Veranderingen buitenshuis

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht
Plaats reactie

Reageert jouw hond op veranderingen buitenshuis?

Ja
5
25%
Nee
15
75%

Totaal aantal stemmen: 20

CatnDog
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Veranderingen buitenshuis

Bericht door CatnDog »

Naar aanleiding van de vorige poll. Hoe reageert jouw hond op veranderingen buitenshuis?

Zoals een kliko die ineens op de hoek van de straat staat en daar helemaal niet hoort te staan. :lol1:
Zeno valt ook hier in categorie 2. Het maakt hem allemaal niet zoveel uit. Al zet je een extra huis in de straat, hij zou het vermoedelijk niet eens opmerken.
Ook als er aan de weg wordt gewerkt en hij over loopplankjes moet lopen, vindt hij dit volledig normaal.

Toevoeging: het gaat om de directe omgeving, dus om bekend gebied.

Ik ben benieuwd of de uitslag van deze poll erg verschilt van die van de vorige.
Dirkje
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Veranderingen buitenshuis

Bericht door Dirkje »

Oh, verkeerd begrepen titel. Ik had ‘ja’ ingevuld maar kliko’s en andere meuk maakt mijn honden niets uit. Alleen een andere omgeving bij de laatste ronde geeft spanning.
Afbeelding
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik woon in een buurt waar er regelmatig zooi op verschillende plekken ligt dus buiten hooguit ff snuffelen en soms met een boogje eromheen lopen zie ik geen reactie.
Jaarlijks ofzo hangen er overal vlaggetjes ivm foeballûh, daar wordt ff naar gekeken en aan gesnuffeld, bij stevige wind een beetje op gehyperd door Dívka want dat gewapper is éng. :jank:
De jaarlijkse kerstlichtjes en buitenstaande kerstboompjes hetzelfde, alleen daarbij moet ik de heren verbieden ertegenaan te piesen. :mann:
Dat laatste komt vnl omdat er buurtbewoners zijn die hun reuen overal tegenaan laten piesen en dan menen de heren hier dat ze eroverheen moeten plassen/markeren.

Containers, aanhangers, die ijzeren platen bij de bouw, bouwhekken etc kijken ze bijna niet naar om, hijskranen etc dichtbij vinden ze een beetje spannend als ze in werking zijn maar hé, kleine hondjes tegenover zeer groot materieel. :P
De marktkraampjes bij de kerk wanneer ze weer boekenverkoop houden kijken ze nauwelijks naar, die op de braderie iets meer maar dan is het meestal ook ontzettend druk dus das verklaarbaar. 😊
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 1

Bericht door Marc »

Mijn honden reageren alleen op omgebruikelijke zaken. Een grote ballon midden in de natuur. Een berg vuilniszakken in de polder langs de weg in het donker. In de bebouwde kom geven ze nergens om. In de natuur ook niet mits passend in de natuur. Een enorm zwijn of edelhert komen we regelmatig tegen. Mountainbikers. Paarden. Allemaal prima. Een stuk wapperend plastic midden in het bos is wel soms even iets waar heel voorzichtig aan gesnuffeld moet worden met de haren omhoog.
Mo-yi
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Hier ook niets vreemds, alleen wapperende vlaggen die wat hard "tikken"zijn gewoon raar.
Moet er wel bijzeggen dat ze gewend is om altijd op rustige stukken te lopen, dus veel bos en akkers etc. Haar het dorp mee innemen is wel lastig, lopen door veel verkeer met al die winkelramen en wandelende mensen dan trekt ze liever de andere kant heen, terug naar de auto en graag naar het bos asseblief. Ik heb dat ook te weinig opgezocht met haar.
We zagen ooit op onze wandeling heteluchtballonnen opstijgen, ze vond dat heel raar maar wel interessant, dus ben ik in het gras gaan zitten en zagen we ze opstijgen.
Afbeelding
Meta
Honden: 3

Bericht door Meta »

ja als er iets staat wat ze niet kent bijvoorbeeld een sneeuwpop of in het bos een vuilniszak
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Dirkje schreef: 13 jan 2025, 14:55 Oh, verkeerd begrepen titel. Ik had ‘ja’ ingevuld maar kliko’s en andere meuk maakt mijn honden niets uit. Alleen een andere omgeving bij de laatste ronde geeft spanning.
Een verhuizing is natuurlijk wel even iets anders. Dan verandert de hele leefomgeving.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Marc schreef: 13 jan 2025, 16:14 Mijn honden reageren alleen op omgebruikelijke zaken. Een grote ballon midden in de natuur. Een berg vuilniszakken in de polder langs de weg in het donker. In de bebouwde kom geven ze nergens om. In de natuur ook niet mits passend in de natuur. Een enorm zwijn of edelhert komen we regelmatig tegen. Mountainbikers. Paarden. Allemaal prima. Een stuk wapperend plastic midden in het bos is wel soms even iets waar heel voorzichtig aan gesnuffeld moet worden met de haren omhoog.
Hier net zo. In de natuur een grote boom die opeens is omgevallen geeft geen reactie, in de urbanisatie containers die midden op de weg zijn gewaaid of een oude tuinstoel die iemand even buiten de poort heeft gezet ook niet. Maar als er midden in de natuur opeens grote objecten zijn die daar echt niet horen, dan worden die in eerste instantie wel enigszins omzichtig benaderd.
Onlangs was dat na de DANA goed merkbaar. Toen stonden er autowrakken in en op de oevers van de rivier, hing een groot reclamebord half in een boom, stond er een verroeste kruiwagen op de kop midden op het pad, waren er flinke stukken hekwerk van huizen uit de omgeving her en der beland en meer van dat soort gekke dingen. Dat vinden ze dan wel even vreemd in zo'n ongerept natuurlandschap waar we vaak wandelen. Bergen keien en modder die daar ook opeens allemaal beland waren, daar keken ze totaal niet naar, dat paste blijkbaar wel in hun idee van wat op die plek normaal is.

