acana of natura diet ervaringen?
- Gudrun
- Posts in topic: 4
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
acana of natura diet ervaringen?
Mijn diepvrieskist is stuk.
Heb gelukkig nog een andere, maar daar heb ik maar 1 lade in voor hondenvoer.
Ook om een aantal andere redenen wil ik nu de verhouding KVV-brokken omdraaien. (er komt voorlopig geen nieuwe vrieskist)
Dus brok als hoofdvoer en KVV 1 of 2 keer per week.
Nu twijfel ik tussen Acana, moet ik online bestellen en Natura Diet https://www.natuurvoer.be/nl/product/de ... our=159936
De laatste wordt niet besproken in voerwijzer, maar is denk ik wel goed.
Hebben ze al ooit gehad tussen de rest door zonder problemen.
Iemand ervaringen met een van deze of beiden?
Heb gelukkig nog een andere, maar daar heb ik maar 1 lade in voor hondenvoer.
Ook om een aantal andere redenen wil ik nu de verhouding KVV-brokken omdraaien. (er komt voorlopig geen nieuwe vrieskist)
Dus brok als hoofdvoer en KVV 1 of 2 keer per week.
Nu twijfel ik tussen Acana, moet ik online bestellen en Natura Diet https://www.natuurvoer.be/nl/product/de ... our=159936
De laatste wordt niet besproken in voerwijzer, maar is denk ik wel goed.
Hebben ze al ooit gehad tussen de rest door zonder problemen.
Iemand ervaringen met een van deze of beiden?
Re: acana of natura diet ervaringen?
Geen ervaring mee, maar waarom hou je het niet op wat ze nu ook al krijgen?
Zelf ben ik groot voorstander van diversiteit, dus zou ze allebei doen
Zelf ben ik groot voorstander van diversiteit, dus zou ze allebei doen
- Gudrun
Ja, ik ook eigenlijk. :idee:
Doe ik met kvv ook, merken en smaken door elkaar.
Waarom denk ik daar nu niet gewoon zelf aan...
Moet alleen een hermetisch afgesloten plek zoeken voor meer dan 1 zak voer dan.
Edit: nu krijgen ze ook minder goed brokvoer soms, als we eens iets winnen of zo voer ik dat gewoon op. Of ik koop een klein zakje van iets als snoep. Maar standaard meer brok moet het wel echt een goede zijn en niet zo maar wat er toevallig is.
Soms moeten andere mensen je gewoon even herinneren aan wat je zelf al wistGudrun schreef: ↑21 okt 2021, 12:00Ja, ik ook eigenlijk. :idee:
Doe ik met kvv ook, merken en smaken door elkaar.
Waarom denk ik daar nu niet gewoon zelf aan...
Moet alleen een hermetisch afgesloten plek zoeken voor meer dan 1 zak voer dan.
Edit: nu krijgen ze ook minder goed brokvoer soms, als we eens iets winnen of zo voer ik dat gewoon op. Of ik koop een klein zakje van iets als snoep. Maar standaard meer brok moet het wel echt een goede zijn en niet zo maar wat er toevallig is.
Wat ikzelf doe is hun avondeten elke keer hetzelfde houden, Fish4Dogs in mijn geval. Al heb ik daar wel 2 soorten van, zalm en sardientjes, maar dat is redelijk vergelijkbaar. Het ontbijt is dan wisselend. Qua ontbijbrok staan er nu 2 soorten waarbij ik erop let dat die dan zonder vis en/of aardappel zijn bij voorkeur. Op dit moment een geperste Prins brok voor kleine hondjes en een krokante Royal Canin brok. Daarnaast nog kuipjes gestoomd vlees en van die worsten. KVV heb ik ook liggen, maar ik ben een ramp met optijd ontdooien dus dat krijgen ze aanzienlijk minder vaak.
Bij de Welkoop heb ik een tijdje geleden goed afsluitbare (en donkere) voertonnen gekocht voor een nette prijs. Weet niet of die in België zitten?
Toevallig geef ik allebei, wel de light variant. Mac heeft een paar maanden geleden een acute pancreatitis aanval gehad, bijna dood, is er door heen gesleept door de liefste internist van Utrecht. Zijn voer moet daarom zeer vetarm en een kleine hoeveelheid per keer zijn.
Ik geef 's ochtends brokken en 's avonds KVV.
Was een beetje een probleem, trial en error, om een light variant van een merk te vinden die hem geen hongergevoel gaf met het kleine beetje wat hij mag hebben. Je wil niet weten hoeveel merken ik al geprobeerd heb! Elke vergissing is aan zijn ontlasting te zien, ben onderhand een poepkenner geworden.
Deze merken geven allebei geen problemen en het merk Kronch (hoewel een iets hoger vetpercentage) ook niet. Goede ontlasting en geen honger, gelukkig maar, want honger maakt hem ERG vervelend
Was een beetje een probleem, trial en error, om een light variant van een merk te vinden die hem geen hongergevoel gaf met het kleine beetje wat hij mag hebben. Je wil niet weten hoeveel merken ik al geprobeerd heb! Elke vergissing is aan zijn ontlasting te zien, ben onderhand een poepkenner geworden.
Deze merken geven allebei geen problemen en het merk Kronch (hoewel een iets hoger vetpercentage) ook niet. Goede ontlasting en geen honger, gelukkig maar, want honger maakt hem ERG vervelend
- Persistence
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Sorry Gudrun, geen ervaring met de merken die je noemt.
Hier ook een pancreatitis klant (2x gehad) en nu ik 2x per dag Carnibest Pancreas KVV geef en 1x Royal Canin Gastro Intestinal Low Fat brokjes gaat het gelukkig goed. Misschien heb je er wat aan.
Even benieuwd, waarom kleine hoeveelheid per keer nu?Paxi schreef: ↑21 okt 2021, 12:18 Toevallig geef ik allebei, wel de light variant. Mac heeft een paar maanden geleden een acute pancreatitis aanval gehad, bijna dood, is er door heen gesleept door de liefste internist van Utrecht. Zijn voer moet daarom zeer vetarm en een kleine hoeveelheid per keer zijn.
Hier ook een pancreatitis klant (2x gehad) en nu ik 2x per dag Carnibest Pancreas KVV geef en 1x Royal Canin Gastro Intestinal Low Fat brokjes gaat het gelukkig goed. Misschien heb je er wat aan.
Zodra ik hem een grotere hoeveelheid eten geef (bij brok) krijgt hij buikpijn, wat zich uit door aan poten en buik likken, is waarschijnlijk maagzuur. Het wordt al iets minder gelukkig, ik hoop dat het met wat meer tijd helemaal over gaat en hij normale hoeveelheden kan eten. 's Middags krijgt hij bakje 0% vet yoghurt of kwark.
Op de Royal Canin Gastro deed hij het slecht qua vacht en huid, erg schilferig en droog. Plus dat hij het niet lekker vond, wat raar is, normaliter is hij type kliko. Moest dus op zoek naar iets anders omdat hij erg afgevallen was en MOEST eten. Is maar klein hondje van 6,8 kilo normaal, woog nog maar 5.
KVV van Tinlo gaat prima.
Op de Royal Canin Gastro deed hij het slecht qua vacht en huid, erg schilferig en droog. Plus dat hij het niet lekker vond, wat raar is, normaliter is hij type kliko. Moest dus op zoek naar iets anders omdat hij erg afgevallen was en MOEST eten. Is maar klein hondje van 6,8 kilo normaal, woog nog maar 5.
KVV van Tinlo gaat prima.
- Gudrun
Ik ben thuis gekomen na bezoek aan een mij nog onbekende dierenwinkel (4dogsandcats) met Essential Foods. Werd me daar aangeraden na mijn verhaal, ze verkopen ook kvv en snacks en nog een paar andere merken brokken. Voerwijzer gecheckt en ook 5 sterren.
Natura Diet heb ik ook nog een zak van om af te wisselen.
Pippa had ook al enkele keren pancreatitis, bij buikpijn geef ik direct bandit pancreas en is het op een dag of 3-voor terug voorbij.
Natura Diet heb ik ook nog een zak van om af te wisselen.
Pippa had ook al enkele keren pancreatitis, bij buikpijn geef ik direct bandit pancreas en is het op een dag of 3-voor terug voorbij.
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Je hebt al iets gevonden zie ik, maar over Acana kan ik zeggen dat het een goede brok is. Mijn honden aten het graag, maar vanwege het prijskaartje ben ik overgestapt op Taste of the Wild en ook dat eten ze graag. Hun ontlasting ziet er ook prima uit.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Gudrun
Die kijk ik ook even na op voerwijzer, dan kan die er ook nog wel bij, dacht dat ik die ergens in de buurt in een winkel gezien heb. Acana vind ik tot nu toe alleen online.
Afwisseling lijkt me ook bij brokken niet fout.