Fietsen met je hond(en)

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
** Angela **
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Duitse herder

Re: Fietsen met je hond(en)

Bericht door ** Angela ** »

Ik heb heel veel gefietst, ondanks dat ik er wel een hekel aan heb
Ze gingen zeker elke dag mee
Tot er meer honden kwamen , en ik meer ging werken
Toen was de loopband echt een uitkomst
Ik pakte er ook gerust 2 tegelijk mee
1 aan de springer met extra lijn in de hand en 1 gewoon zo in de hand
En de rest die thuis bleef ging daarna even op de loopband , gezien mijn knieën dat niet zo trokken

Nu weer 3 honden , meer werk en trainingen en geen loopband

Ik probeer nu minimaal 2x pw te fietsen met ze maar dat lukt niet altijd
Dus t is nu maar net hoe het uitkomt
De ene keer is t 2-3x pw en de andere keer is t een aantal weken dat er niet gefietst word
De conditie ervoor hebben ze toch wel , door andere activiteiten dus t is niet zo dat ze zonder het fietsen zoveel tekort komen
Crutz

Bericht door Crutz »

ja probeer minimaal 1x per week met allemaal te fietsen naast de rest, lukt niet iedere week, maar vaak wel
alleen Sally heeft er echt geen lol in dus die hoeft niet mee
en met Kato nog niet geprobeerd, volgens zijn oude baas is hij bang van fietsen omdat hij ooit omver gefietst is als pup
Hewi

Bericht door Hewi »

Kodi vind het heerlijk maar dan wel los naast de fiets, zodat hij vooruit kan rennen en weer terug etc ( wel alleen op veilige plek)

Lopend kan ik hem niet bijbenen en los loop veld staat in de herfst en winter onder water voor de ijsbaan.

Tips? Nee eigenlijk niet. Hij negeert andere honden prima en komt als ik fluit en heeft geleerd niet voor de fiets te lopen:)
Groetjes Heidi

Afbeelding
Alex
Honden: 2
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Toen Saba nog ietsje jonger was veel gefietst. Langzaam opgebouwd natuurlijk want ze was niks gewend, maar uiteindelijk kon ze prima mee draven. Ze vond en vind het een Taak en ziet spontaan andere honden niet meer. Ondertussen is ze niet zo fief meer, heel af en toe in koel weer doen we nog een klein stukje.
Ik ben trouwens ook links maar met de springer geen last van, dan nog een lijntje aan de halsband in de rechterhand wil na enige oefening prima.
Saba 💜 23-05-24
Plaats reactie