Zoekt baas-draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Josefien
Posts in topic: 29
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Zoekt baas-draadje

Bericht door Josefien »

EchoMira schreef: 16 jun 2025, 10:33
Kimmie schreef: 16 jun 2025, 10:21 Takis zal nooit of tenimmer
...en daar gaan we weer...
Het zal....Takis verricht goed werk in eigen land, maar zijn principes kan hij niet 1 op 1 vertalen naar plaatsing van 'zijn' honden in landen buiten Griekenland. Ik zou het niet willen, die bemoeizucht.

Veel liever, geen mensen cq stichtingen die luid op de trom roffelen qua wantoestanden etc. en vervolgens potentiele adoptanten de maat willen nemen. Over domineesgepreek gesproken.

Ik snap het wel, maar ik ben het er niet mee eens. Omdat je daar juist honden mee tekort kunt doen. Kansen die voorbijgaan. Want wat zou Flora goed passen in die setting van Marc

Maar soit, mijn voorkeur gaat uit naar van die weinig aandachtrekkende mensen cq stichtingen/organisaties, op de achtergrond opererend. Veel nuchterder en pragmatisch
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 40

Bericht door Tineke »

Josefien schreef: 17 jun 2025, 01:05

Ik snap het wel, maar ik ben het er niet mee eens. Omdat je daar juist honden mee tekort kunt doen. Kansen die voorbijgaan. Want wat zou Flora goed passen in die setting van Marc

Maar soit, mijn voorkeur gaat uit naar van die weinig aandachtrekkende mensen cq stichtingen/organisaties, op de achtergrond opererend. Veel nuchterder en pragmatisch
Eens , Roland zou niet bij ons wonen als het aan één dame had gelegen in het asiel waar hij zat.
Zij was bang dat hij niet als huishond zou worden gehouden.
Ze wilde zelfs niet met ons in gesprek om onze visie hierover te horen.
Een hond die zit weg te kwijnen in een hok, en dan zo rigide blijven denken.

Een andere dame zag het wel zitten en heeft het buiten die dame om geregeld en als Francine en zij er niet waren geweest dan was Roland hier niet gekomen.

Ik weet echt wel het belang van screenen maar dat moet je juist met een open mind doen en per geval bekijken.
En dan zou Flora perfect bij Marc passen en zijn situatie.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Tineke
Posts in topic: 40

Bericht door Tineke »

*Esther schreef: 17 jun 2025, 06:46
Tineke schreef: 15 jun 2025, 06:55
*Esther schreef: 15 jun 2025, 06:26 Dit weekend wel een hondje gevonden waar dat gevoel wél ineens naar boven kwam. Dat verliefde gevoel, niet kunnen slapen zowat. Dat zocht ik. Kennismaking staat gepland!!
Leuk !
Ja, het was leuk. Geweldig hondje.
Gister laten weten dat ik voor hem wilde gaan.
En dan de kous op de kop krijgen dat ze t verder wil proberen. En ik had hem ook gelijk mee mogen nemen hé.....
Mensen.....
Voelt enorm klote kan ik je zeggen.
Nou wat een domper zeg :ugh:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
EchoMira
Posts in topic: 114
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Kimmie schreef: 17 jun 2025, 12:35 in een weiland vast te leggen aan een oude ponytrailer.. dat gaat die man nooit doen, en gelijk heeft ie, zou nooit een hond naar iemand doen die een hond van mij zo'n leven zou geven, ook niet in een schuur..Ik denk datnje daarin dan maar een beetje dezelfde mening moet hebben als Takis
Lul niet zo dom. Je kent de hele situatie niet.
Een ponytrailer is een prachtig onderkomen voor een hond als je daar elke dag heerlijk meer speelt en wandelt en 30 keer aandacht komt geven. En een hond weet niet dat hij in de schuur ligt. Hij ligt in een fijne mand. Als die mand in de keuken of in het trappenhuis staat heb je exact dezelfde situatie en dat is dan wel ineens prachtig. :piew:

