Ontheemd.

Gebruik dit forumdeel om al je wensen kenbaar te maken. Wat zou je graag willen op dit forum? Meld het vooral in dit forumonderdeel!
EchoMira
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Ontheemd.

Bericht door EchoMira »

Ik maak er even een kort topic over.

Ik ben ontzettend blij met dit forum. Al was het alleen maar omdat het andere er nu dus een weekje uit ligt.
Ik vind dat alles er goed staat en er komen nog wat actiepunten die benoemd zijn in de inspraaktopics.

Op de modchat gaat het vooral over wat wij nu nog moeten doen. Of juist niet doen.
Dit is wat het wordt en wat jullie verder nog willen horen we wel en dan ergens in de toekomst als de techneuten en de bedenkers het los durven te laten komen er andere mods bij.

Maar ik heb zelf last van het feit dat het niet exact het hondenforum is. Het zit nog niet in mijn vingers.
Ik moet nog wennen aan de nieuwe bank en TV zeg maar.

Ik hoop vooral dat jullie een lay-out kiezen die gewoon tot de zijkanten van mijn scherm is. Het is nu een heel raar smal baantje in het midden. Maar goed, dat wordt binnenkort besloten.

Voor een nieuw apparaat werkt het heel goed. Het wennen moet gewoon zijn tijd krijgen.
Pendrag
Posts in topic: 2

Re: Ontheemd.

Bericht door Pendrag »

Ik merk dat ik naadloos wen. Best bijzonder want ik ben vaak echt sentimenteel met afscheid nemen. Ik denk dat ik allang afscheid had genomen van HF. Met de verhuizing zijn voor mij genoeg waardevolle meubelen meeverhuisd om me hier meteen thuis te voelen. Ook de topics beginnen al lekker te lopen. Kortom, een fijne verhuizing.
Tis but a scratch
LaRep
Posts in topic: 1

Bericht door LaRep »

Het is fijn dat de verhuizing zo gladjes is verlopen, alle verhuisdozen heb ik inmiddels uitgepakt en alle spulletjes staan op hun plek. Op naar een leuke tijd!
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 6
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Ik ben heel blij dat het werkt en er zo goed en hard aan gewerkt wordt, maar ben nog wel in het stadium van 'opbouwen'. In die zin dat ik nog niet echt klaar ben om topics aan te maken, daar is het nog te ongestructureerd voor.

Over de lay out: dat zal per apparaat verschillen want godzijdank past de breedte zich op mijn laptop naadloos aan aan de breedte van mijn browser. Wat jij, EchoMira, ziet met lege zijkanten heb ik gelukkig niet want dat vind ik echt vreselijk lezen. Dus dat is een wens die je alvast door kunt geven aan Sabine, of ze wil kijken of het op elk apparaat de hele breedte vult.

Ik vind wel de lijst van topics nog heel, ja heel wat eigenlijk? Ik stoor me aan de grote pictogrammen voor de topicnamen. Kan ik niet aan wennen dus ik hoop dat dat met de lay out keuze eruit gaat en net als op het HF functioneel klein wordt :) .

LaRep schreef: 15 sep 2021, 07:50 Het is fijn dat de verhuizing zo gladjes is verlopen, alle verhuisdozen heb ik inmiddels uitgepakt en alle spulletjes staan op hun plek. Op naar een leuke tijd!
Oh, ik zit nog in het stadium dat nog lang niet alle dozen uitgepakt zijn maar ik wel alvast kan wonen.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Lothian
Posts in topic: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Zamunda schreef: 15 sep 2021, 07:54 Ik vind wel de lijst van topics nog heel, ja heel wat eigenlijk? Ik stoor me aan de grote pictogrammen voor de topicnamen. Kan ik niet aan wennen dus ik hoop dat dat met de lay out keuze eruit gaat en net als op het HF functioneel klein wordt :) .
Neeee, ik vind dat juist zo fijn! Niet mooi maar wel handig. Door op dat pictogram te klikken spring je naar het eerste ongelezen bericht van een topic en bij het HF moet ik dan altijd heel nauwkeurig mikken met m'n dikke vingers. Hier is het gewoon een knop.
Afbeelding
*Esther
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Ik heb die 'nieuwe berichten' knop gevonden. 2 traps, dat wel maar dan lijkt het weer meer op 't oude forum.
En de namen boven alle berichtjes, zooo piepklein joh!
Afbeelding
twinkeltje

