Duitsland en wolvenfilmpje

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Persistence
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Duitsland en wolvenfilmpje

Bericht door Persistence »

Lekker gewandeld in Duitsland, dat klimmen en dalen was weer even wennen :F:

Victor fleurde helemaal op en kon uuuren doorgaan in het bos.
Bella en Victor zijn zo totaal verschillend om mee te wandelen, Bella is zo behendig, klimt en klautert overal op en over, duikt in elk water en wéét ook wat er kan of niet.
Victor is zó enthousiast maar zo onhandig, valt in kuilen, loopt tegen bomen als hij weer eens achterom kijkt, denkt paden over te kunnen slaan en duikt zo de steile helling af… :piew:
Bella haar neus draaide overuren in deze wildrijke gebieden, spot eekhoorns en herten, maakt snoekduiken op muisjes, ving een rat.. Victor merkt een hert pas op het moment dat ie recht voor z’n neus wegschiet. :cool2:

Er was een grote en kleine hondenmand. Maar deze moest het worden :hartjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

‘‘s avonds nog even een klein rondje lopen was de bedoeling, dat werd met een zaklamp over een smal doornpad de weg zoeken en 5 km later weer terug :Q:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was in een wildpark, je liep tussen de herten en moeflons door, maar er waren ook wat geiten en alpenmarmotten die we buiten hun omheining zagen.
En wolven, dit was tijdens voedertijd. De 2 jonge wolven renden meteen achter een volwassen wolf die een stuk vlees had, het bos in, maar kwamen al snel terug en pakten het vlees van een andere wolf af. Vond ze erg brutaal, is dit om hoger in de rangorde te komen? Viel me op dat alle wolven aten met hun staart ver tussen de achterpoten.

Afbeelding
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Duitsland en wolvenfilmpje

Bericht door Diana »

Leuke foto's, ziet eruit als een heerlijke vakantie!
Nog een wonder dat Victor het heeft overleefd, met al die ongelukjes! :mrgreen: :80:
Persistence schreef: 15 sep 2024, 22:43
Dit was in een wildpark, je liep tussen de herten en moeflons door, maar er waren ook wat geiten en alpenmarmotten die we buiten hun omheining zagen.
En wolven, dit was tijdens voedertijd. De 2 jonge wolven renden meteen achter een volwassen wolf die een stuk vlees had, het bos in, maar kwamen al snel terug en pakten het vlees van een andere wolf af. Vond ze erg brutaal, is dit om hoger in de rangorde te komen? Viel me op dat alle wolven aten met hun staart ver tussen de achterpoten.
Ik denk dat die jonge wolven dat eten zo makkelijk af kunnen pakken, omdat het voortbestaan van de soort/de roedel anders in gevaar zou komen. Volgens mij is dat gewoon net zoiets als puppykrediet bij honden. Kleinere, jongere wolven zouden immers altijd fysiek het onderspit delven als ze moesten strijden voor hun eten en dan zouden ze dus niet kunnen eten en niet overleven.
Afbeelding
Susam
Posts in topic: 1
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

wat een schitterende omgeving en foto's. Waar in Duitsland was je ongeveer? Mooi!
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Wat mooi zeg! Ik ben helemaal niet bekend in Duitsland maar dit ziet er echt prachtig uit.
En je beschrijft je honden zo leuk, ik heb gelijk beeld hoe jullie die bergen op en af gaan :lol1: :hartjes:
Afbeelding
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Wat een mooi gebied en foto's 🥰
Afbeelding
Persistence

Diana schreef: 16 sep 2024, 08:17 Leuke foto's, ziet eruit als een heerlijke vakantie!
Nog een wonder dat Victor het heeft overleefd, met al die ongelukjes! :mrgreen: :80:
Ik denk dat die jonge wolven dat eten zo makkelijk af kunnen pakken, omdat het voortbestaan van de soort/de roedel anders in gevaar zou komen. Volgens mij is dat gewoon net zoiets als puppykrediet bij honden. Kleinere, jongere wolven zouden immers altijd fysiek het onderspit delven als ze moesten strijden voor hun eten en dan zouden ze dus niet kunnen eten en niet overleven.
Victor liep ook nog tegen een glazen deur op, BAM! Was ook wel blij dat het ehbo-tasje deze keer in de tas kon blijven :lol1:
Gelukkig istie zelf niet zo snel onder de indruk.

Over de wolven, ze waren best venijnig, maar dat zou kunnen inderdaad.
Afbeelding
Persistence

Susam schreef: 16 sep 2024, 08:40 wat een schitterende omgeving en foto's. Waar in Duitsland was je ongeveer? Mooi!
Ik dacht in het Zwarte Woud maar beide locaties lagen net daarbuiten :LOL:
Eerste week in het zuiden tussen Stuttgart en Ulm en daarna nog een paar dagen wat meer westelijk boven de Franse grens, in het Pfalz Wald.
Afbeelding
Persistence

Mo-yi schreef: 16 sep 2024, 08:45 Wat mooi zeg! Ik ben helemaal niet bekend in Duitsland maar dit ziet er echt prachtig uit.
En je beschrijft je honden zo leuk, ik heb gelijk beeld hoe jullie die bergen op en af gaan :lol1: :hartjes:
Was ook onze eerste keer daar! Dankje! :smile:
Gretha schreef: 16 sep 2024, 08:59 Wat een mooi gebied en foto's 🥰
Zeker, veel afwisseling in gebieden!
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Dat ziet eruit als een geslaagde vakantie met heerlijke wandelingen :ok:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Persistence schreef: 16 sep 2024, 22:32
Diana schreef: 16 sep 2024, 08:17 Leuke foto's, ziet eruit als een heerlijke vakantie!
Victor liep ook nog tegen een glazen deur op, BAM! Was ook wel blij dat het ehbo-tasje deze keer in de tas kon blijven :lol1:
Gelukkig istie zelf niet zo snel onder de indruk.

Over de wolven, ze waren best venijnig, maar dat zou kunnen inderdaad.
Haha, wat een pechvogel, die Victor!
Arlo is ook zo'n kluns die altijd de gekste ongelukjes heeft. Maar die heeft als excuus dat hij álles op Formule 1-snelheid doet, dus dat kunnen zijn hersenen gewoon niet bijhouden :engel:
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Wat een heerlijke vakantie ,Bella lacht 😉
Afbeelding
Plaats reactie