Bij Zeno is dat... zijn geduld. Dat komt waarschijnlijk omdat dit een eigenschap is die ik zelf een beetje ontbeer
De eigenschap van je hond die je het meest bewondert
- CatnDog
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
De eigenschap van je hond die je het meest bewondert
De titel spreekt voor zich: wat is de eigenschap van je hond die je het meest bewondert?
Bij Zeno is dat... zijn geduld. Dat komt waarschijnlijk omdat dit een eigenschap is die ik zelf een beetje ontbeer
Ik vind het machtig mooi om te zien hoe hij, als ik dan nog iets moet pakken ofzo, zo rustig en vol vertrouwen staat te wachten. Of als ik met iemand sta te praten hij op standje 'die is nog wel even bezig' overgaat en zonder te miepen wacht totdat we weer verder gaan.
Re: De eigenschap van je hond die je het meest bewondert
Hun non-agressie.
Als ik iéts kut zou vinden is het een agressieve hond. Daar beleef ik nul plezier aan.
Het gilt, giert, rent en zwaait maar een andere hond of God forbid mens bijten komt niet eens bij ze op.
Als ik iéts kut zou vinden is het een agressieve hond. Daar beleef ik nul plezier aan.
Het gilt, giert, rent en zwaait maar een andere hond of God forbid mens bijten komt niet eens bij ze op.

- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Peer is heel goed geworden in het "lezen" van andere honden.
Speelse honden benadert hij dansend met vrolijk gekwispel.
Bange/onzekere honden benadert hij niet zelf. Hij kwispelt zachtjes en laat de hond naar hem toe komen. Oude en zieke honden benadert hij voorzichtig en snuffelt neusje neusje.
Agressieve honden mijdt hij met een "ik zie jou niet" houding.
Katten worden voorzichtig blij benaderd. Wel met uitschuifnek en uiterst alert. Een vrienelijke kat mag hem dan kopjes geven. Geniet hij van. Kortom Peer is super sociaal.
Speelse honden benadert hij dansend met vrolijk gekwispel.
Bange/onzekere honden benadert hij niet zelf. Hij kwispelt zachtjes en laat de hond naar hem toe komen. Oude en zieke honden benadert hij voorzichtig en snuffelt neusje neusje.
Agressieve honden mijdt hij met een "ik zie jou niet" houding.
Katten worden voorzichtig blij benaderd. Wel met uitschuifnek en uiterst alert. Een vrienelijke kat mag hem dan kopjes geven. Geniet hij van. Kortom Peer is super sociaal.
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Mila: haar wilskracht.
Amy: haar boerenslimheid.
Arlo: zijn tolerantie die geen grenzen kent.
Fayah: haar sociale vaardigheden naar alles en iedereen.
Ze hebben allemaal nog veel meer eigenschappen die ik bewonder, maar dit springt er per hond wel uit voor mij.
Amy: haar boerenslimheid.
Arlo: zijn tolerantie die geen grenzen kent.
Fayah: haar sociale vaardigheden naar alles en iedereen.
Ze hebben allemaal nog veel meer eigenschappen die ik bewonder, maar dit springt er per hond wel uit voor mij.