Bericht door twinkeltje »

Ik doe mijn best maar ben toch blij eerlijk gezegt dat de deur van HF op een kier staat, dat toch dat stukje geschiedernis dat we hebben gemaakt met zijn alle inh goede en slechte tijden.
Waar we zijn gegroeit ook in het forum wezen
Niks mis hier hoor maar ik ben niet zo van veranderingen als is het maar internet
Afbeelding
Angelique
Honden: 6
Welke: Husky Herder Hound
Contacteer:

Bericht door Angelique »

Jullie hebben echt super werk verricht echt top.

Het wennen heb ik geen last van, alles werkt zo lekker snel, ik voel mezelf al helemaal thuis :mrgreen:
De layout zou idd wel over het hele scherm mogen, nu heb je aan elke kant een kaal vlak.
Afbeelding
Floortje
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Ik vind het prima hier, voelt goed.
Normaal schiet ik ook in een stuip als ik een nieuwe telefoon moet ofzo, maar dat heb ik nu niet.

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat er op het oude forum veel ontevredenheid heerste en er de laatste dagen was het steeds een circkeltje van "Jij doet het fout, nee jij doet het fout, ja maar jij enz. enz."
Nu is alles nieuw, iedereen is enthousiast en er klinkt opbouwende kritiek ipv gezeik.

Een layout went vanzelf wel. Het enige wat ik een beetje lastig vind is dat er geen knop "actieve onderwerpen" bovenaan staat, maar dat je eerst linksboven moet klikken. Maar op het oude forum zat die knop eerst ook beneden, maar die is verdwenen bij de laatste update. Dus dat was sowieso al anders.
Afbeelding
Dirkje
Posts in topic: 2
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

EchoMira schreef: 15 sep 2021, 00:30 Ik hoop vooral dat jullie een lay-out kiezen die gewoon tot de zijkanten van mijn scherm is. Het is nu een heel raar smal baantje in het midden. Maar goed, dat wordt binnenkort besloten.

Voor een nieuw apparaat werkt het heel goed. Het wennen moet gewoon zijn tijd krijgen.
Dat hoort volgens mij niet. Nodigt niet uit om lekker even een uurtje ontspannen te forummen.
Vraag anders even aan Sabine of ze tips heeft om dat aan te passen.
Afbeelding
Sanne
Posts in topic: 7
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Het begint wel redelijk te wennen moet ik zeggen. Vooral nu het meer 'hond' begint te worden ipv alleen maar voorsteltopics. :mrgreen:
Nanna

Bericht door Nanna »

Het zal niemand verbazen dat ik als een kip zonder kop rondscharrel. Maar goed, ik heb al moeite met een nieuwe fiets.
Ik mis vooral de subfora en de knop ongelezen berichten rechtsboven. Dat was mijn to go to place. Nu moet je alles apart openen.
Sanne
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Nanna schreef: 15 sep 2021, 09:18 Het zal niemand verbazen dat ik als een kip zonder kop rondscharrel. Maar goed, ik heb al moeite met een nieuwe fiets.
Ik mis vooral de subfora en de knop ongelezen berichten rechtsboven. Dat was mijn to go to place. Nu moet je alles apart openen.
Je kunt wel ongelezen berichten etc openen :)

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Sanne schreef: 15 sep 2021, 09:22
Nanna schreef: 15 sep 2021, 09:18 Het zal niemand verbazen dat ik als een kip zonder kop rondscharrel. Maar goed, ik heb al moeite met een nieuwe fiets.

