Haat richting grote donkere honden

Plaats reactie
Cooper
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Haat richting grote donkere honden

Bericht door Cooper »

Cooper is best sociaal. Zowel naar reuen als teven. Zoals zoveel honden heeft hij wel z'n voorkeuren maar dat is goed te handelen. Met afleiding loopt hij prima mee behalve.....bij grote donkere honden. Hij flipt compleet de pan uit en is onbereikbaar. Het is ontstaan nadat een overenthousiaste labrador tegen mij op sprong. Niks geen kwaad in de zin had het dier maar gewoon lompigheid. Cooper was vlakbij want die was aangelijnd (gebeurde op straat). Woest reageerde hij en sinds die tijd haat hij alle grote zwarte honden. Het lukt me niet om hem rustig te houden. Vooral als hij aangelijnd is is het een drama maar los is het ook heel lastig. Heeft iemand advies?
Mo-yi
Posts in topic: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Haat richting grote donkere honden

Bericht door Mo-yi »

Ik zou, als je ze kent, nu regelmatig afspreken met zulke honden om met gepaste afstand samen op te lopen. Hier is een klein hondje wat vaak heel fel reageert op grote honden. Met Mo is dat veilig die reageert daar niet op. Zodra we gaan lopen is het een hoop lawaai maar eenmaal dezelfde kant op, en de druktemaker net achter ons, kan die snuffelen waar Mo plast en zo komen ze steeds langer in elkaars zone zonder dat er iets gebeurd. De kleine ontspant wat meer, durft uiteindleijk aan Mo te ruiken als ze voorbij loopt, of als hij denkt dat ze niet kijkt. en even later lopen we samen naast elkaar omdat de kleine dat zelf al aangeeft. Nu zal dit niet bij iedere hond zo werken, maar het zal zeker helpen als je er wat mee kunt oefenen met een hond die er weinig op reageert en gewoon maar lopen, tijdens lost het dan vaak wel zelf op of mindert het wat.
Afbeelding
Cooper

Bericht door Cooper »

We kennen er één waar hij wel normaal tegen doet. Maar hij heeft het feilloos door als het een andere betreft en dan gaat die vlieger niet meer op.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Herkenbaar,Bertus heeft het ook sinds hij 2 keer door een bruine labrador besprongen is en er ineens een RR achter hem stond
Hij flipt en brokjes of afleiden helpt niet ,afstand nemen ook niet want hij wil niet omdraaien en terug lopen
Ik ben nu van het ontlopen en hoop dat het uitdooft

Het is wel steeds op dezelfde plek gebeurd dus daar loop ik niet meer
We kwamen gisteren die RR tegen op een andere plek met genoeg afstand en toen was hij stil
Afbeelding
Cooper

Bericht door Cooper »

Thuis kan ik de meesten ook goed ontlopen maar in het bos of als je ergens "vreemd " loopt , op vakantie ofzo, dan lukt dat niet.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Cooper schreef: 05 nov 2024, 17:20 Thuis kan ik de meesten ook goed ontlopen maar in het bos of als je ergens "vreemd " loopt , op vakantie ofzo, dan lukt dat niet.
Ik loop nooit ergens vreemd om die reden en gelukkig kan ik hier uren lopen zonder honden tegen te komen .
Ik loop wel elke dag bewust een stukje door het dorp met verkeer en aangelijnde honden dat gaat goed
Vakantie is inderdaad vervelend,we waren laatst een dag op Schiermonnikoog en dan vliegt hij alle kanten op links ,rechts ,druk ,help
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Gisteren liep ik in onze straat met Bertus ( vanzelfsprekend) aangelijnd. Ineens kwam de Leonberger van een straat verderop de bocht om los en die kwam recht op Bertus af lopen met ferme pas. Bertus blaffen natuurlijk 🤨

Ik loop nu al weken bewust niet in het losloopgebied omdat Bertus grote loslopende honden die op hem af komen niet trekt maar midden op straat had ik natuurlijk niet verwacht er eentje tegen te komen

Moet wel zeggen dat de blaf van Bertus minder ernstig was dan eerder ,en gelukkig beet hij ook niet naar die dikke kop heel dichtbij
Vrouwtje van de Leonberger was wel beledigd dat Bertus blafte want haar hond deed helemaal niks 😂😂

Ze heeft gewoon zelf niet in de gaten hoe groot die hond is ,maar wel lekker los laten lopen omdat hij anders trekt
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 1

Bericht door blondie »

Ach, ik wilde van de week weer oversteken en zag iemand haar border weer los vlak bij de weg waar ik uit zou komen als ik over zou steken.

Die hond is 1x los op andere plek op Glory afgedoken, maar had toen de andere 2 van mij over hoofd gezien.
Toen weer eens los op straat en toen vloog dat beest bijna de weg op. En laatst weer los een bocht om, waarop ik de vrouw toesnauwde om dat dier gewoon iets dichter bij haar te houden als ze haar zonodig los wil laten op openbare weg, zodat ze in ieder geval zelf kon inspelen op andere honden en hun eigenaren, want ik werd het een beetje zat om dat dier te pas en te onpas los te treffen op straat.

De hond doet in principe niets, behalve dan dat typische border collie gedrag.. eyen naar Glory (omdat die kleiner is) maar heeft angst voor de andere 2 waardoor die hond dus los in paniek wegschiet bij het zien van die twee (en nee die doen op dat moment ook niets om te maken dat die hond in angst de weg op schiet)

Dus geen van de honden doet wat, maar er kunnen wel allerlei nare situaties ontstaan door houdingen en bepaald gedrag van zowel honden als bazen. :dunno:

Vandeweek gaf eigenaar me dan een kwade blik omdat ik toch gewoon bij zebrapad overstak, en zij daarom maar de hond toch aan de lijn klikte.. maar dan denk ik.. openbare weg hoor.. ga lekker in park of op strand lopen als je veilig los wilt laten lopen.

En ik had vroeger bepaalde honden ook soms los mee, maar die gingen niet mijlen voor me uit op straat of vlogen op (aangelijnde) honden af.
Plaats reactie