Runar: zijn eeuwige trouw in alles & iedereen
Zo’n stabiele, lieve hond
Piiri: haar enthousiasme. Knettergek maar fair
Treskor: hm, ik denk zijn overtuiging van zijn zijn eigen gelijk, ook al is hij 100% fout.
Piiri: haar enthousiasme. Knettergek maar fair
Treskor: hm, ik denk zijn overtuiging van zijn zijn eigen gelijk, ook al is hij 100% fout.
Ko zijn kalmte in omgang met andere honden
Hij kan met alles en iedereen en soms heeft ie de oren nat doordat ie afgesopt is door een pup hij zal hooguit met zijn ogen rollen.
Contact maken buiten gaat met een gratie waar menig koningin jaloers op zal zijn
Snuffelen prima. Spelen prima . Oh moet je me niet joh ik loop door Joe fijne dag.
Hij kan met alles en iedereen en soms heeft ie de oren nat doordat ie afgesopt is door een pup hij zal hooguit met zijn ogen rollen.
Contact maken buiten gaat met een gratie waar menig koningin jaloers op zal zijn
Snuffelen prima. Spelen prima . Oh moet je me niet joh ik loop door Joe fijne dag.
Guus is door niets uit het veld te slaan en blijft open en aardig. Ook als een hond hem op zijn flikker geeft. Die hond kent geen wrok. Blijft geloven in goedheid. Dus Guus is een lief hondje en dan door en door. Erg leuk.
Bas heeft het vermogen zich altijd aangepast en goed te gedragen. Alsof ze Nederlands verstaat en alsof haar doel is naadloos in te passen en lief en trouw te zijn. Die hoefde niet opgevoed of getraind te worden maar wilde het vanzelf goed doen en bevallen.
Bas heeft het vermogen zich altijd aangepast en goed te gedragen. Alsof ze Nederlands verstaat en alsof haar doel is naadloos in te passen en lief en trouw te zijn. Die hoefde niet opgevoed of getraind te worden maar wilde het vanzelf goed doen en bevallen.
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Altijd vrolijk, vriendelijk, geduldig en slim
2011-2025
- Desiree
- Honden: 3
- Welke: Boomer+Whippets
Droef die altijd ondanks alles eigenlijk altijd positief in het leven staat.
Roderick die nieuwe dingen doet zonder te twijfelen of hij dat echt wel kan als ik zeg dat hij het kan.
Izzy dat ze zo hardleers is waar ik me tegelijkertijd ook aan dood kan irriteren
Roderick die nieuwe dingen doet zonder te twijfelen of hij dat echt wel kan als ik zeg dat hij het kan.
Izzy dat ze zo hardleers is waar ik me tegelijkertijd ook aan dood kan irriteren
Aki, een eigenschap waar ik in huis nog wel eens moeite mee heb omdat hij zichzelf daarmee te kort soms doet, die hond geeft een ander dier ruimte en plek terwijl hij zelf ook gewoon hoort te blijven liggen als hij er al eerder ligt en ook wil liggen.
Maar hij heeft dus de neiging om zichzelf dan even weg te cijferen. Zeker voor eigen dieren en mensen is het een enorme goedsul dus die heel tolerant is en verzorgend ingesteld ook voor anderen (ook naar ons toe erg gevoelig als hij merkt dat er iets mis is)
Chara haar aanpassingsvermogen, én hoe zij andere mensen en met name bij dieren de honden goed weet in te schatten, met open vizier treed zij het leven tegemoet, weet wel zeer goed haar eigen grenzen te stellen, maar helder en nooit onverwachts scherp uit een hoek komen of zo.
Glory, haar vermogen om te leren vertrouwen op de juiste personen en dieren om haar heen, het heeft haar ver gebracht. En haar blije inborst.
Maar hij heeft dus de neiging om zichzelf dan even weg te cijferen. Zeker voor eigen dieren en mensen is het een enorme goedsul dus die heel tolerant is en verzorgend ingesteld ook voor anderen (ook naar ons toe erg gevoelig als hij merkt dat er iets mis is)
Chara haar aanpassingsvermogen, én hoe zij andere mensen en met name bij dieren de honden goed weet in te schatten, met open vizier treed zij het leven tegemoet, weet wel zeer goed haar eigen grenzen te stellen, maar helder en nooit onverwachts scherp uit een hoek komen of zo.
Glory, haar vermogen om te leren vertrouwen op de juiste personen en dieren om haar heen, het heeft haar ver gebracht. En haar blije inborst.
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Mahdutje:
Vrijwel altijd vrolijk en lief met alles en iedereen tenzij ze hem echt pijn doen, dan durft hij (99vd100x in de lucht) te happen en snauwen.
Zelfs miertjes en andere kleine insecten probeert hij lief tegen te zijn om vervolgens ontzettend teleurgesteld te zijn dat ze het niet overleven als hij zijn neus er in zijn nieuwsgierigheid tegenaan drukte.
Dívka:
Bijt niet.
Enige uitzondering is wanneer ze eten heeft en schrikt wanneer je er heel dichtbij komt en zelfs dan is het hooguit een hoektand langs je huid/deukje in je hand.
Maar je kunt haar zo ongeveer in de knoop leggen en ze zal niet bijten oid.
Vrijwel altijd vrolijk en lief met alles en iedereen tenzij ze hem echt pijn doen, dan durft hij (99vd100x in de lucht) te happen en snauwen.
Zelfs miertjes en andere kleine insecten probeert hij lief tegen te zijn om vervolgens ontzettend teleurgesteld te zijn dat ze het niet overleven als hij zijn neus er in zijn nieuwsgierigheid tegenaan drukte.
Dívka:
Bijt niet.
Enige uitzondering is wanneer ze eten heeft en schrikt wanneer je er heel dichtbij komt en zelfs dan is het hooguit een hoektand langs je huid/deukje in je hand.
Maar je kunt haar zo ongeveer in de knoop leggen en ze zal niet bijten oid.
- Saschesfloor
Maggie: haar herstelvermogen. Toen ze bij ons kwam vond ze de wereld zo enorm eng. Mensen, andere honden, noem maar op. Nu is ze de rust zelve. Laat het kaas niet van dr brood eten, maar ze is echt een heel makkelijk hondje geworden. Ben trots op haar dat ze zo geworden is. En blij voor haar. Het leven moet zo toch een stuk leuker zijn.
Macy: altijd blij en vrolijk. Laat zich niet uit het veld slaan. Wordt ze gebeten dan kijkt ze hoogstens even op en vervolgt haar weg.
Cosmo: haar slimheid. Niet altijd handig maar zij leert door ons te kopiëren. Zo kan ze bijvoorbeeld de prullenbak open krijgen door op een opstapje te gaan staan en bovenop op de knop te drukken. Heel irritant eigenlijk, maar ik vind het zo mooi om te zien.
Macy: altijd blij en vrolijk. Laat zich niet uit het veld slaan. Wordt ze gebeten dan kijkt ze hoogstens even op en vervolgt haar weg.
Cosmo: haar slimheid. Niet altijd handig maar zij leert door ons te kopiëren. Zo kan ze bijvoorbeeld de prullenbak open krijgen door op een opstapje te gaan staan en bovenop op de knop te drukken. Heel irritant eigenlijk, maar ik vind het zo mooi om te zien.

