Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Murphy ❤ Avontuur naar en bij de DA

Bericht door Inge O »

Hahaha, dat speelfilmpje, wáár heb ik dat nog gezien :scratch: :F: ?

En wat heb je geluk met zijn slaapritme zeg, je zou je haast gaan afvragen of hij gestoken is van een tse-tsevlieg :engel: .
Gretha
Posts in topic: 8
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Heerlijke foto's en verhalen.
Hij is zo leuk! :cheer:
Afbeelding
Vicky
Posts in topic: 14
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Oh, fijne update weer. Weegt hij al 6,4 kg :O:
Afbeelding
Bo en de honden
HillieS
Posts in topic: 34
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Knappe pup!
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Alfilillo schreef: 20 okt 2021, 18:22 Zo leuk die filmpjes met Lais. Hij is een meester in wat ze hier 'la croqueta' noemen (de kroket). Je snapt vast wat ik bedoel :lol1:
Haha, dat is wel een leuke bijnaam voor hem :LOL:

Sekreetje schreef: 20 okt 2021, 18:50 Wat een geweldig mannetje is het toch ook. En je onderschrift is nu echt prachtig!
Vind ik ook! Ik moest er wel wat voor over hebben voor ik deze versie kreeg :') .

Inge O schreef: 20 okt 2021, 20:08 Hahaha, dat speelfilmpje, wáár heb ik dat nog gezien :scratch: :F: ?

En wat heb je geluk met zijn slaapritme zeg, je zou je haast gaan afvragen of hij gestoken is van een tse-tsevlieg :engel: .
Je moet me even helpen, mijn hoofd is inmiddels een zeef :Q: .

Dat slaapritme hadden ze bij Sirene al! Heerlijke pups :I: . En het helpt dat hij nauwelijks brok krijgt, (mede) daardoor hoeft hij ook niet te plassen/poepen in de nacht. Wel jammer dat hij het inmiddels soms liever buiten doet als hij toch moet :engel: .
En nee, ik ben niet bang dat hij gestoken is, sinds hij gewend is is hij energiek genoeg :mrgreen: .

Gretha schreef: 20 okt 2021, 20:13 Heerlijke foto's en verhalen.
Hij is zo leuk! :cheer:
Dank, altijd leuk om te lezen!

Vicky schreef: 20 okt 2021, 20:20 Oh, fijne update weer. Weegt hij al 6,4 kg :O:
Blijkbaar :mann: . Hij wordt ook steeds zwaarder om te dragen haha, die katten moeten maar een beetje op gaan schieten met hem op te voeden want binnen niet al te lang moet die zware smurf maar gewoon lopend door het huis :') .

Zinodo schreef: 20 okt 2021, 20:45 Wat een heerlijk ventje :I: en zo dapper!
Hij is nu gewoon even groot als Ziva, hoe dan :F:
Haha, dat vind ik ook altijd zo leuk om te vergelijken zodat je een beeld krijgt. Net zo zwaar als de kat of die en die hond of...
Maar hij groeit als kool! Ben benieuwd hoe lang hij zijn jurk nog past :mrgreen: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
glashelder
Posts in topic: 12

Bericht door glashelder »

Wat doet ie het allemaal goed! :cheer:
Lynnepien

Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Wat een avonturen weer en hij groeit in ieder geval goed 😮
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 64
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Re: Murphy ❤ Lais en de smurf spelen!

Bericht door Yvette »

Zamunda schreef: 20 okt 2021, 17:06 Ja die tuin/deze plek is ook echt mijn paradijs en om daar dan zo van te mogen genieten met en van die honden is goud.
Absoluut :I: :cheer:
Ja heerlijk dat het onderling al zo goed gaat en ik was inderdaad blij dat hij al ingeënt kon. Barrie heeft natuurlijk veel meer melk gezopen die eerste dagen dus dan krijg je dat :pffff: :mrgreen: .
Dat zal het zijn, hij eet nu ook echt al veel. Ik heb het idee dat ie bijna elke dag meer moet en toch steeds een beetje slanker wordt :F: Hoeveel vlees voer jij nu? Ik zit nu op 3x 180 gram en dan nog wat groente, kefir en soms een kippenvleugel ofzo erbij.
Zo, 22 graden zonder verwarming is echt warm! Maar straks van de winter moet je wel stoken neem ik aan, alhoewel dat best weinig zal zijn dan? Overigens is het hier 15 graden nu, met de warme temperaturen van gisteren en vandaag is het opgewarmd. Maar als je van buiten naar binnen loopt loop je nu dus wel van de warmte de kou in :') .
Ooit hoop ik het wel beter te isoleren, maar met dit huis heb ik geen idee waar te beginnen en vooral: waar het financieel eindigt :schrik: . Dus dan maar zo en als het echt koud wordt verkassen we naar de keuken met houtkachel.
Ja nou we zijn er inmiddels aan gewend en ik vind het nu wel echt ontzettend behaaglijk. Ons vorige huis was ook niet echt oud maar vreemd aangelegd qua verwarming en met een marmeren vloer, daar deden mijn voeten gewoon pijn van de koude in de winter. Dit is dan zo relaxt. Weinig stoken inderdaad, het is zo'n nul-op-de-meter woning. Maar goed, met 12 meter tuin dus ja, je kunt niet alles hebbben :hmmm:
Een vriendin van me heeft een oude boerderij gekocht met een hoop grond en dan wel met het idee om het huis helemaal modern te maken maar wat je zegt, die kosten, dat is echt wel een ding. Naast dat het een monsterklus is natuurlijk. Moet je ook maar net zin in hebben.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Heerlijk omschreven weer dat verhaal over het DA bezoek.
Super creatief ben je geweest met die broekspijp als jurk! Grappig bedacht!
Groetjes Yvette
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

