EchoMira schreef: ↑06 dec 2024, 18:22
Overigens denk ik dat de bazen verliefd op elkaar zijn.
daar ging mijn wijntje
Ontopic ik zie niks verkeerd. Ik zou het zelf niet willen denk ik maar ik hou sowieso al niet van plekjes claimen etc. Maar als je het zelf oke vind en gezellig waarom niet ze lijken elkaar prima te vinden
Mooi hoe Mira en Echo die onderlinge verhoudingen als moeder en dochter, en als teven, vaststellen. Ik Ken dat tevengedrag niet zo, aangezien mijn Andere hond een reu is. Misschien is onderling tevengedrag een stuk subtieler dan wanneer één van de twee honden een reu is, of allebei reuen.
Overigens denk ik dat de bazen verliefd op elkaar zijn.
Haha. Nou ja, in ieder geval mag ik regelmatig langskomen, met een gezellig haardvuur erbij. En een chupito.
Alfilillo schreef: ↑06 dec 2024, 20:11
Misschien is onderling tevengedrag een stuk subtieler
Tevengedrag is vooral heel erg misschien.
Ze lopen niet te koop met wat ze er echt van vinden terwijl een goeie reu zich niet eens bewust is van het feit dat je dingen ook indirect kunt doen.
Subtiel is het woord niet want het blijft gewoon een botte hond. Maar wel in spiegelbeeld en schaduwen en op basis van eerdere ervaringen.
Volgens mij is dubbel merle te herkennen aan niet bekende witte patronen. Enkel merle zorgt ervoor dat zwart grijs wordt. En wit blijft wit. Bruin wordt beige etc. Als er over dezelfde plaats twee merle genen aan slaan wordt zwart wit. Overal waar dubbel merle actief is is de hond dus wit. En merle gaat willekeurig aan en uit. Dubbel al helemaal. Dus veel wit in merle kan dubbel merle zijn of honden die al veel wit hadden. Wit op vreemde plekken zoals zomaar op de zij of rug is bijna zeker dubbel merle.
Marc schreef: ↑06 dec 2024, 21:33
Volgens mij is dubbel merle te herkennen aan niet bekende witte patronen. Enkel merle zorgt ervoor dat zwart grijs wordt. En wit blijft wit. Bruin wordt beige etc. Als er over dezelfde plaats twee merle genen aan slaan wordt zwart wit. Overal waar dubbel merle actief is is de hond dus wit. En merle gaat willekeurig aan en uit. Dubbel al helemaal. Dus veel wit in merle kan dubbel merle zijn of honden die al veel wit hadden. Wit op vreemde plekken zoals zomaar op de zij of rug is bijna zeker dubbel merle.
En heeft een zwarte of roze neus dan nog betekenis?
Marc schreef: ↑06 dec 2024, 21:33
En heeft een zwarte of roze neus dan nog betekenis?
In deze zin zou ik denken ja. Want alleen dubbel merle maakt roze wat niet roze was. Toch hebben enkel merles volgens mij ook soms van die gevlekte neuzen