Afbeelding
Hoezee, je hebt gelijk. Ik zal nog eerst wel 136.876 keer rechts kijken maar uiteindelijk, na een paar jaar, zal het wennen. Senks!
Sanne
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Nanna schreef: 15 sep 2021, 09:26
Sanne schreef: 15 sep 2021, 09:22

Afbeelding
Hoezee, je hebt gelijk. Ik zal nog eerst wel 136.876 keer rechts kijken maar uiteindelijk, na een paar jaar, zal het wennen. Senks!
Ik zit ook nog steeds in de buurt van de oude knop te klikken. Heel vervelend. Een mens is zo flexibel als een dranghek.
Maar goed, het is er in ieder geval. Ooit zal het wennen (of hopelijk aangepast worden naar een rechtstreekse link zoals het was. :D
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Lothian schreef: 15 sep 2021, 07:59
Zamunda schreef: 15 sep 2021, 07:54 Ik vind wel de lijst van topics nog heel, ja heel wat eigenlijk? Ik stoor me aan de grote pictogrammen voor de topicnamen. Kan ik niet aan wennen dus ik hoop dat dat met de lay out keuze eruit gaat en net als op het HF functioneel klein wordt :) .
Neeee, ik vind dat juist zo fijn! Niet mooi maar wel handig. Door op dat pictogram te klikken spring je naar het eerste ongelezen bericht van een topic en bij het HF moet ik dan altijd heel nauwkeurig mikken met m'n dikke vingers. Hier is het gewoon een knop.
Ja, doe die grote knop dan maar alleen bij de mobiele weergave hoor, op laptop vind ik het tien keer niks!
Laatst gewijzigd door Zamunda op 15 sep 2021, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Sanne
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Zamunda schreef: 15 sep 2021, 09:55

Echt. Ben ik nou de enige nerd hier :geek: .
Nee hoor. 8-)
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Sanne schreef: 15 sep 2021, 09:57

Nee hoor. 8-)
:D
Ik had niet goed gelezen, dus deze nerd heeft haar bericht maar aangepast :mrgreen: .
Afbeelding
Sanne
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Zamunda schreef: 15 sep 2021, 09:58
Sanne schreef: 15 sep 2021, 09:57

Nee hoor. 8-)
:D
Ik had niet goed gelezen, dus deze nerd heeft haar bericht maar aangepast :mrgreen: .
Te laat. :mrgreen: :mrgreen:
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Zamunda schreef: 15 sep 2021, 09:55 Ja, doe die grote knop dan maar alleen bij de mobiele weergave hoor, op laptop vind ik het tien keer niks!
Een uitstekende compromis.
Afbeelding
_Tiny_
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Ja, de bank staat opeens tegen een andere muur en ik moet nog wennen dat de theekopjes in het linker keukenkastje staan. Ik zal eerst nog wel een poosje mis grijpen. Maar het voelt ook fris en nieuw. Een frisse start. Ik heb er zin in.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Lothian schreef: 15 sep 2021, 10:04
Zamunda schreef: 15 sep 2021, 09:55 Ja, doe die grote knop dan maar alleen bij de mobiele weergave hoor, op laptop vind ik het tien keer niks!
Een uitstekende compromis.
Twee duimen omhoog :D . Klotesmileys :lol: . Dat moet toch de hoogste prioriteit hebben hier :evil: :lol: .
Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 4
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Ik vind het leuk en gezelliger want kleiner.
Ik gebruikte ook altijd die knop ongelezen berichten, nu 2 keer klikken ipv 1 maar dat is niet erg, die rechtstreekse link-knop komt er vast nog wel.

Waar ik het wel lastig mee het is die taptalk, speciaal voor dit forum en mijn kippige oogjes op te telefoon gezet, maar wat een onding is dat, niks overzichtelijks aan. Ja, ook ik ben de 50 voorbij dus ;-).

Die smileys mis ik ook nog maar die komen nog wel.

Als ik een nieuw topic wil plaatsen is het wel nog even denken waarbij het past. Kan dat er nog subfora bij komen, eerst even zien hoe dit bevalt (en de techneutmodjes wat tijd voor het leven buiten het forum en rust gunnen tussendoor ;-) ).

Dus ik voel me helemaal niet ontheemd, eerder een beetje thuis gekomen.
Sanne
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Zamunda schreef: 15 sep 2021, 10:11
Twee duimen omhoog :D . Klotesmileys :lol: . Dat moet toch de hoogste prioriteit hebben hier :evil: :lol: .
I agree. :lol: Ik kan me helemaal niet goed uitdrukken nu. :lol:
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

👏🤝💪👍👌💯
Afbeelding
Plaats reactie