We zijn eindelijk naar het bos geweest gisteren, alleen de smurf en ik. Voor het huis langs ging lopend, daarna heb ik hem naar het bos getild en ook in het bos nog verder getild want er kwam een onbekende hond op ons afgerend. Eenmaal om een hoekje heb ik hem neergezet en is hij even tussen mijn benen gaan zitten, spannend hier! Maar hij ging toch zelf even op onderzoek uit en zelfs plassen. We hebben een meter of dertig afgelegd samen, beetje rondkijken, takjes knagen, brokjes eten en samen spelen. Toen vond ie het te eng worden en heb ik hem opgetild en ben een stukje verder gelopen. Ik was van plan één blokje om te doen maar het voelde niet goed om hem tot het volgende pad te dragen en daar weer neer te zetten, het was wel genoeg zo voor hem. Dus omgedraaid en hem een stukje verder neergezet maar hij wilde ook terug niet lopen op dat punt. Toen meegenomen naar de hoek en daar weer neergezet en dat was wel goed, daar heeft hij nog gerommeld en gepoept en toen zijn we een stukje samen gelopen richting huis. Voor de uitgang van het bos hem opgetild en toen hij in m'n oor ging bijten hem onder m'n vest gestopt en dat vonden we allebei beter :mrgreen: . Ik heb hem voor het huis weer neergezet, hij liep mee over de weg maar alleen omdat hij mij niet kwijt wilde raken en zodra hij de oprit herkende werd hij meteen vrijer in zijn houding en bewegingen. En dat terwijl hij op dat stukje ook pas drie keer kort gelopen had, maar zoveel verschil maakt dat dus al uit! Geeft ook aan dat hij best snel went. Voor het huis langs lopend werd hij al helemaal vrolijk en in de zijtuin ging hij even opgelucht rondrennen.

Sinds een paar dagen neemt hij ook wat meer afstand als ik aan het lopen ben maar ironisch genoeg heb ik daardoor al twee keer op z'n poot gestaan :oeps: . Dan schiet ie namelijk ineens voor je langs en... En 's middags waren we weer in de wei een rondje aan het doen en heeft zowel Lais als Willem een keer op z'n pootjes gestaan :schrik: . Dikke gil en auw pootje, goffer. Let dan ook op, wilde smurf :gvd: . Elke keer heb ik weer een hartverzakking :schrik: .

Nav Sirene's bericht in het topic 'puppybijten' ben ik 's avonds meteen aan de slag gegaan met beheersing aanleren in opwinding/spel (leren loslaten, even wachten en weer door). Heb het buiten met spelen toegepast en hij vond het een geweldig spelletje :cheer: . Hij vond het zelfs leuker dan in mijn mouw/hand/kuit bijten: als hij mij per ongeluk vasthad liet hij zelf los om het touw te pakken want dat was nu ineens veel leuker! Ha, wat gaaf!
Ik ben ook begonnen met benoemen van 'zachtjes' als hij zachtjes bijt, alhoewel hij meer van de bankschroefmethode is (nondeju wat heeft dat mormel al een kracht in die kaakspieren) :') .

Gisteravond lag hij met zijn jurk aan in het donker naast me op bed en zat ik hem te aaien op z'n borst en tussen z'n voorpootjes, voel ik ineens een rare bult op z'n borst :O: . Huh, hoe komt dat er nou ineens en wat is dit nou voor raar iets??? Bleek ie andersom te liggen... :LOL: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

:LOL: :LOL: die kant met zijn hoofd is de voorkant hè, daar kun je dat aan onthouden :lol:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 20 okt 2021, 21:00
Inge O schreef: 20 okt 2021, 20:08 Hahaha, dat speelfilmpje, wáár heb ik dat nog gezien :scratch: :F: ?

