Patterdale
Re: Patterdale
Ik lees dat ze vooral voor de jacht worden gefokt en gebruikt.
Kon zo 1 2 3 niet vinden voor welke jacht,
Kon zo 1 2 3 niet vinden voor welke jacht,
Mooi hondje
en onder de grond ook
- Gretha
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Wat een plaatje
Ik kwam er onderweg naar mijn werk vaak eentje tegen, glimmend zwart, gespierd en zo lekker compact. Heel mooi hondje.
Prachtbeestje!
Een Engels ras dat in staat is om te jagen op ongedierte, zoals ratten en vossen, en tegelijkertijd een loyale metgezel kan zijn.
Oorspronkelijk dus eigenlijk niet bedoeld voor op de wilde zwijnen.
Gezien hun karakter en felheid en passie op jacht kunnen ze vast ook voor de zwijnenjacht (drijfjacht) gebruikt worden.
Ze lijken naar mijn idee behoorlijk op de Duitse Jacht terriër.
Zelfde maat en vergelijkbare passie.
Mooi hondje op de foto Nanna
Gezien hun karakter en felheid en passie op jacht kunnen ze vast ook voor de zwijnenjacht (drijfjacht) gebruikt worden.
Laatst gewijzigd door ranetje op 16 sep 2024, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier zie je ze wel eens in het bos en er woont er een in het dorp. Durf ze met die energie niet bij mijn honden te laten overigens. Zo druk en constant op de achterpoten aan het scannen. Wel mooi. En van een stel dat het waardeert. Zwart licht ruwhaar is die in het dorp.
- Saschesfloor
Mooie hond! Hier loopt er ook een in het bos. Matcht leuk met mijn drietal en de bazin is altijd blij als ze ons tegenkomt. Niet veel honden begrijpen haar spel, maar mijn Cairns zijn wel in voor een partijtje rauzen. Ik vind ze leuk.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Persistence
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Ze lijken idd wel op de Duitse Jacht terriër, vind ze beide prachtige en functioneel gebouwde honden.ranetje schreef: ↑16 sep 2024, 15:42 Een Engels ras dat in staat is om te jagen op ongedierte, zoals ratten en vossen, en tegelijkertijd een loyale metgezel kan zijn.
Maar voor mij een maatje teveel aan inhoud.
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Ik ken 2 patterdales. De ene is echt een werkhondje geweest, heeft in de ongediertebestrijding gewerkt en zit onder de littekens in haar gezicht. Enorm fel ding. Is nu 11+ en nog steeds zo gek als een deur.
De andere is een huishond, moddervet (hoewel hij inmiddeld iets afgevallen lijkt te zijn). Sulletje eerste klas. Hij komt af en toe naar de baan als we een coursingtraining organiseren:
De andere is een huishond, moddervet (hoewel hij inmiddeld iets afgevallen lijkt te zijn). Sulletje eerste klas. Hij komt af en toe naar de baan als we een coursingtraining organiseren: