bottenbouillon

Plaats reactie
Mo-yi
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

bottenbouillon

Bericht door Mo-yi »

Tips en tricks gevraagd :lol1:
Ik heb dat nog niet eerder gegeven en ik wil dit gaan proberen.
Nu de meest domme vragen natuurlijk; hoe werkt het. zit het in potjes en maak je wat poeder aan met water? moet je het zelf nog laten koken? of gooi je de poeder zo over het eten?
Wie het gebruikt; welke raden jullie aan? speciaalzaak of ui de supermarkt?
Kan het eigenlijk wel bij een zo laag mogelijk in vet dieet?
Laatst gewijzigd door Mo-yi op 04 mei 2025, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

2011-2025
Mo-yi

Re: bottenboullion

Bericht door Mo-yi »

top, dank je!
heb gelijk een zakje lam besteld
Afbeelding

2011-2025
Daan
Posts in topic: 1
Welke: Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Ik heb het toen van eendenloopvoetjes gemaakt. Tijdje laten koken en indikken. In ijsblokjes gieten en dan kan je het invriezen en in porties geven. Worden echt van die gelatineblokjes.
Niika
Posts in topic: 3

Bericht door Niika »

Daan schreef: 04 mei 2025, 17:19 Ik heb het toen van eendenloopvoetjes gemaakt. Tijdje laten koken en indikken. In ijsblokjes gieten en dan kan je het invriezen en in porties geven. Worden echt van die gelatineblokjes.
dit inderdaad, gewoon zelf maken. stukken goedkoper als die zakjes, en 0 extra toevoegingen (mits je er zelf niets bij in stopt..)

ik gooi het in de slowcooker, 2 dagen op low. je kan het inderdaad ook gewoon op het fornuis koken. het idee is volgens mij wel dat het lang op staat, niet een paar uurtjes.

je kan er in gooien wat je zelf wil. ik gebruik vaak de botten die ik bij de vleesbestelling krijg, ben ik daar ook weer van af.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Ik kan net een ei koken en dan houd hhet opp. 1 ieniminie pannetje en 1 los elektrisch plaatje.
Ik moet het dan toch vanb de kant en kalre hebben denk ik
Afbeelding

2011-2025
Niika

Bericht door Niika »

Mo-yi schreef: 04 mei 2025, 17:29 Ik kan net een ei koken en dan houd hhet opp. 1 ieniminie pannetje en 1 los elektrisch plaatje.
skills zijn niet nodig met een slowcooker :mrgreen: gewoon er in gooien en geduld hebben.
Niika

Bericht door Niika »

Niika schreef: 04 mei 2025, 17:43
Mo-yi schreef: 04 mei 2025, 17:29 Ik kan net een ei koken en dan houd hhet opp. 1 ieniminie pannetje en 1 los elektrisch plaatje.
skills zijn niet nodig met een slowcooker :mrgreen: gewoon er in gooien en geduld hebben.
*edit* dit neem ik toch een klein beetje terug. de enige skill die zeker wel vereist is, is een beetje gezond verstand. als de bende na een dag of 2 opstaan klaar is, en je giet het af. doe dat dan in een andere pan of schaal of whatever. en niet rechtstreeks in de gootsteen......... :x :x
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Niika schreef: 04 mei 2025, 17:45
Niika schreef: 04 mei 2025, 17:43
*edit* dit neem ik toch een klein beetje terug. de enige skill die zeker wel vereist is, is een beetje gezond verstand. als de bende na een dag of 2 opstaan klaar is, en je giet het af. doe dat dan in een andere pan of schaal of whatever. en niet rechtstreeks in de gootsteen......... :x :x
:proest:
Afbeelding

2011-2025
Loraine
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik maak het geregeld zelf.
Kippenbout, karbonade en iets van runderschenkel in een slowcooker met water, handje peperkorrels (in een kruidenei) en laurierbladeren erbij, scheutje azijn.
Net wat ik tegenkom in de winkel zegmaar.
Winterpeen, prei, bleekselderij, ui en knoflook in stukken gehakt erbij en dat een uur of 24-75 laten pruttelen.
Na afloop het spul afgieten in ijsblokjesvormen en dan geregeld een ijsblokje per hond voeren.
Soms vul ik een kong of likmat met een beetje bottenbouillon of yoghurt/kwark, vinden ze met name met warm weer erg lekker. :E:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Plaats reactie