Je moet me even helpen, mijn hoofd is inmiddels een zeef :Q: .
Nee, jouw geheugen zal je daarbij niet helpen, ik doelde op mijn eigen eigen puppen de afgelopen jaren :mrgreen: .
Zamunda schreef: 20 okt 2021, 21:00 Dat slaapritme hadden ze bij Sirene al! Heerlijke pups :I: . En het helpt dat hij nauwelijks brok krijgt, (mede) daardoor hoeft hij ook niet te plassen/poepen in de nacht. Wel jammer dat hij het inmiddels soms liever buiten doet als hij toch moet :engel: .
En nee, ik ben niet bang dat hij gestoken is, sinds hij gewend is is hij energiek genoeg :mrgreen: .
Ik bedoelde vooral zijn slaapritme overdag, zo'n ketting aan dutjes deden ze hier nooit.
Célie
Posts in topic: 26
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Wat mooi om die filmpjes met Lais te zien, gaaf hè hoe snel zo'n kleine frummel alles oppakt.
Manuma

Bericht door Manuma »

Zo leuk hoe je over hem schrijft. Die beheersing bij het bijten werkt fijn ja, de handen zijn dan helemaal niet leuk meer.

Zou Murphy het niet fijner en minder eng vinden om met één van je andere honden mee te lopen?

Wat is hij alweer groot! Niet normaal hoe snel die mormels groeien! Meeko was ook 6,7 kg.
Jij schrijft Kefir en ik bedenk me dat ik dat nog helemaal niet gegeven heb.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Yvette schreef: 21 okt 2021, 07:12 :LOL: :LOL: die kant met zijn hoofd is de voorkant hè, daar kun je dat aan onthouden :lol:
Het was donker én hij had z'n zwarte jurk aan :pffff: .

Inge O schreef: 21 okt 2021, 08:28Nee, jouw geheugen zal je daarbij niet helpen, ik doelde op mijn eigen eigen puppen de afgelopen jaren :mrgreen: .
Ah zo. Ja, dat zal wel heel herkenbaar zijn voor je. Soms sta ik wel met samengeknepen billen hoor, dan jat dat 'beleefde' pupje iets en druipt de spanning ervanaf :schrik: . Of als Lais om koekjes aan het vragen is bij me en hij in haar bek klimt :schrik: . In dat laatste geval loop ik vooral door/weg, dan loopt Lais meestal ook door. Maar brr, eng pupje soms :oeps: .

Inge O schreef: 21 okt 2021, 08:28Ik bedoelde vooral zijn slaapritme overdag, zo'n ketting aan dutjes deden ze hier nooit.
Oh ja, dat is echt wel heel erg fijn :engel: . Bij Sirene zaten ze zelf al heel mooi in het ritme van 1u wakker, 2u slapen en dat heeft ie hier heel mooi voortgezet (ongeveer dan). Zal ook wel geholpen hebben dat ik de eerste week zelf ook nagenoeg niets kon en alles pijn deed dus zodra ik zag dat hij moe werd ging ik heel graag weer samen met hem naar bed. Daar sliep hij dan niet meteen in maar uiteindelijk toch altijd en dan vooral tegen me aan/over me heen. Had ik hem op die momenten in de ren of bench gezet dan was het zeker niets geworden met slapen. En had hij los in huis gelopen had hij denk ik toch ook veel minder dat ritme aan kunnen houden omdat hij dan zelf die rust niet gezocht had.

Maar de basis is dat het al hun eigen natuurlijke ritme was in het nest, was dat bij jouw nesten niet zo?

Célie schreef: 21 okt 2021, 14:34 Wat mooi om die filmpjes met Lais te zien, gaaf hè hoe snel zo'n kleine frummel alles oppakt.
Ja het is echt prachtig om mee te maken :hartjes: .
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Manuma schreef: 21 okt 2021, 14:42 Zo leuk hoe je over hem schrijft. Die beheersing bij het bijten werkt fijn ja, de handen zijn dan helemaal niet leuk meer.
Ja ik dacht meer in de trant van 'opvoeding', maar hij vindt het nog veel leuker ook!