Dat is de pest met stichtingen en mensen als jij. Je denkt vanuit 1 plaatje en dat is dan goed. Dus de rest is fout. En dat is niet hoe honden of mensen in elkaar zitten.
Ik zou mijn eigen honden met alle plezier op dat schapenweitje met ponytrailer zetten en ze zouden het er heerlijk vinden. Het is een kastanjehekweitje met schaduw precies naast het huis. Niet de verwaarloosde troep die jij er meteen van maakt.
Takis mag zijn honden houden. Ik doe nooit of te nimmer aan dat soort figuren die met een emmer over hun kop staan te oordelen over hoe het moet terwijl ze zelf exact hetzelfde doen.

Ondertussen is het juist ontzettend goed voor de hond om de overgang in porties aan te bieden. Sowieso is het goed om de opvoeding en dagelijkse routine vanuit een vaste, rustige, eigen plaats te starten.
Maar jij keurt het meteen af omdat het op het zicht een vage overeenkomst heeft met verwaarlozing. Dat vind ik peilloos dom.
Dus die hond moet dadelijk na de reis op de bank met twee andere honden waarvan de ene te oud is en de ander wat beschermend ingesteld is bij een speelse stomp tussen de bazen en dat moet dan allemaal maar vanzelf goed zijn. Want het is een bank en dat is altijd goed. Godallejezus.
Marc
Posts in topic: 194

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 17 jun 2025, 12:51
Kimmie schreef: 17 jun 2025, 12:35 in een weiland vast te leggen aan een oude ponytrailer.. dat gaat die man nooit doen, en gelijk heeft ie, zou nooit een hond naar iemand doen die een hond van mij zo'n leven zou geven, ook niet in een schuur..Ik denk datnje daarin dan maar een beetje dezelfde mening moet hebben als Takis
Lul niet zo dom. Je kent de hele situatie niet.
Een ponytrailer is een prachtig onderkomen voor een hond als je daar elke dag heerlijk meer speelt en wandelt en 30 keer aandacht komt geven. En een hond weet niet dat hij in de schuur ligt. Hij ligt in een fijne mand. Als die mand in de keuken of in het trappenhuis staat heb je exact dezelfde situatie en dat is dan wel ineens prachtig. :piew:

Dat is de pest met stichtingen en mensen als jij. Je denkt vanuit 1 plaatje en dat is dan goed. Dus de rest is fout. En dat is niet hoe honden of mensen in elkaar zitten.
Ik zou mijn eigen honden met alle plezier op dat schapenweitje met ponytrailer zetten en ze zouden het er heerlijk vinden. Het is een kastanjehekweitje met schaduw precies naast het huis. Niet de verwaarloosde troep die jij er meteen van maakt.
Takis mag zijn honden houden. Ik doe nooit of te nimmer aan dat soort figuren die met een emmer over hun kop staan te oordelen over hoe het moet terwijl ze zelf exact hetzelfde doen.

Ondertussen is het juist ontzettend goed voor de hond om de overgang in porties aan te bieden. Sowieso is het goed om de opvoeding en dagelijkse routine vanuit een vaste, rustige, eigen plaats te starten.
Maar jij keurt het meteen af omdat het op het zicht een vage overeenkomst heeft met verwaarlozing. Dat vind ik peilloos dom.
Dus die hond moet dadelijk na de reis op de bank met twee andere honden waarvan de ene te oud is en de ander wat beschermend ingesteld is bij een speelse stomp tussen de bazen en dat moet dan allemaal maar vanzelf goed zijn. Want het is een bank en dat is altijd goed. Godallejezus.
Wat vind jij ervan als een fokker geen hond plaatst bij mensen die hij ongeschikt vindt? Gewoon een vraag. Ik krijg bv in Duitsland nooit een jachtterrier omdat ze die alleen bij jagers plaatsen. Of een Mechelaar. Veel fokkers plaatsen alleen voor sport. Dat is in feite hetzelfde.

