senioren draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Marc
Posts in topic: 9

Re: senioren draadje

Bericht door Marc »

Hier wel last van de wintertijd. Ze beginnen te piepen om eten vanaf 1600 uur. Normaal liet ik Bas rond 1630 naar buiten en kreeg ze eten. Nu zit ze dus te fluiten en doen. Beetje wennen nog maar heel vervelend omdat ze doof is en dus vrij luid geworden is.
Mo-yi
Posts in topic: 76
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Marc schreef: 30 okt 2024, 07:10 Hier wel last van de wintertijd. Ze beginnen te piepen om eten vanaf 1600 uur. Normaal liet ik Bas rond 1630 naar buiten en kreeg ze eten. Nu zit ze dus te fluiten en doen. Beetje wennen nog maar heel vervelend omdat ze doof is en dus vrij luid geworden is.
Hier is het qua eten vooral mn kat die zeker smiddags ruim een uur voor etenstijd me al komt halen en dan heeeeel lief gaat staan doen, dus zij snapt de wintertijd ook niet. Mo-yi is voornamelijk gewoon heel vroeg wakker. Aangezien ze gisteren wat dunne ontlasting had, en ik expres een extra ronde om 23:30 nog met haar heb gedaan in de hoop om smorgens wat later uit bed te kunnen, kwam ze nu dan toch om 07:00 en zijn we gelijk maar gaan lopen..maar erg hoge nood was t niet. Morgen weer een poging :mrgreen:
Afbeelding
dre
Posts in topic: 17

Bericht door dre »

Heerlijk al die oudjes :I:

Hier willen ze vooral nog slapen :LOL:
Afbeelding
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 24

Bericht door Smoushond »

Marc schreef: 30 okt 2024, 07:10 Hier wel last van de wintertijd. Ze beginnen te piepen om eten vanaf 1600 uur. Normaal liet ik Bas rond 1630 naar buiten en kreeg ze eten. Nu zit ze dus te fluiten en doen. Beetje wennen nog maar heel vervelend omdat ze doof is en dus vrij luid geworden is.
Ja hier precies zo maar dan een neus fluitende Duitse Herder 😂😂😂
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Smoushond schreef: 30 okt 2024, 14:56
Ja hier precies zo maar dan een neus fluitende Duitse Herder 😂😂😂
Guus is een paar procent Duitse herder en een eerste klas neusfluiter. Vast een erfenis. Doodstil zittend mij aankijkend
Diana
Posts in topic: 38
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Hoe is het met alle senioren?
Hier hebben ze dat totaal niet met tijden, ik doe ook nooit iets op heel vaste tijden. Maar Mila is wel starder geworden als het gaat om vaste gewoontes.
Zij krijgt bijvoorbeeld altijd eten in de slaapkamer. Een paar dagen was dat niet handig, omdat mijn kat Luca in de slaapkamer opgesloten zat, die had een wondje aan zijn poot en mocht even niet naar buiten. Dus het was handiger om Mila in de keuken eten te geven. Dat snapt ze dan echt niet, ze hoort het woord eten, loopt naar de slaapkamerdeur en ik kan haar dan gewoon niet naar de keuken krijgen :oeps: Dan kijkt ze me echt aan alsof ik helemaal gek ben geworden :F:
Jaren geleden had ze misschien wel even verwonderd gekeken, zo van 'huh, we doen dit normaal anders?', maar was ze veel flexibeler als het eens een keer anders ging of als ik routines en gewoontes omgooide. Nu is dat echt ontregelend voor haar en snapt ze er meteen helemaal niets meer van.
Afbeelding
Maart
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Dat merk ik bij Runar ook, dat het allemaal wat gemakkelijker is volgens een vast patroon. Anders moet hij er even bij stilstaan en over nadenken.
Enige nadeel nu is dat hij ‘s nachts soms zijn behoefte doet. Hij heeft een plasband aan (maar dat is soms niet genoeg of valt af). Ook altijd op dezelfde plaats, kak idem, dus wel bewust. Dat het maar gauw weer zomer is zodat de deur terug open kan blijven 🫣 Het is ook niet elke nacht, kan ineens weer weken goed gaan :19:
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Heavy wil ook graag alles zoals het hoort op vaste tijden en vaste plaatsen .ze had gisteren diarree. Dat heeft ze echt nooit. Maar ze geeft het gelukkig nog wel aan wanneer ze naar buiten moet. Ook in de nacht 😉