Manuma schreef: 21 okt 2021, 14:42Zou Murphy het niet fijner en minder eng vinden om met één van je andere honden mee te lopen?
Zeker weten! Dat ga ik ook wel doen hoor, maar ik vind het ook belangrijk om veel alleen met hem te doen zodat hij dat ook kan en op mij vertrouwt (en naar mij luistert) ipv de andere honden én zodat hij niet verkeerde dingen overneemt. Met Lais en Ravi zal hij het eerste jaar nauwelijks mee het bos in gaan, maar ik ga het alleen met mij wandelen wel lekker afwisselen met samen met Willem, die kan hem niets fouts aanleren :D .

Manuma schreef: 21 okt 2021, 14:42Wat is hij alweer groot! Niet normaal hoe snel die mormels groeien! Meeko was ook 6,7 kg.
Jij schrijft Kefir en ik bedenk me dat ik dat nog helemaal niet gegeven heb.
Ja ze groeien goed hè! Ik denk dat Reus niet eens zoveel meer weegt nu dan die van ons?
En Kefir schreef Yvette, heb ik namelijk ook nog niet gegeven :mrgreen: .
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 28

Bericht door Tamara »

Wat een leuk verslag dus en fijn dat het zo goed ging bij de dierenarts.

Feta denkt dat de dierenartspraktijk een soort mini dierenwinkel is vanwege de brokken die daar te koop liggen en de koekjes die ze daar krijgt. De praktijk ligt op een van onze wandelroutes en ze wil er altijd naar binnen wanneer we daar voorbij lopen.

Wat een gezellig herfstig onderschrift heb je! :)
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 21 okt 2021, 14:47
Maar de basis is dat het al hun eigen natuurlijke ritme was in het nest, was dat bij jouw nesten niet zo?

Nee, zeer zeker niet. Zo rond de 5-6 weken nog wel, maar naar de 8 weken toe absoluut niet meer. En sloot ik ze weg (deed ik uiteraard heel regelmatig) dan was het eigenlijk niet te harden van het gekrijs, en niet zomaar 5 minuutjes hè, maar door en door en dóór. Kan je je dat volume voorstellen bij een nest van 13 :eek: :nocheer: ?
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Tamara schreef: 21 okt 2021, 16:06 Wat een leuk verslag dus en fijn dat het zo goed ging bij de dierenarts.

Feta denkt dat de dierenartspraktijk een soort mini dierenwinkel is vanwege de brokken die daar te koop liggen en de koekjes die ze daar krijgt. De praktijk ligt op een van onze wandelroutes en ze wil er altijd naar binnen wanneer we daar voorbij lopen.

Wat een gezellig herfstig onderschrift heb je! :)
Haha, heerlijk zo :ok: .

Inge O schreef: 21 okt 2021, 16:19Nee, zeer zeker niet. Zo rond de 5-6 weken nog wel, maar naar de 8 weken toe absoluut niet meer. En sloot ik ze weg (deed ik uiteraard heel regelmatig) dan was het eigenlijk niet te harden van het gekrijs, en niet zomaar 5 minuutjes hè, maar door en door en dóór. Kan je je dat volume voorstellen bij een nest van 13 :eek: :nocheer: ?
Dan zijn die Hovawartjes lekker pittige dingen dat ze dat in het nest al niet meer doen :mann: . En ik kan me dat gekrijs een klein beetje voorstellen ja, één kleine hier kan me al een partij krijsen als ik hem in z'n ren zet en dan snel snel z'n ontbijt ga regelen :schrik: :x :help1: :hzz: :mep: . Dertien van zulke krijserd moet niet te harden zijn nee :LOL: .
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ik heb het altijd al gezegd: Mannes wil zijn eigen hond. Ravi wil alleen 'spelen' als Lais loops is en Lais wil alleen jaagspelletjes doen (als ze dat zou mogen). Willem wil überhaupt niets met hem/de katten te maken hebben. Maar die kat wíl gewoon heel blij op een liggende hond af kunnen rennen om daar keiharde kopjes tegen de bek aangeven :schrik: en raggen en stoeien en en en... Ik denk dat met de smurf zijn wens eindelijk uitgekomen is hoor :cheer: . Ik zit me wild te lachen om die kat en de smurf :LOL: .

Afbeelding
Célie
Posts in topic: 26
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Murphy ❤ Mannes heeft eindelijk z'n eigen hond!

Bericht door Célie »

Haha je hoeft geen TV meer geweldig vermaak!
Borderbende
Posts in topic: 31
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Hilaaaaarisch!!!!
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Ge-wél-dig :I: !! Jij hoeft hem duidelijk niet meer te entertainen.
Kruimel
Posts in topic: 12
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Geweldig stel!
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Diana
Posts in topic: 16
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Haha, heerlijk die twee! Die houden elkaar wel lekker bezig zo :lol1:
Afbeelding
Plaats reactie