Ik zie ze ook zo. Alleen Guus is niet zo. Die heeft nog nooit agressief gedrag getoont naar Bas. Ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat dat ook zo blijft. Hij heeft die neiging niet. Ook niet na aanval nr 30 waar hij bij stond. Als je daar rekening mee moet houden kan je geen honden bij elkaar houden. Guus heeft soms epilepsie. Een keer per jaar ofzo. Dan zouden we geen tweede hond kunnen nemen.Nanna schreef: 12 feb 2025, 10:57 Glenn was ook altijd heel lief voor Bakkie. Totdat Bakkie stervende was. En toen greep ie hem.
Wat dat aangaat zie ik honden niet als kleine mensjes met compassie voor elkaar maar doodgewoon voor wat ze feitelijk zijn: wolven. En ik neem het ze ook niet kwalijk.
Alles is een risico maar Guus grijpt Bas gelukkig in elk geval nooit.
En ik zie ze zeker niet als mensjes en vind het ook normaal als de roedel een krijsende hond grijpt. Dus ik vermenselijk ze echt niet. Ik ken ze wel goed en Guus heeft nog nooit een hond gebeten behalve als hij zich moet verdedigen. Hij is non agressief. Zoals een hulphond van iemand met epilepsie. Die bijt ook de baas niet. Guus zal Bas nooit bijten. Hij kan wel druk en gestresst raken maar dan gebruikt hij nooit zijn bek.