Ik snap echt prima dat Takis een van de ketting geredde hond met zijn terechte antipathie niet weer aan de ketting laat leggen. De bench is natuurlijk veel erger maar dat terzijde. En ik wil dat zelf ook niet hoor. Een herder in de tuin in een kennel of aan een looplijn. Dat is ook niet wat ik voor me zie al zou het er wel eens van kunnen komen als ik een kleine ontsnappingskampioen had die graag buiten is. Net als op de camping. En dan vinden we het wel normaal. Maar als vast iets thuis hoef ik dat ook niet. Hond hoort vrij in en uit te kunnen. Voor mij.

Takis haalt de ene na de andere verwaarloosde hond van kettingen en ziet hoe hun karakter er aan onderdoor gaat. Hij fillmpt alles en er worden enorme aantallen honden van kettingen gehaald. Als je er dan daar een wil halen is de ketting een terechte enorme no go. Als Bas er niet was had dat ook helemaal niet gehoeven.

Als hier een grote hond komt ga ik overigens nog steeds geen hek van 1.8 meter maken. Dan maken we wel stroom een tweetal draadjes voor de hek zodat de hond helemaal niet meer aan het hek gaat als hij een ontsnapper is. Maar eigenlijk wil ik alleen een erfvast type.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Bij mij zou een kennel trouwens betekenen dat de hond op een wei loopt. Stel ik moest een plaats hebben waar de hond veilig buiten kon blijven dan werd dat een weitje. En dat is ruimer en leuker dan de gemiddelde tuin van een rijtjeshuis natuurlijk. Zeker hier. Ik kan een weitje maken van 30 meter lang en 10 meter breed. Dat is natuurlijk geen echte kennel en daar heb ik zelf niks op tegen. Een hond ligt liever daar dan binnen als ik werk of slaap waarschijnlijk. Guus in elk geval zeker. Die zou dolgraag buiten slapen.

Een tuinhuis met een bank en een mand en dat alleen voor als ik weg ben. Denk dat Takis daar ook geen issues mee heeft mits de hond buiten wil slapen. Binnen mag hier altijd ook natuurlijk alleen bij weggaan zit de hond dan wel binnen opgesloten.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 53
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Wat een lieverd die Flora :I:
Ik snap dat je voor haar valt, @Marc .
Ik zou verder dezelfde beslissing nemen als jij: nu niet. Ik ben twee weken geleden één van mijn katten verloren en ik zie vast heel leuke plaatsbare katten voorbij komen, maar ik ga absoluut geen jonge kat bij mijn oude kat plaatsen. Daar doe ik hem echt geen plezier mee en dat vind ik echt niet eerlijk tegenover hem. Die mag rustig zijn oude dag uitleven.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 17 jun 2025, 15:56 Wat vind jij ervan als een fokker geen hond plaatst bij mensen die hij ongeschikt vindt? Gewoon een vraag.
Ik vind dat in eerste plaats iets anders. Een zelfgefokte hond is een ander soort eigendom dan een gevonden hond waar je zelf alleen opvang aan verleent. Mentaal maar ook juridisch. Daarnaast kijkt een fokker als het goed is wel naar de context en de reden waarom de koper er voor kiest om het zo te doen.

Maar goed, de vraag was wat ik vind van een fokker die dat doet.
Een herderpup niet verkopen aan een manegehouder omdat die van plan is hem soms voor zijn eigen veiligheid en gemoedsrust in een box te stoppen terwijl je wel een pup verkoopt aan iemand die hem om dezelfde reden soms in de auto laat wachten vind ik inderdaad net zo achterlijk.

Ik vind het sowieso achterlijk als iemand jou ongeschikt voor een hond vindt en ik vind het nog achterlijker dat mensen denken dat voorwaarden hebben beter werkt dan daadwerkelijk aandacht aan de situatie besteden.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 17 jun 2025, 16:00 Bij mij zou een kennel trouwens betekenen dat de hond op een wei loopt
Precies. Gewoon een fijne buitenruimte.
Mijn honden willen dat ook gewoon. Beetje snuffelen, lekker bakken in de zon. Eitje uit het kippenhok pikken.
Soms even blaffen naar een voorkomende hond.