Een paar weken geleden was ze heel erg aan het piepen en zeuren maar dat was rond de tijd dat mijn vriend thuis komt dus ik dacht dat ze het daarom deed. Ze wilde naar buiten maar het was koud en regende. Ik ging even de was ophangen en toen ik beneden kwam had ze gepoept en geplast in de keuken

Dus nu mag ze bij elk piepje naar buiten en maakt daar dankbaar gebruik van 😂
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Hier ben ik degene die rekening houdt met vaste dingen-vaste tijden..en dan ligt Mo te tukken en denk ik, kom we gaan lopen, t is tijd..dat ze soms echt blijft liggen..jij met je tijd, lazer op, ik slaap :lol1: Ze komt dan wel hoor maar dan voel ik me wat idioot alsof ik haar wat aan doe.
En gisteravond regende het, en dan staat ze bij de voordeur op de drempel echt even te twijfelen, en onderweg een paar keer stil staan, hoofd omlaag, mij aankijken..want wat doe ik haar aaaaan. Dat had ze dus nooit, weer of geen weer ze liep kwiek voorop.
Mo gaat verder echt heel erg goed, ik sta daar nog zo van te kijken. Goed eten, extra snackjes, prachtige dikke vacht terug en goed in gewicht terug..gewoon wauw :hartjes:
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 38
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ha, zo te lezen nog wel meer van die starre oudjes :lol1:
Problemen met zindelijkheid zijn er hier totaal niet. Mila maakt mij ook wakker als ze 's nachts moet, maar dat gebeurt 1 x per jaar of zo.
Mo-yi schreef: 15 dec 2024, 08:51 Hier ben ik degene die rekening houdt met vaste dingen-vaste tijden..en dan ligt Mo te tukken en denk ik, kom we gaan lopen, t is tijd..dat ze soms echt blijft liggen..jij met je tijd, lazer op, ik slaap :lol1: Ze komt dan wel hoor maar dan voel ik me wat idioot alsof ik haar wat aan doe.
En gisteravond regende het, en dan staat ze bij de voordeur op de drempel echt even te twijfelen, en onderweg een paar keer stil staan, hoofd omlaag, mij aankijken..want wat doe ik haar aaaaan. Dat had ze dus nooit, weer of geen weer ze liep kwiek voorop.
Mo gaat verder echt heel erg goed, ik sta daar nog zo van te kijken. Goed eten, extra snackjes, prachtige dikke vacht terug en goed in gewicht terug..gewoon wauw :hartjes:
Wat fijn dat ze qua gewicht en vacht weer zo is opgeknapt!

Goed eten en een dikke vacht zijn hier nooit een probleem geweest :mrgreen: Ik heb die dikke castratenvacht van Mila in de zomer flink uitgedund. Ze heeft het er goed mee uitgehouden en niet zichtbaar last van de warmte gehad, Mila is sowieso altijd al een hond geweest die heel goed tegen warmte kon. Zelfs met dubbeldikke castratenvacht dus.
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Het vuurwerk ontvlucht en toen moesten ze vandaag weer de auto in van mij :schrik:

Shelly, woensdag wordt ze 17 jaar alweer :80:
Afbeelding

En Juno, nu 14,5
Afbeelding

Vrijdag hebben ze allebei een afspraak bij de dierenarts staan.
Juno krijgt ineens moeite met eten (zijn al over op kvv en worsten, helpt niet) en Shelly besloot ineens dat haar achterhand pijnlijk werd.
Even check up of het ouderdom is, of dat er toch andere dingen spelen
Afbeelding
Jay

Bericht door Jay »

dre schreef: 30 dec 2024, 14:10 Het vuurwerk ontvlucht en toen moesten ze vandaag weer de auto in van mij :schrik:

Shelly, woensdag wordt ze 17 jaar alweer :80:
Afbeelding

En Juno, nu 14,5
Afbeelding

Vrijdag hebben ze allebei een afspraak bij de dierenarts staan.
Juno krijgt ineens moeite met eten (zijn al over op kvv en worsten, helpt niet) en Shelly besloot ineens dat haar achterhand pijnlijk werd.
Even check up of het ouderdom is, of dat er toch andere dingen spelen
Wat een schatjes, dre ! :I: En al heel mooie leeftijden ook.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Ach wat een droppies :hartjes: . Heel veel succes vrijdag, hopelijk geen rare dingen die naar voren komen
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 27

Bericht door ranetje »

17 jaar!
Wat een leeftijd.
Ze ziet er prachtig uit :I:
Hopelijk geen serieuze problemen bij Juno.
Afbeelding
Budkes
Posts in topic: 12
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Wat een prachtige leeftijden. Hopelijk niet ernstigs dn mogen ze beiden nog een tijdje mee.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Wow mooie leeftijden zeg
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Bedankt allemaal! Ik plaats nooit zo veel veel foto's van ze, want eigenlijk slapen ze alleen en doen en rondje in de buurt.
Ze vinden de auto echt verschrikkelijk, dus die hoeven ze dan ook gewoon zo min mogelijk nog in.

