Bas. Update

alinelaila
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: Vrijdag met de dierenarts praten over Bas. Iemand nog tips?

Bericht door alinelaila »

Marc schreef: 10 apr 2025, 09:47 Als dat dementie is dan gaat het lastig worden omdat ik dat wel lijden vind. We gaan zien.
Mocht het wel dementie zijn kun je de dierenarts eens vragen naar Vitofyllin. Dat wordt vaker gebruikt bij dementie en zou misschien wat kunnen helpen.
Kelperuaantjes
Posts in topic: 5
Honden: 3

Bericht door Kelperuaantjes »

alinelaila schreef: 10 apr 2025, 11:05
Marc schreef: 10 apr 2025, 09:47 Als dat dementie is dan gaat het lastig worden omdat ik dat wel lijden vind. We gaan zien.
Mocht het wel dementie zijn kun je de dierenarts eens vragen naar Vitofyllin. Dat wordt vaker gebruikt bij dementie en zou misschien wat kunnen helpen.
Of Aktivait, eventueel in combinatie met Selgian, of van Puur cholodin. Er is best veel verkrijgbaar wat mogelijk kan helpen bij dementie, alleen zijn de resultaten ermee best wisselend. Uittesten kan natuurlijk altijd.
Kelperuaantjes

Kimmie schreef: 10 apr 2025, 11:54 Schildklierwaarden moeten apart getest/aangevraagd worden, die worden niet standaard getest in een bloedonderzoek, ik moest ook altijd zelf aangeven als ik de wilde weten hoe de schildklierwaardes waren, als er iets was tussentijds aan de hand was met een hond die schildklier problemen had.

Bij ons nemen we de T4 altijd standaard mee in het geriatrisch profiel bloedonderzoek, naast de chem17 en SDMA, dat kan bij ons in-huis. Mocht de T4 afwijken sturen we bloed in naar het externe lab voor aanvullend onderzoek.
Hakkene
Posts in topic: 4
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Hondje van mijn ouders was ook oud en werd heel onrustig en pieperig. Werden we zelf gewoon zenuwachtig van. Die wilde ook alleen maar op schoot, liefst onder een dekentje. Hij was een beetje dement, maar had uiteindelijk iets met zijn nieren. Met een speciaal dieet werd hij weer wat rustiger en relaxter. Sprong niet iedere keer meer in de benen als er iemand aanstalten maakte om een kopje koffie te pakken.
annnie
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Vind ze auto rijden ook heel vervelend? Anders laat je haar in de auto en kan je haar er altijd bijhalen als je toch nog schildklierwaardes wilt testen.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 28

Bericht door Marc »

Hakkene schreef: 10 apr 2025, 12:01 Hondje van mijn ouders was ook oud en werd heel onrustig en pieperig. Werden we zelf gewoon zenuwachtig van. Die wilde ook alleen maar op schoot, liefst onder een dekentje. Hij was een beetje dement, maar had uiteindelijk iets met zijn nieren. Met een speciaal dieet werd hij weer wat rustiger en relaxter. Sprong niet iedere keer meer in de benen als er iemand aanstalten maakte om een kopje koffie te pakken.
Vriend van mij gaf dit ook aan. Dat de nieren de oorzaak kunnen zijn. En ze drinkt super veel en had verhoogde waarden. Kip en een geperste brok voor oude hondjes met nierproblemen krijgt ze al. Maar dat heeft dus niks uitgehaald want ze heeft dit gedrag gekregen terwijl we al maanden rekening houden met die nieren. Misschien nogmaals nieren testen of een volledig nierdieet proberen.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

annnie schreef: 10 apr 2025, 12:25 Vind ze auto rijden ook heel vervelend? Anders laat je haar in de auto en kan je haar er altijd bijhalen als je toch nog schildklierwaardes wilt testen.
Nee dat vindt ze leuk. Optillen alleen niet en dat is dan wel nodig. Maar als het moet gaan we haar alsnog op korte termijn meenemen. Wil nu even zonder hond de mogelijkheden bespreken omdat bloed en hart onlangs al getest zijn.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 2

Bericht door ranetje »

