Gisteren:
Het regende pijpenstelen 's ochtends dus ik was alweer heel blij met de smurf die het op de kattenbak deed. De dag ervoor had ik zowel op de slaapkamer als in de ren een tweede bak geplaatst (zonder dubbele bodem want die zijn inmiddels wel 'op') want ik merkte dat hij op de slaapkamer niet graag poepte op de bak die op bed staat (daar staat nu een extra bak op de grond) en dat hij in de ren een ander hoekje uitgezocht had voor plassen en poepen. De bak in de ren had hij al meteen in gebruik genomen en die op de slaapkamer kwam in de ochtend super van pas want daar ging hij dus op poepen. Zo fijn, want mooi niet dat hij het buiten gedaan zou hebben in die stortbui.
Daarna hebben we in de ren gespeeld, gegeten, weer gespeeld en is hij gaan slapen. Toen het droog werd heb ik hem wakker gemaakt en lekker met de andere honden mee naar buiten genomen. Flink gebanjerd door de tuinen, de groterds gevoerd, verder weer gebanjerd, een tijd gekeken bij Lais die aan het graven was, nog meer gebanjerd en toen had ik het vermoeden dat hij wel aan zijn trekken gekomen was en gingen we naar binnen. Precies op tijd want nog geen vijf minuten later ging het alweer hozen! Ha, lekkerrrrr. Hem even warmgewreven met gevaar voor mijn handen
, wat brokjes gestrooid en toen is hij weer lekker gaan slapen. Zalig
.
Eind van de middag kwam ons bezoek aan, een vriendin met haar twee kinderen. De smurf was op dat moment heel slaperig dus wilde graag onder m'n vest schuilen. Nou prima knul, doen we dat. Na een tijdje werd hij wakkerder en dapperder en wilde hij wel op de grond. Ik uitgelegd dat ze door de hurken mogen en als hij uit zichzelf naar ze toe kwam ze mochten aaien. Hij liep wat rond en kwam al snel kijken en wat aaitjes in ontvangst nemen, heel fijn. Het was ook best etenstijd dus ik ben maar wat brokjes gaan geven alvast en van het bezoek wilde hij het ook graag aannemen (als hij niet al uit zichzelf bij ze was geweest had ik dat niet gedaan).
Later heeft hij ook kennis gemaakt met de jongste die eerst nog in de auto lag te slapen en dat ging net zoals Meeko bij de baby van Manuma: heel zachtjes
. Waar was mijn piranha gebleven
? Heel gaaf om te zien en ook zij heeft na een tijdje lekker brokjes gevoerd en later ook weer samen met haar zus. De smurf mocht ook wel spelen met de pinquin van de jongste en dat vond ie wel leuk. Later heb ik nog trekspelletjes met hem gedaan (inclusief het oefenen met los) en zijn fanatisme inclusief gremlingegrom vonden ze ook mooi om te zien. Na een uurtje was hij weer lekker moe en de rest van de avond heeft hij lekker in de ren geslapen en gerommeld. Wat is het toch een heerlijk dier.
Als ik naar bed ga zit ik altijd nog een tijd in bed voordat ik kan gaan slapen en de smurf kruipt dan op een gegeven moment in m'n arm/tegen m'n borst en dat moet helaas altijd gepaard met bankschroefbijten. Deze keer legde ik zijn hond tegen hem aan en na een paar keer daarin te bijten ging hij half over de hond liggen
, zo gaaf
.
Poepen doet hij momenteel vaak in twee sessies met een tijdje ertussen, dus dan denk je dat hij gepoept heeft maar tien minuten later gaat hij weer. Zó blij met die kattenbakken waar hij het dan keurig op doet.
Yvette vroeg ergens hoeveel hij eet maar ik weet niet meer in welk topic en volgens mij heb ik er ook nog niet op gereageerd
. Enniehouw, hij eet momenteel zo'n 500g KVV per dag plus een wisselende hoeveelheid pupbrokjes door de dag heen (voor beloning, afleiding en zoeken). Oh ja en hij krijgt ook nog wel brokken van de andere honden binnen.