Auto fetish?
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Chien de Rue
Auto fetish?
Onze Joy komt van de straat en is nu 7 weken bij ons.
Elke auto waar we langs lopen moet besnuffeld worden (ik pas op met uitlaten)
Waar zou dit vandaan kunnen komen?
Elke auto waar we langs lopen moet besnuffeld worden (ik pas op met uitlaten)
Waar zou dit vandaan kunnen komen?
Re: Auto fetish?
Ze probeert de merken te identificeren
Glory en Chara hebben dat ook zeer sterk, geparkeerde auto's. Het valt echt op gewoon, en ik heb er nog steeds geen verklaring voor.
Soms dacht ik, is omdat er misschien hond bij de auto hoort.. maar als ik niet oplet staan ze iedere auto uitgebreid te besnuffelen.
Soms dacht ik, is omdat er misschien hond bij de auto hoort.. maar als ik niet oplet staan ze iedere auto uitgebreid te besnuffelen.
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Aloy doet dit ook. Als we over parkeerplaatsen komen en ik kom te dicht bij een andere auto wil ze altijd uitgebreid gaan snuffelen. Ik vroeg me ook al af waarom in vredesnaam, maar ik dacht dat het gewoon iets raars was wat zij had. Grappig dat andere honden het ook hebben.
Laatst gewijzigd door Frootje op 18 nov 2024, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
De hele auto of vooral de wielen/banden?
Aan die banden kan een interessante geur zitten (waar de auto doorheen/overheen is gereden)
Aan die banden kan een interessante geur zitten (waar de auto doorheen/overheen is gereden)
- pioenroos
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Wel logisch toch?
Auto's komen overal en zullen dus héél veel verschillende luchtjes hebben.
Heb wel eens gelezen dat voor sommige honden een wandeling over een grote parkeerplaats een ware traktatie kan zijn
Auto's komen overal en zullen dus héél veel verschillende luchtjes hebben.
Heb wel eens gelezen dat voor sommige honden een wandeling over een grote parkeerplaats een ware traktatie kan zijn
- Mo-yi
- Posts in topic: 2
- Welke: Malamute-husky
Mo-yi denkt dat elke auto hier op de parking, als er een deur opengaat dat dat een uitnodiging voor haar is en dat ze vast naar het bos zullen gaan..want dat doen alle auto's
De mensen die ook een hond hebben, die auto's haalt ze er feilloos uit, dan wordt als ze de kans krijgt een stevig snuffelbeurt aan de achterklep gedaan.
Ik denk dat auto's ook veel buitengeurtjes meedraagt, en zeker bij deuren zijn er veel hand-geuren te vinden.
De mensen die ook een hond hebben, die auto's haalt ze er feilloos uit, dan wordt als ze de kans krijgt een stevig snuffelbeurt aan de achterklep gedaan.
Ik denk dat auto's ook veel buitengeurtjes meedraagt, en zeker bij deuren zijn er veel hand-geuren te vinden.
Fred snuffelt graag aan de achterklep pen
- Persistence
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Als we bij speuren eens een geurdoekje vergeten zijn dan laten we weleens aan de auto(deur) snuffelen als startpunt. Werkt prima, dus ik denk dat er gewoon een sterke mensengeur aan zit.
Maar er wordt vast ook weleens een poot opgetild tegen een wiel of bumper en katten zitten ook graag onder auto’s. Al met al kan het dus erg interessant zijn.
Maar er wordt vast ook weleens een poot opgetild tegen een wiel of bumper en katten zitten ook graag onder auto’s. Al met al kan het dus erg interessant zijn.
Bas was doodsbang voor stilstaande auto's met iemand erin. Denk dat ze vanuit een auto gevangen is in Spanje. Ze wist al op grote afstand wanneer er iemand in een geparkeerde auto zat en was dan volledig overstuur. Dat heeft een aantal maanden geduurd en toen was het over. Heel raar en echt bijzonder hoe snel ze door had dat een auto dus niet leeg was.blondie schreef: ↑18 nov 2024, 14:58 Glory en Chara hebben dat ook zeer sterk, geparkeerde auto's. Het valt echt op gewoon, en ik heb er nog steeds geen verklaring voor.