Dus dat ik nu weer eens een paar niet slapende foto's van ze had was ook wel weer leuk :F:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Nou dat was een lang bezoek, gelukkig hoef ik mijn dierenarts niet per uur te betalen :LOL:

Ze zijn beide helemaal nagekeken. Juno haar tanden zijn nog helemaal oké en nav klachten en symptomen lijkt het eerder een probleem van de maag te zijn dan de organen. Voorlopig even kijken hoe ze het op omaprazol doet.
Ze heeft ook iets last van haar rug, maar de dierenarts wil eerst kijken wat de medicatie doet voor haar maag, voordat ze pijnstilling erbij gaat geven.
Ik moest nog wel lachen om haar "bij ieder ander zou ik zeggen dat ze teveel eten krijgen als ze halfweg stoppen met eten, maar dat doe je niet". :mann:

Shelly was duidelijk niet oké in nek en rug. Om echt beeld te krijgen zouden er foto's gemaakt moeten worden, maar gezien haar leeftijd gaan we gelijk voor permanente pijnstilling.

Al met al viel het wel mee met de oudjes deze keer. Ze liggen nu dan ook in coma na een drukke dag :slaap:
Afbeelding
hakunamatata
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Deel gerust meer slapende honden foto's. Ik heb zo'n zwak voor jouw honden :I:

Fijn dat de dierenarts zo de tijd nam en hopelijk is het met deze medicatie opgelost. Ze moeten lekker genieten op hun oude dag.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

hakunamatata schreef: 03 jan 2025, 20:32 Fijn dat de dierenarts zo de tijd nam
Ze is ook de vaste dierenarts van Kenzi, dus ze vond het allang leuk om "de oudjes" ook eens te zien :hartjes:

Ennnn vers van de pers :LOL:

Afbeelding

Afbeelding

Vooral Sjuun lijkt altijd dood op slaapfoto's :mrgreen:
Afbeelding
hakunamatata
Posts in topic: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Zal ik mijn senior Lizzy ook even delen 😊
Afbeelding

Afbeelding
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Ahhh wat een lieve snoetjes allemaal :hartjes:
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 27

Bericht door ranetje »

dre schreef: 03 jan 2025, 20:18 Nou dat was een lang bezoek, gelukkig hoef ik mijn dierenarts niet per uur te betalen :LOL:

Ze zijn beide helemaal nagekeken. Juno haar tanden zijn nog helemaal oké en nav klachten en symptomen lijkt het eerder een probleem van de maag te zijn dan de organen. Voorlopig even kijken hoe ze het op omaprazol doet.
Ze heeft ook iets last van haar rug, maar de dierenarts wil eerst kijken wat de medicatie doet voor haar maag, voordat ze pijnstilling erbij gaat geven.
Ik moest nog wel lachen om haar "bij ieder ander zou ik zeggen dat ze teveel eten krijgen als ze halfweg stoppen met eten, maar dat doe je niet". :mann:

Shelly was duidelijk niet oké in nek en rug. Om echt beeld te krijgen zouden er foto's gemaakt moeten worden, maar gezien haar leeftijd gaan we gelijk voor permanente pijnstilling.

Al met al viel het wel mee met de oudjes deze keer. Ze liggen nu dan ook in coma na een drukke dag :slaap:
Is een osteopaat nog een optie?
Ik ging daar met Ita heen (vanaf haar rugoperatie) en met Claire kom ik er al vanaf pup vanwege een verlamming van een achterpoot die ze toen had..
Regelmatig behandelen kan klachten voorkomen en een of twee behandelingen in kortere tijd bij een probleem kan dat oplossen of klachten sterk verminderen.
Afbeelding
Ybbihs
Posts in topic: 6

Bericht door Ybbihs »

Lou is nu inmiddels 13iets en ze mankeert van alles, maar is tegelijkertijd zo blij en vrolijk. Meermaals per week nog lekker een uur of langer mee naar t bos en nog mee op uitstapjes. Zoals vanmorgen, mee in een demo over fitness voor honden. En ze geniet er zo van :I:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 5
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Lief:)

Ik vind haar zo’n mooi koppie hebben:)