Fayah is hier de enige die - maakt niet uit waar - klapperend plastic en andere klapperende dingen altijd een reden vindt om op je hoede te zijn. :mrgreen: Daar gaat ze altijd met een grote boog omheen.
Afbeelding
sonj@

Bericht door sonj@ »

NOx wil buiten het liefst geen veranderingen zien. Bos tuinafval op de stoep, een lantaarnpaal die omgereden is, een sneeuwpop. Overal met een grote boog omheen, al piepend.
ranetje

Bericht door ranetje »

Nee, zelfs een container voor de knotwilgen die toch nadrukkelijk groot is en er anders nooit staat is geen probleem.
De mestcontainer in het voorjaar wordt wel vol vreugde bekeken (en er wordt gesnoept van de afvoerbuis), maar door de geur wordt die natuurlijk al van verre aangekondigd :engel:
Afbeelding
Dirkje

Bericht door Dirkje »

CatnDog schreef: 13 jan 2025, 17:59
Dirkje schreef: 13 jan 2025, 14:55 Oh, verkeerd begrepen titel. Ik had ‘ja’ ingevuld maar kliko’s en andere meuk maakt mijn honden niets uit. Alleen een andere omgeving bij de laatste ronde geeft spanning.
Een verhuizing is natuurlijk wel even iets anders. Dan verandert de hele leefomgeving.
Ja precies. Sommige honden zijn daar misschien snel weer aan gewend maar die twee trilzieltjes van mij hebben er nogal moeite mee en hebben maanden nodig gehad om te wennen. :')
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Dirkje schreef: 13 jan 2025, 23:06
Ja precies. Sommige honden zijn daar misschien snel weer aan gewend maar die twee trilzieltjes van mij hebben er nogal moeite mee en hebben maanden nodig gehad om te wennen. :')
Deze vraag van mij hoort dan thuis in veranderingen binnen huis, maar hoe zijn de honden dan als je ze mee neemt op vakantie. Of kan dat dan ook moeilijk vanwege verandering van woonomgeving en buitenomgeving die anders is?
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Een verhuizing zou Dívka wat heftiger op reageren gok ik, ook ivm míj́n verhuisstress want ze is heel goed in spiegelen.
Als ik mijn honden meeneem naar mijn moeder is ze het eerste half uur tot uur even aan het stuiteren en hoger in de opwinding, maar ze heeft daar 'mijn' slaapkamer waar ze zich kan terugtrekken als ze daar behoefte aan heeft en als we haar kwijt zijn weten we ook dat ze daar ligt.
Scheelt natuurlijk wel dat ze de woning daar, mijn ouders en hun honden inmiddels goed kent, zo goed zelfs dat ze daar inmiddels ook even 'alleen' (met de andere honden maar apart in de slaapkamer) thuis kan blijven wanneer we boodschappen gaan doen ofzo.
Dat is ook het enige adres buiten ons eigen thuis waar dat kan.
Elders gaat ze zitten huilen, piepen en overal op tetteren fokt daarbij evt eigen honden vh logeeradres op en ik kan haar vervolgens vervroegd ophalen omdat de buren gaan klagen. :nocheer:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Froo niet, die is de helft van de tijd niet eens bezig met dat soort dingen. Bij Aloy hangt het ervan af wat de verandering is. Als je je fiets ergens anders neerzet, of de kliko, of ineens een schuurtje bouwt… ik denk dat dat haar echt niet interesseert. Maar laatst lag er ineens een voetbal ergens waar er normaal geen lag en daar kijkt ze dan toch wel even naar. :engel: Alleen Aloy is erg nieuwsgierig, dan gaat ze even kijken en vergeet ze het weer.
Dirkje

Bericht door Dirkje »

blondie schreef: 14 jan 2025, 17:04
Dirkje schreef: 13 jan 2025, 23:06
Deze vraag van mij hoort dan thuis in veranderingen binnen huis, maar hoe zijn de honden dan als je ze mee neemt op vakantie. Of kan dat dan ook moeilijk vanwege verandering van woonomgeving en buitenomgeving die anders is?
Op vakantie gaat altijd wel goed. Dat is tijdelijk maar Dirkje is altijd wel erg tevreden en ontspannen als ze thuis weer in haar eigen mand ligt.
Ot vindt vreemde geluiden in een ander huis een beetje eng als we elders logeren.
Afbeelding
Plaats reactie