Whippet wandeling
- Desiree
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Whippet wandeling
Vandaag met puppy Roderick naar Kijkduin geweest voor een kleine whippet wandeling.
Uiteindelijk waren er alsnog ruim 20 whippets (en wat kruisingen), reuen, teven, puppy's en zelfs blind gewoon alles door elkaar en gewoon alleen maar genieten zonder gedoe.
Ik wist niet van te voren of Roderick het wel zo geslaagd zou vinden want hij is gewend de snelste te zijn en die eene teef die we soms in het wild tegen komen is eng want ze rent hem eruit en gromt al net zo dom als hij zelf ook doet. Maar na wat aftasten durfde hij na 1,5 uur wel ff het gas er op te gooien en het voortouw te nemen.
Uiteindelijk waren er alsnog ruim 20 whippets (en wat kruisingen), reuen, teven, puppy's en zelfs blind gewoon alles door elkaar en gewoon alleen maar genieten zonder gedoe.
Ik wist niet van te voren of Roderick het wel zo geslaagd zou vinden want hij is gewend de snelste te zijn en die eene teef die we soms in het wild tegen komen is eng want ze rent hem eruit en gromt al net zo dom als hij zelf ook doet. Maar na wat aftasten durfde hij na 1,5 uur wel ff het gas er op te gooien en het voortouw te nemen.
Re: Whippet wandeling
Wow cat was ff genieten voor hem, en voor de toeschouwers
- Kells
- Posts in topic: 1
- Welke: Ierse Setters
Leuk, leuk, leuk!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
potver, dat had Joya leuk gevonden. via wat word dit georganiseerd?
Wat leuk !
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Die had echt even zijn eigen feestje!
Wat een run zeg en wat een lol (en frustratie gekef van dat hondje dat hem niet kan inhalen )
Wat een run zeg en wat een lol (en frustratie gekef van dat hondje dat hem niet kan inhalen )
- Desiree
Deze kwam voorbij op facebook. De onderstaande pagina.
https://www.facebook.com/groups/472963966178198
Mogelijk komt er eerdaags weer eentje in de omgeving van Den helder, en geloof dat er ook nog mensen uit de omgeving van Drenthe ook wel interesse hadden. Wij zijn uiteindelijk iets minder dan 1,5 uur enkele reis onderweg geweest maar niet iedereen wil zo ver natuurlijk.
Dat gekrijs is waar Roderick voor leeft, vooral als het dames zijn.
- Lothian
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Heerlijk zo op het strand!
- galga's
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Heerlijk! En wat absurd rustig voor een zondagmiddag.
De wandeling in Den Helder is meestal met oudjaar. Nog even de honden laten spelen voordat de grote ellende begint.
IJmuiden heeft trouwens ook een lekker breed hondenstrand en is een stuk dichter bij. Dan moet je alleen zelf wat windhonden bij elkaar gaan zoeken.
De wandeling in Den Helder is meestal met oudjaar. Nog even de honden laten spelen voordat de grote ellende begint.
IJmuiden heeft trouwens ook een lekker breed hondenstrand en is een stuk dichter bij. Dan moet je alleen zelf wat windhonden bij elkaar gaan zoeken.
Den Helder is bijna 2 uur, dat word me iets te gek.
IJmuiden klinkt beter, dat is maar een uurtje. Dus, Galga's.. jij hebt ook windhonden, ga je mee.
IJmuiden klinkt beter, dat is maar een uurtje. Dus, Galga's.. jij hebt ook windhonden, ga je mee.
- Gretha
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Oh heerlijk, lekker racen
Wat een heerlijkheid!
