De mooiste windhond die ik ooit gezien heb

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Marc
Posts in topic: 3

De mooiste windhond die ik ooit gezien heb

Bericht door Marc »

Vrienden van ons hadden een galgo uit Spanje genomen. Kon niet aarden maar is geruild voor een andere hond met een vriendin die daar niet helemaal goed zat. Nu zijn allebei de honden volledig op hun plek.

De galgo was bang voor mannen en haar hond had meer leiding en sturing nodig. Opgelost. Ze was laatst even op bezoek. Die voeten.....de bouw.....het gangwerk. Wat een schoonheid :I:

Ze jaagt niet. Dus handig en vast de reden dat ze gedumpt is want ze loopt als een hertje en mooier komen ze niet. Domme jager.... :lekkerpuh:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Nanna

Re: De mooiste windhond die ik ooit gezien heb

Bericht door Nanna »

Die is vast gekruist met een Grey. Mooie hond inderdaad!
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 16 apr 2025, 10:54 Die is vast gekruist met een Grey. Mooie hond inderdaad!
Zo jammer dat ze niet met mannen kan anders had ik haar overgenomen. Maar ik kan haar niet eens benaderen. Alleen als ze op de bank ligt maar dan bevriest ze en laat ze zich aaien. Best erg hoe er met deze honden omgegaan wordt.

Denk je dat ze een kruising Greyhound is? Niet eens aan gedacht. Ze heeft zulke mooie poten, voeten en bouw. En een kaarsrechte rug. Als ze loopt lijkt ze wel te zweven en dat gaat met weinig moeite in een enorm tempo in draf.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ja windhonden zijn wel heel fijngevoelig. Maar ze zou best kunnen leren om je te vertrouwen. Vreemde mannen zal dan altijd wel een dingetje blijven maar dat houdt je dan meteen op het rechte pad😂😂
En het is zaak om de omheining op te trekken want om twee meter láchen ze.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 16 apr 2025, 11:24 Ja windhonden zijn wel heel fijngevoelig. Maar ze zou best kunnen leren om je te vertrouwen. Vreemde mannen zal dan altijd wel een dingetje blijven maar dat houdt je dan meteen op het rechte pad😂😂
En het is zaak om de omheining op te trekken want om twee meter láchen ze.
Deze is erfvast en laat ook de andere dieren met rust. Leeft met een 14 jarig Yorkie en dat gaat perfect. Hele makkelijke hond. Die vrienden van mij hebben haar een half jaar gehad zonder helaas enige verbetering. Plus ze was onzindelijk en constant gestresst. Bij die vrouw is ze zindelijk, kwispelt en begroet dat het een lieve lust is. Is echt beter voor haar.
Afbeelding
Sekreetje
Posts in topic: 1

Bericht door Sekreetje »

Ze is prachtig. 😍
Als het je ligt is het een heel fijn ras. Ik hou ervan.
Afbeelding
katerke

Bericht door katerke »

Wat een prachtige hond.
Afbeelding
Sanne
Honden: 1
Welke: Saluki
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Niet de mooiste windhond die ik gezien heb (die ligt hier in de woonkamer :engel: ), maar zeker een práchtig dier!
Kelperuaantjes
Honden: 3

Bericht door Kelperuaantjes »

Ze is erg mooi inderdaad!
annnie
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Nanna schreef: 16 apr 2025, 11:24 En het is zaak om de omheining op te trekken want om twee meter láchen ze.
haha, die van mij heeft echt geen idee dat dat een optie is. Ik kan d'r oplsuiten achter een hekje van 30 cm. deurtje op een kiertje staat ook gelijk aan hopeloos opgesloten zitten, want dat je dat kan open duwen komt niet in d'r op.

Heel veel schoonheid en elegantie, maar een slecht probleemoplossend vermogen.

@Marc Die van mij is trouwens de mooiste :pffff:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Afbeelding
Afbeelding
Desiree
Welke: Boomer+Whippets

Bericht door Desiree »

Prachtige dame inderdaad, echter de allermooiste en vooral leukste heb ik zelf al :lol1:
Hier heeft Roderick gelukkig ook geen besef dat hij heel hoog kan springen, behalve over de bank heen dan. :piew: Zelfs tijdens het leren alleen thuis blijven was een traphek genoeg voor hem.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Desiree schreef: 16 apr 2025, 13:33 Prachtige dame inderdaad, echter de allermooiste en vooral leukste heb ik zelf al :lol1:
Hier heeft Roderick gelukkig ook geen besef dat hij heel hoog kan springen, behalve over de bank heen dan. :piew: Zelfs tijdens het leren alleen thuis blijven was een traphek genoeg voor hem.
Hier net zo met Arlo, die blijft ook keurig achter een laag hekje. Hij kán wel hoog springen, maar ziet blijkbaar de noodzaak niet.
Taartje was ook zo, die bleef ook achter een traphekje, terwijl podenco's meestal ook wel behoorlijke acrobaten zijn. Als er aan de andere kant van het traphekje kattenvoer stond, sprong ze er wel zo, hup!, overheen zonder enkele moeite :mrgreen:
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Ik zou toch even naar die angst laten kijken want soms/vaak is het dat het helemaal niet.
Dan is het vanuit wat weinig aandacht in de vroege ontwikkelingsfasen een verstard "zo hoort het/zo hoort het niet" in combinatie met een toch al niet zo sociaal creatieve geest.
De mensen die dat zien registreren dat de hond onder druk staat en trekken zich dan terug wat niet verkeerd is maar het komt dan ook niet tot een verandering.

Het blijft dan eerder een cultuurverschil dan echte angst.
Niet elke blokkade is een trauma.
Plaats reactie