-
Geestig te lezen dat het meer voorkomt, met onze vorige 3 nooit meegemaakt.
Viel mij bij de buitenlandse dames ook inderdaad op, en had er ook geen verklaring voor dus.
Met de anderen wel bewust aangeleerd onze eigen auto te leren herkennen. Alle honden dus, altijd op een parkeerterrein of bij huis de vraag "waar is de auto?" mochten ze een keer verdwalen, dat ze misschien bij een parkeerterrein bedenken bij onze auto dan te gaan zitten is daar de achterliggende gedachte bij.
- Mo-yi
- Posts in topic: 2
- Welke: Malamute-husky
Het is hier gelukkig nooit gebeurd, even afkloppen, maar ik heb/had mn auto om die reden altijd graag in het zicht. We starten vaak bij een open vlakte, ik dacht altijd; mocht ze om welke reden dan ook los raken en me kwijt zijn, of jagers in de buurt, dan hoop ik dat ze in iedergeval naar mn auto gaatblondie schreef: ↑19 nov 2024, 18:45Viel mij bij de buitenlandse dames ook inderdaad op, en had er ook geen verklaring voor dus.
Met de anderen wel bewust aangeleerd onze eigen auto te leren herkennen. Alle honden dus, altijd op een parkeerterrein of bij huis de vraag "waar is de auto?" mochten ze een keer verdwalen, dat ze misschien bij een parkeerterrein bedenken bij onze auto dan te gaan zitten is daar de achterliggende gedachte bij.
Bas springt trouwens bij iedereen in de auto en verdedigt die vervolgens tegen de eigen hond. Dat heeft al regelmatig hele vreemde taferelen opgeleverd. Ze was een keer bij EchoMira logeren en sprong daar ook weer een vreemde auto in. En de eigen hond mocht er dan absoluut niet meer in. Dus ik moet altijd opletten bij parkeerplaatsen dat ze niet bij in en uitladen van honden snel een vreemde auto in springt om dan vervolgens te gaan zitten grommen. Die wil echt graag rijden en daar is volgens haar elke open auto een goede optie voor. Maar dan wel zonder de bijbehorende hond
Alma, voormalig zwerfhond uit Roemenië, doet dit ook! Vooral grote vrachtwagencombinaties zijn favoriet
Ik heb dit ook bij onze vorige honden, die geen verleden als zwerver hadden, nooit meegemaakt.
Ik had zelf bedacht, omdat ze als pupje op straat geleefd heeft, dat ze misschien slaapplekjes zocht onder geparkeerde auto's/vrachtwagens en dat ze het daarom zo'n vertrouwde geur vindt? Ik heb geen idee of dit ergens opslaat, maar ik weet niet goed hoe ik het anders zou moeten verklaren.
Ik heb dit ook bij onze vorige honden, die geen verleden als zwerver hadden, nooit meegemaakt.
Ik had zelf bedacht, omdat ze als pupje op straat geleefd heeft, dat ze misschien slaapplekjes zocht onder geparkeerde auto's/vrachtwagens en dat ze het daarom zo'n vertrouwde geur vindt? Ik heb geen idee of dit ergens opslaat, maar ik weet niet goed hoe ik het anders zou moeten verklaren.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Ik ken zo'n auto-fetish alleen van katten. Die moeten altijd de banden uitgebreid besnuffelen. Ik vermoed dat veel honden/katten er toch wel tegenaan plassen.
-
Hier kan ik dan ook echt heerlijk om lachenMarc schreef: ↑19 nov 2024, 20:34 Bas springt trouwens bij iedereen in de auto en verdedigt die vervolgens tegen de eigen hond. Dat heeft al regelmatig hele vreemde taferelen opgeleverd. Ze was een keer bij EchoMira logeren en sprong daar ook weer een vreemde auto in. En de eigen hond mocht er dan absoluut niet meer in. Dus ik moet altijd opletten bij parkeerplaatsen dat ze niet bij in en uitladen van honden snel een vreemde auto in springt om dan vervolgens te gaan zitten grommen. Die wil echt graag rijden en daar is volgens haar elke open auto een goede optie voor. Maar dan wel zonder de bijbehorende hond