Nieren kunnen zeker een oorzaak zijn.
Hoge nierwaarden kunnen leiden tot een soort "delier"
Qua gedrag is dat wel wat te vergelijken met dementie, alleen is het dat niet.
Ben het dus wel met je vriend eens.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

ranetje schreef: 10 apr 2025, 14:51 Nieren kunnen zeker een oorzaak zijn.
Hoge nierwaarden kunnen leiden tot een soort "delier"
Qua gedrag is dat wel wat te vergelijken met dementie, alleen is het dat niet.
Ben het dus wel met je vriend eens.
Ja dat hadden ze zelf met hun oude hond. Die werd ineens super actief door hoge nierwaarden en is daar aan overleden. Bas had gigantisch hoge waarden maar geen nierfalen twee maanden geleden. Kan het nu inmiddels wel zijn. Ze drinkt en plast enorme hoeveelheden. Geen idee of dat in het beeld past
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Dat weet ik niet.
Vraag het aan de DA.
Hij zou je een duidelijk antwoord moeten kunnen geven.
Afbeelding
Hakkene
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Marc schreef:
Hakkene schreef: 10 apr 2025, 12:01 Hondje van mijn ouders was ook oud en werd heel onrustig en pieperig. Werden we zelf gewoon zenuwachtig van. Die wilde ook alleen maar op schoot, liefst onder een dekentje. Hij was een beetje dement, maar had uiteindelijk iets met zijn nieren. Met een speciaal dieet werd hij weer wat rustiger en relaxter. Sprong niet iedere keer meer in de benen als er iemand aanstalten maakte om een kopje koffie te pakken.
Vriend van mij gaf dit ook aan. Dat de nieren de oorzaak kunnen zijn. En ze drinkt super veel en had verhoogde waarden. Kip en een geperste brok voor oude hondjes met nierproblemen krijgt ze al. Maar dat heeft dus niks uitgehaald want ze heeft dit gedrag gekregen terwijl we al maanden rekening houden met die nieren. Misschien nogmaals nieren testen of een volledig nierdieet proberen.
Dat kreeg Gijs inderdaad ja. Sterkte morgen, hopelijk komt er iets uit waar jullie wat mee kunnen :)
Marc

Re: Bas. Update

Bericht door Marc »

Urine meegenomen en vanmorgen even gepraat met de dierenarts. Urine was redelijk maar zaten wel eiwitten in. We gaan drie soorten pillen proberen. Een voor dementie. Een pijnstiller en een nier ondersteuner. Ze kreeg al vetmedin voor haar hart.

Urineonderzoek en alle pillen plus consult in Duitsland gelukkig nog steeds heel goed te doen. In Nederland waarschijnlijk een stuk duurder bezoekje bij de dierenarts.

Over twee weken moeten we de balans opmaken.

Afbeelding
Afbeelding
Mo-yi
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Marc schreef: 11 apr 2025, 09:55 Urine meegenomen en vanmorgen even gepraat met de dierenarts. Urine was redelijk maar zaten wel eiwitten in. We gaan drie soorten pillen proberen. Een voor dementie. Een pijnstiller en een nier ondersteuner. Ze kreeg al vetmedin voor haar hart.

Urineonderzoek en alle pillen plus consult in Duitsland gelukkig nog steeds heel goed te doen. In Nederland waarschijnlijk een stuk duurder bezoekje bij de dierenarts.

Over twee weken moeten we de balans opmaken.

Afbeelding
Hopelijk slaat het goed aan :ok:
Afbeelding

2011-2025
Nanna
Posts in topic: 6

Bericht door Nanna »

Das inderdaad een nette prijs. Nou, hup Bas.
Afbeelding
Kelperuaantjes

Schappelijke prijzen inderdaad. Ik duim dat de medicatie gaat helpen!
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Hopelijk slaat het aan en wordt het wat rustiger.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Marc

Bericht door Marc »

We hopen het ook. Gisteren had ze overigens een dag met weinig gejengel en was ze eigenlijk best rustig. Over 14 dagen weten we meer en gaan we evt met haar terug..
Afbeelding
thom
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Zet 'm op Bas. :ok: :ok:
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
blondie

Bericht door blondie »

Duim voor jullie dat de medicatie aan gaat slaan!
Marc

Bericht door Marc »

Susam schreef: 11 apr 2025, 11:20 goeie prijs, dat is hier inderdaad wel anders! Hoef je geen consult te betalen? Succes Bas!!
Nee het overleggen was verder gratis. Gek hè? Zoveel verschil.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Dank allen. Wij duimen ook dat ze beter zal gaan. In elk geval als het pijn of nieren of dementie is krijgt ze er nu wat voor. Dus dat helpt dan al.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Hup Bas de wedstrijd gaat in verlenging hopelijk doet ze nog even mee :ok:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Marc

Bericht door Marc »

Ik zag net in haar paspoort dat ze geschat is op 01/01/2010. Schatten doen ze voordeliger voor plaatsing dus het kind loopt al minimaal.richting de 16 jaar. Kan zomaar nog ouder zijn.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Hopelijk slaat de medicatie aan en kunnen jullie nog een tijdje van haar genieten 😉
Afbeelding
Anne

Bericht door Anne »

Daar sluit ik me bij aan, ik hoop dat het werkt en jullie nog een fijne tijd met elkaar hebben.
Afbeelding
Plaats reactie