Mijn honden vonden het gekef heel interessant
Mijn honden vonden het gekef heel interessant
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
- Desiree
@Niika Er is inmiddels wegens succes alweer een nieuwe wandeling gepland voor 17 november. Als het weer en mijn planning het toelaat sluit ik ook weer met Roderick aan.
https://www.facebook.com/events/8922582 ... %3Anull%7D
ik hou het even in de gaten, ik ben dat weekend vrij. Heb een aanvraag gedaan voor de fb groep maar moet nog toegelaten worden.Desiree schreef: ↑20 okt 2024, 19:43@Niika Er is inmiddels wegens succes alweer een nieuwe wandeling gepland voor 17 november. Als het weer en mijn planning het toelaat sluit ik ook weer met Roderick aan.
https://www.facebook.com/events/8922582 ... %3Anull%7D
- galga's
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
We kunnen zeker wat afspreken. Leuk! Laatst kwam ik erachter dat het minstens 2 jaar geleden is dat ik op het strand geweest ben met de honden. Schandalig, want ze vinden het zo fijn.
Ik ga niet naar georganiseerde (strand)bijeenkomsten waar alles los gaat. Ik heb te vaak gezien dat er ellende ontstaat in en door gelegenheidsroedels.
-
- Honden: 2
- Welke: Grieks
Mooi gezicht!! Wat zal hij daarna lekker geslapen hebben
Wat heerlijk, je ziet hem en de andere honden genieten!
Ik denk dat dat bij whippets minder aan de orde is. Maar dat denk ik. Want de whippets die ik ken gaan niet op honden jagen itt de galgos en Greyhounds. En als ze dat doen is het pesten. Maar ik heb er niet al teveel verstand van. Dus is een gedachte.galga's schreef: ↑21 okt 2024, 05:32We kunnen zeker wat afspreken. Leuk! Laatst kwam ik erachter dat het minstens 2 jaar geleden is dat ik op het strand geweest ben met de honden. Schandalig, want ze vinden het zo fijn.
Ik ga niet naar georganiseerde (strand)bijeenkomsten waar alles los gaat. Ik heb te vaak gezien dat er ellende ontstaat in en door gelegenheidsroedels.
Prachtig, op topsnelheid en dan dat blije hoofd als hij zich weer bij jou meld:)
- Desiree
Ik heb geen idee eerlijk gezegd of galgo's en grey's echt heel anders zijn dat de whippet. Maar vergis je niet Roderick kan ook gewoon pesten en is soms net een echte hond en dus een eikel. Ik heb hem inmiddels uit zijn kop kunnen praten dat je geen kleintjes mag pesten, als je het doet dan liever bij een grotere steviger hond maar dat heeft wel tijd gekost. En dat zag ik gisteren wel.Marc schreef: ↑21 okt 2024, 16:26Ik denk dat dat bij whippets minder aan de orde is. Maar dat denk ik. Want de whippets die ik ken gaan niet op honden jagen itt de galgos en Greyhounds. En als ze dat doen is het pesten. Maar ik heb er niet al teveel verstand van. Dus is een gedachte.galga's schreef: ↑21 okt 2024, 05:32We kunnen zeker wat afspreken. Leuk! Laatst kwam ik erachter dat het minstens 2 jaar geleden is dat ik op het strand geweest ben met de honden. Schandalig, want ze vinden het zo fijn.
Volgens Roderick zijn bijvoorbeeld alle labradors om tegen op te beuken, en dat vond hij daar dus ook. Gelukkig kon ik hem snel terug roepen want hij er ging wel een rits whippets op af die het ook wel leuk leek, ik hoorde op dat moment dat Roderick niet de enige was die vind dat je er gewoon tegenop kan beuken.
- Desiree
Ja, ik ben echt nooit bang om hem echt kwijt te raken, hij komt echt altijd wel weer terug. Hij was mij gisteren wel een paar keer kwijt maar dan blijft hij staan en gaat om zich heen kijken waar ik ben en als ik roep of zwaai komt hij gelijk, en dat is niet omdat hij vreemde mensen spannend vind want hij heeft gisteren bij vrijwel iedereen koek staan bietsen en bij aankomst zat hij meteen op het terras op of iemand patatjes had voor hem.