Karel op spoedconsult
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 9
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Karel op spoedconsult
Zucht, altijd net voor het weekend...
Vanmiddag schoot karel ineens overeind, ik weet niet wat er gebeurde want ik was met iets bezig, maar hij verdraaide iets ofzo. Hij durfde amper nog te lopen, stond te trillen op zijn benen en hij had duidelijk last. Ik dacht in eerste instantie dat ie ergens van geschrokken was, hij is niet zo heel dapper en kan zich vreselijk aanstellen, dus mee naar buiten genomen. Complicerende factor is dat ie zondag zijn kussentje van zijn voorpoot heeft beschadigd en dus al de hele week mank loopt met linksvoor. Anyway, buiten kalmeerde ie wel wat maar hij liep heel wankel, moest af en toe een pasje links of rechts bijzetten omdat zijn achterhand uitzwenkte. Niet fijn Dus toch maar de dierenarts gebeld, nou die hadden geen plek en omdat ie nog gewoon kon lopen was het ook niet echt spoed, ik kon wel pijnstilling komen halen en dan een afspraak maken voor maandag. Maar het zat me toch niet lekker, net voor het weekend. Dus een andere dierenarts gebeld, daar kon ik wel met spoed terecht, Karel ingeladen en die kant op.
De dierenarts heeft hem onderzocht, gelukkig leek ie bij het arriveren daar al wat beter dan thuis Hij heeft een spuit met pijnstilling/ontstekingsremmer gehad en ook metacam voor een week. Over een weekje weer even bellen, in de tussentijd mag ie gewoon doen wat ie altijd doet. Dierenarts vond zijn bespiering rechtsachter wel minder dan links, dus hij adviseerde om een keer fotos te maken van Karels rug en heupen. Dus dat gaan we zeker doen. Ik zeg altijd dat Karel vroeg versleten is, omdat ie ondanks zijn formaat zo vreselijk uitslooft altijd, maar ik hoop toch dat het vooralsnog meevalt met de slijtage, hij wordt in januari pas 7. Nouja, nog maar niet op de zaken vooruit lopen
De pijnstilling werkt inmiddels wel, hij is weer lekker relaxt en slaapt. Arme vent, hoop dat het niet al te veel erger gaat worden
Vanmiddag schoot karel ineens overeind, ik weet niet wat er gebeurde want ik was met iets bezig, maar hij verdraaide iets ofzo. Hij durfde amper nog te lopen, stond te trillen op zijn benen en hij had duidelijk last. Ik dacht in eerste instantie dat ie ergens van geschrokken was, hij is niet zo heel dapper en kan zich vreselijk aanstellen, dus mee naar buiten genomen. Complicerende factor is dat ie zondag zijn kussentje van zijn voorpoot heeft beschadigd en dus al de hele week mank loopt met linksvoor. Anyway, buiten kalmeerde ie wel wat maar hij liep heel wankel, moest af en toe een pasje links of rechts bijzetten omdat zijn achterhand uitzwenkte. Niet fijn Dus toch maar de dierenarts gebeld, nou die hadden geen plek en omdat ie nog gewoon kon lopen was het ook niet echt spoed, ik kon wel pijnstilling komen halen en dan een afspraak maken voor maandag. Maar het zat me toch niet lekker, net voor het weekend. Dus een andere dierenarts gebeld, daar kon ik wel met spoed terecht, Karel ingeladen en die kant op.
De dierenarts heeft hem onderzocht, gelukkig leek ie bij het arriveren daar al wat beter dan thuis Hij heeft een spuit met pijnstilling/ontstekingsremmer gehad en ook metacam voor een week. Over een weekje weer even bellen, in de tussentijd mag ie gewoon doen wat ie altijd doet. Dierenarts vond zijn bespiering rechtsachter wel minder dan links, dus hij adviseerde om een keer fotos te maken van Karels rug en heupen. Dus dat gaan we zeker doen. Ik zeg altijd dat Karel vroeg versleten is, omdat ie ondanks zijn formaat zo vreselijk uitslooft altijd, maar ik hoop toch dat het vooralsnog meevalt met de slijtage, hij wordt in januari pas 7. Nouja, nog maar niet op de zaken vooruit lopen
De pijnstilling werkt inmiddels wel, hij is weer lekker relaxt en slaapt. Arme vent, hoop dat het niet al te veel erger gaat worden
Re: Karel op spoedconsult
He getver! Arme Karel. Ik hoop dat de spuit en medicijnen gaan werken en dat hij weer de oude wordt. Hij kan best nog wat jaren mee dusss Karel!
