen stond hij zich te vermaken op de toonbank (heel rustig staan en om zich heen kijken, beetje aaitjes in ontvangst nemen) :I: . Hij heeft best een lange tijd nodig om te acclimatiseren, maar daarna is het ook gewoon echt goed. Heel fijn zo.

Toen de auto weer in en eerst even blijven zitten tot de smurf gesetteld was. Hij was kapot en ging meteen liggen slapen :slaap2: .

Afbeelding

Dus de mouw van mijn vest over zijn koppie en rijden maar. Beetje gemurmel maar ging goed, na een minuut of vijf de mouw iets weggehaald maar dat vond ie toch geen goed idee :') . Hij probeerde na een paar minuten zijn kop weer onder mijn arm te krijgen, dus okee, mouw er weer over en zo naar huis.

Eenmaal thuis meteen omgelopen naar de zijtuin en heel mooi om te zien hoe hij daar meteen weer thuis was. Mooi, dat was precies de bedoeling vent! Man liet de andere honden naar buiten, iedereen elkaar blij begroeten en toen gingen ze met z'n vieren tegelijk plassen :LOL: .
Daarna lekker eten en toen weer slapen op de werkkamer. Het gaat hartstikke mooi zo :I: .

's Middags hem weer met tuig en riem meegenomen. Eerst in de zijtuin geoefend met dress, dat hij zelf zijn koppie door het tuig doet en daarna gingen we 'op pad'.

Afbeelding

Afbeelding

'Dubbel gezekerd' :')
Afbeelding

Voor het huis langs en dan via de oprit naar de weg, ging harstikke goed maar tempo zat er niet in zeg maar. Hij is echt veel meer van het rustig ontdekken en kijken dan van het rennen. Eenmaal op de weg was het helemaal spannend, hij moest er even bij gaan zitten. We zijn toch wel zo'n vijf meter heen en vijf meter terug geweest :F: . Maar hij heeft zich vermaakt en voor die dag was het ook gewoon wel mooi zo. Dus weer de reis naar de zijtuin gemaakt, daar nog even dress geoefend, ook met zijn jurk en toen lekker naar binnen om weer te slapen.

Afbeelding

Afbeelding

Later liet ik hem vanuit de slaapkamer naar de sluis en zijdeur lopen, onder begeleiding van brokjes (want hij moet niet achter de katten aan gaan sjezen natuurlijk). Ging heel mooi dus ik was zeer tevreden toen ik achter ons de sluis dichtdeed. Totdat ik hem hoorde plassen, shit op de mat :') . Lesje voor de volgende keer: lopen is prima maar als je hem aan het eind niet meteen naar buiten kunt doen til hem dan nog even op :F: .

's Avonds gezellig vermaak van de katten :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 16
Welke: Podenco en kruising

Re: Murphy ❤ Avontuur naar en bij de DA

Bericht door Alfilillo »

Zo leuk die filmpjes met Lais. Hij is een meester in wat ze hier 'la croqueta' noemen (de kroket). Je snapt vast wat ik bedoel :lol1:
Afbeelding
Sekreetje
Posts in topic: 13

Re: Murphy ❤ Avontuur naar en bij de DA

Bericht door Sekreetje »

Wat een geweldig mannetje is het toch ook. En je onderschrift is nu echt prachtig!
Afbeelding
Plaats reactie