Mijn handen liggen nu wel wat open, ook door de dogsurvival gisteren, dus ik roep hulp in van speeltjes
Ik probeer gedrag wat ze graag laten zien vaak juist aan te moedigen. En dan zo dat ik er als het ware controle over krijg. Manu joelde als pup veel en die heb ik toen juist leren joelen. Hij ging daarna veel minder aan als een sirene
Ik doe het nu ook met Meeko qua springen op de bank. Dat wil ik eigenlijk niet. Hij mag wel op de bank op uitnodiging. Dus nu moedig ik hem aan op de bank te springen en geef ik hem het laatste kontje als hij in mijn handen springt. Zo leert hij dat het op mijn initiatief gaat en is hij gelijk zichzelf aan het belonen voor iets wat ik hem nu leer. Klinkt misschien wat gek maar ik vind het wel fijn werken.
Ze willen iets graag dus ze zetten zich er voor in. En ik wil graag gaan samenwerken en dat ze dat ook lollig vinden. Dus ik heb eigenlijk de makkelijkste weg gekozen
Misschien dat het bij Meeko niet zo goed gaat uitpakken als bij Manu hoor. Die was als pup ook gewoon heel makkelijk geloof ik.