Maar dat is kennelijk zielig en mij zouden geen nieuwe honden gegeven moeten worden. :piew:
Marc

Bericht door Marc »

Denk dat je het veel vanuit jouzelf en mijn situatie bekijkt. Ik snap het zelf prima. Dat ik die hond niet krijg als ik haar zou willen. Niet als het afketst op het hek. Want ik ben erbij en als ze niet los in de tuin kan dan is dat zo en werken we eraan. Deze hond is tam en mensgericht en veel mensen hebben niet eens een tuin. Dat het afketst op buiten houden heb ik begrip voor. En op vastleggen ook. En op kennel ook. Maar ik zou dus zeggen dat ik een goed omheind veld heb. Dan is het geen kennel maar een stuk van de tuin die goed afgezet is. Daar ketst het niet op af.

Met Bas is binnen houden domweg geen optie. Anders had ik haar wel gekregen hoor. Ook van Takis. En terecht uiteraard want wij doen super veel met de honden dagelijks. Wandelen, zwemmen, fietsen, bouwmarkt, dierenpark. Elke dag minstens 2 uur op pad. Plus we werken allebei part time.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Hoe zit dat eigenlijk met schrikdraad? Want ik wil schrikdraad voor het hek spannen als ik een wegloper krijgen. Dus twee draadjes 50 cm voor de hek zodat de hond niet gaat klimmen. Hoe zijn de meningen daarover? Ik heb het al rond de schapen en Bas en Guus lopen nooit in het schapennet. Na een of twee tikken 5 jaar geleden blijven ze er een meter vanaf. Totaal relaxed en ontspannen overigens. Zou een stichting daar problemen mee hebben? Vaak is dat veiliger dan welk hek ook. Aangezien er genoeg honden prima klimmen en podencos ook gewoon over 180 cm vliegen. Husky iden trouwens
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Of twee draadjes boven het hek? Ik wil geen Heras hekwerk rond de tuin en dat gaat er ook nooit komen. Schapengaas zie je niet en werkt voor alle honden hier. De buren hebben een flinke labradoodle en een super lenige jackwhippet maar die springen nooit over het hek.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 17 jun 2025, 17:18 Denk dat je het veel vanuit jouzelf en mijn situatie bekijkt.
Oh ik dacht dat het "gewoon een vraag" was maar kennelijk krijg ik nu een cijfer en word ik beoordeeld of ik wel op de juiste manier naar de situatie kijk.

Ik vind het bezopen om honden te plaatsen en niet naar die individuele situatie te kijken. Dat is het probleem.
Dat stichtingen altijd liever winkeltje spelen dan daadwerkelijk kijken naar wat er aan de hand is.
En nee, dat hoef ik niet te begrijpen. Niet van een sector die zo verschrikkelijk vaak de plank totaal mis slaat. Juist omdat ze te weinig aandacht voor de unieke situatie hebben.

Dan krijg je dit soort zwakzinnige prietpraat waarbij een liefdevol huis en excellente verzorging en veel ervaring onwenselijk is " omdat ze juist gered is van een leven als kettinghond".
Dat is letterlijk wat er gezegd wordt. Dat ze bij jou een meelijwekkend kutbestaan heeft omdat ze "net als in griekenland" aangelijnd ligt. Terwijl dat hele aanlijnen maar een opmerking achter de komma van een bijzaak was.
Te dom voor woorden. Mijn honden liggen ook weleens ergens een middagje aangelijnd. Snel! Bel 144! :piew:

Ja maar fokkers.... We hebben het niet over fokkers. We hebben over Takis die "nooit of te nimmer" een hond zou plaatsen bij iemand die hem ook buitenruimte geeft. En waar zitten de honden bij hem? Buiten.
Die hele hond heeft nooit binnen gewoond maar bij jou is dat ineens zielig.
Echt, waanzin.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Deze hond leer je gewoon dat over hek springen niet mag. Met die achterpoot kan ze het trouwens waarschijnlijk niet eens.
Mijn hond kunnen prima over het hek springen maar dat komt helemaal niet in ze op. Het is niet de bedoeling en dat is genoeg reden om het niet te doen.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Kimmie schreef: 17 jun 2025, 17:50 geketend....
:ok:
Laat je bekijken.
Josefien
Posts in topic: 29
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Tineke schreef: 17 jun 2025, 05:41

Ik weet echt wel het belang van screenen maar dat moet je juist met een open mind doen en per geval bekijken.
Precies, en dat is best te realiseren.

