Chloe en Evy
Re: Chloe en Evy
Ze zijn prachtig!
Trim je ze zelf?
Trim je ze zelf?
Trimmen...ik knip er af en toe een stukje vacht van af.
- Lothian
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Ze zien er zo zacht uit
Moet je poedels tegenwoordig Franse krulhaar noemen dan?
Moet je poedels tegenwoordig Franse krulhaar noemen dan?
Frankrijk is het land van oorsprong van de poedel en heeft enige tijd geleden besloten dat de afwijkende kleuren niet onder de poedel kunnen vallen omdat de standaard dit niet toestaat. In plaats van de standaard aan te passen hebben ze een nieuwe naam (ras) bedacht voor meerkleuren:
Chien particolore à poil frisé, in het Nederlands Franse krulhaar meerkleurig.
Je kan de hond laten keuren. Als de hond voldoet aan de standaard komt de hond in een apart stamboek, het Voorlopig Register. Mocht er met de hond gefokt worden, dan krijgen de pups een officiële registratie. En je kan meedoen aan show voor CAC. Kassa!
Voor mij blijven het poedels. Hun ouders, grootouders, overgrootouder enz zijn poedels. Doe aan die poppenkast niet mee.
- Zamunda
- Posts in topic: 1
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Wat een leuke coupe hebben de dames!
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Lothian
- Posts in topic: 2
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Hahaha, wat een flauwekul inderdaad. Ze zien er uit als poedels, ze gedragen zich als poedels, elke DNA-test zal bevestigen dat het poedels zijn maar nee hoor, Franse krulharenChloEvy schreef: ↑23 okt 2021, 15:56Frankrijk is het land van oorsprong van de poedel en heeft enige tijd geleden besloten dat de afwijkende kleuren niet onder de poedel kunnen vallen omdat de standaard dit niet toestaat. In plaats van de standaard aan te passen hebben ze een nieuwe naam (ras) bedacht voor meerkleuren:
Chien particolore à poil frisé, in het Nederlands Franse krulhaar meerkleurig.
Je kan de hond laten keuren. Als de hond voldoet aan de standaard komt de hond in een apart stamboek, het Voorlopig Register. Mocht er met de hond gefokt worden, dan krijgen de pups een officiële registratie. En je kan meedoen aan show voor CAC. Kassa!
Voor mij blijven het poedels. Hun ouders, grootouders, overgrootouder enz zijn poedels. Doe aan die poppenkast niet mee.
Leuke dames
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Knappe meiden!
De oplossing van de Franse krulhaar vind ik wel goed omgedacht, zo blijven ze toch beschikbaar voor de fok ipv bij voorbaat uitgesloten vanwege de kleur. Ook al blijven het genetisch gewoon poedels
De oplossing van de Franse krulhaar vind ik wel goed omgedacht, zo blijven ze toch beschikbaar voor de fok ipv bij voorbaat uitgesloten vanwege de kleur. Ook al blijven het genetisch gewoon poedels