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Dirkje
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
Dirkje: haar onvoorwaardelijke liefde voor mij en de schapen. Ik bewonder haar geduld en haar aanpassend vermogen. Zij liet Ot en mij zien hoe we onze draai konden vinden in het huidige, tijdelijke huis. Ik heb het afgelopen jaar veel van haar geleerd.
Otje bewonder ik omdat hij elke hond kan lezen en zelfs de meest bange hond op zijn gemak weet te stellen.
Daarna gaat hij voorzichtig samen spelen op een manier die de andere hond prettig vindt, waarbij de grenzen van de andere hond centraal staan.
Otje bewonder ik omdat hij elke hond kan lezen en zelfs de meest bange hond op zijn gemak weet te stellen.
Daarna gaat hij voorzichtig samen spelen op een manier die de andere hond prettig vindt, waarbij de grenzen van de andere hond centraal staan.
-
EchoMira
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Mira is het zachtste wezen dat je kunt bedenken.
Ik heb best wel veel moeite gestopt in haar puppentijd en nu is ze exact wat ik zou kunnen dromen. Ze heeft van mijn feedback een parel gemaakt.
Ook omdat pareltjes graag op kussentjes liggen om bewonderd te worden.
Ik heb best wel veel moeite gestopt in haar puppentijd en nu is ze exact wat ik zou kunnen dromen. Ze heeft van mijn feedback een parel gemaakt.
Ook omdat pareltjes graag op kussentjes liggen om bewonderd te worden.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Kells was een zachtaardig schepseltje naar haar mensen, haar moeder Gina was dat ook, maar zij had ook de eigenschappen om conflicten met andere honden te vermijden en dat is een hele fijne. Aislinn weet iedereen in te pakken door je indringend aan te kijken en al knipperend met haar ogen dingen af te dwingen. Finbar is wat blafferig maar ook vriendelijk naar alles en iedereen. Clancy is een jonge en vrolijke stuiterbal die echt alles leuk vind.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Roland zijn onverbeterlijke optimisme
Altijd goed gemutst en vrolijk.
Alles is leuk en dat lijkt hij je dan ook wel te komen vertellen tijdens het wandelen komt hij meerdere keren naar je toe met zo'n blij hoofd van leuk hè.
Knuffelen gezellig, eten lekker alles valt in goede smaak bij hem.
Elsa haar aanpassingsvermogen.
Waar ze zich eerst aan mij vastklampte omdat ze het eng vond huppelt ze nu letterlijk vrolijk mee.
Haar wereld is natuurlijk zo veranderd en ze pikt het moeiteloos op lijkt het wel.
Altijd goed gemutst en vrolijk.
Alles is leuk en dat lijkt hij je dan ook wel te komen vertellen tijdens het wandelen komt hij meerdere keren naar je toe met zo'n blij hoofd van leuk hè.
Knuffelen gezellig, eten lekker alles valt in goede smaak bij hem.
Elsa haar aanpassingsvermogen.
Waar ze zich eerst aan mij vastklampte omdat ze het eng vond huppelt ze nu letterlijk vrolijk mee.
Haar wereld is natuurlijk zo veranderd en ze pikt het moeiteloos op lijkt het wel.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Heavy : haar zachtheid en dat ze met elke hond sociaal is
Bertus: zijn drammerige gedrag en ondeugendheid hij laat heel duidelijk weten wat hij ergens van vind maar laat ook heel duidelijk weten wanneer hij iets leuk vind. Altijd vrolijk
Bertus: zijn drammerige gedrag en ondeugendheid hij laat heel duidelijk weten wat hij ergens van vind maar laat ook heel duidelijk weten wanneer hij iets leuk vind. Altijd vrolijk

- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Van Karel was dat absoluut zijn positieve kijk op het leven en hoe blij hij kon worden van helemaal niets. Gewoon een beetje dom rennen door het water of rollen in het zand en hij was helemaal content.
Poms meest gewaardeerde eigenschap was denk ik hoe niets haar echt van haar stuk bracht.
Poms meest gewaardeerde eigenschap was denk ik hoe niets haar echt van haar stuk bracht.
haar zachtheid en hoe voorzichtig ze met kinderen is

------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Haar ongelooflijke lieve karakter, ik heb die hond nog nooit chagrijnig gezien.

Bij mijn eigen reeds overleden honden was bij Finn mijn bewondering voor zijn verandering en ook al is een hond daar wellicht niet zo mee bezig, zijn groei in zelfvertrouwen en stukje eigen waarde, net als Chara nu, kon hij zijn grens echt wel duidelijk kenbaar maken, of wanneer hij zich ongemakkelijk ging voelen gaf hij dat aan door dus grens te laten zien, misschien beter verwoord.
Bluf heb ik toen ik haar leerde begrijpen, domweg bewondert in haar jolige en soms ondeugende inborst. Zij had gewoon lol in veel dingen die vaak nét tegen randje van acceptabel aan schuurden. Ik zie nog haar "lach" als ze het toch weer voor elkaar kreeg om iemand te laten schrikken
Maar ze was de liefheid zelve eigenlijk.. alleen dat stoute in haar maakte dat ik dat in begin niet zo kon waarderen.. maar later herkende ik het en nog moet ik lachen om bepaalde streken of taferelen die ik met haar heb mee gemaakt.
Bluf heb ik toen ik haar leerde begrijpen, domweg bewondert in haar jolige en soms ondeugende inborst. Zij had gewoon lol in veel dingen die vaak nét tegen randje van acceptabel aan schuurden. Ik zie nog haar "lach" als ze het toch weer voor elkaar kreeg om iemand te laten schrikken
Maar ze was de liefheid zelve eigenlijk.. alleen dat stoute in haar maakte dat ik dat in begin niet zo kon waarderen.. maar later herkende ik het en nog moet ik lachen om bepaalde streken of taferelen die ik met haar heb mee gemaakt.
- thom
- Welke: Farah het Portugese meisje
Farah haar vrolijkheid/blijheid en gekke clowneske streken.

Ons Portugese meisje Farah.
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik zag dat jolige en ondeugende altijd heel erg terug in de foto's van Bluf, iets in haar houding of blik. Altijd met die blije, zelfvoldane snoet en die enorm lange tong uit de bek.blondie schreef: 19 mar 2025, 11:52 Bij mijn eigen reeds overleden honden was bij Finn mijn bewondering voor zijn verandering en ook al is een hond daar wellicht niet zo mee bezig, zijn groei in zelfvertrouwen en stukje eigen waarde, net als Chara nu, kon hij zijn grens echt wel duidelijk kenbaar maken, of wanneer hij zich ongemakkelijk ging voelen gaf hij dat aan door dus grens te laten zien, misschien beter verwoord.
Bluf heb ik toen ik haar leerde begrijpen, domweg bewondert in haar jolige en soms ondeugende inborst. Zij had gewoon lol in veel dingen die vaak nét tegen randje van acceptabel aan schuurden. Ik zie nog haar "lach" als ze het toch weer voor elkaar kreeg om iemand te laten schrikken![]()
Maar ze was de liefheid zelve eigenlijk.. alleen dat stoute in haar maakte dat ik dat in begin niet zo kon waarderen.. maar later herkende ik het en nog moet ik lachen om bepaalde streken of taferelen die ik met haar heb mee gemaakt.![]()

-
Border Collie
Ik heb er eigenlijk 2 die ik bewonder. Zijn relaxte karakter, hij maakt zich niet zo snel druk. Waar je ook met hem bent, hij voelt zich altijd snel thuis. Ook door zijn relaxe houding heeft hij m'n vriend die niet honden houdt helemaal ingepalmd
Zijn braafheid. Perry wilt het graag goed doen en is gewoon braaf. Jat geen eten, sloopt niet, blaft zelden, met trainen is hij helemaal braaf.
Zijn braafheid. Perry wilt het graag goed doen en is gewoon braaf. Jat geen eten, sloopt niet, blaft zelden, met trainen is hij helemaal braaf.