En daarom zoek ik als adoptant cq koper bij die stichtingen die in het kleine en fijne opereren. Weinig honden ter adoptie, veel informatie over de honden beschikbaar, omdat er tijd en aandacht aan wordt besteed. En die bij uitstek niet werken met strikte procedures waar een adoptant cq koper zich ondergeschikt aan mag maken.

Grootgrutters (dat vind ik al bij 30+honden ter adoptie), daar ga ik aan voorbij.
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Josefien schreef: 18 jun 2025, 01:10
Tineke schreef: 17 jun 2025, 05:41

Precies, en dat is best te realiseren.

En daarom zoek ik als adoptant cq koper bij die stichtingen die in het kleine en fijne opereren. Weinig honden ter adoptie, veel informatie over de honden beschikbaar, omdat er tijd en aandacht aan wordt besteed. En die bij uitstek niet werken met strikte procedures waar een adoptant cq koper zich ondergeschikt aan mag maken.

Grootgrutters (dat vind ik al bij 30+honden ter adoptie), daar ga ik aan voorbij.
Ik ga echt voor de hond zelf en negeer de stichting want die hebben de hond niet opgevoed. Ik zie een hond en denk die wil ik. En dan kijk ik pas waar hij zit en hoe ik hem kan krijgen. Overigens neem ik absoluut geen hond direct uit transport. Dat vind ik veel teveel risico.

Dus grappig hoe dat per persoon verschillend is. Van mijn part biedt een stichting 200 honden tegelijk aan op marktplaats. Als hij er tussen staat moet ik hem zien en kijken of het wat is. Bij Takis vind ik het voordeel dat je de honden leert kennen uit zijn YouTube kanaal. Dus je ziet snel en goed wat voor vlees je in de kuip hebt door hoe het vinden is gegaan. Dan de introductie in de roedel. En vervolgens zie je hoe het verder gaat. Dan zou ik wel een hond direct durven nemen omdat de filmpjes verre van rooskleurig zijn gemaakt. Geen opgetilde honden die iemand likken uit deemoed en vervolgens op de grond weg flitsen uit angst wat ze dan weer niet filmen. Gewoon hoe was hij aan de ketting. Hoe is hij als hij in het asiel komt en hoe is hij in de roedel. Prima beeld.
Afbeelding
Gonniepony
Posts in topic: 6

Bericht door Gonniepony »

Adoptie honden Portugal
Deze honden leven in portugal al in gastgezinnen
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Gonniepony schreef: 18 jun 2025, 08:51 Adoptie honden Portugal
Deze honden leven in portugal al in gastgezinnen
Welke stichting bedoel je? Als ik zoek op 'adoptie honden Portugal' kom ik bij:
HelpHondenPortugal.nl
Hondenuitportugal.nl
HappyDogsPortugal.nl
Vier-voeters.nl
Gonniepony

Ik weet dat het zo heet op facebook
ranetje
Posts in topic: 14

Bericht door ranetje »

Gonniepony schreef: 18 jun 2025, 15:46 Ik weet dat het zo heet op facebook
Heb je een linkje?
Want ik kan die hele groep niet vinden op Facebook
Afbeelding
Gonniepony

Ik krijg geen link gedeeld maar als ik op facebook adoptie honden porugal in type op zoeken krijg ik het te zien
Gonniepony

ranetje
Posts in topic: 14

Bericht door ranetje »

Afbeelding
CatnDog