Sterkte!
Sterkte!
- glashelder
- Posts in topic: 2
Ach, Karellieffie toch! Hopelijk valt het mee en is het gewoon een pijntje dat wegtrekt.
Lynnepien
- stellamay
- Posts in topic: 1
- Welke: een Woezeltje
Áltijd voor het weekend, praat me er niet van. Waarom kan dat nou nooit door de week, met een normaal tarief?
Knuffel voor het Karelkind
Knuffel voor het Karelkind
Ah, die bolle mank…geef hem maar een zoen van ons op zijn zoenhoofd
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Met grote ogen niet meer weten waar je heen moet klinkt vooral als plotselinge rugpijn of kramp.
Kan hij de andere poten gewoon zonder verzet belasten als je hem stabiel houdt?
Kan hij de andere poten gewoon zonder verzet belasten als je hem stabiel houdt?
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Arme Karel, hopelijk gaat t snel weer beter!
- Pemba
- Welke: Tibetaanse terriër
Fijn dat de pijnstilling werkt, beterschap voor Karel.
- Lothian
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Nooh, Karel met pijn! Dat is niet de bedoeling.
Ik zeg over Lucca ook altijd dat ze jong oud wordt maar dat betekent nog niet dat ze daar naar moeten lúisteren
Ik zeg over Lucca ook altijd dat ze jong oud wordt maar dat betekent nog niet dat ze daar naar moeten lúisteren
Beterschap voor Karel! Honden en kinderen, altijd in t weekend of met feestdagen
- sabine
- Site Admin
- Contacteer:
Bedankt voor de beterschapswensen allemaal!
Ja achteraf gezien denk ik dat ie de hondse versie van 'door zijn rug gegaan' heeft, maar op het moment dat ie zo begon te zwalken dacht ik dat ie op zijn minst een hernia had. Hij had moeite om goed te lopen maar omdat ie ook nogal snel overstuur is vond ik het moeilijk om te zien of ie nou een fysiek ding had of 'alleen' erg geschorkken. Hij heeft weleens vaker dat ie ineens overeind schiet en enorm geschrokken lijkt. Misschien is dat dan ook wel zijn rug, maar tot nu toe heb ik dat nooit gekoppeld omdat ie meestal meteen weer herstelt. Beetje alsof ie naar gedroomd heeft zeg maar. Maar goed, ik ga het nu verder uitzoeken iig want ik wil niet dat ie met pijn rondloopt
- sabine
- Site Admin
- Contacteer:
ja die zaten vandaag en morgen helemaal vol zeiden ze. Nouja, dan maar bij een ander, moet zeggen, perfect geholpen en superaardige mensen dus wie weet ga ik daar voortaan wel gewoon heen. Nog dichterbij ook
- sabine
- Site Admin
- Contacteer:
Nee als ie nou 9 was en versleten, vooruit, maar hij is dus nog geen 7. Dat hoeft nou ook weer niet. Nouja, hopelijk kan ie nog jaren mee
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Pffff, van die vervelende dingen en altijd op de verkeerde tijd. Beterschap!
Het duo Olie en Bol
- pioenroos
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Hè bah zeg. Je hond met pijn zien is zo vervelend
Misschien ook eens een apk'tje door een fysio? Als er ergens iets niet lekker zit en hij daardoor verkeerd belast is de kans om van de regen in de drup te komen wel groter.
Misschien ook eens een apk'tje door een fysio? Als er ergens iets niet lekker zit en hij daardoor verkeerd belast is de kans om van de regen in de drup te komen wel groter.
- *Esther
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Ach, die goedsul....geen gekke dingen doen Karel. Gelukkig dat je snel daar terecht kon.
- sabine
- Site Admin
- Contacteer:
ja ik ga hem eerst op de foto laten zetten iig en dan daarna misschien naar de fysio
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Doe maar lekker rustig aan Karel
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Hè bah, wat sneu Hopelijk gaat het nu weer beter met de pijnstilling en komt er niets verontrustends uit de foto's.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Hè bah, altijd naar.
Ik heb hetzelfde met een Newfoundlander gehad, daar bleek het spondylose te zijn. Die pijnaanvallen komen ook heel erg plotseling.
Ik heb hetzelfde met een Newfoundlander gehad, daar bleek het spondylose te zijn. Die pijnaanvallen komen ook heel erg plotseling.