Iemand die hier iets van weet?

Plaats reactie
Jordy
Posts in topic: 4

Iemand die hier iets van weet?

Bericht door Jordy »

Parafimosis..en dan niet de aangeboren soort. Ik kan er weinig over vinden. Jordy heeft er af en toe last van. Hij is gecastreerd omdat het constant de knuffels van de kleinkinderen uit hun bedjes slepen en volspuiten toch wel erg vervelend werd. Hij werd ook heel moe en nerveus van zichzelf😉 at heel slecht en was erg mager

Na de castratie ging het stukken beter met hem, meer rust en hij ging eindelijk wat beter eten en aankomen.

Maar nu heeft hij dus af en toe als de hondjes van mijn zus loops zijn of een van de kleindochters met hem kroelt(alleen die ene) nog een erectie. Zou geen probleem zijn, als pielemans ook weer vanzelf in zijn holletje zou kruipen....maar dat is dus soms niet het geval. De erectie verdwijnt wel, maar de voorhuid is opgestroopt en gaat er niet meer vanzelf overheen. Het gekke is ,dat voor zijn castratie dat wel gewoon gebeurde. Ik kan het probleem zelf makkelijk oplossen en hij lijkt er zelf niet mee te zitten.
Maar misschien moet er toch iets aan gebeuren...iemand die er iets vanaf weet? Operatie lijkt me nogal pijnlijk?😟
Gudrun
Posts in topic: 1
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Iemand die hier iets van weet?

Bericht door Gudrun »

Bij kinderen wordt dat soort operaties veel gedaan, ofwel een voorhuid wijder maken door een Z-plastie ofwel een besnijdenis. Is uiteraard wel even pijnlijk en vervelend maar op een week echt wel terug genezen.
Nu is zo een hondenpenis iets anders van anatomie natuurlijk maar ik zou toch eens aan de dierenarts vragen of besnijden geen optie is.
pioenroos
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Misschien dat het door de castratie wat droger is en daarom de voorhuid niet vanzelf meer terug glijdt? Geen idee of er dan minder voorvocht kan komen na castratie hoor, ben niet zo bekend met de anatomie van de hond en de gevolgen van een castratie :mrgreen:
Afbeelding
Jordy

Bericht door Jordy »

Droger zou kunnen misschien..de huid rolt op, naar binnen toe. Als een opgestroopte mouw zeg maar😉 Ik doe wat olie op mijn vingers, trek de huid naar achteren en dan weer naar voren..en dan zit het weer goed. De opening ziet er niet echt uit alsof die te nauw zou zijn.
Het is voor mij geen probleem en hij lijkt het ook niet erg te vinden, gaat er netjes voor liggen 😁
Maar in mijn achterhoofd zit altijd; wat als ik door omstandigheden niet voor hem kan zorgen🙁

Begin volgend jaar moet hij voor de cocktail prik, dan zal ik de dierenarts ernaar vragen.
Jordy

Bericht door Jordy »

Zo erg is het gelukkig niet bij hem, de penis slinkt wel gewoon, alleen het velletje gaat er niet meer overheen
ZorroMax
Posts in topic: 2

Bericht door ZorroMax »

De dierenarts kan de opening van de huid groter maken. Kleine ingreep. De hond krijgt klapdeurtjes!
Jordy

Bericht door Jordy »

ZorroMax schreef: 23 okt 2021, 07:54 De dierenarts kan de opening van de huid groter maken. Kleine ingreep. De hond krijgt klapdeurtjes!
:80: Ik zal het vragen als ik er kom :smile:
ZorroMax
Posts in topic: 2

Bericht door ZorroMax »

Mijn vorige bull heeft deze ingreep gehad bij dierenkliniek Sleeuwijk. Hij had te vaak een klemzittende penis (jonge reu, veel loopse teven). Het was zo gebeurd en was effectief. Een enkele keer zat de boel nog vast, maar veel minder dan ervoor en de voorhuid kon ook veel makkelijker over de penis geschoven worden.
Plaats reactie