Manken
- thom
- Posts in topic: 6
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Manken
Vanmorgen mankte Farah een beetje met haar linker voorpoot, meteen goed bekeken, maar was totaal niks te zien. Haar vandaag rustig gehouden wat spelen betreft en op de hei had ze lijnrust. Maar ze mankt niet minder maar juist meer. Om nu niet meteen naar de DA te rennen, wat zouden wij kunnen doen, barst maar los...

Ons Portugese meisje Farah.
Re: Manken
Voor dit soort dingen heb ik altijd Traumeel tabletjes in huis.
Verder zou ik het een paar dagen rustig aan doen.
- thom
Morgen meteen even kopen.Petra schreef: 21 mar 2025, 00:38 Voor dit soort dingen heb ik altijd Traumeel tabletjes in huis.

Ik zou het gewoon even aankijken en sowieso geen pijnstillers geven om overbelasting tegen te gaan.
-
Border Collie
- Posts in topic: 4
Even 1-2 dagen aankijken. Mocht je geen verbetering zien zou ik naar een fysiotherapeut gaan en niet naar een dierenarts. Een fysio kijkt net even meer naar het geheel en bevoelt alles

Een fysiotherapeut kan toch geen diagnose stellen?
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
als er bij mij een hond mankt gaat er pijnstilling/ontstekingsremmer en lijnrust. ik kijk het een week aan, mankt ze dan nog dan ga ik naar de dierenarts.
- thom
Bedankt voor alle reacties, komende dagen rustig aan doen, helaas voor haar morgen niet trainen, niet loslopen op de hei en straks even traumeeltabletjes halen.

Je zou zeggen van niet.
Moet zeggen dat mijn fysio daar beter in is dan de huisarts
En mijn osteopaat voor Claire (en vroeger voor Ita) had ook veel sneller door waar de pijn zat dan de DA.

- malinois
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik kijk het een dag of 3 a 4 aan. Meestal gooi ik er niks in of hooguit Traumeel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ongetwijfeld maar maakt een fysio ook foto's?Border Collie schreef: 21 mar 2025, 08:26 Even 1-2 dagen aankijken. Mocht je geen verbetering zien zou ik naar een fysiotherapeut gaan en niet naar een dierenarts. Een fysio kijkt net even meer naar het geheel en bevoelt alles
Bij langer manken , en dat is bij Farah uiteraard niet aan de hand , zou dat mijn vervolgstap zijn.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- thom
Het ging vanmorgen een stukje beter en sinds halverwege de middag echt stukken beter gelukkig.

- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Petra schreef: 21 mar 2025, 00:38 Voor dit soort dingen heb ik altijd Traumeel tabletjes in huis.
Bedoelen jullie met Traumeel tabletten Heel Traumeel S voor mensen?malinois schreef: 21 mar 2025, 15:06 Ik kijk het een dag of 3 a 4 aan. Meestal gooi ik er niks in of hooguit Traumeel.
Dit?:
https://www.deonlinedrogist.nl/heel-tra ... E3NjcwMjA0
Ja klopt.CatnDog schreef: 21 mar 2025, 19:12Petra schreef: 21 mar 2025, 00:38 Voor dit soort dingen heb ik altijd Traumeel tabletjes in huis.
Verder zou ik het een paar dagen rustig aan doen.Bedoelen jullie met Traumeel tabletten Heel Traumeel S voor mensen?malinois schreef: 21 mar 2025, 15:06 Ik kijk het een dag of 3 a 4 aan. Meestal gooi ik er niks in of hooguit Traumeel.
Dit?:
https://www.deonlinedrogist.nl/heel-tra ... E3NjcwMjA0
- malinois
- Posts in topic: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik geef een hele aan mn herdersCatnDog schreef:Bedankt!![]()
Geef je een heel tabletje aan je hond?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
EchoMira
- Posts in topic: 1
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
Wat vind ze er zelf van?
Serieuze vraag.
Is ze er gestresst over?
Is ze er mee bezig als ze in haar mandje ligt?
Op de hei hollen is best veel gedoe voor een hondenpoot. Los zand en stokken met hier en daar een kuil.
Daar horen soms kleine blessures bij. En daar worden ze sterk van.
Maar soms is het ook gewoon een splinter die je niet ziet. Of een spierscheurtje in de rug.
Als je wil dat ik er naar kijk moet je haar even filmen terwijl ze draaft.
Ze is nog niet zo oud en verder gewoon gezond dus een zere teen geneest.
Inderdaad even geen ballen gooien maar wandelen kan wel hoor. Juist wel.
Juist. Wel.
Op die manier kom je meer te weten en blijft je hond mentaal ook gezond.
Het feit dat ze mankt is al rust voor het pijnpunt. Anders zou ze niet manken.
Dus niet meteen bedrust. Doe normaal.
Serieuze vraag.
Is ze er gestresst over?
Is ze er mee bezig als ze in haar mandje ligt?
Op de hei hollen is best veel gedoe voor een hondenpoot. Los zand en stokken met hier en daar een kuil.
Daar horen soms kleine blessures bij. En daar worden ze sterk van.
Maar soms is het ook gewoon een splinter die je niet ziet. Of een spierscheurtje in de rug.
Als je wil dat ik er naar kijk moet je haar even filmen terwijl ze draaft.
Ze is nog niet zo oud en verder gewoon gezond dus een zere teen geneest.
Inderdaad even geen ballen gooien maar wandelen kan wel hoor. Juist wel.
Juist. Wel.
Op die manier kom je meer te weten en blijft je hond mentaal ook gezond.
Het feit dat ze mankt is al rust voor het pijnpunt. Anders zou ze niet manken.
Dus niet meteen bedrust. Doe normaal.
-
Border Collie
Een fysio kijkt veel meer naar spieren en pezen, wat vaak toch wel de oorzaak is. Een foto maken kan altijd door een eigen dierenarts gedaan worden.Tineke schreef: 21 mar 2025, 17:18Ongetwijfeld maar maakt een fysio ook foto's?Border Collie schreef: 21 mar 2025, 08:26 Even 1-2 dagen aankijken. Mocht je geen verbetering zien zou ik naar een fysiotherapeut gaan en niet naar een dierenarts. Een fysio kijkt net even meer naar het geheel en bevoelt alles
Bij langer manken , en dat is bij Farah uiteraard niet aan de hand , zou dat mijn vervolgstap zijn.

-
Border Collie
Een fysio zit gemiddeld 45 minuten aan je hond en bekijkt de hond van voor naar achter. Een dierenarts heeft 15 minuten de tijd. Bijna altijd kreeg ik daarna te horen: hier heb je pijnstillers en doe een week lijnrust. Oorzaak pijn? Onbekend. Dan liever naar de fysio die tot nu toe het probleem wel weet te vinden en te benoemen