MRI
- Inge
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Mechelse herders
Re: MRI
Hopelijk gaat de gabapentine helpen.
Ik heb zelf een soortgelijk middel moeten slikken (pregabeline) voor de zenuwpijn en ik vond het heftig.
Nu had ik behoorlijk wat bijwerkingen, geen idee hoe dat bij honden verder is buiten de sufheid.
Ik heb zelf een soortgelijk middel moeten slikken (pregabeline) voor de zenuwpijn en ik vond het heftig.
Nu had ik behoorlijk wat bijwerkingen, geen idee hoe dat bij honden verder is buiten de sufheid.
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika
Poot van Kobe en Tika
- Zamunda
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ik duim dat de gaba z'n werk gaat doen.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Inge
- Welke: Mechelse herders
Gelukkig maar, ik was blij dat ik mocht stoppen. Ik werd er gek van. Enorme moodswings, informatie kwam vertraagd binnen waardoor mijn hoofd niet meer werkte en het deed niets tegen mijn zenuwpijn.Sandra&co schreef:Nou, dat is wat de neuro ook zei: bij mensen geeft het veel bijwerkingen, maar bij honden (op sloomheid na), weinig tot niks
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika
Poot van Kobe en Tika
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik hoop dat het middel z’n werk gaat doen en die laatste 2% van de tijd ook een feestje mogen worden voor hem.
Hij is wel echt heel mooi uitgegroeid. Prachtige hond!
Hij is wel echt heel mooi uitgegroeid. Prachtige hond!
- Célie
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Die bijverschijnselen zijn bij een hond ook niet echt te meten natuurlijk, dus misschien hebben ze dat ook wel.Inge schreef: ↑14 sep 2021, 22:17Gelukkig maar, ik was blij dat ik mocht stoppen. Ik werd er gek van. Enorme moodswings, informatie kwam vertraagd binnen waardoor mijn hoofd niet meer werkte en het deed niets tegen mijn zenuwpijn.Sandra&co schreef:Nou, dat is wat de neuro ook zei: bij mensen geeft het veel bijwerkingen, maar bij honden (op sloomheid na), weinig tot niks
- Lothian
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Ik merk bij Lucca toch ook niet zoveel verbetering op de Gabapentine. Ze wordt er ook niet sloom van (dat was ze al, hahaha). Maar ze is een vreetzak en ik zou er niet aan moeten denken dit driemaal daags aan een windhond te moeten geven nee. Lucca spuugt hem nu al steeds vaker toch uit.
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Je mag de capsules open maken en het poeder over het vochtige eten verdelen.Sandra&co schreef: ↑15 sep 2021, 15:25Dat is eventueel altijd nog het proberen waard, bedankt! Hoe vaak per dag moet je die geven? Want ik merk na 2 dagen al dat het ronduit kút is om 3x per dag 2 capsules te geven bij een hond die eten haat (werd aangeraden om er wat eten bij te doen). Moet het echt z'n strot in duwen. Ik ben niet van plan dat een levenlang te gaan doen...
Carporal en diazepam 2x per dag. Mijn meiden zijn gelukkig heel makkelijk met pillen eten. In stukjes breken en door hun kvv mengen.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
- Zamunda
- Posts in topic: 4
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Fijn dat het pillen geven nu zo goed gaat en dat het iets lijkt te doen!
OS met dank aan Hakunamatata
- lucie
- Honden: 5
lees het bericht nu pas, en gelukkig met een voorzichtig positieve wending.
Wat krijgt hij veel Gaba trouwens? Kailen krijgt 1x p/d 1 pil. Bij hem ook geen bijwerkingen trouwens. Sufheid, ondanks zijn leeftijd, al helemaal niet.
Duimen dat hij hiermee weer voor 100% meekan. En mooie pups maken!
Wat krijgt hij veel Gaba trouwens? Kailen krijgt 1x p/d 1 pil. Bij hem ook geen bijwerkingen trouwens. Sufheid, ondanks zijn leeftijd, al helemaal niet.
Duimen dat hij hiermee weer voor 100% meekan. En mooie pups maken!
Best een flinke dosering ja.Sandra&co schreef:6 capsules van 100mg voor een hond van 22kg? Geen idee of het teveel is, maar we kunnen in de toekomst altijd nog minderen om te zien of het genoeg is
Dosering is 4-10 mg/kilo en maximaal 3x daags
Hij zit dus met 200 mg voor 22 kilo op 9 mg/kilo per keer.
- Lothian
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Lucca krijgt met iets meer dan 30 kg 3x 300 miligram. Eenzelfde dosering dus. Ik denk dat het heel normaal is om met hoog te beginnen om te zien of het werkt en dan af te bouwen, zeker met iets vaak wel ongrijpbaars als zenuwpijn.
Dat is in geval van epilepsie, waar het middel oorspronkelijk voor bedoeld was, maar niet goed werkte, tegen zenuwpijn werkt het wel heel goed.Crutz schreef: ↑20 sep 2021, 12:46Best een flinke dosering ja.Sandra&co schreef:6 capsules van 100mg voor een hond van 22kg? Geen idee of het teveel is, maar we kunnen in de toekomst altijd nog minderen om te zien of het genoeg is
Dosering is 4-10 mg/kilo en maximaal 3x daags
Hij zit dus met 200 mg voor 22 kilo op 9 mg/kilo per keer.
Ik denk dat je dosering wel redelijk goed klopt hoor Sandra, Doran zat op 3x daag 300mg en die woog 30 kilo. Fijn dat je al zo snel verbetering ziet